Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:was dat maar zo aad :(

idd is de distributie wel vervangen.. koppeling niet omdat deze gewoon nog goed was.


maar kon ik nu maar gewoon zorgeloos rondrijden! ik rij nog steeds niet! kop is krom waardoor alls weer los moet.. kop gevlakt en nieuwe koppakking.. maar euhmm aangezien ik ongeveer 1mm speling heb aan distributiezijde is dit bijna niet meer te vlakken gok ik zo!

dus dat wordt dan een andere kop of iets in die geest.


*zucht*

Ik vind dat we Marc maar eens massaal moeten gaan helpen..... Onderdelen doneren en technische support! Die gozer moet eens van zijn GT gaan genieten....
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

tip: Bij De Vos Autodemontage in Boven-Leeuwen ligt nog een hele stapel blokjes: 1.4, 1.6, 1.6 16V, whatever you want! Met 3 maanden garantie, dus als ie n?et (goed) loopt mag je 'm terugbrengen. Enige wat ze wel vereisen is dat je een nieuwe distributieriem + spanrol monteert.

Mijne is een 1.6 8V NFZ met 104.000 km uit een '95 106 XSi en ik heb 300,- betaald - wel korting gekregen overigens, omdat er geen "NFW" opstaat, but they ain't taking the piss with pricing zoals bijv. Bart Ebben.

1.6 8V met carbs niks voor jou? :P

Volgens mij heb ik jou ooit beloofd te helpen met een inbouw wat er niet van gekomen is omdat m'n auto toen niet meer liep.. deze gaat aardig in de richting, zodra ie loopt ben ik bereid m'n belofte waar te maken (en het is bijna zo ver, begin ervaring te krijgen ;) )

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

q01z wrote:wanneer kom je mij helpen?)

Wanneer heb je hulp nodig?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik weet nog niet gertjuh!

omdat ik nu iig nog 2 weken de auto van mijn mams tot mijn beschikking heb, denk ik erover om mijn motor volledig te reviseren.. (of te laten doen, afhankelijk van wat dat kost)
bak zou al gereviseerd meoten zijn.. en dna ben ik iig van het gezeik af..

ik heb wel bedacht dat het geen nut heeft om iets anders te kopen, aangezien ik hier al super veel geld ingepompt heb.. en tsja.. de snelheid he!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:ik heb wel bedacht dat het geen nut heeft om iets anders te kopen, aangezien ik hier al super veel geld ingepompt heb.. en tsja.. de snelheid he!


goedzo marc!! die van mij is coming together too.. wordt mooi!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

motor reviseren kost klauwen met geld. Dus rij met al die onderblokken en koppen naar een motorrevisiebedrijf en laat daar iemand een mooi setje samenstellen. Plak je zelf de koppakking ertussen en dan heb je een goeie motor.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

helemaal reviseren ook weer niet natuurlijk he!

ben niet helemaal lijp :D

maar nieuwe zuigerveren, lagerschalen, keerringen, ringetjes, pakkingkjes, klephoedjes.. alle dingen dus.. zuigers/cilinderbussen/kleppen maar niet :roll:
kopvlakken wel natuurlijk
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dan denk ik dat je tussen de 500 en 800 euro lichter wordt. Motor reviseren is duur. Als je nieuwe zuigerveren wilt dan moet je je cilinders ook uit laten honen. Kost 50 euro per cilinder.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

koop nou gewoon een goed blok Marc, dan ben je goedkoper uit. Met garantie!

www.devosautodemontage.nl

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:koop nou gewoon een goed blok Marc, dan ben je goedkoper uit. Met garantie!

www.devosautodemontage.nl


Die jongen heeft geen geld meer! Ik weet hoe het is en ben heel hard aan het werk :roll: Ideaal die vakantie, alleen heb ik geen vakantie....
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

master-arnie wrote:Die jongen heeft geen geld meer! Ik weet hoe het is en ben heel hard aan het werk :roll: Ideaal die vakantie, alleen heb ik geen vakantie....


dan moet ie 't zelfde doen als ik.. een paar maandjes aankloten, treinreizen, auto's lenen, proberen te handelen, en sparen!

als jullie heel veel hart voor 'm hebben kunnen jullie een blokje sponsoren.. in that case; jammer dat dat bij mij niet is gebeurd ;)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Sander wrote:motor reviseren kost klauwen met geld. Dus rij met al die onderblokken en koppen naar een motorrevisiebedrijf en laat daar iemand een mooi setje samenstellen. Plak je zelf de koppakking ertussen en dan heb je een goeie motor.


Dit is het beste idee tot nu toe!
Aan ieder blok moet toch iets zitten dat het nog goed doet?
De helft heb je zelf al uitgeprobeert, dus daar weet je al van wat werkt, kun je misschien ook nog zelf samenstellen!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bad_my84 wrote:
Sander wrote:motor reviseren kost klauwen met geld. Dus rij met al die onderblokken en koppen naar een motorrevisiebedrijf en laat daar iemand een mooi setje samenstellen. Plak je zelf de koppakking ertussen en dan heb je een goeie motor.


Dit is het beste idee tot nu toe!
Aan ieder blok moet toch iets zitten dat het nog goed doet?
De helft heb je zelf al uitgeprobeert, dus daar weet je al van wat werkt, kun je misschien ook nog zelf samenstellen!


idd strak plan, maar wat kost dat?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:als jullie heel veel hart voor 'm hebben kunnen jullie een blokje sponsoren.. in that case; jammer dat dat bij mij niet is gebeurd ;)


@arne: dankje, je snapt me.. ik ben ook 'hard' opzoek naar werk.. spaarpot is allang leeg! :(
@kevin: zal dat iets met je geliefdheid te maken hebben? ;)
@bad_my84: zal zo duur misschien nog niet wezen.. maar iig net zo duur als wat ik van plan was :P
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

@kevin: zal dat iets met je geliefdheid te maken hebben? ;)


jep...

vast ;)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:
kakanox wrote:als jullie heel veel hart voor 'm hebben kunnen jullie een blokje sponsoren.. in that case; jammer dat dat bij mij niet is gebeurd ;)


@arne: dankje, je snapt me.. ik ben ook 'hard' opzoek naar werk.. spaarpot is allang leeg! :(
@kevin: zal dat iets met je geliefdheid te maken hebben? ;)
@bad_my84: zal zo duur misschien nog niet wezen.. maar iig net zo duur als wat ik van plan was :P


Die Kakanox snapt het niet hoor.... Volgensmij handel jij niet, maar deal jij.... Porsche, BMW, 4 verschillende motorblokken! Dat haal ik er met mijn autohandel zelfs niet uit terwijl ik nu echt een Passat TDI uit 2001 heb staan.... :wink:

Werk zoeken kan niet moeilijk zijn met technische achtergrond?
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

master-arnie wrote:
q01z wrote:
kakanox wrote:als jullie heel veel hart voor 'm hebben kunnen jullie een blokje sponsoren.. in that case; jammer dat dat bij mij niet is gebeurd ;)


@arne: dankje, je snapt me.. ik ben ook 'hard' opzoek naar werk.. spaarpot is allang leeg! :(
@kevin: zal dat iets met je geliefdheid te maken hebben? ;)
@bad_my84: zal zo duur misschien nog niet wezen.. maar iig net zo duur als wat ik van plan was :P


Die Kakanox snapt het niet hoor.... Volgensmij handel jij niet, maar deal jij.... Porsche, BMW, 4 verschillende motorblokken! Dat haal ik er met mijn autohandel zelfs niet uit terwijl ik nu echt een Passat TDI uit 2001 heb staan.... :wink:


nee, ik handel. het enige is dat ik er ook voor betaald heb in "natura". Heb een paar intranetoplossingen en CRM-systemen ge?mplementeerd en daar spullen voor teruggevangen.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

kakanox wrote:
bad_my84 wrote:
Sander wrote:motor reviseren kost klauwen met geld. Dus rij met al die onderblokken en koppen naar een motorrevisiebedrijf en laat daar iemand een mooi setje samenstellen. Plak je zelf de koppakking ertussen en dan heb je een goeie motor.


Dit is het beste idee tot nu toe!
Aan ieder blok moet toch iets zitten dat het nog goed doet?
De helft heb je zelf al uitgeprobeert, dus daar weet je al van wat werkt, kun je misschien ook nog zelf samenstellen!


idd strak plan, maar wat kost dat?


Als jij een motorreviseur vindt met hard voor de zaak. Wil ie je er echt wel bij helpen. In purmerend zit er eentje elba motoren. Goeie vent. Toen ik met een kop naar hem toe kwam zei die dat het troep was en liet ie meteen zien waarom. Dat zijn de betere volgens mij
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Sander wrote:Als jij een motorreviseur vindt met hard voor de zaak. Wil ie je er echt wel bij helpen. In purmerend zit er eentje elba motoren. Goeie vent. Toen ik met een kop naar hem toe kwam zei die dat het troep was en liet ie meteen zien waarom. Dat zijn de betere volgens mij


ja, maar aan jou kon ie in principe nog verdienen. jij kwam met een kop aan om te laten bewerken, hij vertelde jou dat dat niet de moeite was. als je aankomt zo van "ik wil niks reviseren, maar dit in elkaar hebben"... hoe zou 't dan zijn?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

kakanox wrote:ja, maar aan jou kon ie in principe nog verdienen. jij kwam met een kop aan om te laten bewerken, hij vertelde jou dat dat niet de moeite was. als je aankomt zo van "ik wil niks reviseren, maar dit in elkaar hebben"... hoe zou 't dan zijn?


Nee hoor ik kwam hem laten keuren en vlakken. Ik heb er wel een paar uur gezeten. Heb zelfs een overall van hem geleend om even op de slopen in de buurt rond te neuzen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply