Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
Dank voor de reacties!
Ja het moest er maar weer van komen zaterdag avond na het werk vertroken en tot maandag einde dag gebleven.
10,5 rondjes gereden(halve ronde kreeg je kado) wat het totaal op 30,5 brengt, ging super er volgt nog een filmpje van een ronde niet sneller maar dat komt meer doordat er 3 gele vlagen waren waar ik echt terugmoest naar 30km p uur, heb me vooral verbeterd in de snelle bochten door wat meer asfalt te pakken en lijnen gingen ook beter.
Had de de remmen geupgrade naar 106 GTI remmen voor welke kwa remkracht goed voldoen, alleen zijn de schijven helemaal krom getrokken waar ik op de terugweg achterkwam, verder werd de bakolie teheet waardoor hij de laatste dag na ronde 4 niet meer in de versnelling ging, na wat uurtjes afkoelen schakelde hij weer.
934km gereden over het hele weekend waarvan 210 op circuit met een totaal verbruik van 1 op 9,4
Wat er eerst even gedaan moet worden is zorgen dat ik weer kan remmen zonder het id te hebben dat de auto uit elkaar trilt, en dat ze de volgende keer niet krom trekken.
De bumper zal ik ook vervangen maarja functie boven looks
@ Ivar: hoe hete die jongen ook alweer

Ja het moest er maar weer van komen zaterdag avond na het werk vertroken en tot maandag einde dag gebleven.
10,5 rondjes gereden(halve ronde kreeg je kado) wat het totaal op 30,5 brengt, ging super er volgt nog een filmpje van een ronde niet sneller maar dat komt meer doordat er 3 gele vlagen waren waar ik echt terugmoest naar 30km p uur, heb me vooral verbeterd in de snelle bochten door wat meer asfalt te pakken en lijnen gingen ook beter.
Had de de remmen geupgrade naar 106 GTI remmen voor welke kwa remkracht goed voldoen, alleen zijn de schijven helemaal krom getrokken waar ik op de terugweg achterkwam, verder werd de bakolie teheet waardoor hij de laatste dag na ronde 4 niet meer in de versnelling ging, na wat uurtjes afkoelen schakelde hij weer.
934km gereden over het hele weekend waarvan 210 op circuit met een totaal verbruik van 1 op 9,4
Wat er eerst even gedaan moet worden is zorgen dat ik weer kan remmen zonder het id te hebben dat de auto uit elkaar trilt, en dat ze de volgende keer niet krom trekken.
De bumper zal ik ook vervangen maarja functie boven looks

@ Ivar: hoe hete die jongen ook alweer


Pfffffffff... Dat je het zolang uithoudt... Ben zelf al redelijk moe bij de 8 minuten (dus bij mij rond 75/80% van het circuit). Weet niet hoeveel rondjes je achter elkaar hebt gedaan, maar goed.
Die bakolie kan idd redelijk warm worden, had ik ook af en toe op de slalom (wilde hij helemaal niet meer schakelen) maar dat lijkt meer op de koppelingsplaat die volledig blijft plakken
. Romy liet dat zien: Koppelingspedaal meerdere malen goed inschoppen (niet slopen) en dat lijkt vaak te helpen. Vanochtend zelfde geintje, had hem gisteren niet gebruikt. Dus gewoon in koude conditie!
Die bakolie kan idd redelijk warm worden, had ik ook af en toe op de slalom (wilde hij helemaal niet meer schakelen) maar dat lijkt meer op de koppelingsplaat die volledig blijft plakken

Bakolie is nieuw origineel peug.
Verder was ik er een weekend en dan is het best mogelijk om wat meer rondjes te rijden, het is ook hoe meer je er gemaakt heb hoe "ontspannender" het word.
Hier nog een filmpje waar ik me wat meer bezig hou met de lijnen dag2 jammer van de 2 gele vlaggen anders had het een mooie ronde tijd kunnen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=O9q-nE9Ynew
Verder was ik er een weekend en dan is het best mogelijk om wat meer rondjes te rijden, het is ook hoe meer je er gemaakt heb hoe "ontspannender" het word.
Hier nog een filmpje waar ik me wat meer bezig hou met de lijnen dag2 jammer van de 2 gele vlaggen anders had het een mooie ronde tijd kunnen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=O9q-nE9Ynew
Update!
Aangezien ik redelijk wat op circuit rijd en zoiezo geen woon/werk verkeer rij, heb ik besloten dat de ax voorzien moet worden van een rolkooi, op de ring al aardig wat klappers gezien en je hoeft zelf niet de oorzaak te zijn, maar je bent in een ax gewoon nog wat kwetsbaarder.
Heb gekozen voor een las rolkooi van Remola autosport prijs sprak me aan en hebben aardig wat ervaring in de auto sport.
Het is echter wel de bedoeling dat het een daily/ringtool blijft dus mijn ritjes naar vrienden en rond om huis en richting de ring moeten wel met enig comfort verlopen, dus er komt gewoon isolatie in geen bitumen afsteken gewoon zo houden maar wel ontdoen van al die plastic rammelende spullen.
Vandaag begonnen de hele auto moest leeg geen brandbare spullen er meer in wat met lassen niet echt een combi is, verder wou ik me dashbord eruit hebben zodat ze de kooi verder door kunnen lassen naar voren wat nog meer stijfheid/veiligheid geeft.
Owjah eerst even naar de onderdelen boer geweest voor wat remmerij:

Gestript:

Daarna erachter gekomen dat hij niet starte, snel dashbord er weer in en toen starte hij meteen, 2 opties, dashbord al aanpassen dat de kooi er al langskan(beunen) of kabelboom van het dahbord halen en los aansluiten dat wed het.
kabelboom:

Daarna starte hij meteen, wel liggen alle kabels beetje los dus dat zit niet echt lekker maar hoef er alleen even mee naar remola te rijden 25km verderop.
We hadden nog even dus maar meteen de nieuwe remmerij eronder:

Aangezien ik redelijk wat op circuit rijd en zoiezo geen woon/werk verkeer rij, heb ik besloten dat de ax voorzien moet worden van een rolkooi, op de ring al aardig wat klappers gezien en je hoeft zelf niet de oorzaak te zijn, maar je bent in een ax gewoon nog wat kwetsbaarder.
Heb gekozen voor een las rolkooi van Remola autosport prijs sprak me aan en hebben aardig wat ervaring in de auto sport.
Het is echter wel de bedoeling dat het een daily/ringtool blijft dus mijn ritjes naar vrienden en rond om huis en richting de ring moeten wel met enig comfort verlopen, dus er komt gewoon isolatie in geen bitumen afsteken gewoon zo houden maar wel ontdoen van al die plastic rammelende spullen.
Vandaag begonnen de hele auto moest leeg geen brandbare spullen er meer in wat met lassen niet echt een combi is, verder wou ik me dashbord eruit hebben zodat ze de kooi verder door kunnen lassen naar voren wat nog meer stijfheid/veiligheid geeft.
Owjah eerst even naar de onderdelen boer geweest voor wat remmerij:

Gestript:

Daarna erachter gekomen dat hij niet starte, snel dashbord er weer in en toen starte hij meteen, 2 opties, dashbord al aanpassen dat de kooi er al langskan(beunen) of kabelboom van het dahbord halen en los aansluiten dat wed het.
kabelboom:

Daarna starte hij meteen, wel liggen alle kabels beetje los dus dat zit niet echt lekker maar hoef er alleen even mee naar remola te rijden 25km verderop.
We hadden nog even dus maar meteen de nieuwe remmerij eronder:

Last edited by Happytree on ThuJun03, 2010 10:09:32 PM, edited 1 time in total.
ow beetje scheef neergezet
heb nog gewoon werk hoor
en wonen gaat ook prima
maar ik kan gewoon lekker met de fiets naar het werk
Ja heb even zitten denken aan sport blokken / schijven maar als je echt spul wilt wat werkt ipv alleen voor de show geboord is, betaal je je helemaal scheel (lees 160-180euro voor schijven en 100€ voor blokken.
Mijn streven is zo min mogelijk in de auto steken zonder te bezuinigen op onderhoud/veiligheid en daardoor wat meer geld over te houden voor rijden/sparen




Ja heb even zitten denken aan sport blokken / schijven maar als je echt spul wilt wat werkt ipv alleen voor de show geboord is, betaal je je helemaal scheel (lees 160-180euro voor schijven en 100€ voor blokken.
Mijn streven is zo min mogelijk in de auto steken zonder te bezuinigen op onderhoud/veiligheid en daardoor wat meer geld over te houden voor rijden/sparen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik hoor het je nog zeggen.... "nee hoor aan deze ga ik niet zo veel veranderen. Ik hou hem lekker standaard"
hahaha!!! Lekker bezig hoor!!
Wat ga je voor stoelen nemen? Ik heb op stroeve motorsport leuke gezien...
http://www.stroevemotorsport.nl/Stoelen ... g-Stoelen/
iets wat voor jou? zodat je ook nog redelijk naar je vrienden kan rijden...
hahaha!!! Lekker bezig hoor!!
Wat ga je voor stoelen nemen? Ik heb op stroeve motorsport leuke gezien...
http://www.stroevemotorsport.nl/Stoelen ... g-Stoelen/
iets wat voor jou? zodat je ook nog redelijk naar je vrienden kan rijden...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
bloed kruipt waar het niet gaan kan 
leg wel je benzineleidingen even langs de middentunnel. Het is niet echt een goed idee om die tussen carresorie en kooi te hebben liggen. zeker niet die plastic dingen.

leg wel je benzineleidingen even langs de middentunnel. Het is niet echt een goed idee om die tussen carresorie en kooi te hebben liggen. zeker niet die plastic dingen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Moet ook zeggen, als ik een kat was geweest met 9 levens was er ook geen kooi gekomen, maar ik ben mens, dus het stukje veiligheid vind ik toch wel belangrijkj aangezien de snelheid en de regelmaat waarmee ik op circuit verblijf steeds omhoog.
Liever geen kooi auto word zwaarder, hij word een stuk minder praktisch, en het kost €€€
Die benzine leidingen zal ik wat op gaan verzinnen, maar waarom is dat icm kooi dan gevaarlijker?
owja stoelen heb ik al Cobra Monaco's met Fia (of net verlopen) wel buizenframes maar ze zitten opzich redelijk en wil geen verstelbare stoelen ivm stevigheid.
Liever geen kooi auto word zwaarder, hij word een stuk minder praktisch, en het kost €€€
Die benzine leidingen zal ik wat op gaan verzinnen, maar waarom is dat icm kooi dan gevaarlijker?
owja stoelen heb ik al Cobra Monaco's met Fia (of net verlopen) wel buizenframes maar ze zitten opzich redelijk en wil geen verstelbare stoelen ivm stevigheid.
Last edited by Happytree on FriJun04, 2010 10:06:56 AM, edited 1 time in total.
omdat je ze dan kan afklemmen en scheuren tussen carresorie en kooi na een klapper. Die melding heb ik al op diverse circuits gehad. Nu zie je ze bij mij natuurlijk lopen. maar is wel iets om even goed mee te nemen denk ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.