?kleutscher wrote:und und und und??????
apk?
Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
Als het een achterrem is merk je dan niet echt goed.Pgoddijn wrote:Op een rechte, rustige weg zonder verkeer even goed remmen met zo'n 80km/u ofzo. Als ie scheef remt is het niet goed.
Je moet eerst eens vragen of het de voet of handrem betreft.
handrem is makkelijk testen:
zet hem stil, zet de handrem erop en rij rustig achteruit. Als het goed is gaan beide achterkanten gelijk om hoog. Gaat maar 1 kant omhoog is de andere kant niet goed
Voetrem is lastiger maar daar hebben veel garages een remmentestbank voor. (daarom laat ik keuren bij een garage die dat niet hebben )
Met een testritje merk je heel slecht of achter goed mee remt omdat de voorkant nou eenmaal vrijwel alles doet.
Maar, als het alleen de hand rem betreft: Afstelling van de remkabel
betreft het alleen de voetrem: Ontluchten, remcilinder of kapotte leiding
betreft het voet én handrem: remschoen zit niet goed, of is op.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Even een fabel wegwerken dan:
schijven remmen absoluut niet beter dan trommels.
Schijfremmen werken namelijk axiaal, trommels radiaal (dus in de rolrichting).
waarom denk je dat zware vrachtwagens nog steeds met trommels zijn uitgerust?
Schijfremmen zijn beter te doseren en makkelijker te servicen, absoluut.
Spul blijft hangen?
- handremmechanisme nog goed?
- Wiellager iets te strak afgesteld/ naafmoer te strak aangedraaid?
- remcylindertjes nog goed?
schijven remmen absoluut niet beter dan trommels.
Schijfremmen werken namelijk axiaal, trommels radiaal (dus in de rolrichting).
waarom denk je dat zware vrachtwagens nog steeds met trommels zijn uitgerust?
Schijfremmen zijn beter te doseren en makkelijker te servicen, absoluut.
Spul blijft hangen?
- handremmechanisme nog goed?
- Wiellager iets te strak afgesteld/ naafmoer te strak aangedraaid?
- remcylindertjes nog goed?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
handrem heb ik als "ok" ervaren
cylinders: ga ik checken, maar volgens mij waren ze ok
Naafmoer losser draaien.. hmja, moet ik ff op moment draaien dan, kijken of dat helpt.
Lagers? Hmmm Kan je die wegtikken met een hamer als ze niet netjes zitten?
Ik hoop eigenlijk dat het gewoon de veertjes zijn...
Sjonge, reviseer je iets, is het nog afkeur, had ik helemaal niet verwacht... *zucht*
cylinders: ga ik checken, maar volgens mij waren ze ok
Naafmoer losser draaien.. hmja, moet ik ff op moment draaien dan, kijken of dat helpt.
Lagers? Hmmm Kan je die wegtikken met een hamer als ze niet netjes zitten?
Ik hoop eigenlijk dat het gewoon de veertjes zijn...
Sjonge, reviseer je iets, is het nog afkeur, had ik helemaal niet verwacht... *zucht*
Weet niet of je t tegen mij had :d Maar achterremmen bij een AX zijn behoorlijk weggedoseert Of je nu schijven of trommels hebt, achter remt amper mee.Pascal wrote:Even een fabel wegwerken dan:
schijven remmen absoluut niet beter dan trommels.
Anders sta je elke keer achterste voren
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
En jij moet intussen weten dat dát te wijten is aan de remkrachtverdeler bij je achteras....
Bovendien rem je het meest met je voorremmen, want inertie/massatraagheid zorgt ervoor dat het zwaartepunt bij remmen wordt verplaatst richting voorwielen...
Maar je bent lief hoor....
Bovendien rem je het meest met je voorremmen, want inertie/massatraagheid zorgt ervoor dat het zwaartepunt bij remmen wordt verplaatst richting voorwielen...
Maar je bent lief hoor....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
hahaPascal wrote:En jij moet intussen weten dat dát te wijten is aan de remkrachtverdeler bij je achteras....
Bovendien rem je het meest met je voorremmen, want inertie/massatraagheid zorgt ervoor dat het zwaartepunt bij remmen wordt verplaatst richting voorwielen...
Maar je bent lief hoor....
maar dan zijn we t toch eens?
Achter is weggedoseert (door remkracht verdelers en dergelijke) omdat je anders elke keer achterstevoren staat
Raoel, gefeliciteeerd!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gefeliciteerd met het succes van een verse APK Raoel
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl