Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

kleutscher wrote:und und und und??????

apk? :shock:
?
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Karwin had al gecorrigeerd :)


Gewoon maar schijven eronder zetten? Veel simpeler, remt beter, betrouwbaarder, etc :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Sterke neiging om een dag vrij te nemen en het vandaag nog te fixen...

Hmm, regen.... En m'n tent is gisteren omgewaaid :roll:

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

morgen niet vrij dan? het weer is nu ook wel heel erg ruk.
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:Op een rechte, rustige weg zonder verkeer even goed remmen met zo'n 80km/u ofzo. Als ie scheef remt is het niet goed.
Als het een achterrem is merk je dan niet echt goed.

Je moet eerst eens vragen of het de voet of handrem betreft.
handrem is makkelijk testen:
zet hem stil, zet de handrem erop en rij rustig achteruit. Als het goed is gaan beide achterkanten gelijk om hoog. Gaat maar 1 kant omhoog is de andere kant niet goed :)

Voetrem is lastiger maar daar hebben veel garages een remmentestbank voor. (daarom laat ik keuren bij een garage die dat niet hebben :twisted: )
Met een testritje merk je heel slecht of achter goed mee remt omdat de voorkant nou eenmaal vrijwel alles doet.

Maar, als het alleen de hand rem betreft: Afstelling van de remkabel

betreft het alleen de voetrem: Ontluchten, remcilinder of kapotte leiding

betreft het voet én handrem: remschoen zit niet goed, of is op.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Even een fabel wegwerken dan:

schijven remmen absoluut niet beter dan trommels.

Schijfremmen werken namelijk axiaal, trommels radiaal (dus in de rolrichting).
waarom denk je dat zware vrachtwagens nog steeds met trommels zijn uitgerust?
Schijfremmen zijn beter te doseren en makkelijker te servicen, absoluut.

Spul blijft hangen?
- handremmechanisme nog goed?
- Wiellager iets te strak afgesteld/ naafmoer te strak aangedraaid?
- remcylindertjes nog goed?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

handrem heb ik als "ok" ervaren

cylinders: ga ik checken, maar volgens mij waren ze ok

Naafmoer losser draaien.. hmja, moet ik ff op moment draaien dan, kijken of dat helpt.

Lagers? Hmmm :-? Kan je die wegtikken met een hamer als ze niet netjes zitten?

Ik hoop eigenlijk dat het gewoon de veertjes zijn...

Sjonge, reviseer je iets, is het nog afkeur, had ik helemaal niet verwacht... *zucht*

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Keurmeester gesproken:

Remmen = prima,
blijft alleen hangen.. magnie.

Hij had geen tijd om ff de trommel eraf te halen om te kijken. Zelf doen dus..

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

zet je handrem kabel wat minder strak
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Gat in je bodemplaat zagen en met je voeten remmen ?
En heidi laten verkleden als Wilma :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Hmm, puzzeltje

links en rechts zijn beide open en doen hetzelfde:
je remt, je hoort klik klik klik. En dan zijn ze gesteld.

Alleen de rechter-rem stelt zichzelf helemaal vast, links houdt nog ruimte over waardoor het wiel kan draaien.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

als ik het goed begrijp moeten beide schoenen ongeveer tegelijk naarbuiten gaan,

links is dat meer dan rechts, ik ga de cilinder eens openen...

het lijkt wel een live verslag :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

klaar :) moet 't doen!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pascal wrote:Even een fabel wegwerken dan:

schijven remmen absoluut niet beter dan trommels.
Weet niet of je t tegen mij had :d Maar achterremmen bij een AX zijn behoorlijk weggedoseert :D Of je nu schijven of trommels hebt, achter remt amper mee.

Anders sta je elke keer achterste voren :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

En jij moet intussen weten dat dát te wijten is aan de remkrachtverdeler bij je achteras....
Bovendien rem je het meest met je voorremmen, want inertie/massatraagheid zorgt ervoor dat het zwaartepunt bij remmen wordt verplaatst richting voorwielen...

:roll:


Maar je bent lief hoor....

:fluffle
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Liefde in mijn wie-is-wie,

en nou ook nog een APK! Hij is erdoor :D

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Gefeliciteerd!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pascal wrote:En jij moet intussen weten dat dát te wijten is aan de remkrachtverdeler bij je achteras....
Bovendien rem je het meest met je voorremmen, want inertie/massatraagheid zorgt ervoor dat het zwaartepunt bij remmen wordt verplaatst richting voorwielen...

:roll:


Maar je bent lief hoor....

:fluffle
haha

maar dan zijn we t toch eens?
Achter is weggedoseert (door remkracht verdelers en dergelijke) omdat je anders elke keer achterstevoren staat ;)

Raoel, gefeliciteeerd!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Gefeliciteerd met het succes van een verse APK Raoel :D

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gefeliciteerd met de apk!
En natuurlijk dat het met eigen bloed, zweet en tranen is.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply