Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

gaan we weer!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Browny wrote:leuke upgrade, we zien de foto's wel verschijnen!
Zekerrr.. qua vermogen is het niet zo heel interessant. Ga van 127 naar - gokje - 140 pk denk ik.
Koppel is des te interessanter: 20V-blokken schijnen met de basiswijzigingen zomaar 225 Nm rond de 3500 r/min uit te spugen.
Erg lekker op net 1050 kg!

Maar goed, eerste effe kijken of alles goed passend te krijgen is. Ben momenteel bezig met wat onderzoek, krijg volgende week de cilinderkop op bezoek. A.s. weekend denk ik even de oude motor uit de auto halen, dan heb ik twee tweeliters in stukjes... en dan nog hopen dat ik alles weer in elkaar krijg :lol:

Heb ook nog nagedacht om onderdelen van mijn 1.9D-blok te gebruiken (om de slag langer te krijgen, wordt nl. veel gedaan met 1800cc-blokken en het past ook vrij goed bij een 2E), maar voor 69cc winst gaat dat wel HEEL veel moeite kosten.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

kevin.broke wrote:
Browny wrote:leuke upgrade, we zien de foto's wel verschijnen!
Zekerrr.. qua vermogen is het niet zo heel interessant. Ga van 127 naar - gokje - 140 pk denk ik.
Koppel is des te interessanter: 20V-blokken schijnen met de basiswijzigingen zomaar 225 Nm rond de 3500 r/min uit te spugen.
Erg lekker op net 1050 kg!

Maar goed, eerste effe kijken of alles goed passend te krijgen is. Ben momenteel bezig met wat onderzoek, krijg volgende week de cilinderkop op bezoek. A.s. weekend denk ik even de oude motor uit de auto halen, dan heb ik twee tweeliters in stukjes... en dan nog hopen dat ik alles weer in elkaar krijg :lol:

Heb ook nog nagedacht om onderdelen van mijn 1.9D-blok te gebruiken (om de slag langer te krijgen, wordt nl. veel gedaan met 1800cc-blokken en het past ook vrij goed bij een 2E), maar voor 69cc winst gaat dat wel HEEL veel moeite kosten.
Zou ik heel knap vinden als je met een 20V zonder turbo meer koppel haalt als een 20V met turbo ! Die hebben standaard 210NM alleen de grotere cilinder inhoud brengt niet het vermogen dat je wilt.

En welke kop gebruik je, je hebt HEEL veel verschillende type AQX, BAM enz... welk type kop gebruik je met wel inlaatspruitstuk ? en hoe ga je het oplossen met je zuigers e.d ?

Erg benieuwd aangezien die koppen voornamelijk op G60 motoren gebouwd worden om een goedkope 20VT tebouwen.

Heb toevallig best een hoop ervaring met de 20V blokken vandaar mijn vragen ;).
Image

My Cars <98>.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Henri106 wrote:
kevin.broke wrote:
Browny wrote:leuke upgrade, we zien de foto's wel verschijnen!
Zekerrr.. qua vermogen is het niet zo heel interessant. Ga van 127 naar - gokje - 140 pk denk ik.
Koppel is des te interessanter: 20V-blokken schijnen met de basiswijzigingen zomaar 225 Nm rond de 3500 r/min uit te spugen.
Erg lekker op net 1050 kg!

Maar goed, eerste effe kijken of alles goed passend te krijgen is. Ben momenteel bezig met wat onderzoek, krijg volgende week de cilinderkop op bezoek. A.s. weekend denk ik even de oude motor uit de auto halen, dan heb ik twee tweeliters in stukjes... en dan nog hopen dat ik alles weer in elkaar krijg :lol:

Heb ook nog nagedacht om onderdelen van mijn 1.9D-blok te gebruiken (om de slag langer te krijgen, wordt nl. veel gedaan met 1800cc-blokken en het past ook vrij goed bij een 2E), maar voor 69cc winst gaat dat wel HEEL veel moeite kosten.
Zou ik heel knap vinden als je met een 20V zonder turbo meer koppel haalt als een 20V met turbo ! Die hebben standaard 210NM alleen de grotere cilinder inhoud brengt niet het vermogen dat je wilt.

En welke kop gebruik je, je hebt HEEL veel verschillende type AQX, BAM enz... welk type kop gebruik je met wel inlaatspruitstuk ? en hoe ga je het oplossen met je zuigers e.d ?

Erg benieuwd aangezien die koppen voornamelijk op G60 motoren gebouwd worden om een goedkope 20VT tebouwen.

Heb toevallig best een hoop ervaring met de 20V blokken vandaar mijn vragen ;).
De 2.0 20Vs hebben standaard allemaal al tussen de 195 en de 202 Nm. Weliswaar bij een hoger toerental dan de 1.8 20VT heeft, maar ze hebben het wel.
Met kop (ver) vlakken, fatsoenlijke uitlaat, juist motormanagement en een goede inlaat kom je een heel eind.

Ik ga je wel nog even pb-en voor wat meer info, op fora kom je nl. niks verder.....en er is kennelijk nog niemand op het idee gekomen om de combi 2E / 2.0 20V te bouwen.

Nog een klein puntje wat betreft dat koppelverschil trouwens: Je vergelijkt nu wel een zwaar geknepen turbomotor met een vrij ademende atmosferische tweeliter twintigklepper. Alleen de 150pk 1.8 20VT heeft nl. 210 Nm (bij 1750 r/min). De 180pk versie heeft 235 Nm... bij 1950 tot 5000 r/min! Een elektronisch vlakgehouden koppelkromme. Daar kan meer uitgepeuterd worden... en inderdaad. De 210pk sterke Golf Edition heeft 300 Nm bij 2700 r/min. Uit 1781cc :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Update: Weer eens tegen een interessanter project aangelopen via een leuke ruil. Hint hint: 1 v/d bekendere clubleden is er helemaal weg van en rijdt er 1, en die van hem heeft 2500cc inhoud :lol:

Blijf maar een beetje aanrommelen maar vermaak me prima, en een Golf III GTI in onderdelen levert (VEEL) meer op dan als rijdende auto :) Motorblok met kapotte 8V kop gisteren dan ook verkocht, wordt opnieuw opgebouwd en dan in een Golfje II gebouwd. De rest v/d onderdelen gaat ook nog de deur uit...
De tweeliter met de 20V kop had ik al eerder los verkocht aan een jongen met een Seat Ibiza (van het eerste type). Hij wil er carbs op gaan zetten. Volgens mij gaat hij nogal een apart voertuig bouwen, als ik meer hoor laat ik het nog even weten :lol:

Verder nog even wezen vissen:
Image

:lol: De bedoeling was eigenlijk om vanuit de achterklep met de werphengel aan de gang te kunnen, maar we hebben geen terreinbanden en geen snorkel, ik ben niet zo heel ervaren met terreinrijden en op de uiterwaarden (waar de foto gemaakt is) zakten zowel de auto als mijn laarzen al meer dan een vuistdikte weg in de modder. Aangezien er op die plek ook geen tractor kan komen om me los te trekken als ik in de problemen kwam maar geen risicos genomen, maar effe ploegen met 4x4 lage gearing is zeker lachen!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Bruut, je reservewiel is 3-gaats... Toch nog iets AX aan je Korando...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahaha, nu je het zegt :lol: Helaas zitten er nog 3 gaatjes tussen onder die kap :)

Maar goed, nog meer veranderingen, veranderingen, veranderingen. Zal hier weleens effe updaten als ik weer tijd heb.

Nóg meer veranderingen... zal eens updaten als het verantwoord is :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zooo... vandaag eens effe het schuurtje flink opgeruimd!
Image

...en eindelijk gereedschap zoals het hoort, in een gereedschapskar!
Image

Vanwaar al die actie? Nou, er komt ook weer een nieuw projectje. De reden? Na alle actie van de afgelopen tijd (vooral heel veel DRUKTE en veranderingen op werkvlak) begint er bij ons de behoefte aan een bestelautootje met een lage kilometerkostprijs te ontstaan. Aangezien dat bij mij allemaal niet op een normale manier kan houd ik jullie (beknopt) op de hoogte :)

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

:verjaardag en :occasion5:
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Hey Kevin,

Van harte gefeliciteerd man wanneer mag je met de pre-vut???? Gezien al jou hobby's lijkt me dat een geweldige oplossing. Tenminste je mag bij mij ook op komen ruimen hoor, ik zie dat je dat goed kan en er duidelijk hobby in hebt :D
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Van harte gefeliciteerd, nog vele projecten en geluk gewenst.

P. :verjaardag
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Van harte gefeliciteerd gozer :D
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hee bedankt allemaal!

Ben net thuis van een verjaardags-houseparty met o.a. Steven P, Khalil en Carlos Valdés, 12voor3 ook aanwezig :P Die drie zijn allemaal hoog aangeschreven c.q. kundige artiesten en daarom ook een erg leuk feestje! Zelf ook de nodige plaatjes aangeraakt :D

Nu dus zometeen maffen, maar niet na nog even naar mijn erg passende verjaardagscadeautjes gekeken te hebben!

We tellen: Een nieuwe fatsoenlijke momentsleutel (die had ik al niet meer sinds ruzie met m'n sleutelmaatje), een splinternieuwe doppenset en als klap op de vuurpijl een NIEUWE wideband lambdasonde :D Als ik het nu nog niet klaarspeel...

...mis nog een paar dingetjes: Een (licht) compressortje krijg ik a.s. weekend, inclusief verfspuit enz. dus ik kan straks fatsoenlijk grondlakken in m'n eigen schuur. Daarnaast komt er in die schuur ook nog een brander want ik haat k-k-k-kou bij het sleutelen :lol:

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

als nog gefeliciteerd

Post by MrBBQ »

He KEvin,

Als nog gefeliciteerd met je verjaardag !


Gr. Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Bas_S wrote:Wat issie lelijk :P
Dit is anders nog veruit het mooiste product dat Koreaans Young ooit op de weg heeft gezet :oops:

Gefeliciteerd nog trouwens met je verjaardag!
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

*SJIPS*

Ben duidelijk je f'jaardag vergeten. :oops:

Alsnog gef'liesteerd dus!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Haha, ik dacht ik zeg niks... vond het wel lachen, me erop attenderen dat ik Femke's verjaardag echt NIET mocht vergeten... maar zelf de mijne wel laten schieten :lol:

Even goed bedankt :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

WHOPPA! Restauratieproject gescoord voor de komende ?5-6-7? jaar, want ik heb er nu geen geld voor :lol:

Het slachtoffer is een Mercedes-Benz 400E van bouwjaar '92 :)

Deze auto's hebben níet het dikke uiterlijk van de 500E, maar zien er eigenlijk uit als een doorsnee taxi. Ze hebben wél bijna de prestaties, nl. 279 pk en 400 Nm, een top van 250 km/h (begrensd) en een 0-100 van 6,8 seconden.

Het uiterlijk als ie weer helemaal klaar is:

Image

Er zit helaas een keerzijde aan het verkrijgen van een auto met gesloten portemonnee. Mijn exemplaar loopt goed, maar de automaat snapt niet wat achteruit rijden is en optisch is er héél veel werk aan.

Als de auto in NL is ga ik dus eerst even alles schoonmaken en dan klaarmaken voor een lange winterslaap.....

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ennn... weer een lekker productief dagje gehad.

Gelukkig is het voor me gedaan door een profi elektriciën, maar we hebben een berg nieuwe lichtbakken in/om de stal hangen en gelukkig ook stroom en licht in mijn sleutelhok!

Ik ben vandaag bezig geweest met.... fietsen repareren! De oude fiets van m'n opa (hij is al een aantal jaar geleden overleden) en de tweewieler van m'n moeder (zij is invalide) herleven vanaf nu bij mij en Femke.
We tellen dus twee fietsen met vier nieuwe banden (binnen en buiten), één gereviseerde en gestelde naaf, een nieuw setje trommelremmen, een nieuwe dynamo, een nieuwe achterlamp, een nieuw zadel, twee fietscomputers, een nieuwe standaard, en ik ben TWEE uur bezig geweest met de demontage van het inmiddels kapotte slot dat m'n opa hoogstpersoonlijk op z'n fiets gemonteerd had (met een lasapparaat.... leve de dremel en een stuk of 25 slijpschijfjes).

Zojuist (voor het eerst sinds ik Fem ken!) samen zestien kilometer gefietst, rondje Harderwijk :)

Verderrr... De 400E in de voorlopige stalling gegooid (droog, donker, van de grond én onder de grond!), een ring in de muur gemaakt zodat ik m'n gereedschapskar eraan vast kan zetten en nieuwe sloten op de zadelkasten gemonteerd, i.v.m. diefstallen van wat paardengerei in de omgeving. Ga er ook nog een oud rolluik voor zetten, zo'n elektrische op een sleutel. Als er dan nog dieven komen kijken ga ik ze buiten uitlachen :lol:

Post Reply