Vanavond eindelijk es wat nuttigs kunnen doen aan de BX
al sinds de aanschaf slipte de multiriem.. en na een aantal keren getracht te hebben deze aan te spannen, heb ik dat maar opgegeven.. echter heb ik in de afgelopen week een aantal keer mn acculampje gezien, dus vond ik het tijd deze te vervangen..
eerst vanboven de dynamo losgehaald.. riem beetje gewurmt.. en toen zag ik aan de onderzijde een soort spanrol! dus ik maak de plastic kappen los... en jawel... een span mechanisme aan de onderzijde
achja, toch de riem maar vervangen en alles ff schoongemaakt en opgespannen... heerlijk stil!
Wat bepaald niet heerlijk stil was de laatste paar weken, was de lekke uitlaat... de middenpijp zat een flinke scheur in bij het ophangpunt.. en dat was alles behalve comfortabel (geluid viel nog wel mee.. niet harder als een gemiddelde GT
maar toch irritant)
dus, op uitlaatdiscounter een nieuwe besteld.. kost allemaal niets daar! helaas bleek vandaag ook wel een beetje waarom..
De einddemper, perfect.. niets mis mee!
de tussenpijp.. op het oog perfect! niets mis mee! totdat ik m ging monteren... de flens die op de middendemper moest bleek er scheef opgelast... kort uitgelegt zag het er zo uit: |/ tsja.... ik kreeg de middendemper er met wat moeite nog wel op, maar dan paste de einddemper met geen mogelijkheid!
Gelukkig was ik vandaag op een positieve manier koppig... dus een lange stang gepakt.. in het Heras hek vd school tegenover mij geplaatst... en daar de uitlaat overheen geschoven en aan gaan hangen.. net zo lang buigen totdat het past!
niet echt optimaal... maar ach, het zit nu wel
hopelijk, geeft dat weer heel wat km's plezier
nu nog ff mn banden wisselen.. heb van Rogier 2 nieuwe bandjes gekregen.. dus die ga ik om het BX staal laten leggen, helaas is 1 vd XSI velgen toch echt krom.. en daar wordt je beetje gestoort van met rijden..
owh en de schijven/blokjes liggen ook al klaar! maar daar had ik geen zin meer in
wat betreft de GTI: geen updates. ja de kooi los erin geplaatst.. maar aangezien mn lasapparaat het nog niet doet, kan ik niet verder