Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber

Re:

Post by mcdean »

Rio97 wrote:
mcdean wrote:zware klus? uurtje ben je klaar :)
Uurtje???
Oh wacht, als BX rijder heb je natuurlijk altijd een hand bezet om je pijp vast te houden.
Ivar, nog een keer een rondje rijden in de CX met Diravi en verse smurfenolie?
in mijn geval: ik pijp niet.

Maar tja, ik houd het graag wat ruim aan.
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Browny
Total admin
Total admin

Re: Marc Bomer aka q01z GTWeber 1.6 '92, GT '92, BX 1.6TZI '

Post by Browny »

Tegen een bijzondere rij-ervaring zeg ik nooit nee Rogier :-)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Tsjonge.... Wordt er in m'n vakantie ineens een gratis GTI-interieur aangeboden... Jammer dat ik momenteel gebrek aan AX en ruimte heb om 'm zo maar te zeggen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

tsja... en aangezien mensen zelfs gratis spullen tegenwoordig blijkbaar te duur vinden of iig niet willen hebben/halen.....

er staat hier nu al een paar maanden een GT voor de deur.. die 'gratis' opgehaald zou worden.. en dus dat GTI interieur...
en nog raak ik het niet kwijt :?

binnenkort maar gewoon allemaal in de GT stoppen en het kanaal in plonzen denk... *zwaai zwaai*
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

t probleem met een 'gratis' auto is dat ik best een 2e wil, maar die kost me dan (vooral door dat incidentje met de ford) gelijk 100 euro per maand, beetje veel voor een "gratis" iets. en interieur.. ik heb al n hele mooie/fijne/lekker zittende..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Fine, reserveer maar voor mij, kom ik het binnen een maand ophalen, ok? :P
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ow ik heb een gratis auto nu ;)

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by j0achim »

Ik zoek nog een geschikte dag om naar Wemeldinge af te reizen. Wellicht dat ik de diesel van mn pa even kan lenen. Dat is allicht goedkoper dan die zuipschuit waar ik nu in rij. Ik zet mijn zinnen op hemelvaart, of volgend weekend voor het interieur. OK?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

@joachim: het hemelvaart weekend zit ik op Waggel! tussen de andere citrofielen...

@de rest... die GT is gereservereerd en staat zonder nederlands kenteken... moet alleen dus nog worden afgehaald door degene aan wie ik m heb beloofd....
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

als je hem het oud ijzer in drukt krijg je nog meer;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Vanavond eindelijk es wat nuttigs kunnen doen aan de BX :)

al sinds de aanschaf slipte de multiriem.. en na een aantal keren getracht te hebben deze aan te spannen, heb ik dat maar opgegeven.. echter heb ik in de afgelopen week een aantal keer mn acculampje gezien, dus vond ik het tijd deze te vervangen..

eerst vanboven de dynamo losgehaald.. riem beetje gewurmt.. en toen zag ik aan de onderzijde een soort spanrol! dus ik maak de plastic kappen los... en jawel... een span mechanisme aan de onderzijde :oops:
achja, toch de riem maar vervangen en alles ff schoongemaakt en opgespannen... heerlijk stil!

Wat bepaald niet heerlijk stil was de laatste paar weken, was de lekke uitlaat... de middenpijp zat een flinke scheur in bij het ophangpunt.. en dat was alles behalve comfortabel (geluid viel nog wel mee.. niet harder als een gemiddelde GT ;) maar toch irritant)

dus, op uitlaatdiscounter een nieuwe besteld.. kost allemaal niets daar! helaas bleek vandaag ook wel een beetje waarom..
De einddemper, perfect.. niets mis mee!
de tussenpijp.. op het oog perfect! niets mis mee! totdat ik m ging monteren... de flens die op de middendemper moest bleek er scheef opgelast... kort uitgelegt zag het er zo uit: |/ tsja.... ik kreeg de middendemper er met wat moeite nog wel op, maar dan paste de einddemper met geen mogelijkheid!
Gelukkig was ik vandaag op een positieve manier koppig... dus een lange stang gepakt.. in het Heras hek vd school tegenover mij geplaatst... en daar de uitlaat overheen geschoven en aan gaan hangen.. net zo lang buigen totdat het past!
niet echt optimaal... maar ach, het zit nu wel :)

hopelijk, geeft dat weer heel wat km's plezier :D
nu nog ff mn banden wisselen.. heb van Rogier 2 nieuwe bandjes gekregen.. dus die ga ik om het BX staal laten leggen, helaas is 1 vd XSI velgen toch echt krom.. en daar wordt je beetje gestoort van met rijden..

owh en de schijven/blokjes liggen ook al klaar! maar daar had ik geen zin meer in :)

wat betreft de GTI: geen updates. ja de kooi los erin geplaatst.. maar aangezien mn lasapparaat het nog niet doet, kan ik niet verder
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Vanavond eindelijk es wat nuttigs kunnen doen aan de BX :)

al sinds de aanschaf slipte de multiriem.. en na een aantal keren getracht te hebben deze aan te spannen, heb ik dat maar opgegeven.. echter heb ik in de afgelopen week een aantal keer mn acculampje gezien, dus vond ik het tijd deze te vervangen..

eerst vanboven de dynamo losgehaald.. riem beetje gewurmt.. en toen zag ik aan de onderzijde een soort spanrol! dus ik maak de plastic kappen los... en jawel... een span mechanisme aan de onderzijde :oops:
achja, toch de riem maar vervangen en alles ff schoongemaakt en opgespannen... heerlijk stil!

Wat bepaald niet heerlijk stil was de laatste paar weken, was de lekke uitlaat... de middenpijp zat een flinke scheur in bij het ophangpunt.. en dat was alles behalve comfortabel (geluid viel nog wel mee.. niet harder als een gemiddelde GT ;) maar toch irritant)

dus, op uitlaatdiscounter een nieuwe besteld.. kost allemaal niets daar! helaas bleek vandaag ook wel een beetje waarom..
De einddemper, perfect.. niets mis mee!
de tussenpijp.. op het oog perfect! niets mis mee! totdat ik m ging monteren... de flens die op de middendemper moest bleek er scheef opgelast... kort uitgelegt zag het er zo uit: |/ tsja.... ik kreeg de middendemper er met wat moeite nog wel op, maar dan paste de einddemper met geen mogelijkheid!
Gelukkig was ik vandaag op een positieve manier koppig... dus een lange stang gepakt.. in het Heras hek vd school tegenover mij geplaatst... en daar de uitlaat overheen geschoven en aan gaan hangen.. net zo lang buigen totdat het past!
niet echt optimaal... maar ach, het zit nu wel :)

hopelijk, geeft dat weer heel wat km's plezier :D
nu nog ff mn banden wisselen.. heb van Rogier 2 nieuwe bandjes gekregen.. dus die ga ik om het BX staal laten leggen, helaas is 1 vd XSI velgen toch echt krom.. en daar wordt je beetje gestoort van met rijden..

owh en de schijven/blokjes liggen ook al klaar! maar daar had ik geen zin meer in :)

wat betreft de GTI: geen updates. ja de kooi los erin geplaatst.. maar aangezien mn lasapparaat het nog niet doet, kan ik niet verder
Image

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by vtspower »

ik zie dat je liefhebber bent van bx moest het je interesseren ik weet nog een bx 4tc staan niet zo ver van waar ik woon ongeveer 50000km op de teller. vraagprijs rond de 25000€

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gigawebs »

Lekker bezig, jammer dat er een velg krom is. Ziet er juist zo gaaf uit onder die BX....
Velg is ook niet meer te richten?
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Liefhebber lijkt me overdreven, maar hij moest iets wat "betrouwbaarder" is hebben :P.

Was dit nou het eerste wat je aan de BX hebt gedaan, afgezien van de velgenwissel dan? Verder jammer van de velg, maar dan moet je gewoon ff doorzoeken naar een ander steje :P
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

liefhebber.... :D ach, ik vind m ondertussen wel supervet......

die velg heb ik in het voorjaar krom gereden onder de GTI.. (doorglijden in de sneeuw..) onder de GTI voelde ik het niet, maar met de BX word tje er vooral bij lage snelheden lijp van.. je voelt m 'hinken' zegmaar..
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

@peter:
buiten wat kleine dingetjes aan het interieur.. + het vervangen van de achterlichten en 1 spiegel.. (mcdean, hij ligt hier nog in doos op je te wachten hoor!)
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

mmm es een mailtje sturen, thnks Ivar!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Zag hem op Waggel de XSI velgen stonden hem idd wel mooi. maar soms gaat betrouwbaarheid boven schoonheid. Kijk die varkensschuur waar ik in rijdt. :P

Maar hoe k*t een auto ook rijdt, Je bouwt er toch naar mate je de langer in rijdt een band mee op. En dan word het stiekem soms toch leuk om er in te rijden hoe erg je de auto ook haat. ;)

Post Reply