AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Terminal »

Gefelicteerd!
AX 11TRE 1988

Spitfire
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 240
Joined: SatMar12, 2011 6:21:53 PM
Location: Pijnacker

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Spitfire »

Neem aan dat het um toch in dat fusseeboutje zat?

toch vreemd.. maar wat is er zo bijzonder aan een nieuwe apk?
Alles of niks

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Losroyos »

Spitfire wrote:Neem aan dat het um toch in dat fusseeboutje zat?

toch vreemd.. maar wat is er zo bijzonder aan een nieuwe apk?
Bijzonder niet veel, Maar het feit dat de AX van die gene nog een jaar de weg op mag en somige hebben er soms best veel werk aan de auto apk geod te krijgen. dat is zo zijn felicitaties waard.

Het is gefeliciteerd met de APK of gecondoleert met het verlies en dat betekend dat er te veel gedaan moest worden en die naar de sloop gaat.

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by wilfred »

Geheel eens met Roy. Bij de meeste axjes zal dit het verschil kunnen uitmaken tussen weer een jaar er tegenaan of op de sloop belanden. Het zijn ondertussen toch niet de meest jonge auto's meer en of ze allemaal evengoed onderhoud hebben gehad is sterk de vraag.

Onze GTI heeft ook al heel wat euro's onderhoud gehad. Puur rationeel kijkend is de auto dat op een gegeven moment niet meer waard, maar ja dan de emotionele kant he :-)

En gelukkig zijn er onder ons nog genoeg die zo denken.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Ceristimo »

Gefeliciteerd met de APK :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Spitfire
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 240
Joined: SatMar12, 2011 6:21:53 PM
Location: Pijnacker

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Spitfire »

Oké op die manier wordt apk hier gezien. Gefeliciteerd dan!

Zie er elke week aardig wat apktjes voor bij komen vandaar.
Alles of niks

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Ceristimo »

Ga voor de lol eens een middag op de sloop staan...Het aantal AX'en wat dagelijks op de sloop terecht komt is hoger dan het aantal dat nog door de APK komt...

Iedere APK gekeurde AX is er weer ééntje die hoogstwaarschijnlijk nog in elk geval een jaartje rijden zal...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Mastenhose »

Alexander, gefeliciteerd met de APK, da's wel een setje nieuwe aandrijfasjes waard.. ;) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

yep, had nog wat geharrewar met speling op de fusee, bleek uiteindelijk in de fuseebout te zitten (die sowiso vervangen moest worden nog), gelukkig een easy fix dus :) auto daarna verder zonder commentaar goedgekeurd :)

nou gauw mn groep N chip terug dr in, ben die gewone al meer dan zat :P en al die andere dingen monteren (en ophalen) :)
-aandrijfassen en bakkeerringen
-grotere radiator
-spaghetti
-kijken of ik ook ergens een oliekoelertje op de kop kan tikken
-cruisecontrol

en voor mij is apk vooral ook n bevestiging dat ik geen dingen verkeerd doe met mn auto :)

er zijn al zoveel auto's die de apk maar op t randje halen, elke keer dat je onderhoud wegbezuinigd, komt het uiteindelijk terug, het word dr nooit goedkoper van, en dan moet de auto maar weg, omdat onderhoud meer kost dan de auto waard is blijkbaar.. :( en goedkope autotjes (= lage dagwaarde) zijn als 1e aan de beurt..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by q01z »

gelukkig hadden we die fusseebout al voorspelt, dat scheelt :)

maar mooi dat de rest wel goed was!
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

yep, zat een bouwmarktboutje in, zit nu n echte ph1 fuseebout in, met dat gladde stuk :)
2Black wrote:Haha...

deze APK felicitatie ronde gaat de goede kant op!
dadelijk hebben we nog censuurbalkjes nodig :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

zo, slangklemmetje bij de einddemper op die staaf gezet, omdat dat rubber dr nou al voor de 3e keer afgevallen was. gelijk ff nieuwe klem gehaald voor bij de achterdemper, die zag dr ook wat krokant uit.. *zet op de lijst*

omdat ie nogal smerig was
Image
(dat is dus omdat ik 10 minuten nadat ik m gewassen had, door de blubber moest bij n bouwput)

heb ik m maar weer opnieuw schoongespoten :)
Image
:D

kwam dr alleen bij thuiskomt achter dat er nog blubber aan de dorpel zit, morgen nog maar ff terug denk ik zo, ff met n emmer en n spons..

ook nog ff wat technisch onderhoud, heb weer wat klusjes verzameld die nog ff gedaan moeten, gelukkig heb ik t meeste materiaal wel :)
-olie + filter (mag wel weer eens)
-installatie spaghetti
-installatie andere klem op de uitlaat
-installatie andere thermostaat, ff testen wat dat met de (nu redelijk hoge) bedrijfstemperatuur doet.
-installatie cruisecontrol
-aandrijfassen ophalen bij marco en installeren (met nieuwe keerringen enzo)
-eens onderdoor gaan lopen met de staalborstel (op slijptol? ;)) en de roestwerende troep, kwam een aantal oppervlakkige plekjes tegen :)
-remschijven en blokjes voor + remvloeistof vernieuwen, etc.. gewoon goed maken dus :)
Last edited by AlexanderB on SatNov05, 2011 9:38:46 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Ceristimo »

Heb ik nou wat gemist, of?....Hoelang zitten die velgen er al onder? Dat staat 'm verdraaid goed! Mooi schoon gewassen weer, hoor.

Cruisecontrol voor een AX? Cool! Wist niet eens dat dat bestond :P. Hoe zit dat eigenlijk aangesloten? Die zet je gaspedaal vast ofzo? Of gaat het via de ECU en het toerental?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

die velgen zitten dr al onder sinds eeh.. juli? :) alleen hij gaat niet zo vaak op de foto :oops: dus dan zien jullie t hier niet he :)

cruisecontrol gaat normaal via een sensor tussen de bak en de tellerkabel. maar daar heb ik geen zin in, dus ik knoop m inderdaad aan de ecu --> toerental :) en dan zit er een kastje onder de motorkap wat met een 2e gaskabel aan de gasklep trekt :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by DuFF »

Waar is die fotolocatie? Ik zie een frisdrank en snoepautomaat en veel parkeerruimte. = meeting ? :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Ceristimo »

Aah, op die fiets...En dat zit dan weer gelinkt aan de rem ofzo?...of blijft bij een doe-het-zelf cruisecontrol de auto doorrijden als je de rem aantikt?

Enneh, nee: heb je topic doorgespit, maar weinig foto's. En ik was vanaf juni tot september niet in NL, dus weinig meegekregen van alle AX perikelen in die periode...

Nouja, beetje laat is beter dan nooit, dus: geile velgen! ;). Ik snap nog steeds niet dat de halve club rondrijd met van die grote, brede velgen, en 14" GT onder dat wrak van mij aan alle kanten aanloopt, maar enfin :lol:

@Duff
LOL...Ik vroeg me 't zelfde ook al af.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

het stofzuig-dak van de wasstraat/carwash/wasboxen :) van mij mag je t proberen, maar ik denk dat het dan wel een was-je-auto-meeting word, anders gaan ze vast zuur kijken :P

dit zijn 14" 6J velgen met 195/45 banden ;) maar thanks :) en ja, ik weet dat je dr niet was, ik geloof dat ik dr 1 foto van gepost heb (dag dat ik ze dr op gezet heb) en dat ze op de meetings wel gespot zijn, maar daar was je uiteraard niet bij..

de cruisecontrol word gekoppeld aan de schakelaar van het remlicht, en nog een schakelaar bij de koppeling, zodat de cruise inderdaad uit gaat als je 1 van de 2 gebruikt.. :) anders zou het inderdaad allemaal fout gaan :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Ceristimo »

Dat zijn best brede banden dan...Succes met de aankomende sneeuw! :P
Maar dat is dan denk ik het verschil tussen rechte en ronde wielkasten. 155/65/14 is met rechte wielkasten geen succes :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by DuFF »

195 banden onder een autotje van 700 kilo met de sneeuw die nog moet komen is vragen om problemen!
Spreken is goud, Ductape is zilver.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

das vorig jaar ook gelukt, en toen had ik óók nog eens 13 jaar oude voorbanden :( maar inderdaad, ik zit wel te twijfelen om een set lekker smalle winterbanden te kopen, voor op een setje GT staal..

mja, kost gelijk weer n paar 100 euro aan banden die ik 3 weken per jaar gebruik (want ik ga dus echt alleen winterbanden rijden als dr sneeuw ligt)
aan de andere kant, als ik mn auto crash kost t meer, zeker als t verschil had gemaakt met winterbanden..
mja, ik ben voornamelijk bang voor winterbandenrijders die denken dat ze veel grip hebben en dan met volle snelheid bovenop je knallen omdat ze toch ineens niet kunnen stoppen.. ook met winterbanden moet je lekker voorzichtig rijden als er sneeuw ligt..

kortom: dubio :P

vreemd dat ze aanlopen met rechte wielkasten.. ik heb veel grotere banden dr onder gezien zonder enig probleem.. kun je dr achter komen waar ze precies tegenaan komen?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply