Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ik heb één keer iets bij ze besteld. Dat waren goodridge remleidingen voor mij Volcane. Die had ik vrij snel binnen. Maar die bleken niet te passen. E-mailtje terug gestuurd en binnen no-time geregeld. Spullen terug en een bedankje voor het bestellen via hun site en ze vonden het erg jammer dat de spullen niet pasten. Niets dan lof!! (het geld was ook snel terug gestort )DuFF wrote:@ ttf, ik heb toch bij die site besteld, verkoper heeft gereageerd blokjes binnen 5 dagen, schijven binnen 10 dagen, dat vind ik nog te overleven.
to be continued
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
zo, het volgende is vanochtend vernieuwd:
-distr.riem
-spanrol
-waterpomp
-vsnaar
koelslang vanaf thermostaathuis naar radiateur.
-thermostaatflens
-thermostaat
geen idee of hij ook werkelijk draaid, want dan moet de kabelboom er in zitten en die moet ik nog herstellen, maar dat komt nog wel, en dan ook meteen nieuwe kvs erin.
bedankt voor de hulp Fietspomp.
-distr.riem
-spanrol
-waterpomp
-vsnaar
koelslang vanaf thermostaathuis naar radiateur.
-thermostaatflens
-thermostaat
geen idee of hij ook werkelijk draaid, want dan moet de kabelboom er in zitten en die moet ik nog herstellen, maar dat komt nog wel, en dan ook meteen nieuwe kvs erin.
bedankt voor de hulp Fietspomp.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Goed bezig duff:D
Ik hoop dat de kabelboom fixen ook de bedoelde resulaten heeft haha.
Ik hoop dat de kabelboom fixen ook de bedoelde resulaten heeft haha.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
en weet je wat ik nadien gekocht heb omdat we zo liepen te klooien ?
zo'n sleutel om je spanrol te spannen/carterdop los te draaien
dus die heb ik voor de volgende keer !
en een berg nieuwe moertjes m8 omdat er toch een paar wel erg gaar zijn in het motorruim, vooral bij de motorsteunen en die van de accuklem.
en 5L. kvs, en nog het nodige contactspray.
vanavond mischien nog, en anders morgen de hele dag lekker aan die kabelboom prutsen, knippen strippen solderen en afwerken met krimpkous, gaat een erg nette kabelboom worden zo
zo'n sleutel om je spanrol te spannen/carterdop los te draaien
dus die heb ik voor de volgende keer !
en een berg nieuwe moertjes m8 omdat er toch een paar wel erg gaar zijn in het motorruim, vooral bij de motorsteunen en die van de accuklem.
en 5L. kvs, en nog het nodige contactspray.
vanavond mischien nog, en anders morgen de hele dag lekker aan die kabelboom prutsen, knippen strippen solderen en afwerken met krimpkous, gaat een erg nette kabelboom worden zo
Spreken is goud, Ductape is zilver.
jeeh, herstel van kabelboom en bedrading en alle aansluitingen is af.
nu de kabelboom nog terug erin, en dat gaat niet zoals gepland ben vergeten hoe die achterlangs 't blok precies liep, maar daar kom ik nog wel achter, het aansluiten is verder een eitje.
zou die nog starten ?
nu de kabelboom nog terug erin, en dat gaat niet zoals gepland ben vergeten hoe die achterlangs 't blok precies liep, maar daar kom ik nog wel achter, het aansluiten is verder een eitje.
zou die nog starten ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Tuuurlijk start ie :D
fotos!
fotos!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
jeeh, fietspomp was zo vriendelijk nog ff langs te scheuren met zijn GT, zo kon ik precies kijken hoe de kabelboom nou liep, en hij zit, tot na 11 uur in 't donker doorgeklust, best grappig zo half voorover in de motorruimte met je smoelwerk op de kleppendeksel (waarna je vervolgens zwarte piet bent) en dan met je handen om je injectiesysteem heen de oogjes op je startmotor weer vastdraaid.
maar het is echt simpel(als je eenmaal weet hoe het moet)
ik ben er blij mee, morgen accu erin en de rest van de omliggende zooi.
ik zag ook al waar de km-tellerkabel naartoe gaat, naast die stekker die ik dus eerst niet loskreeg, dus die km-tellerkabel gaat volgende maand ofzo ook vervangen worden, aangezien die niet bij 50 maar nu ook bij 100 en/of 120 nog doortrilt, niet echt storend, maar het is natuurlijk niet zoals het hoort (overigens rijd ik hier al mee sinds dat ik de ax kocht.)
tja foto's, ik heb wat wazige foto's gemaakt om te kijken hoe de kabels lopen, zoals deze:
en een voorbeeld van hoe lekker ik bezig ben geweest bij alle stekkers:
(let op, bij de 'schone' foto zit het middelste plastic klemmetje er niet, nu wel )
maar het is echt simpel(als je eenmaal weet hoe het moet)
ik ben er blij mee, morgen accu erin en de rest van de omliggende zooi.
ik zag ook al waar de km-tellerkabel naartoe gaat, naast die stekker die ik dus eerst niet loskreeg, dus die km-tellerkabel gaat volgende maand ofzo ook vervangen worden, aangezien die niet bij 50 maar nu ook bij 100 en/of 120 nog doortrilt, niet echt storend, maar het is natuurlijk niet zoals het hoort (overigens rijd ik hier al mee sinds dat ik de ax kocht.)
tja foto's, ik heb wat wazige foto's gemaakt om te kijken hoe de kabels lopen, zoals deze:
en een voorbeeld van hoe lekker ik bezig ben geweest bij alle stekkers:
(let op, bij de 'schone' foto zit het middelste plastic klemmetje er niet, nu wel )
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
De laatste 2 foto's zijn van een beroemd (of berucht) massapunt in een AX, zorgde bij ons b.v. voor het niet werken van de ruitensproeierpomp.
Inderdaad schoonhouden is de oplossing voor veel problemen.
Groetjes, Henk
Inderdaad schoonhouden is de oplossing voor veel problemen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Chris had me het antwoord al gegeven ja toch bedankt.
hij start en draaid als een zonnetje, helaas brak de slangenklem van het luchtpaddestoelding af, dus die ga ik nu even halen, daarna kan ik de kvs afvullen/ontluchten, en proefritje maken.
ik vind 'm nu al zomer-klaar maar het kan beter ! voor eind juli zorg ik dat ie tiptop is.
hij start en draaid als een zonnetje, helaas brak de slangenklem van het luchtpaddestoelding af, dus die ga ik nu even halen, daarna kan ik de kvs afvullen/ontluchten, en proefritje maken.
ik vind 'm nu al zomer-klaar maar het kan beter ! voor eind juli zorg ik dat ie tiptop is.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
ventilator ging niet zomaar aan bij al contact aan, dat is dus hopelijk opgelost, hij gaat wel netjes aan boven de 90graden op me temp.meter.
en hij stopt ook weer netjes als ie weer net iets eronder zit.
echter toen ging ik een proefrit maken, en hij klinkt als een fucking elektrowagentje wtf.... echt net zo'n elektrofiets als ik me koppeling laat opkomen enz.
kan me vsnaar te strak staan of de distributieriem ?
en hij stopt ook weer netjes als ie weer net iets eronder zit.
echter toen ging ik een proefrit maken, en hij klinkt als een fucking elektrowagentje wtf.... echt net zo'n elektrofiets als ik me koppeling laat opkomen enz.
kan me vsnaar te strak staan of de distributieriem ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Hoe heb je je driem opgespannen?
V snaar mag idd niet te strak, die moet je volgens mij nog een cm ofzo op een neer kunnen drukken/trekken.
maar wel gefeliciteerd dat de rest goed is gegaan :P
Oh en heb je al gekeken of je d-riem kapjes wel goed zitten en niet aanlopen? dat geeft ook zon geluid...
V snaar mag idd niet te strak, die moet je volgens mij nog een cm ofzo op een neer kunnen drukken/trekken.
maar wel gefeliciteerd dat de rest goed is gegaan :P
Oh en heb je al gekeken of je d-riem kapjes wel goed zitten en niet aanlopen? dat geeft ook zon geluid...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
bedankt voor de reacties, kan ik een stukje rijden als ik de vsnaar eraf heb gehaald? dan kan ik meteen constateren of het de vsnaar is of niet.
romy, kan je eventueel is een technisch blik onder de kap werpen cq luisteren?
en ja ik ben erg blij dat ie gewoon normaal starte
driem heeft fietspomp opgespannen op gevoel, imbus in de spanrol en een ringsleutel eroverheen met ernaast een steeksleutel om de spanrol vast te draaien.
romy, kan je eventueel is een technisch blik onder de kap werpen cq luisteren?
en ja ik ben erg blij dat ie gewoon normaal starte
driem heeft fietspomp opgespannen op gevoel, imbus in de spanrol en een ringsleutel eroverheen met ernaast een steeksleutel om de spanrol vast te draaien.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Heb je daarna wel gecontroleerd of de spanning dan ook goed is?DuFF wrote:bedankt voor de reacties, kan ik een stukje rijden als ik de vsnaar eraf heb gehaald? dan kan ik meteen constateren of het de vsnaar is of niet.
romy, kan je eventueel is een technisch blik onder de kap werpen cq luisteren?
en ja ik ben erg blij dat ie gewoon normaal starte
driem heeft fietspomp opgespannen op gevoel, imbus in de spanrol en een ringsleutel eroverheen met ernaast een steeksleutel om de spanrol vast te draaien.
In de haynes staat een opsomming hoe je dat moet doen
(spangat direct onder boutgat, tussen krukas en nokkenas poelie halve slag rondtekunnen draaien e.d.)
En had je de waterpomp e.d. ook vervangen? Als je dit niet doet, en er komt andere spanning op kunnen deze ook zomaar gaan piepen.
En de vsnaar is simpel, zet hem wat losser. Die hoeft toch maar net strak genoeg dat ie niet slipt.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).