Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

@ ttf, ik heb toch bij die site besteld, verkoper heeft gereageerd blokjes binnen 5 dagen, schijven binnen 10 dagen, dat vind ik nog te overleven.

to be continued 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

DuFF wrote:@ ttf, ik heb toch bij die site besteld, verkoper heeft gereageerd blokjes binnen 5 dagen, schijven binnen 10 dagen, dat vind ik nog te overleven.

to be continued 8)
ik heb één keer iets bij ze besteld. Dat waren goodridge remleidingen voor mij Volcane. Die had ik vrij snel binnen. Maar die bleken niet te passen. E-mailtje terug gestuurd en binnen no-time geregeld. Spullen terug en een bedankje voor het bestellen via hun site en ze vonden het erg jammer dat de spullen niet pasten. Niets dan lof!! (het geld was ook snel terug gestort (y) )
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

oke wellicht had ik een onderdeel wat in backorder stond (veerpootbrug)

er werd wel snel gereageerd op de mails !
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zo, het volgende is vanochtend vernieuwd:
-distr.riem
-spanrol
-waterpomp
-vsnaar
koelslang vanaf thermostaathuis naar radiateur.
-thermostaatflens
-thermostaat

geen idee of hij ook werkelijk draaid, want dan moet de kabelboom er in zitten :P en die moet ik nog herstellen, maar dat komt nog wel, en dan ook meteen nieuwe kvs erin.

:) bedankt voor de hulp Fietspomp.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Goed bezig duff:D

Ik hoop dat de kabelboom fixen ook de bedoelde resulaten heeft ;) haha.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en weet je wat ik nadien gekocht heb omdat we zo liepen te klooien ?
zo'n sleutel om je spanrol te spannen/carterdop los te draaien :x
dus die heb ik voor de volgende keer !

en een berg nieuwe moertjes m8 omdat er toch een paar wel erg gaar zijn in het motorruim, vooral bij de motorsteunen en die van de accuklem.
en 5L. kvs, en nog het nodige contactspray.

vanavond mischien nog, en anders morgen de hele dag lekker aan die kabelboom prutsen, knippen strippen solderen en afwerken met krimpkous, gaat een erg nette kabelboom worden zo :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

jeeh, herstel van kabelboom en bedrading en alle aansluitingen is af.

nu de kabelboom nog terug erin, en dat gaat niet zoals gepland :( ben vergeten hoe die achterlangs 't blok precies liep, maar daar kom ik nog wel achter, het aansluiten is verder een eitje.

zou die nog starten ? :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Tuuurlijk start ie :D:D

fotos!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

jeeh, fietspomp was zo vriendelijk nog ff langs te scheuren met zijn GT, zo kon ik precies kijken hoe de kabelboom nou liep, en hij zit, tot na 11 uur in 't donker doorgeklust, best grappig zo half voorover in de motorruimte met je smoelwerk op de kleppendeksel (waarna je vervolgens zwarte piet bent) en dan met je handen om je injectiesysteem heen de oogjes op je startmotor weer vastdraaid.

maar het is echt simpel(als je eenmaal weet hoe het moet)
ik ben er blij mee, morgen accu erin en de rest van de omliggende zooi.
ik zag ook al waar de km-tellerkabel naartoe gaat, naast die stekker die ik dus eerst niet loskreeg, dus die km-tellerkabel gaat volgende maand ofzo ook vervangen worden, aangezien die niet bij 50 maar nu ook bij 100 en/of 120 nog doortrilt, niet echt storend, maar het is natuurlijk niet zoals het hoort (overigens rijd ik hier al mee sinds dat ik de ax kocht.)

tja foto's, ik heb wat wazige foto's gemaakt om te kijken hoe de kabels lopen, zoals deze:
Image

en een voorbeeld van hoe lekker ik bezig ben geweest bij alle stekkers:
Image
Image
(let op, bij de 'schone' foto zit het middelste plastic klemmetje er niet, nu wel :wink: )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

De laatste 2 foto's zijn van een beroemd (of berucht) massapunt in een AX, zorgde bij ons b.v. voor het niet werken van de ruitensproeierpomp.

Inderdaad schoonhouden is de oplossing voor veel problemen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image
Image
Image

ik kan me niet herinneren waar 1 aan vast moet :o
2 zit vast aan dat zekeringblok rechtsboven, maar waar moet dat bevestigingsoog van 1 aan ?

moet die ook aan de startmotor ? het is van de PLUS dus die moet niet op een massapunt natuurlijk :P .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ja startmotor,
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Chris had me het antwoord al gegeven ja :) toch bedankt.

hij start en draaid als een zonnetje, helaas brak de slangenklem van het luchtpaddestoelding af, dus die ga ik nu even halen, daarna kan ik de kvs afvullen/ontluchten, en proefritje maken.

ik vind 'm nu al zomer-klaar :D maar het kan beter ! voor eind juli zorg ik dat ie tiptop is.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ventilator ging niet zomaar aan bij al contact aan, dat is dus hopelijk opgelost, hij gaat wel netjes aan boven de 90graden op me temp.meter.
en hij stopt ook weer netjes als ie weer net iets eronder zit.

echter toen ging ik een proefrit maken, en hij klinkt als een fucking elektrowagentje :( wtf.... echt net zo'n elektrofiets als ik me koppeling laat opkomen enz.
kan me vsnaar te strak staan of de distributieriem ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hoe heb je je driem opgespannen?

V snaar mag idd niet te strak, die moet je volgens mij nog een cm ofzo op een neer kunnen drukken/trekken.

maar wel gefeliciteerd dat de rest goed is gegaan :P

Oh en heb je al gekeken of je d-riem kapjes wel goed zitten en niet aanlopen? dat geeft ook zon geluid...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Als je je v-snaar ong. 90 graden kan draaien tussen de poelie en de dynamo in is het goed.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

bedankt voor de reacties, kan ik een stukje rijden als ik de vsnaar eraf heb gehaald? dan kan ik meteen constateren of het de vsnaar is of niet.

romy, kan je eventueel is een technisch blik onder de kap werpen cq luisteren?
en ja ik ben erg blij dat ie gewoon normaal starte :)

driem heeft fietspomp opgespannen op gevoel, imbus in de spanrol en een ringsleutel eroverheen met ernaast een steeksleutel om de spanrol vast te draaien.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

zonder v-snaar rijden kan gewoon, alleen laadt de accu niet op.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:bedankt voor de reacties, kan ik een stukje rijden als ik de vsnaar eraf heb gehaald? dan kan ik meteen constateren of het de vsnaar is of niet.

romy, kan je eventueel is een technisch blik onder de kap werpen cq luisteren?
en ja ik ben erg blij dat ie gewoon normaal starte :)

driem heeft fietspomp opgespannen op gevoel, imbus in de spanrol en een ringsleutel eroverheen met ernaast een steeksleutel om de spanrol vast te draaien.
Heb je daarna wel gecontroleerd of de spanning dan ook goed is?
In de haynes staat een opsomming hoe je dat moet doen
(spangat direct onder boutgat, tussen krukas en nokkenas poelie halve slag rondtekunnen draaien e.d.)

En had je de waterpomp e.d. ook vervangen? Als je dit niet doet, en er komt andere spanning op kunnen deze ook zomaar gaan piepen.

En de vsnaar is simpel, zet hem wat losser. Die hoeft toch maar net strak genoeg dat ie niet slipt.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kom anders morgenmiddag ff op de koffie Ome Rio komt ook

ps. slechte vraag, maar is het niet dat je startmotor mee blijft draaien met het vliegwiel?
Image

Post Reply