Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Bla (laten staan aub, ivm paginaprobleem)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Blijft toch leuk, zo'n AX GT. Ik ga denk ik eens kijken of ik in Frankrijk een leuke vijfdeurs GT op kan vissen ofzo, maar dat zal wel een project voor de volgende zomer worden.

De rode gaat uit elkaar en de spullen houd ik dan om eventueel een GT5 op te kunnen knappen.

Heb 'm nog even lekker uit laten razen op de A28:

Image

Dit was 204 @ GPS, maar kreeg met die snelheid de GPS niet meer duidelijk op de camera :lol: Trilt als een malle en kon zo'n beetje langs de deuren naar buiten kijken :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kev, wat voor bak zit er onder jouw GT?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Is van een Peugeot 306 1.6. Doet 3400-3500 r/min bij 120 km/h op de teller, 3600 bij 120 op GPS.
Moet wel vermelden dat het motortje ook niet helemaal standaard meer is :lol:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Idd, die toeren bij die snelheid is wel apart...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hij draait gewoon wat minder toeren dan een originele GT. Met de originele overbrenging zit ie op 195 zo'n beetje in de begrenzer, en dat terwijl het blok boven de 6000 r/min niet eens zo heel erg wil. Heeft eigenlijk teveel pit voor de kleine monopoint-gasklep.
Moet wel zeggen dat ie bij lage toerentallen heerlijk vlot is, een Corsa GSi 1.8 16V is een leuk stoeimaatje, met de Golf kan je 'm eenmaal op snelheid nét bijhouden en de Skoda blijft echt hélemaal nergens :lol:

Maar goed, ik zal hier maar niet plaatsen wat ik ermee gedaan heb want dat is hoogst illegaal ;) :twisted:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

knap dat de bak met een hoge mantel past onder een blok van een lage mantel :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

vind je het knap dat een bak van een gietijzeren 1.6 aan een gietijzeren 1.6 past ja...? :lol:

of was het jullie nog niet opgevallen dat ik ineens een 1.4-blok te koop heb?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

dan snap ik het wel ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nieuw karretje voor de trailer :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Nog effe lichte schade aan de voorzijde oplossen, verder is ie goed in orde dus wordt het een kwestie van bijhouden :)

2.3D valt me trouwens niks tegen, het is niet snel maar ook zeker niet te sloom, sleurt wel door zeg maar :D

Nu moeten we maar even gaan sparen voor een aluminium tweepaards trailer :)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Wat issie lelijk :P
Altijd meer PK's dan jou!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:P Wat ik al zei, parkeer die AX er eens dwars voor :twisted:

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

je mag hem dan .....

Post by MrBBQ »

kevin.broke wrote::P Wat ik al zei, parkeer die AX er eens dwars voor :twisted:
He mag dan wel niet mooie zijn, maar het gaat er om dat hij de paardetrailer makkelijk kan trekken, toch ? :)

Gr Mr Dean :) 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

bas haalt de woorden uit mijn mond,
en ik denk dan voornamelijk dat het om de voorkant van die traktor gaat....brrr.

maar, het dient als werk-voertuig, het moet een trailer makkelijk kunnen sleuren, dus dan is het goed hé :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

misschien moet ik me schamen maar ik vind m (vooral voor een terreinwagen) echt niet lelijk.. vooral als je er naast staat is het ineens een gigantische robuuste bak, die zowel iets weg heeft van een rolschaats als dat ie gewoon wat stoers uitstraalt.

Over het rijden ben ik nog veel meer te spreken; hij hangt om als een eend, maar gaat toch behoorlijk netjes een bocht door.
Topsnelheidje van +/- 145 km/h en een 0-100 in dik 20 seconden maken m geen racemonster, maar op de een of andere manier werkt het ding heel ontwapenend. Het komt iig niet vaak voor dat ik op een weg waar ik honderd mag spontaan 85 ga rijden (niet omdat het dan beter rijdt, maar gewoon omdat ik daar zin in heb).
Je voelt je sowieso echt king of the road, 130 op de snelweg doet iedereen op de linkerbaan voor je al wegduiken alsof de Hulk op het dak staat :P

Net ook even met de paardentrailer op pad geweest (trailer 560, paard 625.. hij is nog iets trager op gang maar verder is het net of er niks achter hangt :lol: je voelt het paard alleen verstappen als je compleet stilstaat :P ), en daarna de AX even opgehaald (die stond met een kapot contactslot stil). Heb doodsangsten uitgestaan aan het sleepkabeltje, je ziet niks behalve 3 meter weg en dan een gigantische zilvergrijze achterkant, en je merkt al gauw dat degene in dat gigantische zilvergrijze ding ook niet voelt dat je er nog achter zit :roll:

Best lachen, zon terreinbeul.

Uitsmijter (op advies van TTF): In een oude paardrijbak 4L inschakelen en je rechtervoet zijn werk laten doen is echt lachen :lol:

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Ziet er netjes uit, en zeker geschikt voor het doel!

Dus, van harte met de nieuwe aanschaf en verschil moet er zijn:

Jij koopt weer een auto en ik sta een JP4 koppie van een duik-xsara af te sleutelen.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo... Terreinbonkje is weer legaal op de weg t/m 17 juli 2009 :)

Toch altijd even knijpen, met name als je een schade-auto gekocht en gefatsoeneerd hebt, maar het zag er allemaal prima uit :D

Ben inmiddels begonnen aan een nieuwe 2.0 8V voor de Golf. Misschien blijft ie als gewone auto.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Gefeliciteerd met je....

Post by MrBBQ »

kevin.broke wrote:Zo... Terreinbonkje is weer legaal op de weg t/m 17 juli 2009 :)

Toch altijd even knijpen, met name als je een schade-auto gekocht en gefatsoeneerd hebt, maar het zag er allemaal prima uit :D

Ben inmiddels begonnen aan een nieuwe 2.0 8V voor de Golf. Misschien blijft ie als gewone auto.
gefeliciteerd met je nieuwe apk ~!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Correctie: 2.0 8V wordt misschien 2.0 20V :lol:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kevin.broke wrote:Correctie: 2.0 8V wordt misschien 2.0 20V :lol:
leuke upgrade, we zien de foto's wel verschijnen!

Post Reply