Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Idd, zo is dat :P

Ge moet natuurlijk wel sjans hebben met de persoon die je voor je hebt.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 25/07

Post by Netheo »

eindelijk hier nog eens een update :D er is ondertussen toch het een en het ander gebeurt hoor.
Ten eerste, de civic heeft een nieuwe deur :D was nodig want net voor nieuwjaar had er een leukerd tegen gereden met het excuus dat hij de wagen niet had zien staan door de sneeuw, tja de civic is wit :evil: . enfin, ik werk nog steeds bij honda dus een nieuwe deur in was zo gepiept.

verder ben ik ook nog een ax sport kop + inlaatspruitstuk + webers gaan ophalen. deze dienen voor de blauwe GT, jaja deze zomer begin ik er echt aan, belooofd :lol: .

verder is men volcane vorig weekend weer verlaagd, meetingseizoen begint hé :P . alleen hier en daar beginnen wat schoonheidsfoutjes in te sluipen, dus deze worden binnenkort nog aangepakt. en liefst zou ik vooraan nog 2 cm zakken. als dat maar goed komt :jump:

C y'all
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 25/07

Post by Losroyos »

Nog lager :|

Komt er eindelijk de lang verwachte update, mis ik de foto's van het wagenpark :P

Klinkt allemaal wel zeer goed ;)

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 25/07

Post by Netheo »

Losroyos wrote:Nog lager :|

Komt er eindelijk de lang verwachte update, mis ik de foto's van het wagenpark :P

Klinkt allemaal wel zeer goed ;)
idd nog lager, ze hebben hier bij ons de straat heraangelegd, met gevolg dat de inrit veel vlakker ligt, dus ik kan nog zakken :wink: . en ook, ik denk dat het nog mooier zou zijn, kheb vooraan nog speling genoeg :dance
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 25/07

Post by Netheo »

gisteren heb ik de ax nog eens onder handen genomen. de auto mocht wel eens gewassen worden want na de ombouw van hoog naar laag heb ik daar nog geen tijd voor gehad. ook zijn hier in onze straat nog altijd wegenwerken bezig wat de wagen dus al snel stoffig maakt.

eerst nog een plaatje van tijdens de ombouw vorige week
Image

en zo zag hij eruit na een wasbeurtje en een waxbeurtje
Image
Image
Image
spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie is de meest blinkende van het land :roll:

aan een ax blijft natuurlijk altijd werk, tuurlijk, daarom rijdt de helft van deze club er toch mee, dan heb je een rede om eens het huis uit te zijn, of later thuis te komen ofzo :lol:
TO DO LIST:
-ruitenwisserarm een beetje opknappen
Image
-rare roestplek aan de bestuurdersdeurstijl oplossen
Image
-nieuwe dop voor achterklep bestellen of de dop spuiten (of mss iemand die hem heeft liggen in deftige staat???)
Image
-de velg rechts achter steenslag verwijderen voordat de hele velg weg geroest is :?
Image
-en tot slot motortje onderhoudsbeurt geven, nieuwe bougies, en de kleppen nog maar weer eens stellen, en de open luchtfilter toch een ander plaatsje geven in combo met blinkend buismateriaal.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/04

Post by q01z »

Netheo, het lijkt erop dat je deur niet goed hangt.. sluit deze wel overal mooi aan? hij schuurt duidelijk tegen de koets! wslijk op de deur ook een beschadiging??
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/04

Post by Losroyos »

Blijft een hele dikke auto, I love it :D

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/04

Post by Netheo »

q01z wrote:Netheo, het lijkt erop dat je deur niet goed hangt.. sluit deze wel overal mooi aan? hij schuurt duidelijk tegen de koets! wslijk op de deur ook een beschadiging??
nee, de deur is daar niet beschadigd, ik gok eerder op een slecht gedane reparatie. want voor hij herspoten is, was er op de daklijn daar al een brok plamuur aanwezig, aangebracht als golfplaat :D . dus daar hebben we goed mogen op werken om het glad te krijgen, maar de binnenkant is mss niet echt zoe goed gedaan. Volgende keer schuur ik het op en hopelijk blijft het bij oppervlakteroest, is het er toch helemaal door dan ga ik op de sloop een stukje uit een ax lenen :) en inlassen in deze. het spuiten zal een simpele spotrepair worden. op die plaats zijn lijnen genoeg hé :wink:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/04

Post by Netheo »

Losroyos wrote:Blijft een hele dikke auto, I love it :D
THX, en zeggen dat het beste nog moet komen lol

men ander GT-tje bedoel ik dan hé :lol: al zeg ik dat al 4 jaar ondertussen :blabla :blabla :blabla . ach ja, deze zomer toch aan beginnen, ik heb het al aan zoveel mensen beloofd. maar ik moet ook nog de zolderverdieping bij men ouders helpen afwerken (had ik ook beloofd), een nieuwe poort lassen en monteren voor de wei van onze minishetters (had ik men vriendin beloofd, ze kan zo lekker overtuigend zijn :wink: ), en ik vergeet ook veel wat ik beloofd heb, maar deze zomer zoek ik echt toch vooruitgang te maken, beloofd :jump:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/04

Post by Netheo »

Ik had vooruitgang beloofd voor men MGM-project. wel hier is het. of je het vooruitgang kan noemen is een andere vraag want eerst moet hij volledig uit elkaar, op zoek naar roest en een interieurrespray :) .
en wa doe je als je een dagje thuis bent en de vriendin moet studeren, idd, bij men ouders thuis lawaai gaan maken en aan de axjes knutselen.

Ik had nog een oude middenpijp liggen die ik dankzij een leuke uitstekende kasseisteen aan gort gereden had, middendemper gescheurd, te veel herrie :twisted: . Dus middendemper er tussenuit geslepen en een "pipe africe" tussen gelast :wink: .
Image

Maakt niet meteen veel meer lawaai, alleen de brom is wat dieper in combo met de remus, net wat ik zocht :lol:

dan maar beginnen met demonteren van de blauwe GT.
Image
hier en dan kleine plekjes roest gevonden
achter het linker achterlicht (vreemde plaats, niet???)
Image
de bekende plekjes onder de rubbers van de klapraampjes, al valt het héél goed mee, alleen links achter een plekje iets onder deze rubbers (weer vreemd hé)
Image
Image
Image
Image
Hoe pak ik dit best aan???

dan maar begonnen met het demonteren van het dash. en zoals het eeuwen oude spreekwoord zegt, goed begonnen is half gewonnen, heb ik maar direct iets afgeprint van deze club. werkt iets makkelijker met een kleine how to 8)
Image
weer een spagetti deze week, maar deze keer gelabelde (als dat al een woord is)
Image

nog een vreemde knop gevonden op het dash, volgende keer de draad eens volgen om te kijken voor wat hij daadwerkelijk dient
Image

en zo heb ik er ondertussen 3 vol
Image

en morgen gaan we gewoon verder met demontage :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 27/05

Post by q01z »

lekker bezig dus :)
Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 27/05

Post by Netheo »

vandaag niet zoveel tijd gehad om verder te klussen. ik kwam nog maar net aan of men vader had me al nodig om een serre te maken voor zijn tomantenplanten :roll: . Eens ik eindelijk begonnen was met het verder demonteren van het dash krijg ik een sms van een vriend van me. hij had net het ultieme setje velgen gevonden voor onder zelf golf 5 gti. En vermits wij een lange velgentraditie hebben samen ( good tuner, bad tuner :wink: spelen bij de verkopers) kon ik natuurlijk niet weigeren. met gevolg. veel werk heb ik niet verricht vandaag. Dash is wel zo goed als kabelloos, enkel nog de kabels in de motorruimte naar binnen toe duwen en de 2 verdomd lastige rubbers. verder hier en daar nog een vijsje en de 2 gekende torxen op het eind en dan :dance moet ik hem in men handen hebben, toch??? nu tijdens het demonteren en labelen vandaag toch enkele vraagjes in men kop gerezen.

Image
we bevinden ons links achter de tellerbak. waarom is deze relais zo plakkerig, en tot wat dienen deze twee relais???

Image
we bevinden ons rechts net naast/boven de middenconsole. valt er ineens dit kabeltje naar beneden. doet dit bij iemand een belletje rinkelen??? :lol:

Image
we bevinden ons nu uiterst rechts, bij de opening waar de draden doorgaan naar het rechter portier. Ik zie 3 stekkers, maar eentje is aangesloten, die van de ruitbediening, voorwat dienen die andere twee???
ter verduidelijking de volgende foto
Image

en dan is er nog een porbleempje. Ik zit met een GT carb, dus een choke, dus een chokekabel. moet deze er langs voor uit, of kan de chokeknop eraf en kan ik de kabel er langs onder uittrekken???

en bedankt al vast aan diegene die willen helpen denken/ uitklaren
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 28/05

Post by MBa@NL »

Dat plakkerige relais is je knipperrelais en die blauwe is wis/was en ik meen voor (achter is gewoof ik zwart).

Dat vallende kabeltje lijkt mij van je deurschakelaar voor je binnenverlichting.

Als het goed is heb je van de CV een draad voor voeding. Gezien de kleur en dikte is dat degene die is aangesloten en de andere lijkt mij van het terugmeldcontact en van de elektrische ramen (al is dit echt een gok)... Als je de deur rechts met de sleutel opend gaat links dan ook mee? zo niet dan is de bedrading van het terugmeldcontact niet aangesloten... zo ook voor je electrische ramen, doet deze het rechts? zo niet dan zijn de twee stekkers dus verklaard... nu de andere kant nog waar ze in moeten.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 28/05

Post by Netheo »

MBa@NL wrote:Dat plakkerige relais is je knipperrelais en die blauwe is wis/was en ik meen voor (achter is gewoof ik zwart).

Dat vallende kabeltje lijkt mij van je deurschakelaar voor je binnenverlichting.

Als het goed is heb je van de CV een draad voor voeding. Gezien de kleur en dikte is dat degene die is aangesloten en de andere lijkt mij van het terugmeldcontact en van de elektrische ramen (al is dit echt een gok)... Als je de deur rechts met de sleutel opend gaat links dan ook mee? zo niet dan is de bedrading van het terugmeldcontact niet aangesloten... zo ook voor je electrische ramen, doet deze het rechts? zo niet dan zijn de twee stekkers dus verklaard... nu de andere kant nog waar ze in moeten.
dat zal dan toch moeten gebeuren tijdens het terug monteren van heel de nest draden :D nu ff geen zin in om alles terug in te plugge, batterijtje te monteren, sleutel gaan zoeken :roll: enzo. ik haal gelijk liever eerst het dash eraf. had ik al vermeld dat het waarschijnlijk zal geflocked worden, of hoe heet dat??? zo een fancy rallystofje eroverheen zo hé :) toch net iets anders dan polyjohny 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 28/05

Post by degene »

Die rubbers zijn inderdaad kneiter irritant! En de choke kabel ook. Bij de carb de kabel verwijderen is dacht ik het makkelijkst. Maand geleden nog gedaan maar ik weet niet eens meer zeker :x

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 28/05

Post by Pgoddijn »

Dashboard flocken? Leuk, ben benieuwd hoe dat staat, zeker bij een Ph. 1.
Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 28/05

Post by Netheo »

deze zaterdag nog eens wat verder geklust. na wat gevloek, kruipolie en 2 krachtige duimbewegingen waren de 2 rubbers door de koets heen :D . het dashboard viel letterlijk op men schoot terwijl er nog één luttele tiewrap een stuk kabelboom vast hielt. nu lag men kniptang net uit het bereik. k*t!!! Ik moest snel zijn, kost wat kost, in één snelle beweging duikte ik naar men kniptang, het dash balancerend op knie en linkse handpalm. de tang gleed bijna door men vingers, kon ze nog net vastgrijpen om de verlossende knip te geven. en TOEN:
Spoiler Tuning:
Image
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 28/05

Post by Netheo »

deze zaterdag nog eens wat verder geklust. na wat gevloek, kruipolie en 2 krachtige duimbewegingen waren de 2 rubbers door de koets heen :D . het dashboard viel letterlijk op men schoot terwijl er nog één luttele tiewrap een stuk kabelboom vast hielt. nu lag men kniptang net uit het bereik. k*t!!! Ik moest snel zijn, kost wat kost, in één snelle beweging duikte ik naar men kniptang, het dash balancerend op knie en linkse handpalm. de tang gleed bijna door men vingers, kon ze nog net vastgrijpen om de verlossende knip te geven. en TOEN:
Spoiler Tuning:
Image
Image
Na een goede opbergplaats gezocht te hebben ging ik door met klussen. de leuke vloermat mocht eruit ( in topstaat trouwens :lol: ) en toen maar aan het verwijderen van de dreunplaten ( bitumen in het mooi nederlands???) begonnen. En met het juiste materiaal gaat het aardig. Image

Ik was nog maar net bezig of ik zag ineens een stukje licht door de duisternis :roll: Een plek roest om u tegen te zeggen. net aan een van de dwarsbalkjes ( balken kun je het echt niet noemen bij een ax :lol: ) aan de passagierskant.
niet voor gevoelige kijkers:
Spoiler Tuning:
Image
Image
ach ja, we fixen dit wel. ik denk dat ik het best "goed" stuk uit een donorkoets slijp en dit geheel hierin las. iemand iets staan :oops:

Verder toch al de gehele passagierskant bitumenvrij gemaakt en de ax is nu al 3.1 kilo lichter :dance (al kan het ook wel het plaatwerk zijn dat er aanblijven plakken is :wall dat het gewicht opdrijft)
Image

Vanaf volgende week ga ik normaal meer tijd hebben in de avond, dus ik verwacht vanaf nu elke week zeker een update (hoop ik :wink: )
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/07

Post by Mastenhose »

Leuk om te lezen dat er mogelijk wat meerdere updates gaan volgen. In ieder geval zijn de vorderingen er! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/07

Post by degene »

Wat doet dat dashkleurtje het lekker zeg! In de zon.
Goed bezig met de werken.

Post Reply