Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Image

Groetjes,

Michel

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

MBa@NL wrote:Image


:D

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Jah ik heb nie zo'n creatief plaatje hoor..

Maarruhh

Gefeliciteerd! :dance

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Gefeliciteerd met je verjaardag Joost!
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

En nog 1tje op de valreep:

Van Harte Gefeliciteerd

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Mini update:
AX ge-owatrold op z'n roestplekjes en in de uitgeslepen wielkasten achter.

De 2cv naar de APK gebracht... Tot nu toe de "schade":
- Twee banden (wist ik al, banden waren nog n?t goedkeur)
- Twee ruitenwisserbladen (wist ik ook al)
- Speling stuurkogels
- Heel klein beetje laswerk aan het chassis
- Uitlaat lek bij een klem

Vanmiddag hoor ik alles wat er mis mee was ;)
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Het eendje heeft alweer krap een maand APK, en sinds gisteren zit er ook een 123ignition op - da's een elektronische ontsteking die de contactpuntjes etc vervangt. Kortom hij is heerlijk vertroeteld in januari, en in februari zijn de AXjes aan de beurt...
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

En de AX-troetelmaand trapt af met de vervanging van de van binnen verrotte einddemper. Ik had er nog wel even mee door kunnen rijden maar werd het "sportieve" geluid zat :D
Kijk uit, een Cactussssss

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

pcrodent wrote:Het eendje heeft alweer krap een maand APK, en sinds gisteren zit er ook een 123ignition op - da's een elektronische ontsteking die de contactpuntjes etc vervangt. Kortom hij is heerlijk vertroeteld in januari, en in februari zijn de AXjes aan de beurt...



werkt dat 123 systeem nou echt zo simpel?
Ik zie er geregeld wel "reclame" van
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Inbouwen was, zoals de handleiding beloofde, inderdaad hartstikke makkelijk. En sindsdien telkens in 1x starten (okee, afslaan omdat ik slecht choke reken ik de 123 niet aan ;)).

Heb trouwens het gevoel dat ik ineens veel meer vermogen heb met die nieuwe uitlaat eronder. Zou het kunnen dat een einddemper die rot is van binnen me (veel) vermogen kost? Hij rijdt echt veel feller ineens :shock:
Kijk uit, een Cactussssss

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Sjonge, voor mij had 't altijd moeilijk geleken. Ik hoop echt dat ik ook kunt, dan hoef ik tenminste niet laten doen door garage.. 8)
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

peetjuun wrote:Sjonge, voor mij had 't altijd moeilijk geleken. Ik hoop echt dat ik ook kunt, dan hoef ik tenminste niet laten doen door garage.. 8)


Wat, die uitlaat of een 123? 123's zijn voor eenden :) Enige wat moeilijk is aan eenden zijn al die rotte bouten/moeren...
En die uitlaat kun je echt wel zelf! Twee moertjes 13 los, uitlaat eronder vandaan, nieuwe eronder en de moertjes weer vast. Hoppa, weer 50 euro verdiend. :D
Kijk uit, een Cactussssss

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Het heet niet voor niets 123 ;)
Mijn buurman heeft dat ook op zijn eend, een speciale uitvoering ook: heette iets van sahara of safari. En die eend gaat als een dolle, mede natuurlijk door de vering, maar hij rijdt hier door het centrum met die bruggetjes zoals ik nooiiit zal rijden.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Avontuur

Post by pcrodent »

Soms denk ik weleens dat het jammer is dat ik niet een paar honderd jaar terug leef. Sommige dingen die ik nu bedenk blijken bijvoorbeeld al tijden terug te zijn bedacht door iemand die nu een heel bekende naam heeft. Daarbij komt dat dingen die nu heel alledaags zijn toen een hele onderneming waren. 50 kilometer was al een flinke reis.

Stel je nu eens voor dat je in de Middeleeuwen leeft en je bent op een reis van 100 kilometer. Halverwege gaat struikelt je paard.

Zo voelde ik me dus vandaag een beetje. Met de eend van De Kwakel naar Breda. N?t de Lekbrug bij Vianen over, ik trap het gas in, PATS!, al m'n vermogen weg. Snel de medeweggebruikers ontweken en de vluchtstrook op gestuurd. Gaskabel gebroken (!!).
Na enig prutsen slaagde ik erin de gaskabel te verwijderen en in plaats daarvan de chokekabel aan de gashendel vast te maken (als je niet weet wat een chokekabel is volstaat het te weten dat ie gewoon niet bedoeld is als gaskabel), zodat ik m'n gas met de rechterhand kon bedienen.

En dan maar weer eens terug naar huis zien te komen... De eerste afslag genomen en 'm daar bij een infobord gezet. Nog even eraan geprutst, TomTom ingesteld op "naar huis, zonder snelweg", want harder dan 70 ging ie niet meer, en verder gereden. De weg die ik moest nemen was opgebroken. Probeer dat je TomTom maar eens uit te leggen... DomDom.

En da's lastig, als je onder de Lek zit, en je erboven moet zijn, en de enige brug in de buurt een snelweg is en dus levensgevaarlijk. Dus. Omweg gezocht via plaatsjes waar ik nog nooit van had gehoord. Uiteindelijk om de wegopbreking heengekomen.

Toen kwam ik door het plaatsje Nieuwpoort. Volgens mij is daar sinds 1815 niets veranderd, en toen voelde ik me dus echt een Middeleeuwse avonturier op een kreupel paard. Reken maar dat het rottig rijden is als de hand waarmee je moet schakelen ??k het gas moet bedienen.

Toch begon ik er de lol van in te zien. Ik reed door prachtig landschap dat volgens mij sinds mijn voiture van de band rolde nauwelijks meer veranderd is en voelde me helemaal avontuurlijk. Op een gegeven moment zette ik zelfs vrolijk de radio aan en begon ik naar iedereen te grijzen.

En toen kwam ik bij de brug over de Lek. Dacht ik. Alleen het was een veerpont. En toen was het plaatje helemaal compleet. De veerman snapte volgens mij niets van die jongen in die ouwe auto die met een grote grijns foto's stond te maken.

Na het veer vlotjes doorgereden naar huis (wederom door mooi landschap), een maximale hoeveelheid weggebruikers irriterend met m'n topsnelheid van 70 km/h.

Jaaa.... zo maak je nog eens wat mee. Nouja goed ik was dus erg trots op m'n avonturierskwaliteiten :-D

De foto's komen zodra ik de software die bij m'n telefoon zat terug heb gevonden... :P


De eend doet het alweer als vanouds, ik heb zojuist een nieuwe gaskabel gehaald en die erin geprutst.
Kijk uit, een Cactussssss

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

whaha, prachtig verhaal. En mooi opgelost zo (y)

Maar het kan beter je gaskabel zijn die breekt als het spul van je rem (en daar kan me vader over mee praten... (dit koste namelijk een 2CV) KLIK Geschiedenis AX -> verhaal onder de foto "De eerste 2CV")

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Joost volgens mij was dit een rit met een zeer hoog Citroen gehalte.

Iedere andere auto (op een AX na dan) had hulp nodig gehad van die mannen met die gele karretjes.

Mooi verhaal.

Groetjes, Henk

PS
Ik had vroeger altijd een rol vliegertouw in mijn eend liggen, en zo is uit Duitsland komen snorkelen gewoon via de snelweg (in 1966 was je al blij met de 90km/h van een 62'er eend)
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

GAAF!

ik wil ook een eend om dit soort dingen te kunnen beleven :oops: *zwijmel*
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Avontuur

Post by Rio97 »

pcrodent wrote: en in plaats daarvan de chokekabel aan de gashendel vast te maken, zodat ik m'n gas met de rechterhand kon bedienen.


Neeee :shock: ik vind 'm briljant :lol:
Dat je daarop komt.

Kan mij best voorstellen hoe je daar reed.
En idd, als het maar vooruitkomt, dan komt de grijns vanzelf.

Pontje bij Schoonhoven trouwens?
Daar komt mijn chef elke dag overheen met een oud Citrolijk, dus zo gek zouden ze daar niet moeten staan kijken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Jep bij Schoonhoven... :)
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

leuk he dat pontje! En ik weet precies hoe je bent gereden dan, leuk stukje hoor.
Al de molens nog gezien?

Post Reply