Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zit ook al een deukje in, dus die hoef je er zelf niet in te rijden ;)
Image Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ik hoor net dat die niet 'manly enough' is, vanwege de 1.1 en de kleur :P
(beide zijn prima te verhelpen? mja, dat zal wel aan mij liggen, zeker gezien het feit dat de auto zelf maar 5% van het budget is?)

in fact.. voor 150 vind ik t moeilijk om m niet gelijk ook te kopen, tis alleen dat ik nergens plek heb om t ding te stallen/geschorst, zodat ik dr ongestoord aan kan prutsen als 2e bakkie tot ik geld over heb voor de maandlasten van een 2e karretje... :roll: ik ga echt nog eens ergens een schuurtje huren/kopen voor precies dat doel..
(en ik moet echt mn eigen topic eens gaan openen :P dinsdag.. dinsdag..)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

en om iedere maand kosten te sparen let op het gewicht. benzine onder de 750kg is voordeliger als onder de 850 kg (in Brabant 14 euro;18 euro)
maar allereerst goed duimen!
voor ZX 2.0 16V ervaringen moet je Aad (Rock's) even vragen :lol:
en 1.1 of 1.4 tuurlijk is de 1.4 sneller maar 1.1 is doorgaans vlot genoeg!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Roy heeft toch nog 0,0 ervaring, dus ik verwacht dat een 1.1 snel genoeg aanvoelt voor hem. Een 1.1 in een AX presteert zeker niet slecht. Ik zou zeggen, ga er eerst eens mee rijden voordat je het oordeel velt om de 1.1 al af te schrijven.
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Bossie wrote:Roy heeft toch nog 0,0 ervaring, dus ik verwacht dat een 1.1 snel genoeg aanvoelt voor hem. Een 1.1 in een AX presteert zeker niet slecht. Ik zou zeggen, ga er eerst eens mee rijden voordat je het oordeel velt om de 1.1 al af te schrijven.
helemaaaal mee eens :lol:

Budget veranderd ook snel zeg, paar maanden terug verkocht ie zijn auto vanwege kosten en nu voor veel meer weer opzoek :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bossie wrote:Roy heeft toch nog 0,0 ervaring, dus ik verwacht dat een 1.1 snel genoeg aanvoelt voor hem.


Jan, Roy is een boefje hoor, hij heeft al wel in een aantal auto's gereden:
Losroyos in het 'in welke auto heb jij gereden-topic' wrote:Seat Cordoba 2.0 Turbo Diesel (les auto)
Subaru Justy 1.3 4x4 (Sloopauto zonder kentekens)
Volkswagen Jetta 1.6 '91 (sloopauto met alleen 2 stoelen stuur pendalen en een pook.)
Bmw 318I E36 (van een maat van me)
Citroën AX (mij eigen.)
Bossie wrote:Een 1.1 in een AX presteert zeker niet slecht. Ik zou zeggen, ga er eerst eens mee rijden voordat je het oordeel velt om de 1.1 al af te schrijven.
De prestaties van een 1.1i t.o.v. een 1.4i (75pk) verschillen inderdaad niet al teveel. Om het te kunnen beoordelen zul je 't zelf moeten ervaren, alvorens er een oordeel over te vellen lijkt me...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Bossie wrote:Roy heeft toch nog 0,0 ervaring, dus ik verwacht dat een 1.1 snel genoeg aanvoelt voor hem. Een 1.1 in een AX presteert zeker niet slecht. Ik zou zeggen, ga er eerst eens mee rijden voordat je het oordeel velt om de 1.1 al af te schrijven.
zeker als je nieuwe lesauto een 1.2D volkswagen/seat eco ding is, dan kan je eigen auto natuurlijk niet snel genoeg zijn.. (behalve dat die seat gewoon de helft meer weegt, weet je ook waarom het niet zo snel gaat :P)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

ja 3000 uitgeven dan heb ik al geld achter de hand gehouden. voor schades, onderhoud of wat dan ook.

Maar het kan ook niet super goedkoop wil vaak zeggen dat het ook niet veel soeps is. en ik moet er elke dag zon 140km mee rijden. Dus het moet iets betrouwbaars zijn. en dus ook niet al te sloom want daar gaak me alleen maar over opfokken :oops:

@ mastenhose, Nou,,,, die kleur staat me niet echt aan, en het is een 1.1. dat is ook niet echt wat ik wil.

Ik wil wel weer het liefst een AX maar wel 1.4 Want dat is toch wel wat ik zoek. of het nou TGS GT GTI of weet ik het is. maakt niet uit.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik denk ik zal eens de gegevens van bovenstaande auto's opzoeken. Bij de 1e gelijk raak, er bestaat geen Seat Cordoba met 2.0 Turbo Diesel. Maar goed, er bestaat wel een 1.9 met 100 pk. Doet 0-100 in 11,1 seconde. Ding weegt leeg 1146 kg.

Subaru Justy 1.3 4x4, heeft 68pk, 0-100 in 14,2 seconde, leeg gewicht 890kg
Volkswagen Jetta 1.6 '91, heeft 69 pk, 0-100 in 14,2 seconde, leeg gewicht 890kg
Bmw 318I E36, heeft 118 pk, 0-100 in 10,4 seconde, leeg gewicht 1285kg

Een AX 1.1, heeft 60pk, 0-100 in 11,4 seconde, leeg gewicht 687kg

Ik denk dat die AX sneller voelt dan de auto's die hij heeft gereden. Misschien was zijn vorige ax sneller, maar dat ding heeft in de tijd dat hij hem in bezit had niet goed gelopen, kijk maar naar de problemen die hij er mee had.

Daarnaast lach je de hele wereld uit met de kosten die je hebt voor wegenbelasting en verzekering. Kun je ondertussen mooi doorsparen voor je ultieme droom ;)
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

elke dag 140km? en dan wil je een sportieve auto gaan rijden? kun je beter van gaan dieselen of 1.1 gaan rijden benzine is ook niet gratis :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Hmm, Dan moet ik toch maar is een 1.1 gaan rijden een keer.

Maar, Mijn rijinstructeur zij altijd dat het een 2.0 was. zelf nooit opgelet maar 1.9 kan ook.

En met die autotjes heb ik altijd maar kleine stukkies gereden. Waren allemaal slopers. Behalve de cordoba dan. En de Seat ibiza ST eco slome pruttelding.

Maar goed. ik krijg wel me reiskoste terug van school :oops: Dus dat scheelt alweer.

Uit de reactie van Joost begrijp ik dat zon 2.0 16V ook niet alles is :P

maar goed. ik heb nog ff om rond te kijken en leen zolang ik niks heb wel ff rond in papa auto.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:ik krijg wel me reiskoste terug van school :oops: Dus dat scheelt alweer.
Ik neem aan dat je een kilometervergoeding krijgt? Dan ga je er waarschijnlijk al op inleggen met een 1100...
Auto lenen van papa is natuurlijk altijd 't goedkoopste... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Een AX met een 1.1 motor kan ook gevaarlijk snel zijn! Het hoogtoerige karakter van een AX kán een gevaarlijke verslaving zijn en daarbij is een 1.1 met 60PK echt wel genoeg. Althans, dat vond ik zelf...

Om ervaring op te doen zou ik persoonlijk kiezen voor een leuke AX met een 1.1 motor en niet gelijk voor 't snelste van het snelste en het leukste kiezen. Met zo'n 1.1 SPOT bijv. kan je prima 140 km per dag mee rijden, deed ik ook vaak genoeg.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

als we dan toch op de 1.1 tour gaan komen deze wel in de buurt met wat ik zoek kwa AX.

http://link.marktplaats.nl/387925588
http://link.marktplaats.nl/394216528
http://link.marktplaats.nl/393345817

En ik heb het gevoel dat iets bij deze AX niet klopt. Opzich wel een leuke. maar de voorkant klopt volgens mij niet. :oops:

http://link.marktplaats.nl/387574113

Volgens mij verkeerde bumper en motorkap + koplampen staan te ver naar achter? zal wel schade auto geweest zijn.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Mijn eerste auto was ook een 1.1 First Impression. Vrij gangbaar, maar het snelheidsgevoel krijg je er echt wel in :)

Leuke reacties ook: "kan die op de snelweg?", "ja hoor 170 red ie wel". En in de bocht is ie super :)

Op de autobahn in duitsland gewoon strak 140 en relaxed iedereen inhalen.... en gewoon 700+km op een volle tank..

Mijn huidige 1.4 monopoint is lang niet zo zuinig ... (1:14, en ja, hij is sneller, maar dat merk ik ondertussen niet meer.. dat is alleen de 1e week).

Echt een goeie keuze hoor, zo'n 1.1 :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ik zou bijna het gevoel krijgen dat jullie het nog menen ook :lol:

Nee maar ik denk dat jullie me voor een groot deel wel over gehaald hebben. Daarom ook die advertenties die ik gezocht heb. Zit er toevallig een bekende tussen of is iemand is een keer naar een van de 3 wezen kijken laat het ff weten ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Is dit wat voor je:
KLIK

Als je er genoeg voor over hebt, mag je misschien mijn blauwe wel kopen! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja die kan ook nog wel. Maar 840kg is dat niet veel voor een AX?

En die blauwe, Dan weet ik iig wel dat ik een goeie heb, maar wil je die niet graag zelf veder opknappen en voor erbij houden?

Maar als je dat allemaal niet erg vind dan zal ik je volgende week eventueel nog wel een PB sturen.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Ja die kan ook nog wel. Maar 840kg is dat niet veel voor een AX?

En die blauwe, Dan weet ik iig wel dat ik een goeie heb, maar wil je die niet graag zelf veder opknappen en voor erbij houden?

Maar als je dat allemaal niet erg vind dan zal ik je volgende week eventueel nog wel een PB sturen.
De AX van de advertentie weegt 687kg, volgens de RDW-site. Gewoon verkeerd in de advertentie gezet.

Wat betreft die blauwe, voor een goede prijs is alles te koop, zélfs m'n Volcane! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Wat de kilometers betreft is het simpel... DIESEL!
Of een heel klein, heel zuinig, heel goedkoop benzine hokje.
Elke maand 2500km gaan rijden in een 'gewone' oude benzine auto is financiele waanzin. Er zijn maar weinig benzine auto's die in reëel verbruik beter draaien dan 1:14 vanaf de kleine middenklasse.

Mijn vrouw rijdt C1 voor d'r werk, en dat zou 1:21 of beter moeten doen... nou echt niet hoor! Met haar gebruik van veel stad, korte stukjes snelweg, veel file etc. komt ze na een jaar uit op 1:17. Dat klinkt zuinig maar is nog altijd bijna 15-20% meer verbruik dan volgens de reclame.

Zelfs mijn oude CX Diesel Break is waarschijnlijk goedkoper dan een 1000+ kg wegende 1.6 benzine als je meer dan 20dkm/jaar rijdt.
Zo'n AX'je 1.1 is een prima idee. Licht, zuinig, snel, goedkope verzekering, geen afschrijving, makkelijk en goedkoop te onderhouden.
En in de uiteindelijke kosten maakt die afschrijving en verzekeringspost een groot deel uit!

Roy, succes met de zoektocht!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply