Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
Prototype nr. 414? Dacht dat er nog geen 300 van zijn gemaakt...
Wel vreemd dat deze nauwelijks de helft aan vermogen heeft van de RO80, terwijl het toch ongeveer hetzelfde blok zou moeten zijn. Deze in 2004 geimporteerde M35 komt uit op maar 37Kw (50pk). Wel weel leuk dat de m35 ongeveer uitkomt op het gewicht waar NSU eerst hun Wankel in wilde leggen . Deze zal wel 1 op 9 halen?
-EDIT-
Oh, en hopelijk krijgen ze er geen gezeik mee, maar deze jongen moet eigenlijk zo'n 'prachtige' gele kentekenplaat hebben...
Wel vreemd dat deze nauwelijks de helft aan vermogen heeft van de RO80, terwijl het toch ongeveer hetzelfde blok zou moeten zijn. Deze in 2004 geimporteerde M35 komt uit op maar 37Kw (50pk). Wel weel leuk dat de m35 ongeveer uitkomt op het gewicht waar NSU eerst hun Wankel in wilde leggen . Deze zal wel 1 op 9 halen?
-EDIT-
Oh, en hopelijk krijgen ze er geen gezeik mee, maar deze jongen moet eigenlijk zo'n 'prachtige' gele kentekenplaat hebben...
En bij deze een filmpje van het rijden
http://www.youtube.com/watch?v=1VS7o5SumFI
Nu dit nog:
De andere kant heeft dit ook, maar dit zijn enkel beschermkappen, dus de dorpel zelf is nog prima .
http://www.youtube.com/watch?v=1VS7o5SumFI
Nu dit nog:
De andere kant heeft dit ook, maar dit zijn enkel beschermkappen, dus de dorpel zelf is nog prima .
Mooie motorkap
Nee echt een vet ding. Als die weer de weg op kan en mag dan moet je hem echt een keer mee nemen naar een meeting (zo gouw ik me rbw heb)
Nee echt een vet ding. Als die weer de weg op kan en mag dan moet je hem echt een keer mee nemen naar een meeting (zo gouw ik me rbw heb)
Last edited by Losroyos on SatApr17, 2010 12:06:58 AM, edited 1 time in total.
Nummering is af-fabriek, nooit opvolgend geweest.Pgoddijn wrote:Prototype nr. 414? Dacht dat er nog geen 300 van zijn gemaakt...
Geen mens kan (meer) vertellen waarom dat zo gedaan was.
Er zijn meerdere koetsen vervaardigd, maar niet elke koets kreeg een motor...beetje vaag dus, echt Citroën..
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
vergeet je sleutels niet
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mag ik nog even terugkomen op die M35 in Delft?
(Als het teveel wordt kan ik er wel een apart wankel-topic van maken.)
Vandaag de eigenaar van de M35 gesproken. Heet ook Peter en is le patron van de lokale Citroën specialist: www.garagevanbemmelen.nl
Het is een echte M35 met wankelmotor. Sterker nog, hij heeft zelfs twee exemplaren van deze auto.
Naar het schijnt waren de M35's van 2 tot 500 genummerd maar zijn er blijkbaar nummers overgeslagen.
Als er serieuze belangstelling is om een wankelmotor met eigen ogen te bekijken wil hij best wel een keer met een M35 op een meeting van ons langskomen.
Bij hem komen kijken is ook prima mogelijk. (Wel op afspraak).
(Als het teveel wordt kan ik er wel een apart wankel-topic van maken.)
Vandaag de eigenaar van de M35 gesproken. Heet ook Peter en is le patron van de lokale Citroën specialist: www.garagevanbemmelen.nl
Het is een echte M35 met wankelmotor. Sterker nog, hij heeft zelfs twee exemplaren van deze auto.
Naar het schijnt waren de M35's van 2 tot 500 genummerd maar zijn er blijkbaar nummers overgeslagen.
Als er serieuze belangstelling is om een wankelmotor met eigen ogen te bekijken wil hij best wel een keer met een M35 op een meeting van ons langskomen.
Bij hem komen kijken is ook prima mogelijk. (Wel op afspraak).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Nee hoor, ben wel een Wankel-fan hoor, en de AX gebeurd momenteel niet zoveel aan .
Als hij het leuk zou vinden om eens op de meeting langs te komen zou dat natuurlijk super zijn, zie dat er veel mensen hier om old-timertjes geven. Misschien leuk om dan bij zo'n meeting een Wankel-kruisbestuiving te doen, dus M35&RO80?
P.S. Super dat je hem hebt kunnen spreken trouwens! Vind het ook zulke lieve auto'tjes
Als hij het leuk zou vinden om eens op de meeting langs te komen zou dat natuurlijk super zijn, zie dat er veel mensen hier om old-timertjes geven. Misschien leuk om dan bij zo'n meeting een Wankel-kruisbestuiving te doen, dus M35&RO80?
P.S. Super dat je hem hebt kunnen spreken trouwens! Vind het ook zulke lieve auto'tjes
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zo, dan zal ik jouw wie-is-wie ook even vol spammen
Ik kwam nog een paar fotootjes tegen van Citroën en Wankel.
Paar jaar geleden onderstaande GS Bi-Rotor tegengekomen in een museum aan de Franse westkust.
En wat materiaal uit het Conservatoire
De Citroën helicopter, met Wankel motor
Waar dit blok naast staat
De M35
En de GS Bi-Rotor die er staat
Ik kwam nog een paar fotootjes tegen van Citroën en Wankel.
Paar jaar geleden onderstaande GS Bi-Rotor tegengekomen in een museum aan de Franse westkust.
En wat materiaal uit het Conservatoire
De Citroën helicopter, met Wankel motor
Waar dit blok naast staat
De M35
En de GS Bi-Rotor die er staat
Hey Bossie! Dank je voor het plaatjesspammen! Had het om een of andere reden nog niet eens gezien !!!
Super leuke plaatjes, weet inderdaad dat in de luchtvaart regelmatig Wankelmotoren werden gebruikt, altijd zonder enige problemen .
Over problemen gesproken, het enige wat we nog aan de RO80 moeten doen is eigenlijk de koppeling iets strakker zetten (grijpt nogal laat aan), maar dat zal me niet weerhouden om naar een meeting te komen: Verse APK!!!
Geen enkel puntje qua opmerkingen , niets! Gewoon perfect ! Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel trots ben, relatief nieuwe techniek voor mij en toch eigenlijk in 1 keer goed .
Jullie gaan hem zien, hij moet toch mooie kilometertjes gaan maken, motortje moet nog even lekker loskomen en als ie echt warm is op z'n staart getrapt worden (nu halve spits en niet het beste weer hiervoor).
Een dezer dagen foto's in actie dan maar
Super leuke plaatjes, weet inderdaad dat in de luchtvaart regelmatig Wankelmotoren werden gebruikt, altijd zonder enige problemen .
Over problemen gesproken, het enige wat we nog aan de RO80 moeten doen is eigenlijk de koppeling iets strakker zetten (grijpt nogal laat aan), maar dat zal me niet weerhouden om naar een meeting te komen: Verse APK!!!
Geen enkel puntje qua opmerkingen , niets! Gewoon perfect ! Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel trots ben, relatief nieuwe techniek voor mij en toch eigenlijk in 1 keer goed .
Jullie gaan hem zien, hij moet toch mooie kilometertjes gaan maken, motortje moet nog even lekker loskomen en als ie echt warm is op z'n staart getrapt worden (nu halve spits en niet het beste weer hiervoor).
Een dezer dagen foto's in actie dan maar
En vandaag dan maar foto's gemaakt. Het rijdt heerlijk, alleen wennen bij het schakelen (en nog niet durven planken).
Eerste begin dan maar:
Hier kwam hij in actie:
En we hebben de ouwe (bruintje) maar aan de straat gezet, hij heeft toch nog apk tot eind volgend jaar . Mooi in het zicht gezet, kan er toch nog van genoten worden. Hij staat er overigens wel wat kaal bij, zonder bumpers enzo. En als je ervoor staat kun je ook zien dat het motorruim wat leeg is (misschien toch even de radiator terugzetten tegen de inkijk?
En als laatste hebben we nog een onderdeel overgezet van de koppeling (weet niet eens hoe het heet) maar dat maakte bij het ontkoppelen wat vreemde futuristische geluidjes. Na het overzetten schakelt ie weer helemaal perfect . Morgen nog even kijken hoe dit zich op de weg manifesteert.
Op naar de volgende oldtimer
Eerste begin dan maar:
Hier kwam hij in actie:
En we hebben de ouwe (bruintje) maar aan de straat gezet, hij heeft toch nog apk tot eind volgend jaar . Mooi in het zicht gezet, kan er toch nog van genoten worden. Hij staat er overigens wel wat kaal bij, zonder bumpers enzo. En als je ervoor staat kun je ook zien dat het motorruim wat leeg is (misschien toch even de radiator terugzetten tegen de inkijk?
En als laatste hebben we nog een onderdeel overgezet van de koppeling (weet niet eens hoe het heet) maar dat maakte bij het ontkoppelen wat vreemde futuristische geluidjes. Na het overzetten schakelt ie weer helemaal perfect . Morgen nog even kijken hoe dit zich op de weg manifesteert.
Op naar de volgende oldtimer
Die NSU Blijft toch wel een gave auto. Ziet er goed uit.
--Edit--
Gefeliciteerd met de APK, dat was me ontgaan
--Edit--
Gefeliciteerd met de APK, dat was me ontgaan
Last edited by Losroyos on SunMay16, 2010 11:46:46 PM, edited 1 time in total.