Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en weer die spookpost...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Frustreer je trouwens niet om de rare onderdelenmanieren van Citroën c.q. PSA... VW kan er ook wat van.

3 verschillende versnellingsbakken kunnen er onder een 2.0 GTI 8V zitten... prima, dat kan.
Dan heb je dus 3 verschillende prise-askeerringetjes. Maar welke ik nu nodig heb? Geen idee, niks maakt dat duidelijk...

We hebben het laatste type bak, maar welk keerring daar bij hoort? Onduidelijk...

Maar nu wordt ie nog leuker: Voor drie typen versnellingsbakken is één revisieset! Op de hoes staan letterlijk alledrie de baktypen vermeld :P

Laatste geintje: Prise-askeerring (die bij ons ook lek is) hoort niet bij de revisieset, het lager dat eráchter zit wel.... :lol: MADNESS!

P.S.: Moet helaas wel vermelden dat ik mezelf van vroeger tegen moet spreken; alles zit heel wat degelijker in elkaar bij die Golf...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Schade valt mee... 't zit 'm alleen in de twee... morgen bakje opbouwen en in de loop van volgende week eronder :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Bijna gefikst... nu nog ff de juiste keerring zoeken en ik wil eigenlijk alleen maar Victor Reinz ertussen...

Als dat klaar is kan de GT de stal in zodat ik éérst de bus effe klaar kan maken en dan de GT :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo, juiste keerringetjes te pakken. Vandaag niet zoveel gedaan, beetje geïnventariseerd wat ik allemaal aan m'n bus moet doen.
Ga dit weekend beginnen met de carrosserie weer helemaal in orde brengen: roestplekjes eruit, paar plaatjes erin lassen, motor eruit en motorruimte alvast spuiten. Zo kan ie dan binnenkort van een nieuw laklaagje voorzien worden.

Dan de motor en bak uit elkaar, de versnellingsbak reviseren en de overbrenging verlengen (zag er vroeger altijd tegenop, maar heb nu de smaak te pakken en vind 't nog leuk ook :D). De bedoeling is dat ie uitkomt op ongeveer 181 km/h bij 4000 r/min. Dan draait ie bij 140 km/h zo'n 3100 r/min, bij 120 km/h zo'n 2650 r/min. Bij 90 km/h zit ie ongeveer op 2000 r/min en dan heb ik zelfs in de 5 dus nog het vermogen om redelijk weg te trekken.
De bedoeling is namelijk dat de atmosferische 1.9D vervangen gaat worden door een blok wat ik uit een goeie deal te pakken heb: Een AGR uit een Golf IV TDI met 90 pk (bij 4000 r/min), en 210 Nm bij 1900 toeren. Ruim voldoende vermogen voor een 1.94m hoge bus van 1540 kg.

Motor en bak kunnen daarna terug de auto in en dan kan ie voor de APK :) Als ie daar doorheen is wil ik het interieur en de audio gaan aanpakken.

Als dat allemaal klaar is.... heb ik weer andere hobbies die dan tijd gaan vragen :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »


TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

krachtpatser :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Dikke shit 8)
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Na wat prutsen de schuifdeur van de bus ook open gekregen. Dacht dat ik een kapot slot had, maar viel mee: uitgelubberd veertje.

Daardoor kon ik de achterbank ook loshalen en wat vond ik daaronder...? 2 witte platen met het juiste kenteken (altijd handig), en een 24mm MDF subwooferbehuizing vastgebouwd aan de bank met een 12" gat erin :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nou, dat duurde éffe iets langer dan gepland... maar goed.

Voor:
Image

Na:
Image
Image

Kreeg het gat in de bak niet gefikst (kwam overigens pas aan het licht toen ik de rest zo'n beetje klaar had.. begon ineens te brokkelen... wéér gruis erin dus...), kon geen geschikte mantel vinden en dus de bak maar ff bij een bekende professioneel laten reviseren en om laten bouwen zodat het diff niet meer kapot kan gaan. Daar kwam het gat nl. door. Morgen monteren, ben erg benieuwd :D

Verder nog wat dingen aan de T4 gedaan, zoals begonnen de roest op de zijkant eruit te halen:

Image

Heb al ontdekt dat ik zowel links als rechts ook een overzet dorpeltje nodig heb. Die zijn besteld, zodra ik ze binnen heb ga ik verder met het ontroesten en ook meteen plaatjes eroverheen zetten. Dan kreeg ik een leuk aanbod van m'n schoonbroer om 'm toch maar helemaal over te spuiten. Twijfel nog even over wat voor kleur, maar heb eens wat rondgeneusd en kwam wat leuke dingen tegen in de omgeving. Een andere T4 met een heel strak kleurtje onder andere en een Saxo met een kleur die me wel beviel (sowieso wel grappig, Citroën-kleurtje op een VW :D)

Image
Image

Zat eerst aan fel oranje te denken maar dat is toch wat "loud". Verder de volgende stoeltjes even opgehaald:

Image

Waarvan de rechtse in de Skoda gaat (ben m'n zitplank wel zo'n beetje zat), en de linkse in de T4 op de bestuurdersplaats. Als ik nog zo'n Recaro (ErgoMed DS heten ze geloof ik... en inderdaad, alles elektrisch verstelbaar!) kan vinden gaat misschien het bankje er ook wel uit, waardoor ie van zes naar vijf zitplaatsen gaat maar wel comfortabel voorin.

Verder ga ik volgende week beginnen met de motor en bak eruit plukken zodat ik daar ook mee aan de gang kan, bak moet aangepast worden om aan de motor te kunnen en die wordt dan ook meteen helemaal gereviseerd en gestraald, evenals het blok.

En als dat klaar is... ben ik nog aan het onderhandelen over een leuke deal: Honda CBR1000F2 met wat werk maar wél met gesloten portemonnee overnemen. In de toekomst dus toch Kevin op twee wielen :D

Als laatste nog een klein beetje muzikaal nieuws... Wie houdt er hier van drum & bass? Ben bezig samen met iemand een kleine d&b formatie te beginnen...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kevin.broke wrote: Wie houdt er hier van drum & bass?
me likes much, in combi en afgelost door de nodige dubstep natuurlijk. 8)
terwijl ik dit typ, luister ik weer mixen vanaf www.dnb-sets.de 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Netjes DuFF! Laat me dat effe weten zodra ik over optredens begin, zal ergens in 2009 zijn.... Regel ik vrijkaartjes :D Btw, ben benieuwd wat je zoal hebt?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

wat ik zoal heb? hoe bedoel je?
ik heb erg weinig op m'n pc staan, ik heb alleen wat mixen gedownload van de bovengenoemde site, en die op cd gebrand voor in de auto.
(en op mijn mp3-speler voor als ik aan het longboarden ben, want dat doe ik toch vrijwel elke dag als het kan en als het droog is :D )

verder kan Pendulum natuurlijk helemaal niet ontbreken in de auto en op mijn pc.

verder kan ik me wel vermaken op dnb-feestjes, met voorkeur in waterfront. 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo! Die D&B kom ik nog effe op terug Duff ;)

Golfje loopt overigens, en lekker ook! Nog effe tot half 12 doorgegaan met een overtollig ringetje wegslijpen en alles aansluiten en controleren en aandraaien en nog wat andere kleine dingetjes oplossen en en en...

...maar net effe een stukje testgereden met m'n vriendin en m'n schoonmoeder en hij rijdt erg lekker. Behoorlijk comfortabel, erg fijne (Golf 4 Highline) stoelen, een strakke (maar niet zo spannende) wegligging, weinig last van spoorvorming en ruim voldoende grip.
Verder is ie zeker in de bebouwde kom trager dan een AX GT... maar op de snelweg is ie zo ontzettend rap, je rijdt echt 170 voor je het door hebt (en in vergelijking met de Skoda voelt en klinkt dat als 120-130).

Had nog niet eerder in een als-nieuwe Golf III GTI gereden maar het zijn echt fantastische autobahnblazers :D

PS: Eelco nogmaals bedankt voor de hulp!

Laatste twee foto's - teneerste m'n schoonvader die met gefronste wenkbrauwen de Eelco & Kevin motortakelcreatie aan het bestuderen is:
Image

En dan het stukje dat Eelco wegens etenstijd helaas heeft moeten missen... Niet alleen de bak eronder maar alles aangesloten, accu erin enz. enz. enz.:
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

mooi dat ie weer rijdt, tis dus toch nog gelukt om die losse ring van de aandrijfas af te krijgen?

Want toen ik wegging was ie toch wel zo'n beetje klaar, accu moest er nog in en 6 boutjes van 1 aandrijfas, als je daar tot half 12 mee bezig bent geweest denk ik dat je nog ff hebt liggen pitten onder die golf ofzo :lol:

Onze creatie was misschien primitief, maar werkte wel perfect, niks geen getil met die bak, gewoon opdraaien en al hangend op zn plek zien te wurmen

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Kijk! Dat blok in die golf ziet eruit zoals het hoort... Zelf opnieuw gebouwd of was dat al zo bij aanschaf?

Ze zijn in vergelijking met een AX GT niet echt snel die 8v GTItjes. Ik heb een klasgenoot destijds snot voor ogen gereden met mijn GT carb.
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Blok was zo bij aanschaf... Daarom ook gekocht. Voor weinig geld, maar met een defect (aan de bak dus).

Is door de vorige eigenaar zoveel in geïnvesteerd dat hij er na een bakolielekkage gewoon geen zin meer in had. Ben in contact geraakt met het bedrijf dat de revisie gedaan heeft en heb een lijst gekregen... :roll: Blok is tot op de bodem uit elkaar geweest, remmen rondom zijn nieuw (ook de klauwen en de leidingen), onderstel is zo fris als 't maar kan, en de bak staat nu op 185 km :lol:

Overigens is dit wel een gezonde GTI, een GT carb bijhouden in de bebouwde kom gaat nooit lukken maar op de snelweg kon het nog weleens lastig worden :roll: Net weer effe stukkie gereden, eens even iets meer gas gegeven maar 190 is geen enkel punt... Denk dat de 210 er wel in zit.
Last edited by kevin.broke on MonMay19, 2008 8:33:45 PM, edited 1 time in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

IceByte wrote:mooi dat ie weer rijdt, tis dus toch nog gelukt om die losse ring van de aandrijfas af te krijgen?

Want toen ik wegging was ie toch wel zo'n beetje klaar, accu moest er nog in en 6 boutjes van 1 aandrijfas, als je daar tot half 12 mee bezig bent geweest denk ik dat je nog ff hebt liggen pitten onder die golf ofzo :lol:

Onze creatie was misschien primitief, maar werkte wel perfect, niks geen getil met die bak, gewoon opdraaien en al hangend op zn plek zien te wurmen
:lol: Ben nog met de bedrading nalopen bezig geweest (o.a. koplampje deed het niet), miste een aantal lampjes enz., nu alleen de koelvloeistofmeter nog.
Daarna slijptolletje gepakt en me eens uitgeleefd op de stalen ring... Herinner je je die volledig stalen verchroomde klauwhamer nog die ik heb liggen? Die is nu gebroken :roll: Ring was een randje rubber en de rest massief metaal.

Madame is er vandaag dus mee wezen werken en ik heb net nog een rondje gecrosst en de radio ingebouwd. Rijdt top!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

blokje ziet er netjes uit Kev.. heel wat anders als onze eerste motorwissel, ooit in een ver verleden :P

alleen was onze takel toch wel beter :)
Image

Post Reply