Mogge Raoelq01z wrote:er is geen fototechnisch bewijs
Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
nou vooruit, bewijsvoering... van het demonteren, maar toch!
veerpootje er onder weg, notice de veer die te kort is om op zn plek te blijven zitten
aandrijfas en remklauw even vastgetierapped
deze veerpoot begrijpt het wel.. en laat netjes de bovenste veerschotel aan de veer kleven, voor de APK zegmaar..
interieur kaalgestript om makkelijker bij de draagarmbevestiging te komen..
stuurhuis, stuurstangen, een draagarm en wat vet
binnenste stuurkogels aan mn verlanglijstje toegevoegd, die zijn wel aan vervanging toe!
tsja, hij was vies...
en weer netjes gewassen, in de regen uiteraard....
net een nieuw setje bougies gehaald en een nieuwe bobine besteld (komt ma. binnen)
zometeen nog even mn onderstel nalopen, ik was niet tevreden na mn testrit gister (nou ben ik dat qua onderstelspeling ook niet snel moet ik zeggen hoor..) en dan nog een extra massa leggen vanaf mn huidige bobine naar de bak..
veerpootje er onder weg, notice de veer die te kort is om op zn plek te blijven zitten
aandrijfas en remklauw even vastgetierapped
deze veerpoot begrijpt het wel.. en laat netjes de bovenste veerschotel aan de veer kleven, voor de APK zegmaar..
interieur kaalgestript om makkelijker bij de draagarmbevestiging te komen..
stuurhuis, stuurstangen, een draagarm en wat vet
binnenste stuurkogels aan mn verlanglijstje toegevoegd, die zijn wel aan vervanging toe!
tsja, hij was vies...
en weer netjes gewassen, in de regen uiteraard....
net een nieuw setje bougies gehaald en een nieuwe bobine besteld (komt ma. binnen)
zometeen nog even mn onderstel nalopen, ik was niet tevreden na mn testrit gister (nou ben ik dat qua onderstelspeling ook niet snel moet ik zeggen hoor..) en dan nog een extra massa leggen vanaf mn huidige bobine naar de bak..
TADA! het werkt
maarr, dat ging nite zonder slag of stoot!
begin vd middag mn stuurhuis gedemonteerd.. om eens na te lopen, niets geks te zien.. draagarmen gecontroleerd, stuurkogels, fussee's topmounts.. NERGENS speling te vinden.. maar toch een raar geluid als ik met mn stuur draaide..
eind vd middag kwam Willem (van rallye forum) even langs om er ook een blik op te werpen, hij als monteur zijnde heeft toch iets meer technische kennis.. eerste testrit.. hij schrok zit duidelijk rot! van alles geprobeerd, willem ook stuk gereden en getest.. uiteindelijk niet echt een eenduidig antwoord, behalve dan dat het stuurhuis het misschien toch kon wezen..
ondertussen was Duffekop gearriveerd.. en zijn we nog maar eens begonnen met het demonteren vh stuurhuis, waar ik uiteindelijk vrij snel ontdekte dat de borging uit de stelschroef gelopen was, dit was me smorgens niet opgevallen omdat de borging toen wel overeen kwam, maar blijkbaar niet meer op dezelfde plek zat.. (aantal slagen verdraaid dus)... geheel weer vastgedraaid en gemonteerd..
eerste testrit, --> WHOEHOE! geen rare bijgeluiden! behalve dan dat bij aanremmen/insturen/uitsturen/en elk riggeltje mn banden op de skirt klappen dus bij terugkomst maar weer het ding omhoog, om onder toeziend ook van de ondertussen ook gearriveerde Ceddric de schokdempers terug te wisselen naar Bilstein B8 en de stabilisatorstang terug te zetten... en nu, is het weer perfect
en Eric, die heeft het testritje gefilmd!
http://www.youtube.com/watch?v=AjuQPamsQhs
nog paar kleine dingetjes (voor na zolder...);
-remschijven zijn krom
-aandrijfassen zijn op
-draagarmrubbers zijn aan vervanging toe
-stuurkogels wil ik vervangen, zowel binnen als buiten
-ander stuurhuis
-Devil spaghetti spruitstuk is kapot (jawel, hij lekt tussen de flens en de buis door bij cilinder 2)
-en euhm, als ik in de begrenzer klap (wat nou eenmaal gebeurd) remt de motor enorm af... en gaat het storingslampje ff aan dit is een nieuwe functie! en hoogst irritant
maarr, dat ging nite zonder slag of stoot!
begin vd middag mn stuurhuis gedemonteerd.. om eens na te lopen, niets geks te zien.. draagarmen gecontroleerd, stuurkogels, fussee's topmounts.. NERGENS speling te vinden.. maar toch een raar geluid als ik met mn stuur draaide..
eind vd middag kwam Willem (van rallye forum) even langs om er ook een blik op te werpen, hij als monteur zijnde heeft toch iets meer technische kennis.. eerste testrit.. hij schrok zit duidelijk rot! van alles geprobeerd, willem ook stuk gereden en getest.. uiteindelijk niet echt een eenduidig antwoord, behalve dan dat het stuurhuis het misschien toch kon wezen..
ondertussen was Duffekop gearriveerd.. en zijn we nog maar eens begonnen met het demonteren vh stuurhuis, waar ik uiteindelijk vrij snel ontdekte dat de borging uit de stelschroef gelopen was, dit was me smorgens niet opgevallen omdat de borging toen wel overeen kwam, maar blijkbaar niet meer op dezelfde plek zat.. (aantal slagen verdraaid dus)... geheel weer vastgedraaid en gemonteerd..
eerste testrit, --> WHOEHOE! geen rare bijgeluiden! behalve dan dat bij aanremmen/insturen/uitsturen/en elk riggeltje mn banden op de skirt klappen dus bij terugkomst maar weer het ding omhoog, om onder toeziend ook van de ondertussen ook gearriveerde Ceddric de schokdempers terug te wisselen naar Bilstein B8 en de stabilisatorstang terug te zetten... en nu, is het weer perfect
en Eric, die heeft het testritje gefilmd!
http://www.youtube.com/watch?v=AjuQPamsQhs
nog paar kleine dingetjes (voor na zolder...);
-remschijven zijn krom
-aandrijfassen zijn op
-draagarmrubbers zijn aan vervanging toe
-stuurkogels wil ik vervangen, zowel binnen als buiten
-ander stuurhuis
-Devil spaghetti spruitstuk is kapot (jawel, hij lekt tussen de flens en de buis door bij cilinder 2)
-en euhm, als ik in de begrenzer klap (wat nou eenmaal gebeurd) remt de motor enorm af... en gaat het storingslampje ff aan dit is een nieuwe functie! en hoogst irritant
beide auto's leven nog
Gister heeft Stuart de hele dag in mijn GT gereden, van/naar Wemeldinge.. maar uiteraard ook over Zolder!
en ik, ik heb de hele dag geprobeerd de GTI kapot te krijgen.. in de ochtendsessie was het me nog bijna gelukt (remde op vuil, gleed door.. schoof langs wat auto's en ramde vervolgens vol over het hoge gedeelte vd curb heen, 3 van die betonrandjes zeg maar daarna lag me r.v veer naast de schotel, maar na dit hersteld te hebben reed het weer als vanouds ) en smiddags was er een Speedster die me nog even probeerde te pletten.. zou me niets verbazen als ik m geraakt heb met remmen, maar zaten geen vegen op de bumper en ik heb de beste man niet meer gesproken.. Achja, kan gebeuren! gelukkig staat het op film.. (en het gegil van Tirza ook )
Gister heeft Stuart de hele dag in mijn GT gereden, van/naar Wemeldinge.. maar uiteraard ook over Zolder!
en ik, ik heb de hele dag geprobeerd de GTI kapot te krijgen.. in de ochtendsessie was het me nog bijna gelukt (remde op vuil, gleed door.. schoof langs wat auto's en ramde vervolgens vol over het hoge gedeelte vd curb heen, 3 van die betonrandjes zeg maar daarna lag me r.v veer naast de schotel, maar na dit hersteld te hebben reed het weer als vanouds ) en smiddags was er een Speedster die me nog even probeerde te pletten.. zou me niets verbazen als ik m geraakt heb met remmen, maar zaten geen vegen op de bumper en ik heb de beste man niet meer gesproken.. Achja, kan gebeuren! gelukkig staat het op film.. (en het gegil van Tirza ook )
Got ik had die reacties niet eens meer gezien!
Maar idd, dikke pret! Geweldig genoten van het rijden en de gezelligheid van alle autovriendjes :)
De GT heeft het blijkbaar wat zwaarder gehad als ik dacht, de koppelig was al op (het had me weinig verbaasd als Stuart die eruit had gereden op zolder) maar na een korte mishandeling in de polder lijkt het dan toch eindelijk stuk t gaan!
Soms slipt de koppeling door om vervolgens hard te pakken.. Vooral bij koude koppeling rijdt het niet echt lekker soepel... Achja, binnenkort maar ff wisselen!
De Gti heeft sinds z'n Lelystad wimedo slalom uitje niet meer gereden... Moet eerst de bumper opnieuw monteren, die had ik kapot gereden op een pion! Achja :-P
Maar idd, dikke pret! Geweldig genoten van het rijden en de gezelligheid van alle autovriendjes :)
De GT heeft het blijkbaar wat zwaarder gehad als ik dacht, de koppelig was al op (het had me weinig verbaasd als Stuart die eruit had gereden op zolder) maar na een korte mishandeling in de polder lijkt het dan toch eindelijk stuk t gaan!
Soms slipt de koppeling door om vervolgens hard te pakken.. Vooral bij koude koppeling rijdt het niet echt lekker soepel... Achja, binnenkort maar ff wisselen!
De Gti heeft sinds z'n Lelystad wimedo slalom uitje niet meer gereden... Moet eerst de bumper opnieuw monteren, die had ik kapot gereden op een pion! Achja :-P
mn bumper zit weer vast helaas kon ik geen bumpersteuntje meer vinden.. maar tiewraps gingen ook (bumpersteuntje iemand?)
de GT hebben we afgelopen vrijdag even goed vies gemaakt in de polder! hadden een paar momentjes... een remweg van +-200mtr om van 80 naar 60 te gaan is best aan de lange kant... toen maar met een canadian-flick, koppeling/rem/gas-actie de auto dwars gegooid om alsnog de bocht te gaan halen en niet te gaan zwemmen...
maar hij doet het nog voorbeeldig, de koppeling hakt er nog steeds af en toe vanuit het niets hard in.. maar verder rijdt het goed
de GTI heeft vd week weer lekker mogen vlammen, doet hij braaf... tank is nu leeg.. dus hij moet ff wachten totdat ik weer kan tanken ding is echt bizar snel, als je een kleine 2000km in een xsara break zonder turbodruk hebt gereden...
Jan had overigens op Wimedo wat mooie foto's gemaakt!
vooral dit rijtje is ook mooi, goede actie... en, zie mijn stuurbeweging op de laatste foto
en, zie die smile
de GT hebben we afgelopen vrijdag even goed vies gemaakt in de polder! hadden een paar momentjes... een remweg van +-200mtr om van 80 naar 60 te gaan is best aan de lange kant... toen maar met een canadian-flick, koppeling/rem/gas-actie de auto dwars gegooid om alsnog de bocht te gaan halen en niet te gaan zwemmen...
maar hij doet het nog voorbeeldig, de koppeling hakt er nog steeds af en toe vanuit het niets hard in.. maar verder rijdt het goed
de GTI heeft vd week weer lekker mogen vlammen, doet hij braaf... tank is nu leeg.. dus hij moet ff wachten totdat ik weer kan tanken ding is echt bizar snel, als je een kleine 2000km in een xsara break zonder turbodruk hebt gereden...
Jan had overigens op Wimedo wat mooie foto's gemaakt!
vooral dit rijtje is ook mooi, goede actie... en, zie mijn stuurbeweging op de laatste foto
en, zie die smile
waarom doet mijn GTRallye alsof hij een lekke kop heeft?
hij vind kvs iets te lekker de laatste tijd.. en in zowel kvs als olie duidelijk een vorm van sludge... (hoopte eerst nog dat het kwam door te korte stukjes)
nu soms op ritten (zo ook vanmiddag), loopt de temp op het metertje op tot 110gr met een ijskoude kachel.. en dan opeens, zakt de temperatuur en wordt de kachel warm (luchtbel dus..)
ik had een mooie 1.6 op het oog, zou deze de afgelopen weken ophalen.. maar heb af moeten bellen, de prioriteiten hebben hier de afgelopen tijd wat anders gelegen + wat onvoorziene dingen waardoor het blok helaas niet meer in het budget paste.. opzich geen ramp, behalve dan dat de 1.3 dus binnenkort wel aan vervanging/onderhoud toe is!
dan maar hopen dat de GT het vol blijft houden... stomme auto's
hij vind kvs iets te lekker de laatste tijd.. en in zowel kvs als olie duidelijk een vorm van sludge... (hoopte eerst nog dat het kwam door te korte stukjes)
nu soms op ritten (zo ook vanmiddag), loopt de temp op het metertje op tot 110gr met een ijskoude kachel.. en dan opeens, zakt de temperatuur en wordt de kachel warm (luchtbel dus..)
ik had een mooie 1.6 op het oog, zou deze de afgelopen weken ophalen.. maar heb af moeten bellen, de prioriteiten hebben hier de afgelopen tijd wat anders gelegen + wat onvoorziene dingen waardoor het blok helaas niet meer in het budget paste.. opzich geen ramp, behalve dan dat de 1.3 dus binnenkort wel aan vervanging/onderhoud toe is!
dan maar hopen dat de GT het vol blijft houden... stomme auto's