Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

q01z wrote:er is geen fototechnisch bewijs
Mogge Raoel :wink:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Citrosan wrote:
q01z wrote:er is geen fototechnisch bewijs
Mogge Raoel :wink:
maar hij heeft wel gelijk natuurlijk :D
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nou vooruit, bewijsvoering... :) van het demonteren, maar toch!

Image
veerpootje er onder weg, notice de veer die te kort is om op zn plek te blijven zitten :P
aandrijfas en remklauw even vastgetierapped

Image
deze veerpoot begrijpt het wel.. en laat netjes de bovenste veerschotel aan de veer kleven, voor de APK zegmaar..

interieur kaalgestript om makkelijker bij de draagarmbevestiging te komen..
Image

stuurhuis, stuurstangen, een draagarm en wat vet
Image

Image
binnenste stuurkogels aan mn verlanglijstje toegevoegd, die zijn wel aan vervanging toe!

Image
tsja, hij was vies...


en weer netjes gewassen, in de regen uiteraard.... :)
Image
Image
Image


net een nieuw setje bougies gehaald en een nieuwe bobine besteld (komt ma. binnen)
zometeen nog even mn onderstel nalopen, ik was niet tevreden na mn testrit gister :? (nou ben ik dat qua onderstelspeling ook niet snel moet ik zeggen hoor..) en dan nog een extra massa leggen vanaf mn huidige bobine naar de bak..
Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

En dan gaat ie dinsdag als een speer?????

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

saxo100 wrote:En dan gaat ie dinsdag als een speer?????
neuh, op het gemakje he :P
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TADA! het werkt :)


maarr, dat ging nite zonder slag of stoot!

begin vd middag mn stuurhuis gedemonteerd.. om eens na te lopen, niets geks te zien.. draagarmen gecontroleerd, stuurkogels, fussee's topmounts.. NERGENS speling te vinden.. maar toch een raar geluid als ik met mn stuur draaide..

eind vd middag kwam Willem (van rallye forum) even langs om er ook een blik op te werpen, hij als monteur zijnde heeft toch iets meer technische kennis.. eerste testrit.. hij schrok zit duidelijk rot! van alles geprobeerd, willem ook stuk gereden en getest.. uiteindelijk niet echt een eenduidig antwoord, behalve dan dat het stuurhuis het misschien toch kon wezen..

ondertussen was Duffekop gearriveerd.. en zijn we nog maar eens begonnen met het demonteren vh stuurhuis, waar ik uiteindelijk vrij snel ontdekte dat de borging uit de stelschroef gelopen was, dit was me smorgens niet opgevallen omdat de borging toen wel overeen kwam, maar blijkbaar niet meer op dezelfde plek zat.. (aantal slagen verdraaid dus)... geheel weer vastgedraaid en gemonteerd..
eerste testrit, --> WHOEHOE! geen rare bijgeluiden! behalve dan dat bij aanremmen/insturen/uitsturen/en elk riggeltje mn banden op de skirt klappen :? dus bij terugkomst maar weer het ding omhoog, om onder toeziend ook van de ondertussen ook gearriveerde Ceddric de schokdempers terug te wisselen naar Bilstein B8 en de stabilisatorstang terug te zetten... en nu, is het weer perfect :)

en Eric, die heeft het testritje gefilmd!
http://www.youtube.com/watch?v=AjuQPamsQhs

nog paar kleine dingetjes (voor na zolder...);
-remschijven zijn krom
-aandrijfassen zijn op
-draagarmrubbers zijn aan vervanging toe
-stuurkogels wil ik vervangen, zowel binnen als buiten
-ander stuurhuis
-Devil spaghetti spruitstuk is kapot (jawel, hij lekt tussen de flens en de buis door bij cilinder 2)
-en euhm, als ik in de begrenzer klap (wat nou eenmaal gebeurd) remt de motor enorm af... en gaat het storingslampje ff aan :? dit is een nieuwe functie! en hoogst irritant
Image

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

wooohooo , blij te zien dat dat geluid probleem is opgelost :D

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

:rave

:dance :dance :dance :dance :dance :dance :dance :dance :dance

:hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1:
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Was weer gezellig marc !

en het eten was weer is wat anders kwijl

En die sticker is vet geworden, het is ook gewoon echt zilver metallic ! :D
Dank u Dank u Dank u :Thnks

fyeo
klik
klik

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey als ik zeg metallic, dan krijg je ook metallic :D

was idd gezellig Eric!
was wel ff wat anders he, die aardappels... :P
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ook weer mooi, hoef je niet ieder onderdeel van je onderstel nog een keer te vervangen. Hopelijk blijft het allemaal een beetje heel op Vroemdag, maar dat is geen dag voor limieten (of je auto is echt niet goed meer) ;-).

Veel plezier morgen!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

beide auto's leven nog :)

Gister heeft Stuart de hele dag in mijn GT gereden, van/naar Wemeldinge.. maar uiteraard ook over Zolder!
en ik, ik heb de hele dag geprobeerd de GTI kapot te krijgen.. in de ochtendsessie was het me nog bijna gelukt (remde op vuil, gleed door.. schoof langs wat auto's en ramde vervolgens vol over het hoge gedeelte vd curb heen, 3 van die betonrandjes zeg maar :? daarna lag me r.v veer naast de schotel, maar na dit hersteld te hebben reed het weer als vanouds :)) en smiddags was er een Speedster die me nog even probeerde te pletten.. zou me niets verbazen als ik m geraakt heb met remmen, maar zaten geen vegen op de bumper en ik heb de beste man niet meer gesproken.. Achja, kan gebeuren! gelukkig staat het op film.. (en het gegil van Tirza ook :P)
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Je hebt je dus prima vermaakt op zolder zo te horen? :)
Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Oh ja Marc had dikke pret :lol:, en de auto doet het nog prima (y)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Got ik had die reacties niet eens meer gezien!

Maar idd, dikke pret! Geweldig genoten van het rijden en de gezelligheid van alle autovriendjes :)


De GT heeft het blijkbaar wat zwaarder gehad als ik dacht, de koppelig was al op (het had me weinig verbaasd als Stuart die eruit had gereden op zolder) maar na een korte mishandeling in de polder lijkt het dan toch eindelijk stuk t gaan!
Soms slipt de koppeling door om vervolgens hard te pakken.. Vooral bij koude koppeling rijdt het niet echt lekker soepel... Achja, binnenkort maar ff wisselen!

De Gti heeft sinds z'n Lelystad wimedo slalom uitje niet meer gereden... Moet eerst de bumper opnieuw monteren, die had ik kapot gereden op een pion! Achja :-P
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Die zit zo toch prima, daar hoef je toch niets aan te doen :dontknow:

Of wil je hem vast gaan zetten met rood ductape?

Image
Image Image Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

^ ja, inderdaad, dat heeft niemand zo dus is ie wel uniek :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

saxo100 wrote:^ ja, inderdaad, dat heeft niemand zo dus is ie wel uniek :D
moet wel zeggen dat de tape nuet zo goed plakte op de benzinelaag :P
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mn bumper zit weer vast :) helaas kon ik geen bumpersteuntje meer vinden.. maar tiewraps gingen ook :? (bumpersteuntje iemand?)

de GT hebben we afgelopen vrijdag even goed vies gemaakt in de polder! hadden een paar momentjes... een remweg van +-200mtr om van 80 naar 60 te gaan is best aan de lange kant... toen maar met een canadian-flick, koppeling/rem/gas-actie de auto dwars gegooid om alsnog de bocht te gaan halen en niet te gaan zwemmen...
maar hij doet het nog voorbeeldig, de koppeling hakt er nog steeds af en toe vanuit het niets hard in.. maar verder rijdt het goed

de GTI heeft vd week weer lekker mogen vlammen, doet hij braaf... tank is nu leeg.. dus hij moet ff wachten totdat ik weer kan tanken :D ding is echt bizar snel, als je een kleine 2000km in een xsara break zonder turbodruk hebt gereden...

Jan had overigens op Wimedo wat mooie foto's gemaakt!
Image
Image
Image

vooral dit rijtje is ook mooi, goede actie... en, zie mijn stuurbeweging op de laatste foto :P
Image
Image
Image
Image

en, zie die smile :D
Image
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

waarom doet mijn GTRallye alsof hij een lekke kop heeft? :(

hij vind kvs iets te lekker de laatste tijd.. en in zowel kvs als olie duidelijk een vorm van sludge... (hoopte eerst nog dat het kwam door te korte stukjes)

nu soms op ritten (zo ook vanmiddag), loopt de temp op het metertje op tot 110gr met een ijskoude kachel.. en dan opeens, zakt de temperatuur en wordt de kachel warm (luchtbel dus..)

ik had een mooie 1.6 op het oog, zou deze de afgelopen weken ophalen.. maar heb af moeten bellen, de prioriteiten hebben hier de afgelopen tijd wat anders gelegen + wat onvoorziene dingen waardoor het blok helaas niet meer in het budget paste.. opzich geen ramp, behalve dan dat de 1.3 dus binnenkort wel aan vervanging/onderhoud toe is!


dan maar hopen dat de GT het vol blijft houden... stomme auto's
Image

Post Reply