Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
En tijdens dat stukje rijden....
ook al iets gemerkt van die nokkenas, sproeier, filter combi?
ook al iets gemerkt van die nokkenas, sproeier, filter combi?
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Het loopt lekker soepel en trekt lekker door. Eigenlijk veel prettiger dan met de injectie. Voordat ik echt ga trappen wil ik eerst de afstelling voor elkaar hebben want hij staat nu te rijk. Maar het voelt erg goed aan en klinkt erg lekker.2Black wrote:En tijdens dat stukje rijden....
ook al iets gemerkt van die nokkenas, sproeier, filter combi?
Nu viel het wel op dat de vorige setup veel te arm heeft gestaan. De kleppen zijn gewoon wit. Ik reed met een andere ECU, met aangepaste chip, maar zo te zien niet helemaal zoals het hoort.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Ja hoor, de (fabrieks)garantie termijn van Bossie's cilinderkop was al verlopen en dus mag je de bevestiging gewoon aanpassen...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Sorry ZX-Cruiser, maar we hebben toch echt geen kit gebruikt
Dat krijg je als je gezellig met z'n 2-en aan het sleutelen bent en ondertussen wat foto's schiet voor op het forum.
Vandaag weer een lekker dagje geweest. De carb is wat beter afgesteld, maar mag nog wel wat aandacht hebben. Verder heb ik vanochtend de verdelerkap met rotor is vervangen.
Aan het begin van de middag de Picasso gepakt en koers gezet richting Beneden Leeuwen. Klein uurtje later aangekomen om allereerst eens de zaak van Renard te bewonderen. Een gezellige garage, met een aantal unieke projecten. Het was leuk en interessant om te zien wat daar allemaal gebeurt. Een paar uur later vertrokken met een chokekabel, waarvoor mijn dank Collin
Aan het eind van de middag even de chokekabel geplaatst. Daarnaast vanavond nog even de olie (incl. filter) ververst.
Volgens mij is die nu aardig klaar voor de Vroemdag.

Vandaag weer een lekker dagje geweest. De carb is wat beter afgesteld, maar mag nog wel wat aandacht hebben. Verder heb ik vanochtend de verdelerkap met rotor is vervangen.
Aan het begin van de middag de Picasso gepakt en koers gezet richting Beneden Leeuwen. Klein uurtje later aangekomen om allereerst eens de zaak van Renard te bewonderen. Een gezellige garage, met een aantal unieke projecten. Het was leuk en interessant om te zien wat daar allemaal gebeurt. Een paar uur later vertrokken met een chokekabel, waarvoor mijn dank Collin

Aan het eind van de middag even de chokekabel geplaatst. Daarnaast vanavond nog even de olie (incl. filter) ververst.
Volgens mij is die nu aardig klaar voor de Vroemdag.
Succes op de Vroemdag!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Zo, afgelopen weekend nog een paar modificaties uitgevoerd. De electrische benzinepomp is nu verdwenen
Nu mag de mechanische pomp die op de kop gemonteerd zit het alleen opknappen. De benzinedruk is nu lager en hierdoor loopt hij stationair nu een heel stuk beter.
Ondertussen zijn de eerste onderdelen voor het volgende project binnengekomen. Gisteravond gelijk maar even aan het solderen gegaan. Ziet er niet slecht uit voor een amateur (al zeg ik het zelf
)



Ondertussen zijn de eerste onderdelen voor het volgende project binnengekomen. Gisteravond gelijk maar even aan het solderen gegaan. Ziet er niet slecht uit voor een amateur (al zeg ik het zelf

Ja.. ik heb iets opgevangen over een telefoontje van jou...
Maar wat nu je exacte snode plannen zijn is me niet geheel duidelijk...
Iets MAP-Sensorigs... zie ik daar.
Maar wat nu je exacte snode plannen zijn is me niet geheel duidelijk...

Iets MAP-Sensorigs... zie ik daar.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Afgelopen woensdag een setje andere wielen gekocht. Mooie lichtmetalen wielen voor de winterbanden. Vandaag de oude banden er af gehaald en de nieuwe er om gelegd. Daarna de wieltjes gewisseld met wat er onder zat.
Eindelijk de bestikkering van de Vroemdag eraf gehaald, draagarmbrug er onder uit en de moer/dop waarmee de linker demper op zijn plaats wordt gehouden weer goed vastgedraaid. Tot slot de auto even snel gewassen.
En zeg nou zelf, zo staat ie er toch weer netjes bij


Eindelijk de bestikkering van de Vroemdag eraf gehaald, draagarmbrug er onder uit en de moer/dop waarmee de linker demper op zijn plaats wordt gehouden weer goed vastgedraaid. Tot slot de auto even snel gewassen.
En zeg nou zelf, zo staat ie er toch weer netjes bij


=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).