Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
Henri106 wrote:Overigens onder de 7 seconde ? nee dat wordt echt lastig kakanox ! Kijk een lichte auto is 1 maar je moet het vermogen ook kwijt kunnen, en vooral met een lichte auto is dat erg lastig. En overigens de fabrieksgegevens voor de 16V is 8,7 maar dat haal je niet standaard in de meest gunstige omstandigheden kan je 8,9 halen. Ik geloof idd dat je met je bak een hoop wint kwa tijd, maar ook tegelijkertijd verliest. Je haalt zeker de 100 pas in zijn 3e versnelling ? of vierde misschien aangezien je toerental bij 120. Dan verlies je tijd dmv schakelen je hebt een fractie geen aandrijving wat toch echt een hoop tijd kost voor een goede 0-100 tijd.
Proven is proven... En ik denk dat koppelkromme van een 16V mooier is dan die van een 8V met een scherpe nokkenas, dus ik verwacht dat Peter ongeveer even snel is als een 132 pk sterke 8V..
Het valt ook best mee hoe moeilijk het is om 130 pk op de grond te krijgen in een AX, is een kwestie van een goede koppeling hebben en een juiste onderstelafstelling. En een beetje kunnen rijden.
Zelfs 240 pk / 200 Nm in een Corsa is te doen, al moet je dan wel echt minderen met je gas in de eerste twee versnellingen..
-
- AX Spaster Mammer
benzineverbruik
Vraagje: heb je de ontluchtingsleiding van de tank aangesloten op het electroklepje richting spruitstuk?
P.
P.