Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik ben een autofreak, niet zozeer een VW-freak denk ik.. op Citromobile vermaak ik me bv ook kostelijk :)

en in zo'n broek wil ik best een dagje lopen, als het dan ook daar en in dat zonnetje mag (dame op het plaatje gaarne even verwijderen en de mijne ervoor in de plaats in dat geval)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en Joost: je moet nog steeds de postteller even verzetten ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

weer een kleine update: ik ga volgende week m'n Transporter T4 ophalen...

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Het begint weer een aardige waslijst te worden. Wat moet je met een T4? :P
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

rijden :D heb enkele jaren geleden (voordat ik bij de AXClub kwam) regelmatig met een T4 2.5 TDI gereden voor m'n werk. Vond het een fijne bus, lekker ruim, dubbele cabine en stuurt en veert - voor een bus! - erg goed.

Ben momenteel steeds meer met instrumenten bezig en liep tegen wat vervelende belastingwetjes aan m.b.t. het muzikaal-zakelijk rijden met een lease-auto. Kwam een T4 1.9D met dubbele cabine tegen en heb besloten 'm maar te kopen :)

1.9D is wel HEEL erg traag, 0-100 in 10 minuten zeg maar... Zuipt ook nog eens meer dan de 2.5 TDI deed (bij m'n werk indertijd deden de 1.9D's 1:11 ipv 1:13-14 voor een 2.5 TDI) Dus het is de bedoeling om eens te kijken of ik er een 1.9 TDI in kan passen. Dan kan ook de bus mooi voor de paardentrailer :)
Ik kan deze bus namelijk makkelijk rijden voor het geld wat ik in een jaar tijd aan een lease-auto zou spenderen met het aantal kilometers dat ik tegenwoordig rijd. Denk dat ik zakelijk-werk + zakelijk-muziek + prive op zo'n 75.000 uit ga komen dit jaar..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Om de nieuw verworven VAG-liefde wat te benadrukken zojuist maar even samen met een andere Skoda-rijder een AX Spot gesandwiched.

Heb de beste man nog even wat reparatiehulp geboden maar geloof dat er een AXje naar het kerkhof verdwijnt... met dank aan een trekhaak :roll:

Schade was minimaal (radiateurtje, koplampjes, motorkapje en bumpersteuntjes/frontje krom). Beide Skoda's hadden niks (ja ik heb m'n nummerplaathouder kapot, en idd, ik was fout... voor 't eerst :( )

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Wéér een leuke uitdaging, dit keer op basis van een soort van weddenschap:

Transporter lopend krijgen met een 1.4 TDI in het vooronder. Ik zeg dat het in ieder geval prima moet rijden, m'n wedmaatje zegt dat de 1.4 TDI veel te zwak is. Enkelen van jullie wisten al dat dit speelde, maar volgens mij wist nog niemand dat er een echte Bossche Bol op het spel staat.

Daarnaast gaan we morgen als het mooi weer is een fotoshootje doen met de Golf GTI.

Verder een kleine AX-update: De motor van de GT is moe aan het worden - de dreumes heeft na de zomer meer cilinderinhoud dan de Transporter :lol: Wel slechts 95-100 pk, hij blijft nl. alleen katloos.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

FOTO'S!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

GTI'tje lekt olie, is een keerringetje kapot. Ga ik op koninginnedag aan beginnen.
Transporter wordt voorzien van een 1.9 SDI met powerbox of een 1.9 TDI 90 pk, moet nog ff zien wat er precies in komt.

Dan is daarna deze zomer de Citroën weer aan de beurt (AX GT), motortje begint moe te worden na 230.000 pittige kilometers. Er komt een 1.6 8V uit een Saxo in. wordt +/- 100 pk en 140 Nm op 730 kg, dus lekker vlot.

Dan wil ik later nog ooit een keer een wijsneusje op de bus hangen en 'm dan overspuiten.

Verder zit ik te wachten op een ja/nee voor de aanschaf van een defecte AX diesel, gaat dat door dan ga ik de GT schorsen en opknappen en gaat m'n pa voorlopig in mijn dieseltje rondrijden.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en voor de oplettende mede-kitesurfers onder ons: nee, die sticker zat er al, en blijft daar ook mooi zitten ;) Vooral aangezien ik binnenkort héél dicht bij het Veluwemeer woon en dus op de fiets kan gaan watersporten! :D

Och ja, voor de oplettende doorlezer: 1.4 TDI komt misschien later, hij moet vooral eerst lopen aangezien een Transporter tijdens een verhuizing best praktisch is. Vooral als er ook een dubbelassige gesloten aanhanger beschikbaar is... Hoef waarschijnlijk maar één keer te rijden :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zozo een heuze VAG collectie, we kunnen wel een subclubje beginnen.. arne.. stefan.. jij.. ik.. bats..

waar ik wel om moet lachen.. jij, die altijd alle kentekens uit je hoofd kent.. maskeert je eigen kenteken! :D
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

q01z wrote:zozo een heuze VAG collectie, we kunnen wel een subclubje beginnen.. arne.. stefan.. jij.. ik.. bats..
hoho houdt mij erbuiten, ik heb om het te compenseren niet voor niets twee AX'en :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:waar ik wel om moet lachen.. jij, die altijd alle kentekens uit je hoofd kent.. maskeert je eigen kenteken! :D
Da's om te testen of ik het dan daarna idd nog weet :lol:

Ach ja.. voor m'n bus is het eigenlijk niet zo belangrijk, buiten dat ie straks niet de originele motor meer heeft en dan is het wel héél eenvoudig om als overijverige agent een notitie te maken. Die foto's staan niet alleen hier maar ook op een drietal VW-fora nl...
De GTI staat echter simpelweg niet op mijn naam (maar op die van m'n vriendin), en aangezien ik geen zin heb om met haar te overleggen of zij dat okee vindt heb ik 'm niet geplaatst ;)

Voor de GT maakt het dan weer niet zoveel uit aangezien die nauwelijks snelweg ziet momenteel, alleen snelle bebouwde kom ritjes :D In de toekomst (als de 1.6 erin zit) ziet ie als het goed is helemaal geen straat meer, maar alleen nog maar circuit. Ja en voor testritjes misschien die 5km weg hierachter, die sowieso al niet op de landkaart staat :lol:

Bij de Skoda heb ik bewust een ander kenteken erop gefotoshopt, aangezien het een bedrijfsauto is en ik het kenteken om die reden al helemaal niet vrij wil verspreiden :) (en weer een mysterie opgelost :P Wie alleen naar het bouwjaar van 44-TJ-FT had gekeken had al geweten dat er iets niet klopt ;) )

Overigens: Voor nóg oplettender lezers en/of Staphorstenaren valt het kenteken van de T4 nog wel te achterhalen ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

wat een collectie, heb je dat echt allemaal nodig??? :lol:
Als je nog binnenwerk zoekt voor de transporter (bodem, zijwanden, wat dan ook) kan ik dat goedkoop voor je regelen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nodig? Nee, de AX is eigenlijk overbodig, maar het blijft een leuk bakkie en ik heb gewoon geen zin om 'm te verkopen.

Had ik trouwens al verteld dat de Mazda hier nog steeds rondhangt en er ook nog een Vento SDI staat? :lol: Beide moeten wel op korte termijn weg, ze zijn al vervangen nl.

De rest is wel nodig... Golf GTI is de daily van m'n vriendin, Transporter mijn privé/muziek-auto en fijn voor de paardentrailer, en de Skoda wordt straks alleen nog maar zakelijk gebruikt...

Binnenwerk zoek ik niet zozeer trouwens voor die T4, dat zit er nog prima in. Ik zoek wél een wijsneusje voor weinig...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

sorry, kan alleen binnenwerk regelen...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

helaas!

En dan hebben we een GTI... Ten eerste is het geen AX, maar een Golf III... heb ik er vandaag nog een trekhaak onder geplakt ook ;)

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

heeft ze dan toch toestemming gegeven, of was je te lui dit keer :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Geen van beiden. www.rdw.nl ;)

Ga morgen trwns de versnellingsbak uit elkaar halen. Ben bang dat ie toch wel een tandje of 3...4.........8...9 mist :x

Geen Citromobile dus, maar wel een gereviseerd bakje straks. Kan m'n meissie weer met een betrouwbare én veilige auto op pad (gezien de motor ook al van boven tot onder gereviseerd is, remleidingen, remschijven, remblokken en remklauwen rondom nieuw zijn, er een top onderstelletje onder zit en nog wel meer nieuw aan is) :D
Last edited by kevin.broke on FriMay02, 2008 10:03:05 PM, edited 1 time in total.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dan heb je die trekhaak er ook onder gefotoshopt.

zo kun je alles wel fotoshoppen, is het niet? :|
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahah, ik heb vandaag geen 2 uur zitten kloten om alles precies goed te krijgen om daarna die trekhaak er onder te fotoshoppen. Met een gephotopoepte trekhaak trek je nl. geen paardentrailer ;)
Al is ie met een tweetal boutjes wel weg te krijgen. Morgen nog ff een stekkertje halen en dan is ook de stekkerdoos afneembaar. Dan nog ff een mooi afdekdopje maken en dan floep je het hele geval er in z'n geheel vanaf.

Moet wel zeggen dat het trekhaakje er cosmetisch gezien niet beter onder had kunnen zitten trouwens, gaatje is precies groot genoeg en heeft precies genoeg speling.

Post Reply