Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
rijden heb enkele jaren geleden (voordat ik bij de AXClub kwam) regelmatig met een T4 2.5 TDI gereden voor m'n werk. Vond het een fijne bus, lekker ruim, dubbele cabine en stuurt en veert - voor een bus! - erg goed.
Ben momenteel steeds meer met instrumenten bezig en liep tegen wat vervelende belastingwetjes aan m.b.t. het muzikaal-zakelijk rijden met een lease-auto. Kwam een T4 1.9D met dubbele cabine tegen en heb besloten 'm maar te kopen
1.9D is wel HEEL erg traag, 0-100 in 10 minuten zeg maar... Zuipt ook nog eens meer dan de 2.5 TDI deed (bij m'n werk indertijd deden de 1.9D's 1:11 ipv 1:13-14 voor een 2.5 TDI) Dus het is de bedoeling om eens te kijken of ik er een 1.9 TDI in kan passen. Dan kan ook de bus mooi voor de paardentrailer
Ik kan deze bus namelijk makkelijk rijden voor het geld wat ik in een jaar tijd aan een lease-auto zou spenderen met het aantal kilometers dat ik tegenwoordig rijd. Denk dat ik zakelijk-werk + zakelijk-muziek + prive op zo'n 75.000 uit ga komen dit jaar..
Ben momenteel steeds meer met instrumenten bezig en liep tegen wat vervelende belastingwetjes aan m.b.t. het muzikaal-zakelijk rijden met een lease-auto. Kwam een T4 1.9D met dubbele cabine tegen en heb besloten 'm maar te kopen
1.9D is wel HEEL erg traag, 0-100 in 10 minuten zeg maar... Zuipt ook nog eens meer dan de 2.5 TDI deed (bij m'n werk indertijd deden de 1.9D's 1:11 ipv 1:13-14 voor een 2.5 TDI) Dus het is de bedoeling om eens te kijken of ik er een 1.9 TDI in kan passen. Dan kan ook de bus mooi voor de paardentrailer
Ik kan deze bus namelijk makkelijk rijden voor het geld wat ik in een jaar tijd aan een lease-auto zou spenderen met het aantal kilometers dat ik tegenwoordig rijd. Denk dat ik zakelijk-werk + zakelijk-muziek + prive op zo'n 75.000 uit ga komen dit jaar..
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Om de nieuw verworven VAG-liefde wat te benadrukken zojuist maar even samen met een andere Skoda-rijder een AX Spot gesandwiched.
Heb de beste man nog even wat reparatiehulp geboden maar geloof dat er een AXje naar het kerkhof verdwijnt... met dank aan een trekhaak
Schade was minimaal (radiateurtje, koplampjes, motorkapje en bumpersteuntjes/frontje krom). Beide Skoda's hadden niks (ja ik heb m'n nummerplaathouder kapot, en idd, ik was fout... voor 't eerst )
Heb de beste man nog even wat reparatiehulp geboden maar geloof dat er een AXje naar het kerkhof verdwijnt... met dank aan een trekhaak
Schade was minimaal (radiateurtje, koplampjes, motorkapje en bumpersteuntjes/frontje krom). Beide Skoda's hadden niks (ja ik heb m'n nummerplaathouder kapot, en idd, ik was fout... voor 't eerst )
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Wéér een leuke uitdaging, dit keer op basis van een soort van weddenschap:
Transporter lopend krijgen met een 1.4 TDI in het vooronder. Ik zeg dat het in ieder geval prima moet rijden, m'n wedmaatje zegt dat de 1.4 TDI veel te zwak is. Enkelen van jullie wisten al dat dit speelde, maar volgens mij wist nog niemand dat er een echte Bossche Bol op het spel staat.
Daarnaast gaan we morgen als het mooi weer is een fotoshootje doen met de Golf GTI.
Verder een kleine AX-update: De motor van de GT is moe aan het worden - de dreumes heeft na de zomer meer cilinderinhoud dan de Transporter Wel slechts 95-100 pk, hij blijft nl. alleen katloos.
Transporter lopend krijgen met een 1.4 TDI in het vooronder. Ik zeg dat het in ieder geval prima moet rijden, m'n wedmaatje zegt dat de 1.4 TDI veel te zwak is. Enkelen van jullie wisten al dat dit speelde, maar volgens mij wist nog niemand dat er een echte Bossche Bol op het spel staat.
Daarnaast gaan we morgen als het mooi weer is een fotoshootje doen met de Golf GTI.
Verder een kleine AX-update: De motor van de GT is moe aan het worden - de dreumes heeft na de zomer meer cilinderinhoud dan de Transporter Wel slechts 95-100 pk, hij blijft nl. alleen katloos.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
FOTO'S!
GTI'tje lekt olie, is een keerringetje kapot. Ga ik op koninginnedag aan beginnen.
Transporter wordt voorzien van een 1.9 SDI met powerbox of een 1.9 TDI 90 pk, moet nog ff zien wat er precies in komt.
Dan is daarna deze zomer de Citroën weer aan de beurt (AX GT), motortje begint moe te worden na 230.000 pittige kilometers. Er komt een 1.6 8V uit een Saxo in. wordt +/- 100 pk en 140 Nm op 730 kg, dus lekker vlot.
Dan wil ik later nog ooit een keer een wijsneusje op de bus hangen en 'm dan overspuiten.
Verder zit ik te wachten op een ja/nee voor de aanschaf van een defecte AX diesel, gaat dat door dan ga ik de GT schorsen en opknappen en gaat m'n pa voorlopig in mijn dieseltje rondrijden.
GTI'tje lekt olie, is een keerringetje kapot. Ga ik op koninginnedag aan beginnen.
Transporter wordt voorzien van een 1.9 SDI met powerbox of een 1.9 TDI 90 pk, moet nog ff zien wat er precies in komt.
Dan is daarna deze zomer de Citroën weer aan de beurt (AX GT), motortje begint moe te worden na 230.000 pittige kilometers. Er komt een 1.6 8V uit een Saxo in. wordt +/- 100 pk en 140 Nm op 730 kg, dus lekker vlot.
Dan wil ik later nog ooit een keer een wijsneusje op de bus hangen en 'm dan overspuiten.
Verder zit ik te wachten op een ja/nee voor de aanschaf van een defecte AX diesel, gaat dat door dan ga ik de GT schorsen en opknappen en gaat m'n pa voorlopig in mijn dieseltje rondrijden.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
en voor de oplettende mede-kitesurfers onder ons: nee, die sticker zat er al, en blijft daar ook mooi zitten Vooral aangezien ik binnenkort héél dicht bij het Veluwemeer woon en dus op de fiets kan gaan watersporten!
Och ja, voor de oplettende doorlezer: 1.4 TDI komt misschien later, hij moet vooral eerst lopen aangezien een Transporter tijdens een verhuizing best praktisch is. Vooral als er ook een dubbelassige gesloten aanhanger beschikbaar is... Hoef waarschijnlijk maar één keer te rijden
Och ja, voor de oplettende doorlezer: 1.4 TDI komt misschien later, hij moet vooral eerst lopen aangezien een Transporter tijdens een verhuizing best praktisch is. Vooral als er ook een dubbelassige gesloten aanhanger beschikbaar is... Hoef waarschijnlijk maar één keer te rijden
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Da's om te testen of ik het dan daarna idd nog weetq01z wrote:waar ik wel om moet lachen.. jij, die altijd alle kentekens uit je hoofd kent.. maskeert je eigen kenteken!
Ach ja.. voor m'n bus is het eigenlijk niet zo belangrijk, buiten dat ie straks niet de originele motor meer heeft en dan is het wel héél eenvoudig om als overijverige agent een notitie te maken. Die foto's staan niet alleen hier maar ook op een drietal VW-fora nl...
De GTI staat echter simpelweg niet op mijn naam (maar op die van m'n vriendin), en aangezien ik geen zin heb om met haar te overleggen of zij dat okee vindt heb ik 'm niet geplaatst
Voor de GT maakt het dan weer niet zoveel uit aangezien die nauwelijks snelweg ziet momenteel, alleen snelle bebouwde kom ritjes In de toekomst (als de 1.6 erin zit) ziet ie als het goed is helemaal geen straat meer, maar alleen nog maar circuit. Ja en voor testritjes misschien die 5km weg hierachter, die sowieso al niet op de landkaart staat
Bij de Skoda heb ik bewust een ander kenteken erop gefotoshopt, aangezien het een bedrijfsauto is en ik het kenteken om die reden al helemaal niet vrij wil verspreiden (en weer een mysterie opgelost Wie alleen naar het bouwjaar van 44-TJ-FT had gekeken had al geweten dat er iets niet klopt )
Overigens: Voor nóg oplettender lezers en/of Staphorstenaren valt het kenteken van de T4 nog wel te achterhalen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nodig? Nee, de AX is eigenlijk overbodig, maar het blijft een leuk bakkie en ik heb gewoon geen zin om 'm te verkopen.
Had ik trouwens al verteld dat de Mazda hier nog steeds rondhangt en er ook nog een Vento SDI staat? Beide moeten wel op korte termijn weg, ze zijn al vervangen nl.
De rest is wel nodig... Golf GTI is de daily van m'n vriendin, Transporter mijn privé/muziek-auto en fijn voor de paardentrailer, en de Skoda wordt straks alleen nog maar zakelijk gebruikt...
Binnenwerk zoek ik niet zozeer trouwens voor die T4, dat zit er nog prima in. Ik zoek wél een wijsneusje voor weinig...
Had ik trouwens al verteld dat de Mazda hier nog steeds rondhangt en er ook nog een Vento SDI staat? Beide moeten wel op korte termijn weg, ze zijn al vervangen nl.
De rest is wel nodig... Golf GTI is de daily van m'n vriendin, Transporter mijn privé/muziek-auto en fijn voor de paardentrailer, en de Skoda wordt straks alleen nog maar zakelijk gebruikt...
Binnenwerk zoek ik niet zozeer trouwens voor die T4, dat zit er nog prima in. Ik zoek wél een wijsneusje voor weinig...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Geen van beiden. www.rdw.nl
Ga morgen trwns de versnellingsbak uit elkaar halen. Ben bang dat ie toch wel een tandje of 3...4.........8...9 mist
Geen Citromobile dus, maar wel een gereviseerd bakje straks. Kan m'n meissie weer met een betrouwbare én veilige auto op pad (gezien de motor ook al van boven tot onder gereviseerd is, remleidingen, remschijven, remblokken en remklauwen rondom nieuw zijn, er een top onderstelletje onder zit en nog wel meer nieuw aan is)
Ga morgen trwns de versnellingsbak uit elkaar halen. Ben bang dat ie toch wel een tandje of 3...4.........8...9 mist
Geen Citromobile dus, maar wel een gereviseerd bakje straks. Kan m'n meissie weer met een betrouwbare én veilige auto op pad (gezien de motor ook al van boven tot onder gereviseerd is, remleidingen, remschijven, remblokken en remklauwen rondom nieuw zijn, er een top onderstelletje onder zit en nog wel meer nieuw aan is)
Last edited by kevin.broke on FriMay02, 2008 10:03:05 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hahah, ik heb vandaag geen 2 uur zitten kloten om alles precies goed te krijgen om daarna die trekhaak er onder te fotoshoppen. Met een gephotopoepte trekhaak trek je nl. geen paardentrailer
Al is ie met een tweetal boutjes wel weg te krijgen. Morgen nog ff een stekkertje halen en dan is ook de stekkerdoos afneembaar. Dan nog ff een mooi afdekdopje maken en dan floep je het hele geval er in z'n geheel vanaf.
Moet wel zeggen dat het trekhaakje er cosmetisch gezien niet beter onder had kunnen zitten trouwens, gaatje is precies groot genoeg en heeft precies genoeg speling.
Al is ie met een tweetal boutjes wel weg te krijgen. Morgen nog ff een stekkertje halen en dan is ook de stekkerdoos afneembaar. Dan nog ff een mooi afdekdopje maken en dan floep je het hele geval er in z'n geheel vanaf.
Moet wel zeggen dat het trekhaakje er cosmetisch gezien niet beter onder had kunnen zitten trouwens, gaatje is precies groot genoeg en heeft precies genoeg speling.