Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
en worden alle oneffenheden weggeslepen..raoel wrote:als ik het goed heb krijgt de inlaat grotere gaten
als je naar de foto's kijkt, zie je bij de onbewerkte gaten aan de rechterkant
een bolling zitten, net na het vlakke deel.. dat soort bollingen worden dus allemaal verwijderd, zodat de luchtstroom geen rare dingen tegenkomt
Ik kan op de foto niet goed zien welke type bougie dit is.q01z wrote:jij weet toch wel hoe een bougie er uit hoort te zien zeker
Ik leer daarvan want ik weet lang niet zoveel als jij.
Sorry voor de vraag.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Je moet altijd vragen! Anders leer je niets. Dus heel goed dat je de vraag stelde!jk wrote:Ik kan op de foto niet goed zien welke type bougie dit is.q01z wrote:jij weet toch wel hoe een bougie er uit hoort te zien zeker
Ik leer daarvan want ik weet lang niet zoveel als jij.
Sorry voor de vraag.
Zo zijn we allemaal begonnen hè
Je moest eens weten wat ik vorig jaar nog allemaal niet wist....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nee maar tijdens de tussentijdse toets kan je wel al dingen afsluiten zodat je die niet op je exmanen hoeft te doen....Sjaakie wrote:Ach, het was een tussentijdse toets dus daar kan je toch niet voor slagen/zakken. Ik weet nu dat ze liever hebben dat je de advies snelheid rijdt in plaats van de max snelheid...
en dat weet ik zelf.... Toen ik mijn rijbewijs haalde was er nog helemaal geen tussentijdse toets. (want dat is natuurlijk voor mietjes die hun zenuwen niet onder controle kunnen houden)
En dat je er tijdens de tussentijdse test achterkomt dat je de advies snelheid moet aanhouden.... dan had je beter je theorie na kunnen lezen, want daar staat dan toch duidelijk in. Vandaar dat je eerst je theorie moet halen voordat je aan je rij lessen mag beginnen.
En dan nog een les van ome Vincent:
De advies snelheid (dat zijn dus de blauwe borden bij bochten) wordt bedoeld als snelheid bij goede weersomstandigheden. Dus als het regent is het de bedoeling dat je daar nog langzamer rijdt.
En als jij zakt voor je eerste echte examen.... wordt jij de nieuwe Job.
Last edited by v.andriessen on SunAug01, 2010 10:57:47 AM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Pgoddijn wrote:Alleen jammer dat de examinator niet van mening is dat hij nog iets hoeft te leren
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
100 bij een bocht met adviessnelheid 50 kan ook, is zelfs leuk, maar veilig is anders, en daarom zijn die adviessnelheden er ook.Sjaakie wrote:Ik heb de RDW examinator laten zien dat je prima met 50 door een bocht kan waar een bordje met 'advies snelheid 30' staat
Spreken is goud, Ductape is zilver.
mijn advies is dan ook...
afijn, das fijn (die a..)
vandaag kwam Jan wat nieuwe onderdelen voor mijn auto brengen...
dus er ligt nu in de garage;
-cilinderkop GT -> schoonmaken /flowen / nieuwe klepseals
-inlaatspruitstuk GTcarb -> schoongemaakt + oneffenheden weggewerkt
-bergje GTcarbs -> leuk setje maken, sproeiers uitboren, filtertje voor zoeken
-nokkenas AX Sport ->
-lichtgewicht nokkenaspoulie, 460gr ipv 620gr.. scheelt best veel nog!
nu nog ophalen;
-1.6 onderblok (al wel gekocht, ligt nog in breda)
-1.6 vliegwiel, al wel gevonden.. nog ophalen
-waterpomp, krukaskeerringen, kleppendekselpakking, uitlaatspruitstukpakkingen, olie, kvs, vbak olie, kopbouten
maar eerst het oude blok er maar es uithalen
afijn, das fijn (die a..)
vandaag kwam Jan wat nieuwe onderdelen voor mijn auto brengen...
dus er ligt nu in de garage;
-cilinderkop GT -> schoonmaken /flowen / nieuwe klepseals
-inlaatspruitstuk GTcarb -> schoongemaakt + oneffenheden weggewerkt
-bergje GTcarbs -> leuk setje maken, sproeiers uitboren, filtertje voor zoeken
-nokkenas AX Sport ->
-lichtgewicht nokkenaspoulie, 460gr ipv 620gr.. scheelt best veel nog!
nu nog ophalen;
-1.6 onderblok (al wel gekocht, ligt nog in breda)
-1.6 vliegwiel, al wel gevonden.. nog ophalen
-waterpomp, krukaskeerringen, kleppendekselpakking, uitlaatspruitstukpakkingen, olie, kvs, vbak olie, kopbouten
maar eerst het oude blok er maar es uithalen
Succes met tillen, let op je rug! 1.6 onderblok komt zeker bij Denny vandaan (onder mijn neus vandaan gestolen ). Ga je dit nog een keer bij je kostenlijstje zetten? Of durf je dat niet meer aan .q01z wrote:mijn advies is dan ook...
afijn, das fijn (die a..)
vandaag kwam Jan wat nieuwe onderdelen voor mijn auto brengen...
dus er ligt nu in de garage;
-cilinderkop GT -> schoonmaken /flowen / nieuwe klepseals
-inlaatspruitstuk GTcarb -> schoongemaakt + oneffenheden weggewerkt
-bergje GTcarbs -> leuk setje maken, sproeiers uitboren, filtertje voor zoeken
-nokkenas AX Sport ->
-lichtgewicht nokkenaspoulie, 460gr ipv 620gr.. scheelt best veel nog!
nu nog ophalen;
-1.6 onderblok (al wel gekocht, ligt nog in breda)
-1.6 vliegwiel, al wel gevonden.. nog ophalen
-waterpomp, krukaskeerringen, kleppendekselpakking, uitlaatspruitstukpakkingen, olie, kvs, vbak olie, kopbouten
maar eerst het oude blok er maar es uithalen