Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Image

Zo, alleen een gladde achterband maar dat wist ik al en lag al een andere in de achterbak dus in een keer erop ;)
AX 11TRE 1988

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by kick-it »

nice!
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Losroyos »

had er ook niet aan hoeven twijfelen of dat gebeurde he, net als vorrige keer?

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Nah hij had hem wel goed nagekeken hoor, achterbandje moest dan wel.. :) Verder was alles ook echt goed zei die.. maar idd apk komt er sowieso op ;)
AX 11TRE 1988

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:Heb ook een GT stuur, wel in het zwart helaas misschien even kijken of het te spuiten valt... denk namelijk niet dat er een GT stuur is geleverd in deze kleur?
Voor een standaard AX is zo'n 1 spaaks stuur toch veel pretigger? :D Zou er althans niet aan moeten denken, een GT stuur in mijn TRS... Leuk om een sportieve AX af te maken maar meer ook niet...

Ik zou het stuur in elk geval wel bewaren want een tweede zal niet (zo snel) meer te vinden zijn. ;)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Vind het standaard 1 spaaks stuur zo slap, heb liever wat meer in de hand om de bocht door te sturen haha :)

Bewaren doe ik sowieso.., heb jij een idee of een carb van een 10E gelijk is aan die op de TRE zit?
AX 11TRE 1988

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:[..] heb jij een idee of een carb van een 10E gelijk is aan die op de TRE zit?
De carb opzich is dacht ik gelijk (zonder typenummer ook niet te onderscheiden) alleen de spreoeiers zijn anders.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Oke, heb er hier een liggen.. maar altijd handig om op voorraad te houden dus :)
AX 11TRE 1988

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Joost »

feliciteert
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Mastenhose »

Super, gefeliciteerd met je APK! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Dankje!

Net maar even aan de gang gegaan met de TRE..

Nieuwe olie + filter
Sierstrips ontdaan van verf zijn nu weer grijs :)
Ruitenwisserarmen gestraald en gespoten in origineel mat zwart.
Carb bij gesteld.. loopt stationair nu een stuk mooier, iemand een goede howto om de carb te stellen?

Direct alles maar even nagelopen.. moeten toch nog wel wat dingen gebeuren.
Bakkeering links lijkt defect, is iig wat zweterig de as.
Ashoes links is nogal vet, even controleren nog of er scheurtjes inzitten of de klem gewoon los is..
Dynamo moet even nieuwe borstels hebben, zodra ik veel gebruikers inschakel begint het accu lampje te branden.

Hopelijk krijg ik hem in orde, wil toch graag ermee naar Parijs..
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Vandaag even klein auto sleutel uurtje gehad, de GT weer voorzien van skirt boogje links.. ziet er toch weer beter uit.

Bij de witte alleen even de remmen gecontroleerd, die blijken gewoon nieuw te zijn ik acht maximaal 5000km.. ashoes is niet lek gelukkig, denk gewoon oud vet wat er opzat, de hoes zelf is namelijk nieuw. Ook de bakkeering lijkt heel, komt namelijk van boven, denk de bak ooit te vol gevuld gezien wel echt bakolie blank is.
Dynamo moet nog wel gebeuren, nog geen tijd voor gehad, en had er vandaag echt geen zin meer in..

Ook de auto nog even nagelopen helemaal op roest, maar op een klein plekje achter de koplamp na, lijkt hij echt helemaal hard. Achter de achterlichten was ook nog helemaal droog en geen roest. Tevens nu voorzien van originele nette type1 achterlichten 8)

Wat betreft de GT, ik denk dat die maar eens wat radicaler word.. achterkant omlaag, en strippen. De TRE is echt de daily geworden, ben er compleet anders door gaan rijden waar ik zelf toch wel heel blij mee ben. De GT mag dus wel flink wat radicaler, maar zou je veel winnen met het strippen van het interieur?
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Ceristimo »

MBa@NL wrote:
Terminal wrote:Klapraampjes zwarte rand opspuiten aangezien helemaal helder geen gezicht is.
Daar hebben we dus de eerste wijziging ten opzichte van fabrieksaf al te pakken... :lol:
Die randen zijn pas gekomen vanaf de nieuwe generatie...

Trouwens... is het blank of getint glas? Als het blank glas is zou ik zeggen, zoek een setje waar die rand al opzit want ongetint zonder rand is zo goed als niet te vinden (lees: het is mij sinds 26 mei 2006 nog steeds niet gelukt ;)).
Eh...Volgens mij heb ik daar nog een setje van in de schuur liggen. Ongetint en zonder rand...Kopuh? 8)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Ceristimo »

Terminal wrote:Vind het standaard 1 spaaks stuur zo slap, heb liever wat meer in de hand om de bocht door te sturen haha :)

Bewaren doe ik sowieso.., heb jij een idee of een carb van een 10E gelijk is aan die op de TRE zit?

Net even teruggebladerd. Wat 'n coole AX heb je gekocht. Doet me denken aan Bruinwitje. Die leek er veel op, maar had een zwart interieur. Maar ook 2 ventilatorstanden en achterin gordels zonder rol-mechanisme. Volgens mij is dit echter een hele luxe AX. Ik zie een tunnelbakje, oplegplankjes, een klokje op je dash in plaats van een Citroën logo...Wauw, mooi :D

Wat dat 1-spaaks stuur betreft: Houden! Niet weg doen. Met zo'n oud gebakje kan je toch niet zo hard door de bocht (zit er überhaupt een stabi-stang op?), dus dat slappe stuur maakt niet uit. Geeft dat echte AX-gevoel. Tesamen met wel vier hele versnellingen om langzaam vooruit te komen heb je niks meer nodig om naar Parijs te tuffen. :D Gefeliciteerd hoor. En een carburateurtje weer. Ik ben jaloers!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

Stabilisator stang heeft die inderdaad niet, wel gaten in de draagarmen maar ik denk dat ik het lekker zo laat rijd best goed.

Vandaag de auto even een poetsbeurt gegeven, hij was nogal bruin door al de modder overal op de wegen hier.
Toen i ktoch bezig was besloot ik maar eens te beginnen met het fixen van de bestuurdersstoel, daar was 1 bevestiging van los gebroken, naast de handrem.

Alles eruit, tapijt eruit, isolatie eruit en toen begon het gek*t.

Image
Een ''klein'' roest plekje

Image
De rest van de bodemplaat is behoorlijk hard, paar oppervlakte plekjes

Image
Waar het allemaal om te doen was.

Image
En zo staat het er nu bij, hopelijk van de week tijd om er mee aan de gang te gaan.

De rotte plek was ook niet van buiten te zien, hij loopt precies op een verstevigingsbalk van het chassis. Ik denk dat de tectiel laag daar gescheurd is en er vocht is tussen gekomen. Ik hoop dat met het eruit slijpen van de bodemplaat en de balk goed te behandelen het wel opgelost is. Dan nog een stukje plaat er weer overheen lassen..
Eerst maar eens zien tot hoever de roest is uitgebreid onder het nog harde materiaal.
AX 11TRE 1988

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by q01z »

ha! is die 1.1TRE hier naartoe verdwenen :) ik was m kwijtgeraakt..

maar, goed bezig :)

stiekem zou het me niets verbazen als een '88 TRE meer geld gaat worden als een GT of GTI.. zeker met bruin dash
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by AlexanderB »

nee.. maar puur omdat het een dubbel-zeldzame is.. :) maar de gemiddelde GTI is (naar mijn mening) wel meer waard dan de gemiddelde '93 ph2 spot.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Losroyos »

Ook je achterbumper even doen van je TRE :P viel me op dat die niet heel erg mooi meer was.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Ceristimo »

Die stoelbevestiging is vrij simpel te fixen met een nieuw plaatje staal en popnagels. Heb ik bij de mijne (ook type 1) ook moeten doen. Die roest is wel wat minder, zeg. Wel fijn dat je het nu ziet, en niet wanneer dat gat een stuk groter is. Succes met het lassen. De auto lijkt het zeker waard te zijn!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal AX 1.4GTi 93' AX 11 TRE 88'

Post by Terminal »

@ceristimo
De stoelbevestiging ga ik gewoon lassen, de oplossing met een plaatje en popnagels vind ik persoonlijk heel erg lelijk, en aangezien we dan toch al aan het lassen zijn pak ik het zo mee.

@Roy
De achterbumper is inderdaad heel erg lelijk, en de voorbumper is helaas ook gespoten en begint net als de achterbumper te bladeren. Ik ben nog opzoek naar iemand die dat kan stralen met glasparels, heb zelf helaas niet z'n grote straalbak.

En anders maar opzoek naar nieuwe bumpers, op MP staat wel een voorbumper maar die staat in Hoorn, helaas niet om de hoek en verzenden ben ik bang dat die beschadigd. Eventueel iemand die in de buurt woont en de bumper eventueel op kan halen en mee naar een meeting kan nemen?
AX 11TRE 1988

Post Reply