Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

beters, let je even op het verschil in ET waarde coupé VS Break
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gefeliciteerd, en ook met de aankoop! Model vind ik eerlijk gezegd een beetje burgerlijk, maar zo op de foto's ziet ie er wel als nieuw uit!

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Gefeliciteerd met je nieuwe auto en verjaardag.
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vandaag kon ik dan eindelijk de nieuwe auto ophalen!
Verse APK erop en bij aflevering werden m´n velgjes er nog even voor me onder gezet.

Vanavond meteen maar even voor een goede proefrit gegaan en zo´n 270km afgelegd. Reden voor dit tripje was een dealtje dat ik gesloten heb, namelijk een setje originele Citroën dakdragers, een origineel Citroën bagage-afscheidingsnet, nieuwe stalen velgen en nieuwe wieldoppen, voor een spotprijsje! :D

Morgen bij daglicht m'n nieuwe goodies maar eens even proberen. Zal dan ook ff een leuk fotootje schieten van de Xsara. Voorlopig bevalt ie me alvast prima!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Gisteren eindelijk weer eens een dagje de tijd gehad om lekker te hobbiën! Afgelopen week 's avonds al een paar uurtjes meegepakt.
Omdat de oplevering en de verhuizing eraan zit te komen en dit weekend voorlopig m'n laatste vrije weekend zal zijn, moest de nieuwste aanwinst in ieder geval 'klaar' zijn...
Om bovenstaande reden ook een trekhaak besteld, die afgelopen woensdag keurig werd thuisbezorgd. Verder had ik van de vorige Xsara nog een setje hulpveren liggen (was nodig i.v.m. het achterover hangen en 't aanlopen van de 17"-ers met inveren) en ik had nog een setje Musketier verlagingsveren liggen.

Woensdagavond verliep vrij voorspoedig. De trekhaak zat er in no-time onder (wat is het leven toch makkelijk met autospecifieke kabelsets en bevestigingspunten die goed bereikbaar zijn en er af-fabriek zitten...Waar blijft de tijd van het zelf gaten boren en met een spanningzoekertje uitzoeken welke draad waarvoor dient...:lol:)
Tevens woensdagavond de Xsara van hulpveren voorzien. Beide klussen verliepen soepeltjes!
Gisteren was het dan tijd voor het monteren van de verlagingsveren. Had een extra setje voorpootjes liggen, waar de veren alleen nog op hoefden, dit was zo gepiept. Verder verliep het wisselen van de voorpoten ook zonder al teveel problemen, gelukkig werkten de stabi-stangetjes mee, wat ook weleens anders is!
Verder nog een twinnyload-beugeltje gemonteerd (hoe burgerlijk...:roll:) en de Xsara voorzien van de 17"-ers (waar ik eigenlijk mee had willen wachten tot na de winter, maar ik kon weer eens niet wachten om te zien hoe het er uiteindelijk uit zou gaan zien...)

Het resultaat: (sorry voor de Nokia kwaliteit)
Image
Image
Image
Image
Image
Voor het verlagen:
Image
Na het verlagen:
Image

Kwam bij een korte check onder de motorkap ook tot de conclusie dat men bij Autohaag Zeeuw erg inventief is om auto's APK-OK te krijgen...:
Image
Image
Voor wie 't nu nog niet gezien heeft:
Image

Ik bedacht me bij het plaatsen van de foto's dat ik eigenlijk nog helemaal geen fatsoenlijke (zelfgemaakte) foto van de Xsara had gepost, hoop dat dat ik dat bij deze een beetje goedgemaakt heb! ;)

Verder op 't gebied van de AX weinig nieuws, binnenkort (laten we zeggen ergens in februari(?), miss. weer tijd en ruimte voor een (kleine) update! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

wat een briljante oplossing voor het degelijk bevestigen van de accu :lol:
en zo'n twinnyload beugel is helemaal niet burgerlijk :evil:
dat is avontuurlijk, omdat je overal je fiets mee naartoe wil kunnen nemen, toch??
(er zit er bij ons eentje onder de GT)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ziet er goed uit Marco.. mooie burgerbak :D
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

blauwe wasknijpers? dát moet gewoon nog beter werken dan de blauwe &nbsp's :shock:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

DuFF wrote:blauwe wasknijpers? dát moet gewoon nog beter werken dan de blauwe &nbsp's :shock:
Nou, die wasknijper lijkt wel effect te hebben, meer power zowel onderin als bovenin!!! Toch ook voor de AX maar eens op zoek naar een setje &nbsp's (kleur maakt me vooralsnog ff niet uit, ze zijn al zo lastig te vinden!)!

Wat betreft de twinnyloadbeugel: Het is altijd makkelijk om idd de fietsen mee te kunnen nemen. Heb zowel op de AX als de Xsara zo'n beugeltje zitten. Hoewel ik niet echt van 't fietsen ben...:oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Mastenhose wrote: Hoewel ik niet echt van 't fietsen ben...:oops:
dat lijkt me duidelijk, anders had je dat beugeltje niet nodig! dan fietste je er wel naartoe ;)
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

q01z wrote:
Mastenhose wrote: Hoewel ik niet echt van 't fietsen ben...:oops:
dat lijkt me duidelijk, anders had je dat beugeltje niet nodig! dan fietste je er wel naartoe ;)
:lol:
Nu kan m'n vrouw ergens naartoe fietsen en op de terugweg met me meerijden!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Net werkpaard hoor!
Ideaal straks voor het klussen en verhuizen.
Velgen staan er ook prima onder.

Ga je je wel afvragen hoe lang ze hebben gezocht voor ze iets gevonden hadden dat precies onder het accu-beugeltje paste :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

dit type velg staat overal onder,.... ziet er goed uit Marco 8)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Nette bolide Marco.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Ziet er netjes uit Marco! Nette Citroën! :D

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Mooie saar! En ja, een break met twinnyload beugel is burgerlijk :twisted: (hmmm, zit ook onder de Picasso :roll: )

Die blauwe wasknijper is ook wel nodig met zo'n Renault accu ;)
Image Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Bossie wrote:...... Die blauwe wasknijper is ook wel nodig met zo'n Renault accu ;)
Verbazingwekkend dat die Xsara wil starten op een Renault batterij, mogelijk omdat het ook Frans is dat het werkt :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Zo, ff tijd maken voor een kort berichtje.

De AX en Xsara doen nog altijd hun best, met name voor de AX is het afzien deze periode.
Zo staat een grondige wasbeurt bovenaan het lijstje en wil ik de olie ook wel weer een keer verversen. Verder liggen er al wat leuke updates te wachten...
Gisteren in de sneeuw lekker kunnen spelen met de AX, handremmetje deed het prima, en om 5.15u ´s morgens is er niemand die daar last van heeft! :lol: (Zelfs de meneer van de strooiwagen niet, want ook die was nog niet langsgeweest...)

Gistermorgen vroeg nog ff wat fotootjes geschoten van de AX bij ons nieuwe huis (foto's zijn wat donker, maar er is het e.e.a. op te zien :roll:):
Image
Image

Met op de achtergrond 't nieuwe huis:
Image

En nog een close-up:
Image

De straat is nog niet helemaal af, en vandaag wilde ik met de AX m'n vaatwasser ff bij de voordeur afgooien, omdat ik niet veel zin had in lopen in de gladdigheid.
De eerste 3 meter door de sneeuw ging prima, maar verder ook helemaal niet...
Tot aan de draagarm in de bagger en 't carter lag ook op de grond.
Met duwen ging de auto ook geen kant meer op. Ik had het geluk dat de stratenmaker toevallig met z'n shovel langs kwam rijden en hij was zo vriendelijk om me even op de harde ondergrond te trekken. Wat is een trekhaak dan handig! :D De shovel trok het uiteraard probleemloos en trok me er zo ongeveer dwars uit, toch weer een momentje van pret! :D
(en anders had ik moeten wachten tot het was gaan dooien ;))
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

huis staat er mooi op!

ohja, en de AX natuurlijk ook prachtig :D

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

De foto van 't huis is natuurlijk 10x k*t, maar heb ff niets anders ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply