Cindy aka CitroCin Alto ss80 en Smart

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Post by sgtpeppers »

Is inderdaad rustiger in de regen, of voor 's nachts, het gele licht geeft meer contrast, beetje het zelfde idee als die gele 'nachtbrillen' ;)

@CitroCin: bij welke Action heb je ze gekocht, had nooit verwacht dat ze dat daar verkopen :o

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Lekker he, gele lampjes ;)

Laatst had ik in het donker niet eens door dat het regende.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Ik heb ze gekocht bij de Action in Sassenheim, maar in Noordwijkerhout zag ik ze ook liggen!

Heerlijk is het, alleen ik moest er aan wennen dat ik in een auto reed waar de voorruit nog niet ingesmeerd was met RainX, dat heeft Paul dus net maar even gedaan voor me! (Ondanks dat er een andere ruit in komt)
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Rio97 wrote:Lekker he, gele lampjes ;)

Laatst had ik in het donker niet eens door dat het regende.
en dat is dus weer gevaarlijk, want als het regent ga je je rijstijl daar aan aanpassen, als je niet doorhebt dat het regent kan dat nog wel is uitpakken in een slipper.

en MBa, je hebt gelijk, Xenon tegenover originele normale koplampen met een regenbui ? superieur, of het beter is dan gele lampen kan ik niks over mededelen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

mari1988
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: WedJun18, 2008 11:58:29 AM
Location: Omgeving Arnhem

Post by mari1988 »

CitroCin wrote:Gisteren een steentje gevangen met mijn ruit.....

Eerst een klein scheurtje, nu al een grote.... Dat wordt een nieuw voorruit voor mij (joepie)..
Als je nou opzoek bent naar een nieuwe voorruit, moet je even contact opnemen met www.no-risk.nl laatst belletje gedaan, mijn ruit was ook stuk :( woendag avond om 18 uur hebben ze dr nieuwe in geplaatst..150 euro als je dr even bij vermeld dat je van de ax club bent.. Dan plaatsen terplekke nieuwe voorruit in, je zou wel ff moeten vragen naar voorrijdkosten, vielen bij mij heel erg mee..

Hoop niet voor je dat je in t hoge noorden woont, want daar rijden ze niet heen, alleen west midden en zuid nederland heb ik begrepen..

Succes!

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

DuFF wrote:
Rio97 wrote:Lekker he, gele lampjes ;)

Laatst had ik in het donker niet eens door dat het regende.
en dat is dus weer gevaarlijk, want als het regent ga je je rijstijl daar aan aanpassen, als je niet doorhebt dat het regent kan dat nog wel is uitpakken in een slipper.

en MBa, je hebt gelijk, Xenon tegenover originele normale koplampen met een regenbui ? superieur, of het beter is dan gele lampen kan ik niks over mededelen.
xenon in een regenbui prima maar in sneeuwbuien waardeloos xenon,een grote witte muur wat je ziet
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

@mari1988, lief van je dat je mij dit aanraad, maar ik weet zeker dat de carglass dit grats voor mij doet, gezien het feit dat ik er gewoon voor verzekerd ben, anders had ik zeker naar No Risk gebeld!

Wat betreft de gele lampen, als het regent is het toch juist lekker om wat beter zicht te hebben, je past je toch aan op het weer en gaat dan echt niet als een idioot lopen scheuren omdat je nou ineens iets beter zicht hebt!

Xenon, niks voor mij!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

mari1988
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: WedJun18, 2008 11:58:29 AM
Location: Omgeving Arnhem

Post by mari1988 »

@ CitroCin, graag gedaan, als je wa+ verzekerd bent, ga dan lekker naar carglass :D, heb je t ook lekker snel voormekaar ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mari, mooi dat norisk jou aan een nieuw ruit geholpen heeft :)

Cin: Wat zijn nu allemaal je plannen met het gebakje? T kleurtje is geweldig, overigens, gele lampen ook :D Staat bij rogier ook zo mooi
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Ik weet nog niet wat ik allemaal ga doen aan deze auto.
In ieder geval krijgt ie vandaag een nieuwe voorruit en als het goed is morgen 2 nieuwe voorbanden.
Skirtset twijfel ik nog over, maar die ligt op zolder dus niet in de weg en dan kan ik er gewoon nog over denken!

Maar zometeen eerst naar de Autotaalglas!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Doen!
lichtjes verlagen, GT bumper en een complete gladde skirtset erop mooi velgjes en presto! een prachtige 5 deurs :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Oja ik zou sowieso die airco erin zetten :wink:

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Die airco is ook nog een twijfelpunt, misschien gaat die in de TGS!

Mijn nieuwe raam was niet goed gisteren, vrijdag een nieuwe poging, er zit een vertekening in en dat rijdt niet lekker!

Wel voor het eerst getankt, 1 op 18!!!! Niet verkeerd!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Morgen weer een nieuwe voorruit, gaan we een dagje Smart ForFour rijden.
Hihi

Van de week ook naar Ruigrok geweest en het een en ander aan onderdelen opgehaald.
- aandrijfassen
- koppakking
- klepseals
- kleppendekselpakking
- kopbouten
- D-riem
- spanrol
- waterpomp
- pedaalrubbers
- thermostaat

En dan alles keer twee aangezien we 2 ax en hebben staan.

De asjes zitten er al onder, rijdt heerlijk.
2 nieuwe voorbanden gescoort
nieuwe kentekenplaten met oplegletters
plekjes bijgewerkt
pedaalrubbers erop gezet

Dus lekker bezig geweest.

Ben benieuwd naar morgen, mijn nieuwe ruit (2e in een week)
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

die producten, allen keer 2 ?

ik hoef de prijs niet te weten, pfffieuw....daar heb je alweer een goeie ax voor. :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

ok alleen de aandrijfassen niet dubbel
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

chieltje wrote:xenon in een regenbui prima maar in sneeuwbuien waardeloos xenon,een grote witte muur wat je ziet
laatst testje zitten lezen, mits de boel fatsoenlijk gesteld is is er niks aan de hand en heb je niet meer last van weerspiegeling dan bij normale verlichting.
schijnt ook dat xenon niet meer verblindt dan normale witte peertjes, gele verlichting verblindt wél minder en is rustiger voor de ogen maar geeft ook minder zicht. Groen (ik heb het nog nooit gezien, maar goed) geeft minder zicht, verblindt evenveel en is niet rustiger.

robertklepper
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: SatSep06, 2008 6:57:24 PM
Location: Sint Pancras

Post by robertklepper »

Ik had heb ongeveer dezelfde lampjes van de Action. Alleen dan xenon effect blauw dus. Ik vindt het er wel gaaf uitzien..

Ook heb ik bekledingreiniger gekocht daar je lacht je werkelijk rot betaal je € 1,79 voor en het werkte echt prima, het nieuwe intrieur wat ik heb gekocht ziet er weer strak uit ik zet de foto's vanavond op mijn "wie is wie"

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Het is leuk shoppen bij de Action, de tyre shine kost ook bijna niks en werkt ontzettend goed, net weer 2 bussen gehaald!

Eindelijk nu een goed voorraam, ben er wel blij mee!
Zodra het droog is even insmeren met Nano spul en dan rijden maar!

Die leenauto.....Smart forfour, van mij hoeft het niet, ik vind het niet lekker rijden. Geef mij mijn AX maar!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

action heeft inderdaad leuke schoonmaakspullen voor de auto en het is prima spul allemaal.tyre shine heeft een maand lang mn bandjes mooi glimmend gehouden. 8)
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

Post Reply