Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
He marc, ik denk toch dat je een verzwaarde drukgroep moet nemen... Bij mij slipt ie dus ook door als ik hoog in de toeren optrek. Slippen is er niet (altijd) bij.
Of ik had toch een valeo moeten kopen.... Maar deze is echt te slap...
Of ik had toch een valeo moeten kopen.... Maar deze is echt te slap...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
daar heb je natuurlijk wel een goed punt....q01z wrote:mmmm eigenlijk zou ik idd een sportkoppeling op 1.6 vliegwiel moeten hebben, maar aangezien het plan is om er nog een 1.6 in te gaan gooien vd winter, heb ik geen zin om er nu een dure koppeling in te zetten waar ik straks niets meer mee kan..

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Voor een 1.6 is dat idd een aanrader, die van 't Sportje slipte ook wel wat door geloof ik. Voor nu: lekker een goedkopie koppeling oprokenv.andriessen wrote:He marc, ik denk toch dat je een verzwaarde drukgroep moet nemen... Bij mij slipt ie dus ook door als ik hoog in de toeren optrek. Slippen is er niet (altijd) bij.
Of ik had toch een valeo moeten kopen.... Maar deze is echt te slap...

AX GTI '91
ik ram er idd ook gewoon een nieuwe standaard koppeling op terug, (wslijk toch wel een 1.6)denny wrote:ik heb nergens last van met mijn lekker standaard LUK koppeling. En die moet toch echt meer vermogen wegzetten als bij jouw hoor mark. is de boel niet gewoon versleten?
de plaat e.d. ziet er wel goed uit, maar dat zegt natuurlijk niets over het frictiemateriaal in kwestie..

das waar. Eigenlijk rijd ik niet eens met een echte luk rond maar met die dingen die ik een 1,5-2 jaar geleden met een hele partij had ingekocht. Merkloos uit de fabriek van LUK. Voldoet goed. Ik zit er zelfs aan te denken om dit straks ook gewoon op de 1.6 te gebruiken. Moet volgens mij wel gaan. Zo niet dat sportdrukgroep. Plaat houd ik gewoon dan of sinterplaat erin. ach toekomstmuziek eerste eens zorgen dat hij rijd. hahaha
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
nee van kauwgom, kleeft lekkerDuFF wrote:heb je nu een aluminium koppelingsplaat ?

tsja, wat doe je in je vakantie als de zon niet schijnt?. juist... sleutelen

en niet echt de zinnige dingen natuurlijk..
koppeling zit er weer tussen, drukgroep bleek vastkleeft te zijn.. is allemaal weer los/gangbaar en voorzien van nieuw druklager en gemonteerd.. verder nieuwe aandrijfaskeeringen en de bakspie van 1 vd hevels vervangen (46c..) en daarmee alle speling uit hte schakelmechanisme weggenomen!
de bak is uitwendig schoongemaakt, en gespoten in een mooie donkere zilvermetallic + blanke lak
de onderste motorsteun gaat vervangen worden voor een massieve powerflex, maar tijdelijk is deze gevult met kunststof en daarna afgekit met een flexibele montagekit.. is een stuk stugger geworden, maar die powerflex moet er nog wel komen..
verder kwam ik nog nieuwe schijven en ferrodo ds2500 blokjes tegen in een doos in de GTW.. dus maar gemonteerd

en uit verveling nog maar een kleppendeksel aan het voorbereiden op kleur..
foto's in niet geheel chronologische volgorde..
gat in de kap + aluminium plaat die de warme lucht naar boven moet geleiden..

oude en nieuwe bakspie..

aangepaste gebeunde motorsteun..

glimbakje

nieuwe schijven en blokjes (klauwen 405)

monster terug op zn wielen

kleppendeksel in zoveelste laag spuitplamuur..

kapje klaar, met happer en snelsluitingen (kap wordt volledig gedemonteerd)

nah dat was het wel weer voor vandaag


-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)

vanaf hier ook maar weer es een update..
mn koppeling doet het nog steeds niet, met als gevolg dat ik vanmorgen een nieuwe drukgroep/koppelingsplaat (valeo) heb besteld bij de dealer.. druklager had ik vorige week al nieuw gemonteerd.
Vorige week dus alles al open gehad, maar niets gevonden... vandaar maar weer dichtgeschroefd (iets zonder zichtbare slijtage vervangen vind ik gewoon geldverspilling..), maar blijkbaar is er toch iets niet goed.. gister mn koppelingskabel zo afgesteld dat je m eigenlijk niet eens volledig kon ontkoppelen, maar ondanks dat had ik nog steeds slip

mn motorkap is wel positief nieuws! ik had het zelf eerlijk gezegd ook nie verwacht, maar de happer helpt daadwerkelijk! ik kan natuurlijk niet exact zeggen hoeveel het scheelt onder de kap, maar eerst sloeg je na een rondje trappen altijd stijl achterover van de hitte bij het openen vd motorruimte, nu is dat echt minder.. en je voelt ook gewoon warme lucht uit de happer komen als je je hand erboven houdt (als je stilstaat dus)
uit verveling heb ik bovendien mn nieuwe kleppendeksel in een paar lagen lak gezet.. nahja, paar.....
had (buiten de primer) al 2 lagen lak erop zitten, toen bij de 3e laag mn spuitkopje haperde er er allemaal spetters overal op de kleppendeksel kwamen... kom dus weer lichtjes opschuren en weer voorzien van 3 lagen lak en daarna nog 3 lagen blanke lak... Dat zal er dus niet meer zo snel afkomen

foto's daarvan heb ik overigens ook, maar mn camera ligt beneden... misschien morgen ff wat foto's in de zon! kan m nog niet monteren, moet eerst ff nieuwe kleppendekselpakking regelen

Wazig, zoveel kun je niet verklooien aan een koppeling, behalve scheef plaatsen (of verkeerd om, nee toch?)... Wel mooi dat die 'happer' mooi lucht 'afvoert'
. Mag overigens wel een kleurtje gebruiken, evenals de rest van de kap. Dit ziet er naar mijn mening niet uit 
Misschien presteert het dan wel beter, meer ruimte over voor koude lucht misschien? Anders moet je hem alsnog andersom plaatsen om toch die koude lucht in je carbs te mikken, of gaat dat niet werken?


Misschien presteert het dan wel beter, meer ruimte over voor koude lucht misschien? Anders moet je hem alsnog andersom plaatsen om toch die koude lucht in je carbs te mikken, of gaat dat niet werken?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat idee heb ik ook weleens geopperd:Pgoddijn wrote:Wazig, zoveel kun je niet verklooien aan een koppeling, behalve scheef plaatsen (of verkeerd om, nee toch?)... Wel mooi dat die 'happer' mooi lucht 'afvoert'. Mag overigens wel een kleurtje gebruiken, evenals de rest van de kap. Dit ziet er naar mijn mening niet uit
Misschien presteert het dan wel beter, meer ruimte over voor koude lucht misschien? Anders moet je hem alsnog andersom plaatsen om toch die koude lucht in je carbs te mikken, of gaat dat niet werken?
v.andriessen (quote vanuit Vincent z'n wie=wie) wrote:Nou tijdens het rijden komt er lucht over je motorkap wat een onderdruk creërt. Dus als ik de openingen 180 zou draaien dan moet de lucht er vooruit gezogen worden, dus dat gaat niet helemaal werken.Mastenhose wrote:Hmmm... Dus jij hebt dat type luchthappers nu al....
Was ook al een tijdje op zoek naar een dergelijk setje...
Eigenlijk wilde ik Astra F, maar omdat Duff die er al op had, wilde ik Kadett E....
Om je vraag te beantwoorden:
Ik vind 7 ook het mooiste...
Maar kun je niet, om de luchtstroom je motorruimte in te vergroten, in het geval van 7 de luchthappers een 180 graden draaien? (Wel met de rechte kant langs de rechte kant van de motorkap uiteraard)
Beetje ongelukkig verwoord, maar denk dat je 'm wel begrijpt...
De openingen moeten dus in de richting van de luchtstroom staan...