Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

He marc, ik denk toch dat je een verzwaarde drukgroep moet nemen... Bij mij slipt ie dus ook door als ik hoog in de toeren optrek. Slippen is er niet (altijd) bij.
Of ik had toch een valeo moeten kopen.... Maar deze is echt te slap...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mmmm eigenlijk zou ik idd een sportkoppeling op 1.6 vliegwiel moeten hebben, maar aangezien het plan is om er nog een 1.6 in te gaan gooien vd winter, heb ik geen zin om er nu een dure koppeling in te zetten waar ik straks niets meer mee kan..
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

q01z wrote:mmmm eigenlijk zou ik idd een sportkoppeling op 1.6 vliegwiel moeten hebben, maar aangezien het plan is om er nog een 1.6 in te gaan gooien vd winter, heb ik geen zin om er nu een dure koppeling in te zetten waar ik straks niets meer mee kan..
daar heb je natuurlijk wel een goed punt.... :|
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

v.andriessen wrote:He marc, ik denk toch dat je een verzwaarde drukgroep moet nemen... Bij mij slipt ie dus ook door als ik hoog in de toeren optrek. Slippen is er niet (altijd) bij.
Of ik had toch een valeo moeten kopen.... Maar deze is echt te slap...
Voor een 1.6 is dat idd een aanrader, die van 't Sportje slipte ook wel wat door geloof ik. Voor nu: lekker een goedkopie koppeling oproken :wink:
AX GTI '91

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ik heb nergens last van met mijn lekker standaard LUK koppeling. En die moet toch echt meer vermogen wegzetten als bij jouw hoor mark. is de boel niet gewoon versleten?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

denny wrote:ik heb nergens last van met mijn lekker standaard LUK koppeling. En die moet toch echt meer vermogen wegzetten als bij jouw hoor mark. is de boel niet gewoon versleten?
ik ram er idd ook gewoon een nieuwe standaard koppeling op terug, (wslijk toch wel een 1.6)
de plaat e.d. ziet er wel goed uit, maar dat zegt natuurlijk niets over het frictiemateriaal in kwestie..
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

das waar. Eigenlijk rijd ik niet eens met een echte luk rond maar met die dingen die ik een 1,5-2 jaar geleden met een hele partij had ingekocht. Merkloos uit de fabriek van LUK. Voldoet goed. Ik zit er zelfs aan te denken om dit straks ook gewoon op de 1.6 te gebruiken. Moet volgens mij wel gaan. Zo niet dat sportdrukgroep. Plaat houd ik gewoon dan of sinterplaat erin. ach toekomstmuziek eerste eens zorgen dat hij rijd. hahaha
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik zat trwns ff terug te lezen..

Image

dat dynlocious valt dus zeker niet tegen, aangezien dit wel aardig overheen komt met wat de rollerbank zei.. .
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

q01z wrote:ik zat trwns ff terug te lezen..

dat dynlocious valt dus zeker niet tegen, aangezien dit wel aardig overheen komt met wat de rollerbank zei.. .
jep, zolang je het gewicht goed invoert blijkt dit heel erg goed te werken! Had ik al in verschillende reviews gelezen :)
Image Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Koppeling ziet er goed uit :twisted:
Altijd meer PK's dan jou!

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Waarom een sportkoppeling? Heb er zelf een standaard valeo koppeling inzitten, deze is echter wel 200mm 1.6 vliegwiel natuurlijk. Maar deze slipt echt niet door.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

heb je nu een aluminium koppelingsplaat ? :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

DuFF wrote:heb je nu een aluminium koppelingsplaat ? :)
nee van kauwgom, kleeft lekker ;)


tsja, wat doe je in je vakantie als de zon niet schijnt?. juist... sleutelen :D

en niet echt de zinnige dingen natuurlijk..

koppeling zit er weer tussen, drukgroep bleek vastkleeft te zijn.. is allemaal weer los/gangbaar en voorzien van nieuw druklager en gemonteerd.. verder nieuwe aandrijfaskeeringen en de bakspie van 1 vd hevels vervangen (46c..) en daarmee alle speling uit hte schakelmechanisme weggenomen!

de bak is uitwendig schoongemaakt, en gespoten in een mooie donkere zilvermetallic + blanke lak
de onderste motorsteun gaat vervangen worden voor een massieve powerflex, maar tijdelijk is deze gevult met kunststof en daarna afgekit met een flexibele montagekit.. is een stuk stugger geworden, maar die powerflex moet er nog wel komen..

verder kwam ik nog nieuwe schijven en ferrodo ds2500 blokjes tegen in een doos in de GTW.. dus maar gemonteerd :) en ben ik begonnen aan mn 'circuitkapje' oftuwel, motorkap met snelsluitingen en happer om de warme lucht af te voeren, naar idee en aanwijzingen van Ruud Frederiks..

en uit verveling nog maar een kleppendeksel aan het voorbereiden op kleur..

foto's in niet geheel chronologische volgorde..

gat in de kap + aluminium plaat die de warme lucht naar boven moet geleiden..
Image

oude en nieuwe bakspie..
Image

aangepaste gebeunde motorsteun..
Image

glimbakje
Image

nieuwe schijven en blokjes (klauwen 405)
Image

monster terug op zn wielen
Image

kleppendeksel in zoveelste laag spuitplamuur..
Image

kapje klaar, met happer en snelsluitingen (kap wordt volledig gedemonteerd)
Image

nah dat was het wel weer voor vandaag :D
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooie update Marc, maareuh.... Een rood-wit-blauwe kap zou 't geheel afmaken... :lol: ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mooi werk, en lief gezicht de klauwen van Sander in her herhergebruik
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hey, die happert komt me bekend voor ;-). Ik kan alleen maar hopen dat het een beetje gaat werken :-). En wat betreft die koppeling, als het inderdaad kauwgom is, niet zeiken dat het zo kleeft ;-).
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

nuttige vakantie!
komende week mooi meer. is dat jammer ;-)

die bakspie ziet er uit zeg!
of lijkt dat maar zo
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Image

vanaf hier ook maar weer es een update..

mn koppeling doet het nog steeds niet, met als gevolg dat ik vanmorgen een nieuwe drukgroep/koppelingsplaat (valeo) heb besteld bij de dealer.. druklager had ik vorige week al nieuw gemonteerd.

Vorige week dus alles al open gehad, maar niets gevonden... vandaar maar weer dichtgeschroefd (iets zonder zichtbare slijtage vervangen vind ik gewoon geldverspilling..), maar blijkbaar is er toch iets niet goed.. gister mn koppelingskabel zo afgesteld dat je m eigenlijk niet eens volledig kon ontkoppelen, maar ondanks dat had ik nog steeds slip :?


mn motorkap is wel positief nieuws! ik had het zelf eerlijk gezegd ook nie verwacht, maar de happer helpt daadwerkelijk! ik kan natuurlijk niet exact zeggen hoeveel het scheelt onder de kap, maar eerst sloeg je na een rondje trappen altijd stijl achterover van de hitte bij het openen vd motorruimte, nu is dat echt minder.. en je voelt ook gewoon warme lucht uit de happer komen als je je hand erboven houdt (als je stilstaat dus)


uit verveling heb ik bovendien mn nieuwe kleppendeksel in een paar lagen lak gezet.. nahja, paar.....
had (buiten de primer) al 2 lagen lak erop zitten, toen bij de 3e laag mn spuitkopje haperde er er allemaal spetters overal op de kleppendeksel kwamen... kom dus weer lichtjes opschuren en weer voorzien van 3 lagen lak en daarna nog 3 lagen blanke lak... Dat zal er dus niet meer zo snel afkomen :)

foto's daarvan heb ik overigens ook, maar mn camera ligt beneden... misschien morgen ff wat foto's in de zon! kan m nog niet monteren, moet eerst ff nieuwe kleppendekselpakking regelen
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Wazig, zoveel kun je niet verklooien aan een koppeling, behalve scheef plaatsen (of verkeerd om, nee toch?)... Wel mooi dat die 'happer' mooi lucht 'afvoert' :-P. Mag overigens wel een kleurtje gebruiken, evenals de rest van de kap. Dit ziet er naar mijn mening niet uit :?

Misschien presteert het dan wel beter, meer ruimte over voor koude lucht misschien? Anders moet je hem alsnog andersom plaatsen om toch die koude lucht in je carbs te mikken, of gaat dat niet werken?
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:Wazig, zoveel kun je niet verklooien aan een koppeling, behalve scheef plaatsen (of verkeerd om, nee toch?)... Wel mooi dat die 'happer' mooi lucht 'afvoert' :-P. Mag overigens wel een kleurtje gebruiken, evenals de rest van de kap. Dit ziet er naar mijn mening niet uit :?

Misschien presteert het dan wel beter, meer ruimte over voor koude lucht misschien? Anders moet je hem alsnog andersom plaatsen om toch die koude lucht in je carbs te mikken, of gaat dat niet werken?
Dat idee heb ik ook weleens geopperd:
v.andriessen (quote vanuit Vincent z'n wie=wie) wrote:
Mastenhose wrote:Hmmm... Dus jij hebt dat type luchthappers nu al....
Was ook al een tijdje op zoek naar een dergelijk setje...
Eigenlijk wilde ik Astra F, maar omdat Duff die er al op had, wilde ik Kadett E....

Om je vraag te beantwoorden:
Ik vind 7 ook het mooiste...
Maar kun je niet, om de luchtstroom je motorruimte in te vergroten, in het geval van 7 de luchthappers een 180 graden draaien? (Wel met de rechte kant langs de rechte kant van de motorkap uiteraard)

Beetje ongelukkig verwoord, maar denk dat je 'm wel begrijpt...
Nou tijdens het rijden komt er lucht over je motorkap wat een onderdruk creërt. Dus als ik de openingen 180 zou draaien dan moet de lucht er vooruit gezogen worden, dus dat gaat niet helemaal werken.
De openingen moeten dus in de richting van de luchtstroom staan...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply