Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Das wel serieus een pak geld voor een ax GT :o

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik zeg niet doen, voor dat geld kan die persoon veel beter mijn GT kopen ;)
Image Image Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Mastenhose wrote:
Joost wrote:
Netheo wrote:net een bod gehad op men AX van 3500 euro, wat denken jullie???
cashen en opnieuw beginnen :lol:
My thoughts exactly!
voor 3500 euro krijg ik nooit een ax GT terug zoals deze :D
want als ik men aanschafwaarde + het spuitwerk optel zit ik er al bijna over :shock: en dan spreek ik nog niet over de koprevisie, het onderstel, de uitlaatlijn, ... dus ik denk dat ik er rustig mee blijf rondtuffen
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

eindelijk nog eens tijd gevonden voor een update, al krijg ik er terug tranen van in de ogen als ik eraan terug denk wat er allemaal gebeurd is met de ax :x :x :( :( :x :x

We beginnen met het minst erge
op een parking op een doodnormale zaterdag tijdens de inkopen loop ik gezellig fluitend terug naar men wagen. De zon scheen goed en je kent het wel, zo'n lekker blinkende auto. En na een tweede keer gezellig kijkend naar men wagen merkte ik op dat de bumper aan de passagierszijde uit het plastieke ophangbeugeltje was geschoten, nja kan gebeuren, ff terug ingeklikt en weggereden. Thuis stap ik toch nog eens rond de wagen om te zien of de bumper op zen plek blijft zitten. En toen viel het me op waarom hij uit zen zitting geschoten was. Langs de bestuurderszijde moet iemand tegen gereden zijn, wel héél lichtjes maar net hard genoeg om met een streep verf weg te zijn. Ondertussen al iet of wat proberen te fixen maar het wordt dus herspuiten om terug echt mooi te krijgen.

2 dagen erna rijdt ik gezellig naar men vriendin, ik weer helemaal positief ingesteld aan het cruisen. Zit er op de weg zo'n leuke 90 graden bocht die je met een koni onderstel perfect aankunt... was het dan wel zonder die KUTBUS gerekend. Nou ja, in een fractie van een seconde kiezen voor de bus of de stoep, keuze was snel gemaakt. Achterste velg voor de vuilbak natuurlijk. Ondertussen al een nieuwe late maken.

en dan het leukste heb ik vorig weekend meegemaakt. Stop ik bij men vriendin ( ja volgens mij ligt het aan haar, LOL) en er kraakte iets en dan zo het geklingelklangen van metaal dat op de grond donderd. Ik stap uit en zie een rood stuk ijzer liggen, oeps. ff denke, er is maar één ding rood aan de hele wagen en dat zijn men voorste remklauwen. Hu, waren die niet nieuw, ja toch. toch maar wiel erafgehaald, wat bleek nu, de onderste beugel was compleet afgebroken. Terug maar de oude (lees: rotte) remklauw erop voor het ogenblik. Ben dan maar naar de dealer gegaan van waar de nieuwe klauwen komen. Hij ging ervoor zorgen dat ik een nieuwe krijg met bouten, ik ben is benieuwd...

hopelijk volgende keer iets leukers als het kan, dank u :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

jeeeeetje, dan zit het ook echt niet mee zeg:o!!!

Succes met het herstel. Die lakschade, ga je dat dan weer laten spuiten of? Echt tering zonde man, heb je hem herspoten en dan dit :S!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

sjonge, schade maken en dan wegrijden.. dat vind ik wel zo suf he? echt heel zonde :(

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

bumer wordt nog herspoten ja, heb zelf een retouche gedaan maar je blijft het nog een beetje zien, als je het niet weet valt het niet op, maar ik weet het dus ik zie het :D Maar hij is nu 6 maanden geleden herspoten en ik vind toch dat hij er nog altijd netjes moet uitzien dus herspuiten is de enige optie
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

Netheo wrote:bumer wordt nog herspoten ja, heb zelf een retouche gedaan maar je blijft het nog een beetje zien, als je het niet weet valt het niet op, maar ik weet het dus ik zie het :D Maar hij is nu 6 maanden geleden herspoten en ik vind toch dat hij er nog altijd netjes moet uitzien dus herspuiten is de enige optie
jammer te zien dat dit je moet overkomen
maar vind het super dat je hem terug in orde brengt (y)
succes :D
gr jeroen

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

nieuwe remklauw afgebroken :shock: wtf..

als dat je overkomt op de snelweg en je moet een noodstop maken dan hangt je leven daar dus echt van af, uiterst gevaarlijk !
en die schade op de parkeerplaats is je ook niet gegunt, zeker niet als de delen nog maar vers van de spuiter afkomen :( .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Het zit je ff niet mee! :(
Jammer om te lezen dat dit (steeds vaker) gebeurt en dan zeker bij zo'n auto die net helemaal 'af' was. Succes met 't herstel!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

DuFF wrote:nieuwe remklauw afgebroken :shock: wtf..

als dat je overkomt op de snelweg en je moet een noodstop maken dan hangt je leven daar dus echt van af, uiterst gevaarlijk !
daar zat ik dus ook inderdaad mee in men maag hé. En dan bij de dealer deden ze er héél laks over, precies of het is de normaalste zaak van de wereld. En dan wouden ze eerst nog de schuld in mijn schoenen schuiven, ik zou blijkbaar de klauw verkeerd gemonteerd hebben. Na een kleine woedeuitbarsting en een rood aangelopen kop wouden ze het dan toch aannemen dat het een constructiefout of iets dergelijks moest geweest zijn :evil: :evil: :evil:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

elke belg kent het wel, zo'n klein groen vierkant kutpapiertje dat in je bus steekt met de leuke vermelding dat je naar de technische controle moet gaan. Wel ja, 2 weken geleden stak het ook in mijn bus, dus ben ik vandaag begonnen met de voorbereidende werken om men ax door de controel te krijgen. fotos volgen nog.

kheb wel op enkele problemen gestuit. De remcilinder linksachter lekt als een malle, de remvloeistof heeft er al lelijk huis in gehouden. Remschoentjes dus ook voor de vuilbak. Rechts vooraan rateld de candan as weer is (1 jaar oud), leuk hé zo laag rijden. Dus heb ik maar een universele besteld, ik zal zelf wel is een goeie cardan as in elkaar steken dan :D . Ook de driehoeken zijn er aan voor de moeite en worden geheel vervangen. Sportief rijden met een GT, mag dat wel??? :twisted:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

weer een tijdje geleden hé jongens
wel de ax is dus goedgekeurd :D
wat eraan gedaan is:
-nieuwe driehoeken wederom met hardere rubbers (leven ook niet lang hoor)
-nieuwe stuurkogels
-eindelijk een uitlijning :D
-2de hands tussenpijpje, andere was gescheurd na het net iets te snel over een borduurtje gereden te hebben
-lichten nog maar eens geregeld
-standaard GT lichtmetaal er terug op
-standaard onderstel er terug onder
-2dehands beugeltjes voor de stabistang voor
-deel van de electriciteit van de achterlichten vernieuwd
-en nog wat kleine prullen

verder heb ik nog een leuk pakketje binnen gekregen namelijk een groupe N uitlaatlijn. Tot slot ben ik nog bezig aan een nieuwe boze look motorkap

foto's volgen nog
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

EDIT: OEPS EEN DUBBELPOSTJE
ik kon weer niet wachten :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

wat is het voor Group N uitlaatlijn?? Powersprint? Foto-tje! Ben benieuwd!

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Browny wrote:wat is het voor Group N uitlaatlijn?? Powersprint? Foto-tje! Ben benieuwd!
jep, diegene die hier laatst op het forum stond bij aangeboden van websites. Veel kan je nu nog niet zien op de fotos:p is nog ingapakt :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ah, die had ik idd gespot op het internet en gepost.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

tijd voor een nieuwe update.
het meetingseizoen begint weer in belgie, dus men ax mag er terug een beetje anders gaan uitzien. Men nieuwe motorkap met boze look is klaar, die staat er momenteel al op. Verder moeten de remcilinders nog vervangen worden van men verlaagde achteras, ga ik een setje veerpoten in elkaar steken met koni gele schokdempers, -6 verlaginsveren, nieuwe topmounts, en nieuwe brembo schijfjes. Dan komt alles weer onder de ax, inclusief sparco veerpootbrug. Het wit verbreed staal zal ook weer van de partij zijn, en last but not least de alu rolbeugel om het interieur wat op te vrolijken. ow ja en ik zou het nog vergete, de brompijp kan natuurlijk ook niet ontbreken
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Bij dit alles horen natuurlijk fotos's ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

citrofenwick wrote:Bij dit alles horen natuurlijk fotos's ;)

:sign3:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply