Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

grietje wrote: ....
rode roest meer (hijs ouder)
....


Dat zie je helemaal verkeerd Romy!
Roest niet meer... is gewoon eerder begonnen met roesten!

En oldtimer roest is meer waard dan youngtimer roest...
Ik zou, om meerdere redenen, voor rood gaan... maar dan wel helemaal van voren af aan.
Dus niet een rijdende auto opknappen maar een stilstaande volledig strippen, alles bijwerken (restaureren dus) en anti-roest behandelen en weer opbouwen.
Is de motor er ook gelijk uit en kan elders door ??n van je vele AX-Club vrienden volledig uit elkaar gehaald worden en gereviseerd.

Want eigenlijk maak ik uit je schrijven op dat je een AX de 25-jaar grens wilt overhelpen.... dan wil je dus een bijzondere AX, een zo goed en origineel mogelijke.
Een 86er is sowieso al een zeldzaamheid, redden nu het (hopelijk) nog kan.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 195
Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
Location: Heerlen

Post by saarisdaar »

grietje wrote:
- rode heb ik van mijn opa gehad


Vind ik ook een erg goede reden!!
A to the X

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

2Black wrote:

Want eigenlijk maak ik uit je schrijven op dat je een AX de 25-jaar grens wilt overhelpen.... dan wil je dus een bijzondere AX, een zo goed en origineel mogelijke.
Een 86er is sowieso al een zeldzaamheid, redden nu het (hopelijk) nog kan.


Ik ben het met je eens Collin!

Het is alleen wel zo dat die rode nooit meer orgineel kan worden, en ik die betreffende ax orgineel helemaaal niet leuk/mooi/waardevol vind. Een sport o.i.d. uit 86 ok, maar een 1.0E die al veel onderdelen niet meer heeft...
En, behalve dat, hou ik van ' gepimpte' autos, ik heb graag een snelle auto en heb aan die rode zoals ie nu is dus ook geen lol, het gaat namelijk NIET vooruit.

Maar ik denk dat mijn keuze dus idd gaat voor de rode, maar dan wel pimpen. Op papier een oudje en het chassis blijft dan ook wel oud, maar voor de rest helemaal uit elkaar, roestwegwerken, 1.4 GT blok erin (misschien met carbs, maar dan moet ik die eerst vinden)... Moet ik wel maar eens opzoek gaan naar een schuur o.i.d.....


UPDATE vandaag
Ik had 2 assen van Aad overgenomen, waarvan 1 bekend met lekke ashoes en de ander in redelijke staat, maar iig beter als mijn assen (TRS) die echt serieus WAARDELOOS zijn
Dus vandaag project verwissel ashoes! Zoals vele wel weten een uhm ja nou, tijdrovend klusje

Maaaar, het is gelukt! Eerst had ik een te grote ashoes (universeel) Dus zat die eindelijk (had hem over de bakkant erover getrokken door hem heet te maken en alles in te vetten) Kon ik hem niet vast zetten. Nieuwe gehaald, welke een stuk stugger was en dus niet op die manier er om heen wou.
Nu was het niet zeker of elke AX as uit elkaar kon maaaar, dit keer vond ik het waard om te proberen. Haynes erbij, en aan de bakkant de as uitelkaar gehaald. En zowaar, het lukte vrij makkelijk!!!

Dus, nieuwe ashoes was ook zo gebeurd.
Ik maak zo een HOWTO :D Fotos en alles zijn gemaakt

Morgen dus even nieuwe asjes onder die grijze en dan kan die naar Almere zodat mamsie daar in kan rijden als ik de blauwe en rode naar 1 auto omvorm.... Als ik dat teminste hier ga doen....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Marc heeft zo toch dat 1.4 carbje over als de sport weer voorzien is van de solexjes.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:Marc heeft zo toch dat 1.4 carbje over als de sport weer voorzien is van de solexjes.


was een 1.1 carb volgens mij, volgens mij heeft hij die ook al in de prullenbak gemieterd :P

Maaaaar hij heeft er misschien nog wel meeer ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

zo niet, hier ligt nog een carbje van een 1.4.
als het goed is ergens :roll:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat carbje komt er niet op hoor, kwam van een 205 iets en miste duidelijk heel veel slangetjes..

ik heb nog wel 2 inlaten voor GTcarbs en nog een stuk of 3/4 carbs liggen.. dus dat komt wel goed ;)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik vind dat je geweldig bezig bent aan je autootje meis! lekker supercreatieve romybak!
tenminste niet een AX zoals alle anderen.. echt gaaf! :D

(en ik ben blij/trots dat ik mag helpen :oops:)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

en ik blij dat ik jou hulp heb... Zonder q01z geen badeendAX!

Voorproefje...

- een badeend ruitensproeier!
- nieuwe motorkap

- spoiler
- nieuwe dempers rondom...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

UUPPDDAATTEE


en wat voor een
mogelijk gemaakt door een lief vriendje:

- Nieuwe banden achter en die ene voorband omlaten draaien ;)
Image

- STUGGE dempers rondom
JB huisstyle, veren waren helaas de verkeerde, maar die komen er zsm ook onder. WAT EEN VERSCHIL! wow, super super super!
Image

- Nieuwe motorkap
Schoolbordverf ;)
Image
Image
Image

- Eeeeeeeeendsproeier
Whaaaaa! Raar idee van Romy
Image
Image
Image

- Spoiler
Van cupje gesnokt ;) Hele auto word als het goed is matzwart, best sjiekkk toch
Image

- Stoelen bewerkt zodat ze op laagste stand kunnen
thanx to the slijptol! Perfecte zit positie nu, stoelen zijn enorm fijn!
Image
Image

- Gordels degelijk vast gemaakt
Moest een stukje voor afgeslepen worden bij een bevestigings oog

- Blauwe leidingjes getrokken
Image

- Mistlampen gefixt
Massa :roll:
Image

- Spoorverbreders voor van 20 mm naar 5 mm. Voorwielen steken NOG uit (achter bij elkaar 3 cm breder dan normaal, maar nog kleinere spoorbreedte dus :P)

- CV gefixt
Motortjes flikkerde er dus steeds half los/uit... :roll: Tieraps! Hij doet het ook super goed nu.

- Weer pinnetjes in mijn deuren
Als je dan toch met CV bezig bent....

- Fotos gemaakt ;)
Strand en haven opgezocht savonds
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

- Kofferbak opgeruimd (goed gezien, nog steeds zooi!)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:D

jouw auto is echt superr vet :D

en hij past wel bij je ;)
ben benieuwd wat voor commentaar je krijgt op je sproeier en je nieuwe kap ;)

en nu slapen! hup!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

kwek?...... :lol:

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Wauw! Goed bezig Romy, en de badeend is echt ubervet :D
AX GTI '91

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

GAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFFF !

En wat een mooie foto's !
Je moet er wat voor over hebben je vriendje zo ver weg maar je boft er maar wel mee!
En hij met jou uiteraard,zo handig als jij bent ! :wink:

Enige wat ik denk ik jammer ga vinden is dat je de auto matzwart gaat maken... :oops:
Mag ik dat zeggen?
Waarom niet een andere kleur,we hebben zelf ooit een mini met verf gerold en dat was geen matzwart maar dat werd ook erg netjes dus...
Maar ook voor dat matzwart zal jij,romy zijnde,ook wel weer een "raar" ideetje hebben.... :lol:

tot de 12-de,
groetjes

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hahaha, die eend is coooooool :lol:

btw, schoolbordverf past goed bij zo'n donkere kleur!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

whahaha, gaaf gedaan die eend!! :lol:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mijn eend ;)

nu nog rode ledjes zoeken die in zn ogen kunnen ;) haha!

Karen, tuurlijk mag je dat zeggen!!! Ik weet nog niet zeker wat ik wil, behalve dat ik dat matzwarte dus echt mooi vind. Punt is een beeetje dat de onderlaag van de huidige lak zeer slecht is, en met het (dikke) schoolbord verf maakt dat niet uit, en hoe lelijk ik dat ook rol, het blijft grappig :P

Ik ga wel, als ik hem matzwart doe, met chroomkleur spuitbus en chroomplakstrippen van alles ' versieren'... ik denk dat het wel leuk word, met fel blauwe interieur
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

lekker bezig geweest! Je achterbumper hangt er nog wel een beetje zielig bij links. :wink:
Verder, leuke upgrades, zijn die dempers verstelbaar?
En hoe stug zijn ze voor?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:lekker bezig geweest! Je achterbumper hangt er nog wel een beetje zielig bij links. :wink:
Verder, leuke upgrades, zijn die dempers verstelbaar?
En hoe stug zijn ze voor?


Haha ja die bumper.... dat word denk ik een projectje voor vandaag, of morgen, of volgende week :P Moet de bumpersteun recht hameren met zon slag hamer ding, en daarna glasvezelen, en daarna het gat er weer uit zagen.... Dan kannie weer hangen. Overigens schreeuwt de bumper ook om een nieuw kleurtje en een nieuwe laag plamuur (zodat ie weer glad is)

Dempers zijn niet verstelbaar, en ze zijn erg stug, maar wel zo dat het nog comfortabel rijd. Weet niet hoe ik het beter kan uitleggen :P Maar niets loopt meer aan, zelfs de uitlaat die normaal al praktisch over de grond gaat (bochel om onder de benzine tank te gaan sleept bijna over de grond), maar hij zakt ook eigenlijk niet meer in, en dat zonder die veren nog :P
En het rijd lekkker! Echt serieus, wat een verschil...!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

wow,!

goed bezig daarzo, dat ziet er echt heeeeeeeeel vet uit.

het bad-eend idee is gaaf, lekker origineel !
ik zou zoiets nooit doen omdat ik weet dat het er toch vanaf gesloopt word door 1 of andere ladderzatte uit 't caf?...

maar, verder heel goed bezig !

en heel je auto mat zwart? dat zou erg stoer staan, dus niet van dat stoepkrijt-verf, maar gewoon echt mat-zwart.

zoals al die old-skool hardcore wagentjes zoals DIT.

maar ga zo door, dat ziet er erg stoer uit :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply