Els aka elsje (clubmonteur) (AX 1.1 Image '95, brommert '78)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Els, gefeliciteerd met je brommertje :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

v.andriessen wrote:dus de bobine moet wel aarde hebben.... dan is het toch maar goed dat ik nu mijn bobine met een stuk aluminium heb vast gezet i.p.v. alleen een blokkie hout. :lol:
Meestal komt er dan gewoon een zwart draadje uit, toch?

Weet ook niet of het loshangende massa-draadje (alleen) van de bobine was, de accu laadde (leed? ;-) ) eerst namelijk ook niet bij en na bevestigen van het draadje weer wel..


Het bijladen was zoizo geen vetpot, dus dat moet ik in de gaten houden. Het elektrisch schema is voor mij abracadabra en een handig aansteker gat voor zoiets als dit (klik) zit er natuurlijk niet op, dus ik dacht ik plak een voltmeter op m’n tank


Image

Kan ik die verlenging met dit tape omwikkelen en is het dan goed?
De andere kant van die draadjes doe ik dan op de accu en dan kan ik tijdens het rijden een beetje in de gaten houden of ie bijlaadt en hoeveel :D


@ raoel, hij viel ook regelmatig uit! voor het stoplicht bijv. Mijn zwager heeft me vrijdag van zijn naar mijn huis begeleid met de motor. Als ie dan weer uitviel ging ik gauw op het fietspad, hij mij weer aanduwen en dan kon ik weer rijden (hij gauw terug naar z'n motor, mij weer inhalen, vooruit rijden zodat het stoplicht op groen zou gaan etc. haha komisch)
Last edited by Elsje on TueAug17, 2010 10:05:53 PM, edited 1 time in total.
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

els, kom es hier..
dan kan ik SLAAN!

dat ga je toch niet echt zo doen he... alhoewel het wel creatief is :P
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

is het gevaarlijk?
dan doe ik het niet. anders wel.

dus. kan het zo?

tsja, en ook maar eens kijken met wat voor tape ik die voltmeter het beste op de tank kan plakken..
(dat niet de lak van de tank aan het tape blijft zitten... maar ook niet dat ik de voltmeter halverwege tussen m'n ketting heb hangen)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah tis niet gevaarlijk, maar je gaat dit echt maar 1x doen he!!

en goed opletten en intapen, dat je geen kortsluiting maakt..
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

dan doe ik nog extra duff z'n tip: binnenbandje erom
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Valt 't niet ergens te tie-wrappen? Plakband op dingen die in de wind hangen heb ik toch minder vertrouwen in.


En als je niet gaat solderen, kun je wel een en ander redelijk degelijk vastmaken met kabelschoenen (koop zo'n leuk setje + tang, kan je jaren mee verder). Die kun je ook makkelijk los- en vastmaken.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Leuke motor zeg!! Lijkt wel wat op mijn vorige.

Blijf een zwak hebben voor oldtimers :roll:
(zowel auto als motor)

Maar je moet er wel handig mee zijn.
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

Rob GT wrote: Lijkt wel wat op mijn vorige.
(...) Maar je moet er wel handig mee zijn.
Oh? doe eens een plaatje :-)
ik wilde vanavond gaan oefenen met handigheid (en met de voltmeter) maar *grmbl* nu is er een moertje afgebroken :shock:
met een oldtimer moet je wel geduld hebben voor dat het 'genieten van die kers' daar is :roll:


edit: en inderdaad, nu herinner ik me weer dat ik 'het geluid' hoorde bij het aandraaien van dat boutje (na het vervangen van de remvloeistof). je weet wel, zo'n squeek-geluid wat je ook wel hoort bij het aandraaien van de wielbouten..
:shock: (hier valt een kwartje)

:idea: wijze les: m'n wielbouten niet meer aandraaien tot het squeek-geluid!!
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Elsje wrote:
Rob GT wrote: Lijkt wel wat op mijn vorige.
(...) Maar je moet er wel handig mee zijn.
Oh? doe eens een plaatje :-)
Ik heb niet zoveel foto's want heb hem vrij kort gehad. Dit is er nog eentje:

Image

Ik kwam er al vrij snel achter dat ik rijden toch leuker vind dan sleutelen. Was iedere keer wel weer wat ander mis mee :x

De eigenaar na mij had hem eerst omgebouwt tot een hele mooie caféracer om vervolgens te verprutsen naar Ratlook chopper :evil:

Mijn huidige motor bevalt me dan toch een stuk beter. Wat meer power en betrouwbaarheid en toch nog een beetje klassiek uiterlijk. (zojuist nog even op gereden)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

*telefoongesprek met Els terwijl ze met een boormachine een afgebroken boutje wilt uitboren*

"Ow wacht, als ik aan het boren ben kan ik jou natuurlijk niet horen."

Na het bovenstaande moesten marc en ik lachen :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

leuke foto zeg, met die beweging er in!
en mooie motor. zelf groen gemaakt?

the look van oud(erwets) spreekt mij gewoon meer aan dan nieuw(erwets). Met auto's ook.
de vraag is; vind ik dat nou echt mooi of is het een staaltje van 'vroeger was alles beter', en vind ik over 30 jaar de dingen mooi die nu van de fabrieksband af komen rollen...
de tijd zal het leren.
Rob GT wrote: De eigenaar na mij had hem eerst omgebouwd tot een hele mooie caféracer om vervolgens te verprutsen naar Ratlook chopper :evil:
wat maakt een caferacer nou een caferacer?
Rob GT wrote: Mijn huidige motor bevalt me dan toch een stuk beter. Wat meer power en betrouwbaarheid en toch nog een beetje klassiek uiterlijk. (zojuist nog even op gereden)
ja. is ook wel. Die kawasaki waar ik mee naar de Eiffel ben geweest reed ook veel beter door dan deze, maar ja. Je moet alles een keer geprobeerd hebben ;-)

@ duff. moest dat nou ? ;-)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

ging gesmeerd met die voltmeter.
laadt goed bij ook. mooi
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

voltmeter: goedzo :) mooi bijladen?

Elsje wrote: the look van oud(erwets) spreekt mij gewoon meer aan dan nieuw(erwets). Met auto's ook.
Mijn theorie is "daar heb ik in mijn kindertijd in gezeten, dus daarom zal het wel zo'n warm gevoel geven" :-) Ik zie liever een CX/BX/AX dan een DS. (En ik zie ze liever rammelen dan spik en span, maar dat komt omdat mijn ouders ook altijd in 2-3-4e hands reden, de laatste jaren voor de sloop zeg maar :-) ).

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

raoel wrote:En ik zie ze liever rammelen dan spik en span, maar dat komt omdat mijn ouders ook altijd in 2-3-4e hands reden, de laatste jaren voor de sloop zeg maar :-).
Dus als je ouders een auto kopen is de sloop de volgende eigenaar? :-P
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Elsje wrote:leuke foto zeg, met die beweging er in!
en mooie motor. zelf groen gemaakt?
Nee, ik heb hem zo gekocht.
Elsje wrote:the look van oud(erwets) spreekt mij gewoon meer aan dan nieuw(erwets). Met auto's ook.
de vraag is; vind ik dat nou echt mooi of is het een staaltje van 'vroeger was alles beter', en vind ik over 30 jaar de dingen mooi die nu van de fabrieksband af komen rollen...
de tijd zal het leren.
Rob GT wrote: De eigenaar na mij had hem eerst omgebouwd tot een hele mooie caféracer om vervolgens te verprutsen naar Ratlook chopper :evil:
wat maakt een caferacer nou een caferacer?
Tja, looks vooral. Anders stuur, uitlaatjes zadel en spatborden denk ik.
Elsje wrote:
Rob GT wrote: Mijn huidige motor bevalt me dan toch een stuk beter. Wat meer power en betrouwbaarheid en toch nog een beetje klassiek uiterlijk. (zojuist nog even op gereden)
ja. is ook wel. Die kawasaki waar ik mee naar de Eiffel ben geweest reed ook veel beter door dan deze, maar ja. Je moet alles een keer geprobeerd hebben ;-)

@ duff. moest dat nou ? ;-)
Ik heb best veel kilometers gemaakt met mijn motor dus dan is zo'n oldtimer geen optie. Maar ooit voor erbij? Het heeft idd gewoon iets. En mijn huidige motor heeft een redelijk classic look. Dus dat vind ik dan nog wel mooi. 8)
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

is dat die gele in je onderschrift?
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ha Els,

Erg gave motor heb je gekocht!
Afgelopen vrijdag in het NRC een heel artikel dat zogenaamde naakte motorfietsen momenteel helemaal "het" is op motorgebied.

Zelf een boek geschreven over de kleine sociologie van een machine dat deze week uitkomt.
Wel iets voor jou ;) klik!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

leuke tip rogier
ik heb ook iets leuks gezien, bij de conrad KLIK
dit ga ik nodig hebben met die brommer :wink:

hij heeft goed gelopen de afgelopen tijd maar achterlicht doet het af en toe wel, af en toe niet. dus alleen overdag gereden.
de laadspanning (netjes tussen 13 en 15) kan soms ineens stijgen naar 16+ en daar blijven hangen. vaag verhaal. Ik denk iets met massa.
(dat is met draadjes.. eng ) :oops:
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met je verjaardag 8)

Post Reply