Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bossie wrote:Gefeliciteerd, het heeft even geduurd, maar de aanhouder wint ;)

Al bericht gehad over je verlagingsset?


nee :(
Maar WEER gemaild. wil ze nu binnen hebben!
Verlaging, 5 mm spoorverbreding en nieuwe uitlaat pijp en dan is de auto alweer stukje verder af :) Maja, moeten ze wel opschieten :P

(en dan nog kap spuiten, skirts spuiten, auto spuiten)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 195
Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
Location: Heerlen

Post by saarisdaar »

volgende keer dus met de grijze naar de meeting? :D

cooool 8) hihi

gefeliciteerd met apk!! ben benieuwd :D
A to the X

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Gefliesteerd met apk :!: nu ff dingen afmaken dan is t pas compleet he :D Goed bezig hoor..

Psss, kap spuiten.. Hoe ga je dat doen? (voorste deel van mn motorkap is echt bagger, wil ook spuite)
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

sarah jaaaa, volgende keer met de grijze ;) hahaha!
Weet btw nog niet hoor, welke mee gaat. Blauwe krijgt binnenkort nieuwe bandjes en dus nieuwe verlaging en ik hoop dat die nieuwe kap er een keer op kan, en skirts... dan issie ineens best wel heel anders!

Grijze krijgt alleen nog nieuwe velgen, andere aandrijfassen, GT bumpert en een poetsbeurt, opzich issie dan af.

De rode moet bijgespoten worden (plamuur plekken) en skirts gekit, GT tellerbak er eindelijk in, motor een grote beurt (is nodig).


lalalla, vakantie, waar? ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

peetjuun wrote:Gefliesteerd met apk :!: nu ff dingen afmaken dan is t pas compleet he :D Goed bezig hoor..

Psss, kap spuiten.. Hoe ga je dat doen? (voorste deel van mn motorkap is echt bagger, wil ook spuite)


Spuiten zelf is niet moeilijk, het gaat om het voorwerk!
Dus het schuren en plamuren en grondlak laag. Is dat goed, is het spuiten mooi en blijft het zitten. Is onderlaag k*t is je spuitwerk dat ook

spuiten zelf kan je makkelijk doen met een electrische verdeler/fijnspuiter, of gewoon spuitbus alhoewel die laatste vanaf ong. de helft van de bus zijn kracht verliest en dus vanaf daar minder mooi word.
Belangrijk is dat je constant een gelijke en vrij grote (was het niet 20 cm?) aanhoud, en hele dunne lage per keer spuit, dat voorkomt druiperrrs

Onderlaag is k*t werk en heb ik zelf geen geduld voor dus dat word ook niet mooi, maar het gaat om het idee (A)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

eeeeeeeeej,....gefeliciteerd !... eindelijk apk.... irritant he, die apk stress... :?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Hey! Gefeliciteerd!!!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

@ grietje & Peetjuun,

ik laat mijn motorkap met booskijkers spuiten,

gewoon afgegeven,

oude lak word verwijderd, grondverf word aangebracht, luchthappers erop geplakt.

quanta costa.... 150 euro.

of je doet 't met een spuitbusje van 10 euro... of een fijnspuiter van 40 euro met verf in een potje van 20 euro.....

of je laat het doen, met altijd nog een mooier resultaat...

(bovengenoemde prijzen zijn 'ongeveer' prijzen, behalve de motorkap-spuitprijs.)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Duff, ik zou graag dat adres zoiezo willen weten voor die skirts en bumpers!
Die zijn aardig ver heen, waar jij het hebt laten doen en voorhoeveel (mag ook pb)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

klik

skirts rondom + voor&achterbumper zelf schoongemaakt, ontvet, onevenheden glad geschuurd, in de primer/grondverfzooi gezet, en zo aangeleverd bij hun, koste 't me 250 euro.

dat is gewoon zwart glans, en dat is een simpele kleur, en dat zwart dekt alles :)

vermoedelijk dat andere kleurtjes als zwart en wit, iets meer kost,

je kunt natuurlijk ook altijd ff bellen ofzo.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Gefeliciteerd, met de verse APK.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Feli met de apk.

Gewoon zelf rollen joh :P
Twee weken laten uitharden en dan ff polijsten, niemand die het verschil ziet.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hierboven ben ik dus :P

Mijn verlagings set voor die blauwe, en het is STUG!

Ben benieuwd hoe het is als het eronder zit
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 195
Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
Location: Heerlen

Post by saarisdaar »

Relaxx, dus die andere gaan er nu onderuit? :)

Ik moet ook zoiets voor mijn autootje hebben.. moet voren verlaagd! Jij enig idee hoeveel dat kost om eronder te laten zetten? Zoiets ga ik liever niet zelf doen.. ?

Ga jij het wel zelf eronder zetten? Vast wel? Veel werk?
A to the X

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

AXClub wrote:Image


Wat is het? SPAX of Bilstein of Koni?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

slalombx wrote:
AXClub wrote:Image


Wat is het? SPAX of Bilstein of Koni?

Geen van alle ;)

JB, het is niet zo'n dure set dus ben benieuwd!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

JB verlaging, gasgevult.

moet zeggen dat het erg goed voelde zo met de hand, kreeg de achterdempers met geen mogelijkheid ingedrukt!
tis geen Koni, maar koni kost ook 3x zoveel.., en volgens mij is dit zeker niet verkeerd!

we zullen het zien volgende week :)
als het aanlopen van de banden/uitlaat maar over is, dan is Romy volgens mij allang blij :D:lol:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Vet setje Romy, wat kostte het nou eigenlijk?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:Vet setje Romy, wat kostte het nou eigenlijk?


210 euro, hele set, nieuw :D


MAAR, dillemas helaas alweer

Mijn ouders hebben nu toch besloten dat nu de grijze goed is er een andere weg moet, dus rood of blauw. De grijze is namelijk met zijn 4 deuren en 1.4 motortje te leuk om wegte doen, en behalve dat, die is aan mijn zusje belooft en is gek op dat ding.

Die rode wouden ze al weg doen en nu er een veiligere, nieuwere, luxere ax staat voor mam en mn zusje om in te rijden is die keus makkelijker geworden..


Maaaaar, ik wil die rode niet kwijt natuurlijk..
Dus
Mijn keuzes:
- rode weg doen, blauwe opknappen (en goed dan, tot ie af is grijze rijden)
- blauwe weg doen en 1.0 opknappen (zelfde als vorige keuze)

- Rode chassis opknappen, 1.4 GT met carbs erin, interieur en onderstel van de blauwe (behalve dash :P)

De ' rode' zal dan niet rood blijven, immers, interieur blauwe is blauw. Grote kans dat ik hem dan matzwart laat spuiten

Wat zal ik doen?

plus punten rode ombouwen:
- snellerbelasting vrij
- minder eisen apk (rode is van '86 orgineel carb, blauwe is '91 en injectie)
- rode heb ik van mijn opa gehad
- blauwe heeft tik gehad

min putnen
rode roest meer (hijs ouder)
chassis is minder stevig (type 1 versus type 2)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply