
Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
Mekkio wrote:Hey, hij ziet er echt strak uit, maar waar is je gril gebleven?
En hoe hard gingen jullie beiden nou op dat filmpje???
De auto reed net 2 dagen, en tijd om het grilletje aan te passen en te plaatsen had ik helaas nog niet gehad. Op het filmpje reed ik ongeveer 160, Joris en Stefan 120?
edwin ss50 wrote:past je veerpootbrug nu nog wel?
Ja, alleen zit hij strak tegen het blok, en dat moet dus niet. Ik moet 2 ringen regelen die de veerpootbrug ietsje hoger legt, maar dat mag maar een beetje zijn, anders zit ie tegen de motorkap.
gertjuh wrote:Misschien een rare vraag peter,
maare is het een vts of vtr?
Een vtr is volgens mij een 8v toch?
Het is inderdaad een VTS 16v blok, VTR is 8v
In Assen stond ik naast een BMW 325i bij het stoplicht, en die wilde graag een sprintje doen


De komende tijd ga ik bezig om de boel onder de kap wat netter te maken, daar was ik voor de meeting niet meer aan toe gekomen, maar het is wel de bedoeling dat de motorruimte net zo netjes word als de rest van de auto. Verder is prioriteit nummer 1 het benzineverbruik, want met een rustige snelwegrit (vrijwel constant 110-120) 1:6 scoren is wel een beetje teveel van het goede


ik doe alvast een gok op de lambda of temp sensor
(continue choke) maar kan ook wat anders zijn.

Last edited by Drake on MonJan16, 2006 10:16:14 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
peter wrote:edwin ss50 wrote:past je veerpootbrug nu nog wel?
Ja, alleen zit hij strak tegen het blok, en dat moet dus niet. Ik moet 2 ringen regelen die de veerpootbrug ietsje hoger legt, maar dat mag maar een beetje zijn, anders zit ie tegen de motorkap.
je kan beter je veerpootbrug vervormen. ringetjes plaats meer spanning op je boutjes, ik heb ze al eens afgebroken gezien nl.
dus heet stoken op het krommingspunt, en bijbuigen. heb ik ook gedaan voor m'n throttlebodies indertijd, werkt prima.
Kijk maar eens bij Citrosan onder de kap, als hij mijn oude veerpootbrug daar heeft zitten zie je dat ie vrij veel ruimte heeft voor z'n blok en weinig vrijheid voor de motorkap.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM