Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)
Moderator: webmasters
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Net de sloop in Emmeloord even gebeld. Deurtje kost €25.- als ik 'm er zelf uithaal. Nette prijs lijkt me zo. Maar, ik vertrek om 5h vanaf Rotterdam, en ze zijn maar tot 6 open...
Zij kunnen hem er ook voor me uithalen, maar dan kost 't deutje ineens €50.-! das dan weer wat veel. Soms willen ze wel eens open blijven, maar soms ook niet... dus ja... weet nog niet zo goed wat ik moet doen. Iemand zin om €10.- te verdienen door een deurtje van de sloop eruit te halen en aan mij te geven volgende week vrijdag?
Zij kunnen hem er ook voor me uithalen, maar dan kost 't deutje ineens €50.-! das dan weer wat veel. Soms willen ze wel eens open blijven, maar soms ook niet... dus ja... weet nog niet zo goed wat ik moet doen. Iemand zin om €10.- te verdienen door een deurtje van de sloop eruit te halen en aan mij te geven volgende week vrijdag?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Kan je op zaterdag geen uitstapje maken van Groningen naar Emmeloord? Ik ben vorige week ook van Soesterberg naar Emmeloord gereden. Ze hebben daar zoveel staan, altijd leuk shoppen.
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
op zich zou dat wel kunnen, maar ik ga naar Groningen omdat mijn moeder op zaterdag jarig is, en ik nog even met de buizenbuiger van m'n pa aan de gang moet met de aanhanger. Eigenlijk heb ik er dus geen tijd voor. 't zou mooi zijn als iemand die deur er ff voor mij uit kan halen en 'm voor me kan opslaan.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Heb ff gekeken, maar werk morgen in Arnhem ipv het noorden...last minute verandering, gaat mij dus niet lukken!!! 

Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Vroeg opstaan!Holländer wrote:op zich zou dat wel kunnen, maar ik ga naar Groningen omdat mijn moeder op zaterdag jarig is, en ik nog even met de buizenbuiger van m'n pa aan de gang moet met de aanhanger. Eigenlijk heb ik er dus geen tijd voor. 't zou mooi zijn als iemand die deur er ff voor mij uit kan halen en 'm voor me kan opslaan.

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
tsja... denk dat er niets anders opzit. Opzich wel mooi, kan ik ook het voorscherm meenemen (mits in goede staat) en alles er zelf uithalen.gigawebs wrote:Vroeg opstaan!
we gaan het zien, binnenkort waarschijnlijk een update

kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Zo, na de vakantie, en tussen alle drukte door van school afmaken voordat de vakantie begint en direct na de vakantie stagelopen heb ik toch wat tijd gevonden om met de aanhanger bezig te gaan.
vorig weekend heb ik de originele dissel vervangen voor een zelfgemaakt exemplaar.Dit heb ik gedaan om de aanhanger wat rechter achter mijn auto te krijgen, gezien die erg naar voren hing.
Zo was het:

en zo is het nu:

Zoals je ziet zit die nu veel rechter achter de auto. Je kunt ook zien dat de auto veel lager hangt (achter) dan de aanhanger. Dus voor het mooie zou eigenlijk de achteras van de aanhanger 30mm naar beneden moeten... Op die manier kun je met nog een klein knikje in de dissel zorgen dat die helemaal mooi recht achter de auto hangt (de voorkant van de aanhanger steekt nu ongeveer 5-10cm boven de auto uit...)
Verder heb ik op mijn stage een mooie grote plaat gegalvaniseerde plaat (207x145cm) van 1mm dik kunnen regelen.
Zoals Rock's eerder al eens zei: "Ik vind de achterklep aan de voorzijde erg milieuvriendelijk vanwege het hergebruik maar niet echt mooi ....
Ik zou daar gewoon een mooie plaat staal/alu/plexiglas voor halen." omdat het veel makkelijker is om het gewoon met een plaatje dicht te maken heb ik hier toch voor gekozen. Komende zaterdag ga ik er weer mee bezig, maar er zit nog veel werk in!
Daarnaast ben ik ook wat met Spotje bezig geweest. Vorige week heb ik dan eindelijk een deur in kleur kunnnen vinden. Bij de sloop in Emmeloord (de sloop GAOS doen zijn naam wel eer aan trouwens!) kon ik 't deurtje eruit halen voor €25.-! best netjes. Thuis alles overgezet en 'm erin gehangen. Ging allemaal soepel en zoals het hoort. Er zit een klein beetje kleurverschil in, maar op 't eerste gezicht zie je dat niet.
Ook heb ik nu dakdragers! Helaas heeft Citroën (zijn originele Citroën dakdragers) bedacht dat je in plaats van zeskant imbusbouten ook gewoon 5-kant imbusbouten kunt gebruiken, zodat niemand er mee kan werken... Dus ik heb de bouten uitgeboord en er 6-kant bouten ingezet.

Met deze dakdragers zal ik morgen de grote plaat voor de aanhanger mee nemen. HOpen dat 't lukt!
Verder afgelopen zaterdag bij Nick geweest om de uitlaat te ruilen voor die van mij. Ging niet helemaal volgens plan, maar uiteindelijk zijn we toch beide tevreden! Ik heb dus nog een spotuitlaat die ik er toch ook wel eens onder wil hangen. Maar ik ga eerst de flens van mijn verrotte einddemper eraan lassen, zodat ik m'n hele pijp niet hoef te slopen (de demper zit nu aan een reparatiepijp gelast...)
genoeg te doen dus!
vorig weekend heb ik de originele dissel vervangen voor een zelfgemaakt exemplaar.Dit heb ik gedaan om de aanhanger wat rechter achter mijn auto te krijgen, gezien die erg naar voren hing.
Zo was het:

en zo is het nu:

Zoals je ziet zit die nu veel rechter achter de auto. Je kunt ook zien dat de auto veel lager hangt (achter) dan de aanhanger. Dus voor het mooie zou eigenlijk de achteras van de aanhanger 30mm naar beneden moeten... Op die manier kun je met nog een klein knikje in de dissel zorgen dat die helemaal mooi recht achter de auto hangt (de voorkant van de aanhanger steekt nu ongeveer 5-10cm boven de auto uit...)
Verder heb ik op mijn stage een mooie grote plaat gegalvaniseerde plaat (207x145cm) van 1mm dik kunnen regelen.
Zoals Rock's eerder al eens zei: "Ik vind de achterklep aan de voorzijde erg milieuvriendelijk vanwege het hergebruik maar niet echt mooi ....
Ik zou daar gewoon een mooie plaat staal/alu/plexiglas voor halen." omdat het veel makkelijker is om het gewoon met een plaatje dicht te maken heb ik hier toch voor gekozen. Komende zaterdag ga ik er weer mee bezig, maar er zit nog veel werk in!
Daarnaast ben ik ook wat met Spotje bezig geweest. Vorige week heb ik dan eindelijk een deur in kleur kunnnen vinden. Bij de sloop in Emmeloord (de sloop GAOS doen zijn naam wel eer aan trouwens!) kon ik 't deurtje eruit halen voor €25.-! best netjes. Thuis alles overgezet en 'm erin gehangen. Ging allemaal soepel en zoals het hoort. Er zit een klein beetje kleurverschil in, maar op 't eerste gezicht zie je dat niet.
Ook heb ik nu dakdragers! Helaas heeft Citroën (zijn originele Citroën dakdragers) bedacht dat je in plaats van zeskant imbusbouten ook gewoon 5-kant imbusbouten kunt gebruiken, zodat niemand er mee kan werken... Dus ik heb de bouten uitgeboord en er 6-kant bouten ingezet.

Met deze dakdragers zal ik morgen de grote plaat voor de aanhanger mee nemen. HOpen dat 't lukt!
Verder afgelopen zaterdag bij Nick geweest om de uitlaat te ruilen voor die van mij. Ging niet helemaal volgens plan, maar uiteindelijk zijn we toch beide tevreden! Ik heb dus nog een spotuitlaat die ik er toch ook wel eens onder wil hangen. Maar ik ga eerst de flens van mijn verrotte einddemper eraan lassen, zodat ik m'n hele pijp niet hoef te slopen (de demper zit nu aan een reparatiepijp gelast...)
genoeg te doen dus!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Wel even een spanbandje naar de motorkap trekken
Klapt je plaat iig niet dubbel. 


AX 1.1i Volcane Rood
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Ziet er goed uit! Die aanhanger is en blijft gaaf. Gaos is inderdaad een coole sloop. Ben er slechts een keer geweest, maar dat was memorabel. 

Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.

Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Ben benieuwd hoe het vervoeren ging/gaat!!! 
Ben je toevallig binnenkort in de buurt van Grunn, Fryslan of Drenthe?!
Ff biertje doen + kan wel wat tips gebruiken bij het plaatsen van een scooterversterker, want snap dr geen donder van hahaha!!! :$

Ben je toevallig binnenkort in de buurt van Grunn, Fryslan of Drenthe?!
Ff biertje doen + kan wel wat tips gebruiken bij het plaatsen van een scooterversterker, want snap dr geen donder van hahaha!!! :$
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Wat een mooie plannen en wat een slim idee van die dakdragers, ik had ook een sleuteltje daarvoor. maar die van mij mocht beschadigt
en het dakrek hield alles op zijn plaats.
Maar ziet er goed uit

Maar ziet er goed uit

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
haha cool die aanhanger! 

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Mooi die nieuwe deur! Toch goed dat ik dat spotje daar spotte in de chaos... 

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Ik vroeg me af: Staat die witte Type 1 AX er nog waar ik destijds de kabelbomen uit meegenomen heb? Heeft nu geen dashboard meer...
Als je door 't gebouwtje loopt, de trap af en dan naar links. Stonden een jaar terug toen een stel AX'en, waaronder een witte 5-deurs Type 1... Gewoon nieuwsgierig naar hoelang dat spul daar bij Gaos blijft staan.

Als je door 't gebouwtje loopt, de trap af en dan naar links. Stonden een jaar terug toen een stel AX'en, waaronder een witte 5-deurs Type 1... Gewoon nieuwsgierig naar hoelang dat spul daar bij Gaos blijft staan.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.

Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Ja, volgens mij stond die er ook nog. In de buurt van die AXen staan ook een paar C15's waar al jaren niemand meer iets vanaf heeft gehaald...
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
De aanhanger is zeker cool. Ik zie 'm elke dag staan, en elke keer ben ik er weer blij mee. Nu ik die grote plaat heb (dat verhaal volgt zo) kan ik ook de voorkant eindelijk goed afmaken. ik denk dat ik toch alle losse plaatjes half wegslijp, en er één grote strip overheen popnagel. Deze plaat is gegalvaniseerd, dus (met de juiste primer en) een lakje verf zal die niet snel gaan roesten! Dan kan ik eindelijk de voorkant in kleur gaan spuiten. Maar eerst is er nog wat las/slijpwerk te doen...
Dan de grote plaat ophalen. Op mijn werk stond de plaat naast een 12kuubs container. Daar leek het een kleine plaat. Op mijn auto was het een reusachtige plaat!

Vooral de zijkanten waren veel breder dan de auto (20cm aan elke kant
). Ook de dakdragers waren niet echt gemaakt om dit vast te houden geloof ik. Ik had aan alle hoeken van de plaat een touw vastgezet naar de dakdragers, maar trok de dakdragers gewoon uitelkaar in plaats van dat ik de plaat goed vast kon zetten...
Durfde mede daarom ook niet harder dan 60Km/h en heb dus de 30km naar huis maar over de parallel weg gereden. Weer een ritje die ome agent niet had moeten zien!
Over ome agent gesproken... Ik ben laatst een weekend naar Groningen geweest met de aanhanger. Op de terugweg hadden we op de A12 traject controle. Ik dus mooi 100km/h rijden, de maximale toegestande snelheid daar. Krijg ik gister een boete. Op dat stuk mag je 100km/h, maar met aanhanger natuurlijk maar 90. Hebben die smerige politie ratten gewoon gezien dat ik er een aanhanger achterhad en me dus een boete gegeven. geklokt op 99km/h, 3 correctie eraf, dus 6 te hard. en wat betaal je daar voor? €51.-!!!!! hufters...
Maar goed, voortaan met de aanhanger 90km/h dus.
Morgen zal ik ff met mijn auto en waarschijnlijk aanhanger bezig, is nog niet helemaal zeker. Weet ook niet of ik met 30+graden graag buiten bezig ga, en ik ben mijn laskap kwijt
We'll see, ik hou jullie op de hoogte!
Dan de grote plaat ophalen. Op mijn werk stond de plaat naast een 12kuubs container. Daar leek het een kleine plaat. Op mijn auto was het een reusachtige plaat!

Vooral de zijkanten waren veel breder dan de auto (20cm aan elke kant

Durfde mede daarom ook niet harder dan 60Km/h en heb dus de 30km naar huis maar over de parallel weg gereden. Weer een ritje die ome agent niet had moeten zien!
Over ome agent gesproken... Ik ben laatst een weekend naar Groningen geweest met de aanhanger. Op de terugweg hadden we op de A12 traject controle. Ik dus mooi 100km/h rijden, de maximale toegestande snelheid daar. Krijg ik gister een boete. Op dat stuk mag je 100km/h, maar met aanhanger natuurlijk maar 90. Hebben die smerige politie ratten gewoon gezien dat ik er een aanhanger achterhad en me dus een boete gegeven. geklokt op 99km/h, 3 correctie eraf, dus 6 te hard. en wat betaal je daar voor? €51.-!!!!! hufters...
Maar goed, voortaan met de aanhanger 90km/h dus.
Morgen zal ik ff met mijn auto en waarschijnlijk aanhanger bezig, is nog niet helemaal zeker. Weet ook niet of ik met 30+graden graag buiten bezig ga, en ik ben mijn laskap kwijt

We'll see, ik hou jullie op de hoogte!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
die plaat was gegalvaniseerd zei je? Hoop niet dat je daarmee gaat lassen? Krijg je erg lelijke lassen mee, en er komen hele rare witte plukken ''rook'' vanaf alles behalve gezond voor je in elk geval
.
Ben wel benieuwd hoe het word, als je de voorkant gewoon netjes recht hebt is het wel veel strakker, ook zonder ruit veel handiger met spullen vervoeren.

Ben wel benieuwd hoe het word, als je de voorkant gewoon netjes recht hebt is het wel veel strakker, ook zonder ruit veel handiger met spullen vervoeren.
AX 11TRE 1988
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
ben benieuwd, succes iig 

Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Gegalvaniseerde troep is inderdaad troep om te lassen. Je kunt natuurlijk de stukjes die je wilt lassen even schoonslijpen, dat scheelt ook al een heen eind. Maar denk dat ik er helemaal niks aan ga lassen, Hoogstens 2-3 lassen. We gaan 't zien. Ben op 't moment laskaploos, dus dan last het al rot...Terminal wrote:die plaat was gegalvaniseerd zei je? Hoop niet dat je daarmee gaat lassen? Krijg je erg lelijke lassen mee, en er komen hele rare witte plukken ''rook'' vanaf alles behalve gezond voor je in elk geval.
Ben wel benieuwd hoe het word, als je de voorkant gewoon netjes recht hebt is het wel veel strakker, ook zonder ruit veel handiger met spullen vervoeren.
De voorruit blijft er wil in hoor! ik wil nog steeds dat het raam open kan en de "klep" eruit kan, maar ik wil het wat strakker afgewerkt hebben.
Foto's volgen aan het eind van de dag

kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Je ax is netjes geworden met die gelijke deur 
Op het werk moet ik ook nu en dan gegalvaniseerd staal lassen, en dat gaat, maar het is wat klooien, stinkt enorm, is giftig en ziet er nadien niet meer uit.
Popnagels eventueel?

Op het werk moet ik ook nu en dan gegalvaniseerd staal lassen, en dat gaat, maar het is wat klooien, stinkt enorm, is giftig en ziet er nadien niet meer uit.
Popnagels eventueel?

AX-kopen is verslavend.