Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd 8)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Belgisch kenteken:
Image

Image

Image

Vorenste veren moesten verwisseld worden door originele. Alsook de ECU moest vervangen worden door een exemplaar met originele chip (wat rijdt dat pakken slechter dan een Group-N chip!) omdat de co 4% was ipv de max toegestane 3.5%. Met de originele chip was het nog euh 0.3 ofzo :P


Zo moet ie terug worden hé:
Image

Dan nog wat verder netjes in orde zetten natuurlijk. Ik denk er ook aan om de striping te verwijderen omdat die niet meer netjes is.
Betere foto's volgen wel nog :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

was dat nou de Enschede'er?

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

De koets althans :D

Eigenlijk moet ik hem toch nog eens toevoegen aan het kentekenregister, want eigenlijk leeft ie nog hé. En het originele kenteken staat nog steeds in de ramen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gaaf hoor fenwick! :D
ziet er lekker uit..

snel weer de goede veren eronder en de goede chip erin..
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ziet er netjes uit en goed dat alles uiteindelijk gelukt is en laat hem ook maar voortleven in het kentekenregister :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Nice ride, staat er mooi bij. Zeker aan het kentekenregister toevoegen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

viel het ze trwns niet op, dat hij een 4gats onderstel heeft :P
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

top dat het na een half jaar gelukt is
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

- chip: Vandaag de ECU terug vervangen door een exemplaar met Gr-N chip. Wat rijdt dat beter zeg. Telkens als ik mijn gas los liet om op te schakelen bleef het toerental nog ff hangen. 1x viel hij zelfs stil. En ook niet mooi stationair draaien en trage gasrespons etc. Identiek hetzelfde als toen mijn GTI nog geen chippie had. (vooral dat traag terugvallen in toeren is hatelijk) Maargoed, das nu terug helemaal goed :D

- terug mijn groene wieltjes gemonteerd. Ik moet zeggen dat gewone veren + Bilstein B8 eigenlijk nog niet zó slecht rijdt. Het helt wel over, maar verder rijdt het prima en houdt het goed de baan.
Ik heb zelfs het gevoel dat ie beter baan zal houden dan de GTI, we zien wel. (misschien omdat m'n koets nog goed is)

De veren zijn voor later eens, nu wil ik gewoon rijden.


En nee Marc, 4 gaats viel ze niet op :P Maarja, wie weet nu het verschil tussen een ax GTi en GTI. Die zie je hier nooit rijden.

En letterijk een half jaar heeft het niet geduurd. De douanepapieren heb ik direct geregeld, maar de invoerprocedure zelf heb ik maar gedaan rond de jaarwisseling. Echter is hij nog niet volledig Belg hoor. Er moeten nog papieren van Brussel komen en mijn keuring is nog maar 3 maand geldig. Dan moet ik nog eens terug (maar ik weet nog niet of ze hem dan nog eens volledig controleren) en dan pas als alles goed is kan ie volledig als Belg ingeschreven worden. Dwz dat hij ook het land nog niet mag verlaten :(
Last edited by citrofenwick on SunMar07, 2010 9:28:05 PM, edited 1 time in total.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Gefeliciteerd iig!!:D


Gelukkig dat alles gelukt is :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gefeliciteerd tot zover dan!
Klinkt wel als een hoop gedoe om een auto te kunnen importeren.
Of is dat ook omdat in België een auto altijd origineel moet zijn?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

dankje
Euhm, bij deze is niets ze (kunnen) opvallen. :oops:

Het is gewoon wat je weg zoeken eigenlijk. Alles is echt niet duidelijk. De enige info die je vindt is die op fora, en die is niet altijd juist en soms wat verouderd. Toen ik naar de Douane ging om hem in te voeren (nog geen 50 eurocent) zeiden ze dat ik direct naar de keuring kon gaan. Helaas moest mijn verzekeraar (die dat invoerpapiertje moest tekenen) mij zeggen dat dit niet ging gaan omdat ik geen PVG (vb click) nummer heb. Bij nieuwere wagens met Europees gelijkvormigheidsattest is de auto europees 'goedgekeurd' en zal er direct een PVG-nummer zijn waarmee invoeren easy is. Ik moest naar een speciale invoerkeuring waar ze zelfs de wielbasis en de e-keur vd gordels en achterlichten gecontroleerd hebben. Nu mis ik nog een stickertje ofzo waardoor ik nog eens terugmoet als er nog papieren van brussel komen. Wel stom, want zelfs een Belgische AX heeft dat stickertje niet :roll:

Nuja, ik ben al blij dat ik kan rijden :)

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

eindelijk he
die ziet er prachtig uit en heb ermee gereden en die rijd echt tof
houden zo :D

gr jb

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

dankje :P

Vanavond een vriendin gaan helpen. (ik help altijd, vooral als ik niets moet doen :D) Ze moest voor haar cursus een fotoshoot maken rond het thema 'geluid' en ik moest accereleren en het was de bedoeling dat zo goed mogelijk proberen vast te leggen op foto, maar het lukte niet zo goed :P




ready for takeoff!


Image
Image



neus moet dringend terug naar beneden ja :( Verder begin ik eindelijk de kleur graag te zien :) En de skirts heb ik met een productje terug hun kleur gegeven. Ziet er pakken beter uit!

En misschien ga ik euhm binnenkort nog eens aan de pimp sleutelen :D Maar ik heb eigenlijk écht geen tijd daarvoor, maar ik zal toch proberen!

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

+ vandaag lekker meegeweest in enkele bineweggetjes met de grijze GT , en heb er echt van genoten
deze is eigenlijk volledig in orde :-)

gr jeroen

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Grijs/Zwart is echt een mooie kleur voor de AX!
Je GT ziet er goed uit!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

jb wrote:+ vandaag lekker meegeweest in enkele bineweggetjes met de grijze GT , en heb er echt van genoten
deze is eigenlijk volledig in orde :-)

gr jeroen
twas de max hé :twisted:

en dankje kick-it!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

En nu eindelijk alle papieren in mijn bezit waardoor ik nu ook 100% legaal kan rondrijden...

Het ding moest nog dit krijgen:
Image
Image

En daarvoor moest het nogmaals naar de keuring. Ik had toch een poging gewaagd met mijn 15"-wielen, maar dat lukte niet want ik werd afgekeurd op de ophanging achteraan. Met de 13" wielen teruggeweest en toen was het plots terug perfect...

Dat wil zeggen dat ik vanaf nu ook naar meetings kan komen met de GT :twisted:

Nog een maandje ofzo veel werken en dan heb ik terug wat tijd voor mezelf en voor m'n lieve axjes. Ik kijk er al naar uit :)

(de verlagingsveren plaatst m'n garagist nu maar ff :oops: )

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

:D :D :D :D

Dat zijn goede berichten (Y)

Gefeliciteerd!
Image Image Image

Post Reply