Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'96 1.5D,'91 4x4
Moderator: webmasters
Afgelopen donderdag al even bezig geweest aan de groene diesel: de startmotor moest eruit. En wat kun je daar bij een diesel toch weer lekker makkelijk bij... *NOT*
Gister de startmotor gerepareerd en vandaag terug geplaatst in 't dieseltje.
De witte diesel moest er wel even bij gehaald worden om de boel van prik te voorzien (de accu van de groene diesel vond de combo 'erg koud' en 'erg lang niet meer bijgeladen' niet grappig: die was echt leeg!). M'goe, startkabels ertussen en... weer probleemloos starten!
Aangezien het luchtfilterhuis er toch uit was, heb ik ook maar meteen de hoognodige modificatie aan het thermostaathuis aangebracht ivm. lucht in de brandstofleiding trekken (en, naar wat ik van Kevin begreep, inmiddels ook diesel naar buiten lekken).
Nu heeft de groene diesel alleen nog een nieuwe voordemper (met pijp) nodig en nieuwe lampjes in de tellerbak en dan gaan we maar eens kijken wat de APK nog voor narigheid gaat opleveren...
Verder vandaag ook nog ff lekker aan 't witte dieseltje bezig geweest. Niet echt spannende dingen, maar wel té irritant om er nix aan te doen: knarsende deurvanger van 't rechter portier vervangen, slotmechanisme van rechter portier helemaal uit elkaar gehaald (voor zover dat kon) en grondig schoongemaakt en opnieuw ingevet (nu sluit die kl*te-deur ten minste wèl meteen bij de eerste keer dicht doen! ) en de veiligheidsgordel aan bijrijderskant vervangen (de oprol veer had er eergister ineens geen zin meer in. )
De GTI-Volcane staat nog steeds met z'n voorkant op bokken, omdat ik de voorpoten nog niet terug heb van de garage (wegens vervangen wiellagers). Intussen nog wel even wat slangenwerk vervangen bij de GTI-Volcane: er waren er een paar gescheurd bij de aanluitingen.
Gister de startmotor gerepareerd en vandaag terug geplaatst in 't dieseltje.
De witte diesel moest er wel even bij gehaald worden om de boel van prik te voorzien (de accu van de groene diesel vond de combo 'erg koud' en 'erg lang niet meer bijgeladen' niet grappig: die was echt leeg!). M'goe, startkabels ertussen en... weer probleemloos starten!
Aangezien het luchtfilterhuis er toch uit was, heb ik ook maar meteen de hoognodige modificatie aan het thermostaathuis aangebracht ivm. lucht in de brandstofleiding trekken (en, naar wat ik van Kevin begreep, inmiddels ook diesel naar buiten lekken).
Nu heeft de groene diesel alleen nog een nieuwe voordemper (met pijp) nodig en nieuwe lampjes in de tellerbak en dan gaan we maar eens kijken wat de APK nog voor narigheid gaat opleveren...
Verder vandaag ook nog ff lekker aan 't witte dieseltje bezig geweest. Niet echt spannende dingen, maar wel té irritant om er nix aan te doen: knarsende deurvanger van 't rechter portier vervangen, slotmechanisme van rechter portier helemaal uit elkaar gehaald (voor zover dat kon) en grondig schoongemaakt en opnieuw ingevet (nu sluit die kl*te-deur ten minste wèl meteen bij de eerste keer dicht doen! ) en de veiligheidsgordel aan bijrijderskant vervangen (de oprol veer had er eergister ineens geen zin meer in. )
De GTI-Volcane staat nog steeds met z'n voorkant op bokken, omdat ik de voorpoten nog niet terug heb van de garage (wegens vervangen wiellagers). Intussen nog wel even wat slangenwerk vervangen bij de GTI-Volcane: er waren er een paar gescheurd bij de aanluitingen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Lekker bezig meneer . Gaan die slangen trouwens harder met diesel dan met benzine? 't Is natuurlijk meer een olie dan benzine, dus slechter voor de slangetjes...
Sloten zijn altijd leuk, sinds ik m'n afstandsbediening heb merk ik wel dat het slot minder goed werkt als ik bijvoorbeeld de accu er vanaf heb gehad.
Hopelijk lukt het wel allemaal lekker met de komende apk .
Succes
Sloten zijn altijd leuk, sinds ik m'n afstandsbediening heb merk ik wel dat het slot minder goed werkt als ik bijvoorbeeld de accu er vanaf heb gehad.
Hopelijk lukt het wel allemaal lekker met de komende apk .
Succes
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ik zie alweer dat het goede weer uitstekend wordt benut!!!!
Lekker bezig marco!!!!!
Lekker bezig marco!!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Mwa, bij de Volcane waren het de gebruikelijke slangetjes aan de luchtbuis (die op het luchtfilterhuis en het injectiehuis zit).Pgoddijn wrote:Lekker bezig meneer . Gaan die slangen trouwens harder met diesel dan met benzine? 't Is natuurlijk meer een olie dan benzine, dus slechter voor de slangetjes...
Bij de diesels heb ik eigenlijk geen problemen met de brandstofslangen.
De probleem-berichten over poreuze / lekke branstofslangen die ik gehoord heb, waren -zover ik weet- allemaal bij 1.4 diesels. M'n witte diesel heeft nu bijna een kwart miljoen op de teller staan, maar voor zover ik heb kunnen zien is er niets mis met de brandstofslangen (hoewel ik de doorzichtige stukjes wel erg hard vind. Volgens mij moeten die toch wel enigszins zacht of in ieder geval indrukbaar zijn.)
Heb zojuist voor de groene diesel 'even' een nieuwe voordemper, loden pakking en flensklem besteld. Met beetje geluk overmorgen in huis.
Gaat nog leuk worden om die eronder te prutsen, zonder brug...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Moet lukken! Ik heb onlangs de katalysator van m'n pa z'n Picasso vervangen... Was niet makkelijk, met name door die k*tklemmen die Citroën gebruikt....MNM(tm) wrote:Heb zojuist voor de groene diesel 'even' een nieuwe voordemper, loden pakking en flensklem besteld. Met beetje geluk overmorgen in huis.
Gaat nog leuk worden om die eronder te prutsen, zonder brug...
Succes!
goed bezig dus
Is het gezeur met de startonderbreker van die diesel nu dus opgelost?
omdat kev die 106 ook nog heeft met hetzelfde probleem...
Is het gezeur met de startonderbreker van die diesel nu dus opgelost?
omdat kev die 106 ook nog heeft met hetzelfde probleem...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Startonderbreker? Welke startonderbreker?
Oooooooo... die originele die in de pomp zat? Die is er al lang uit hoor.
(Anders had Kev er niet mee naar hier kunnen rijden. )
Nee, dat niet meer willen starten was dus letterlijk niet willen starten: de startmotor deed al helemaal nix, niet eens een tik. Werd veroorzaakt door een los contact aan/in het startrelais (dat dikke ding naast de startmotor).
@Pgoddijn: makkelijk is anders hoor: 't gaat hier niet om de einddemper, maar om het hele middenstuk! (dus het gehele deel tussen de downpipe en de einddemper!). Vooral de boel aan de downpipe vast zien te krijgen is best wel naaTje (en dan spreek ik uit ervaring, want wegens een gebroken veer moest ik de boel bij m'n witte dieseltje ook al eens van nieuwe bouten voorzien).
Oooooooo... die originele die in de pomp zat? Die is er al lang uit hoor.
(Anders had Kev er niet mee naar hier kunnen rijden. )
Nee, dat niet meer willen starten was dus letterlijk niet willen starten: de startmotor deed al helemaal nix, niet eens een tik. Werd veroorzaakt door een los contact aan/in het startrelais (dat dikke ding naast de startmotor).
@Pgoddijn: makkelijk is anders hoor: 't gaat hier niet om de einddemper, maar om het hele middenstuk! (dus het gehele deel tussen de downpipe en de einddemper!). Vooral de boel aan de downpipe vast zien te krijgen is best wel naaTje (en dan spreek ik uit ervaring, want wegens een gebroken veer moest ik de boel bij m'n witte dieseltje ook al eens van nieuwe bouten voorzien).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ja, vanaf downpipe naar achteren.
Normaal gebruik: Kat, middendemper en einddemper.
Circuit gebruik: Katloos, middendemperloos en eind(demper?)...
Heb die veertjes nog niet kapot gekregen, maar heb nog wel iets op voorraad als je daar vrolijk van wordt?
3 rubbers, kleine ratel 10 + ring/steeksleutel 10 (bij voorkeur ringratel). 15 minuten en je hebt die uitlaten verwisseld
Normaal gebruik: Kat, middendemper en einddemper.
Circuit gebruik: Katloos, middendemperloos en eind(demper?)...
Heb die veertjes nog niet kapot gekregen, maar heb nog wel iets op voorraad als je daar vrolijk van wordt?
3 rubbers, kleine ratel 10 + ring/steeksleutel 10 (bij voorkeur ringratel). 15 minuten en je hebt die uitlaten verwisseld
Mijn punt was meer dat geen kat niet met circuit gebruik te maken heeft. Toen de katalyator is ingevoerd, vanwege emisie-eisen, toen moest wel een injectiesysteem gebruikt worden. Voor een goede werking van de kat is het namelijk noodzakelijk dat de uitlaatgassen een bepaalde samenstelling hebben. Doormiddel van de lambda-sonde kan een injectie-systeem het mengsel bijregelen waardoor de kat goed zijn werk kan doen. Een carb is wat dat betreft niet nauwkeurig genoeg.
Peter bedoelt dat hij elke keer zn uitlaat wisselt tussen katloos en middendemperloos voor zijn eigen circuit en dagelijks gebruikBossie wrote:Mijn punt was meer dat geen kat niet met circuit gebruik te maken heeft.
ik ook blij dat ik carb heb, nooit een kat of middendemper. gnagna.
maar mnm, die kl*te veertjes breken idd, en ze zijn nog duur ook!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik ben blij met m'n belgische import.... ik heb ook geen kat en een middendemper zonder tegendruk! OOOhh wat ploft die lekkergrietje wrote:Peter bedoelt dat hij elke keer zn uitlaat wisselt tussen katloos en middendemperloos voor zijn eigen circuit en dagelijks gebruikBossie wrote:Mijn punt was meer dat geen kat niet met circuit gebruik te maken heeft.
ik ook blij dat ik carb heb, nooit een kat of middendemper. gnagna.
maar mnm, die kl*te veertjes breken idd, en ze zijn nog duur ook!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Dat genot had ik gisteren ook, toen ik met de AX naar het werk ben geweest. Heerlijk dat geluid bij gas geven (vooral in tunnels en onder viaducten) en dan dat geplof bij gas losv.andriessen wrote:Ik ben blij met m'n belgische import.... ik heb ook geen kat en een middendemper zonder tegendruk! OOOhh wat ploft die lekkergrietje wrote:Peter bedoelt dat hij elke keer zn uitlaat wisselt tussen katloos en middendemperloos voor zijn eigen circuit en dagelijks gebruikBossie wrote:Mijn punt was meer dat geen kat niet met circuit gebruik te maken heeft.
ik ook blij dat ik carb heb, nooit een kat of middendemper. gnagna.
maar mnm, die kl*te veertjes breken idd, en ze zijn nog duur ook!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
een dikke steekvlam, oke daar kan je wel een boete voor krijgen, maar voor een flinke rij plofjes... dan is ie gewoon jaloursLosroyos wrote:Leuk he zon plof uit de uitlaat, Maar als de politie je wilt naaien kost 1 zon plof 220 euro boete
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.