Kevin aka kakanox
Moderator: webmasters
Dien aan "Fox" op de velg staat me wel aan
Wist wel dat je niet zonder me kon
Wist wel dat je niet zonder me kon
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
GTE wrote:1 SK, Sjoerd kracht
hahah, ja, ik was die foto alweer vergeten
dit zal ook de laatste keer zijn dat je die auto ziet.. misschien dat ik nog even een foto maak als ie het transport op gaat naar de sloperij.
Wil ook niet weten hoe vaak we gisteren weer nieuwe roest ontdekt hebben. Zelfs waar de veerpoten in steunen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
zooo... de nieuwe rode schicht staat in volle glorie voor de deur
Ben vanochtend om 10 uur vertrokken naar station Naarden-Bussum, waar Alexandro me opwachtte met zijn Land Rover incl. auto-ambulance. Vervolgens zijn we samen richting Ede vertrokken, waar Bjorn en Remon ons alvast opwachtten. De rode AX stond er ook, nog steeds op dezelfde plaats. Krengetje wilde helaas even niet starten, dus hebben we 'm het autotransport opgeduwd. Vervolgens de laatste formaliteiten even in orde gemaakt en op weer op weg gegaan naar Maarssen.
De buren keken wat verbaasd uit het raam, zo van "? auto nu al in de prak?!". Vervolgens was Alexandro zo vriendelijk me nog even naar station Maarssen te brengen, waarna ik de buren uit de droom geholpen heb door de tweede rode AX GT ook weer op z'n plek te parkeren
Straks ga ik maar eens aan de slag, even de voorkant kaal maken, morettes eraf enz. Helaas heb ik even geen camera beschikbaar (batterijen compleet leeg), als er weer volle inzitten komen die er zeker.
Ben vanochtend om 10 uur vertrokken naar station Naarden-Bussum, waar Alexandro me opwachtte met zijn Land Rover incl. auto-ambulance. Vervolgens zijn we samen richting Ede vertrokken, waar Bjorn en Remon ons alvast opwachtten. De rode AX stond er ook, nog steeds op dezelfde plaats. Krengetje wilde helaas even niet starten, dus hebben we 'm het autotransport opgeduwd. Vervolgens de laatste formaliteiten even in orde gemaakt en op weer op weg gegaan naar Maarssen.
De buren keken wat verbaasd uit het raam, zo van "? auto nu al in de prak?!". Vervolgens was Alexandro zo vriendelijk me nog even naar station Maarssen te brengen, waarna ik de buren uit de droom geholpen heb door de tweede rode AX GT ook weer op z'n plek te parkeren
Straks ga ik maar eens aan de slag, even de voorkant kaal maken, morettes eraf enz. Helaas heb ik even geen camera beschikbaar (batterijen compleet leeg), als er weer volle inzitten komen die er zeker.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Projectfoto's AX GT "Babbel"
Last edited by kevin.broke on SatApr15, 2006 1:52:49 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Rob GT wrote:Schade stelt niet veel voor volgens mij
Wel jammer van die rare stickers...
Is dit niet de oude auto van Handjes toevallig?
het zou zomaar kunnen. Heb wel de oorspronkelijke aanschafpapieren erbij!
GTE wrote:oh, ik dacht dat die veel meer in elkaar zou zitten! dat ziet er nog best hoopvol uit!! mooi dat ie in maarssen is
Valt idd heel erg mee, maar je moet het ook niet onderschatten. wordt nog wel een kutklusje. Ga toch het hele blok eruit halen, misschien morgen al. En dan kloppen, trekken, hefbomen, enz... Tot het er precies zo uitziet als bij Ellen
TTF wrote:hmm je bent toch nog wel even bezig.. die onderste balk waar de radiateur slang doorheen loopt heeft ook een beste tik gehad en die trek je neit zo maar recht.....
als het echt moet kan ik 'm nog achter de auto van Ellen hangen op de handrem, met een sleepkabel, en dan voorzichtig rijden... wedden dat ie gaat? Niet echt een nette manier van werken. Dus eerst maar eens met de moker proberen... Zal wel lukken denk ik.
Ben iig alvast blij dat alle motorsteunen heel zijn!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
q01z wrote:motor is zo te zien helemaal niet geraakt!
ik zou voorfronty eruitslijpen en een nieuwe inzetten.. die zijn niet zo duur
motor is idd niet geraakt nee. Alleen het uitlaatspruitstuk heeft de radiator licht beschadigd.
zit ik ook aan te denken idd. Kan het front zelfs uit die schade-1.1 slijpen als ik wil... Bekende van me kwam op het idee om het vast te bouten en heeft dat bij z'n Corsa 2.0 16V ook gedaan (hij ivm de te grote radiateur en het licht aangepaste front dat hij heeft).
Vraag me af... wat denken jullie daarvan? Chris raadde het me nl. weer ten zeerste af... Meningen zijn dus tot nu toe nogal verdeeld!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Binnenkort heb ik als 't goed is een nieuw los frontje voor m'n auto. Ik wil eigenlijk gaan kijken of ik het frontje iets aan kan passen zodat de dubbele fan van de 205 GTI erin kan. Eentje doe ik dan op een schakelaar, de andere op de thermoswitch. Ik wil ook weer een grote radiator bestellen, zoals ik eerst had; de weet dat de temperatuur gewoon op 90 graden staat en echt niet hoger KAN komen stemt me goed
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
De vorderingen voor vandaag:
Niet zoveel dus. Ben vooral bezig geweest met de auto van boven tot onder en van voor tot achter inspecteren op roest. Ben weinig tegengekomen, heb wel sporen gevonden van de reden dat de trekhaak niet op het aankoopformulier staat; in de kofferbak is e.e.a. overgespoten, waarschijnlijk is de lak te heet geworden en beschadigd geraakt bij het lassen van de stangen waar de trekhaak aan zit.
Verder is het RV krikpunt beschadigd, door verkeerd krikken. Het is een beetje opengesprongen (zoals dat altijd gebeurt bij AXjes..), de dorpel is echter nog niet echt aan het roesten (heb de skirt even verwijderd). Ik ga morgen even wat heet vet in de dorpel spuiten, zodat het iig niet kan gaan rotten. Dan tik ik het weer dicht, dan kan het lasapparaat er even over en dan Hammerite
Er ligt iig weer een fatsoenlijke motorkap op nu, is niet supermooi maar iig recht en met een fatsoenlijk . Morgen ga ik even een frontje losslijpen, m'n nieuwe velgjes ophalen en de auto van Angelika een beetje fixen.
Niet zoveel dus. Ben vooral bezig geweest met de auto van boven tot onder en van voor tot achter inspecteren op roest. Ben weinig tegengekomen, heb wel sporen gevonden van de reden dat de trekhaak niet op het aankoopformulier staat; in de kofferbak is e.e.a. overgespoten, waarschijnlijk is de lak te heet geworden en beschadigd geraakt bij het lassen van de stangen waar de trekhaak aan zit.
Verder is het RV krikpunt beschadigd, door verkeerd krikken. Het is een beetje opengesprongen (zoals dat altijd gebeurt bij AXjes..), de dorpel is echter nog niet echt aan het roesten (heb de skirt even verwijderd). Ik ga morgen even wat heet vet in de dorpel spuiten, zodat het iig niet kan gaan rotten. Dan tik ik het weer dicht, dan kan het lasapparaat er even over en dan Hammerite
Er ligt iig weer een fatsoenlijke motorkap op nu, is niet supermooi maar iig recht en met een fatsoenlijk . Morgen ga ik even een frontje losslijpen, m'n nieuwe velgjes ophalen en de auto van Angelika een beetje fixen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zo, vandaag maar eens wat nuttigs gedaan aan m'n GT'tje!
Ellen was begonnen met de stickers eraf te halen:
Ik was ondertussen bezig met het rechttrekken van het frontje, wat nog wel vrij aardig wil lukken. Ik ga binnenkort ws even iets maken om een malletje te maken van de auto van Ellen, zodat ik het eroverheen kan leggen en exact recht kan tikken. Ellen wilde dat ik de auto omdraaide, want de rechterzijkant was klaar... en voila, de linkerkant ook:
Ondertussen was de voorkant ook al weer een aardig eind recht (het lijkt op de foto heel scheef, maar dat komt vooral doordat de wielen niet recht staan...)
Goed gemutste Ellen wilde nog even laten zien dat de rechterzijkant toch ECHT goed gelukt was :
...en de motorkap sluit weer fatsoenlijk! Heb alleen de ECU er even losgehaald, die zit nu omhoog en de motorkap hangt daarop:
Verder nog even wat onderhoud gedaan aan de auto van Ellen.
Ellen was begonnen met de stickers eraf te halen:
Ik was ondertussen bezig met het rechttrekken van het frontje, wat nog wel vrij aardig wil lukken. Ik ga binnenkort ws even iets maken om een malletje te maken van de auto van Ellen, zodat ik het eroverheen kan leggen en exact recht kan tikken. Ellen wilde dat ik de auto omdraaide, want de rechterzijkant was klaar... en voila, de linkerkant ook:
Ondertussen was de voorkant ook al weer een aardig eind recht (het lijkt op de foto heel scheef, maar dat komt vooral doordat de wielen niet recht staan...)
Goed gemutste Ellen wilde nog even laten zien dat de rechterzijkant toch ECHT goed gelukt was :
...en de motorkap sluit weer fatsoenlijk! Heb alleen de ECU er even losgehaald, die zit nu omhoog en de motorkap hangt daarop:
Verder nog even wat onderhoud gedaan aan de auto van Ellen.
om dat front recht te buigen kan je de ax ook goed op de handrem zetten en in de versnelling. Vervolgens een goede stevige spanband nemen en die om het deel heen plaatsen wat naar voren moet komen.
De andere kant om een lantaarnpaal ofzo heenplaatsen en dan spannen. Zo is het bij ons ook heel goed gelukt met richten.
De andere kant om een lantaarnpaal ofzo heenplaatsen en dan spannen. Zo is het bij ons ook heel goed gelukt met richten.