Kevin aka kakanox

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Dien aan "Fox" op de velg staat me wel aan :P

Wist wel dat je niet zonder me kon ;)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

ahumm..

even auto over blokje getilt en een nieuwe krachtbron ge?nstalleerd :lol:

Image
(ik sta d'r weer op m'n best op :roll: )

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

jeetje die auto had ik allang niet gezien! :shock:

hoeveel pk heeft de nieuwe krachtbron?
Image

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

1 SK, Sjoerd kracht :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

GTE wrote:1 SK, Sjoerd kracht :lol:


hahah, ja, ik was die foto alweer vergeten :lol:

dit zal ook de laatste keer zijn dat je die auto ziet.. misschien dat ik nog even een foto maak als ie het transport op gaat naar de sloperij.

Wil ook niet weten hoe vaak we gisteren weer nieuwe roest ontdekt hebben. Zelfs waar de veerpoten in steunen :(

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

vandaar dat we dat hok vrij vlot met z'n 2-en konden optillen, de helft van 't gewicht is weggevroten door de rot! :lol:

ook leuk, probeer eens een deuk in 't dak te meppen :shock: mag je hard je best doen

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zooo... de nieuwe rode schicht staat in volle glorie voor de deur :lol:

Ben vanochtend om 10 uur vertrokken naar station Naarden-Bussum, waar Alexandro me opwachtte met zijn Land Rover incl. auto-ambulance. Vervolgens zijn we samen richting Ede vertrokken, waar Bjorn en Remon ons alvast opwachtten. De rode AX stond er ook, nog steeds op dezelfde plaats. Krengetje wilde helaas even niet starten, dus hebben we 'm het autotransport opgeduwd. Vervolgens de laatste formaliteiten even in orde gemaakt en op weer op weg gegaan naar Maarssen.
De buren keken wat verbaasd uit het raam, zo van "? auto nu al in de prak?!". Vervolgens was Alexandro zo vriendelijk me nog even naar station Maarssen te brengen, waarna ik de buren uit de droom geholpen heb door de tweede rode AX GT ook weer op z'n plek te parkeren :lol:

Straks ga ik maar eens aan de slag, even de voorkant kaal maken, morettes eraf enz. Helaas heb ik even geen camera beschikbaar (batterijen compleet leeg), als er weer volle inzitten komen die er zeker.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Projectfoto's AX GT "Babbel"

Post by kevin.broke »

Image
Last edited by kevin.broke on SatApr15, 2006 1:52:49 PM, edited 1 time in total.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Schade stelt niet veel voor volgens mij :roll:
Wel jammer van die rare stickers...

Is dit niet de oude auto van Handjes toevallig?
Image

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

joh, ik dacht dat die veel meer in elkaar zou zitten! dat ziet er nog best hoopvol uit!! mooi dat ie in maarssen is :!:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

hmm je bent toch nog wel even bezig.. die onderste balk waar de radiateur slang doorheen loopt heeft ook een beste tik gehad en die trek je neit zo maar recht.....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rob GT wrote:Schade stelt niet veel voor volgens mij :roll:
Wel jammer van die rare stickers...

Is dit niet de oude auto van Handjes toevallig?


het zou zomaar kunnen. Heb wel de oorspronkelijke aanschafpapieren erbij!

GTE wrote:oh, ik dacht dat die veel meer in elkaar zou zitten! dat ziet er nog best hoopvol uit!! mooi dat ie in maarssen is


Valt idd heel erg mee, maar je moet het ook niet onderschatten. wordt nog wel een kutklusje. Ga toch het hele blok eruit halen, misschien morgen al. En dan kloppen, trekken, hefbomen, enz... :P Tot het er precies zo uitziet als bij Ellen :)

TTF wrote:hmm je bent toch nog wel even bezig.. die onderste balk waar de radiateur slang doorheen loopt heeft ook een beste tik gehad en die trek je neit zo maar recht.....


als het echt moet kan ik 'm nog achter de auto van Ellen hangen op de handrem, met een sleepkabel, en dan voorzichtig rijden... wedden dat ie gaat? :lol: Niet echt een nette manier van werken. Dus eerst maar eens met de moker proberen... :) Zal wel lukken denk ik.
Ben iig alvast blij dat alle motorsteunen heel zijn!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

motor is zo te zien helemaal niet geraakt!

ik zou voorfronty eruitslijpen en een nieuwe inzetten.. die zijn niet zo duur
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:motor is zo te zien helemaal niet geraakt!

ik zou voorfronty eruitslijpen en een nieuwe inzetten.. die zijn niet zo duur


motor is idd niet geraakt nee. Alleen het uitlaatspruitstuk heeft de radiator licht beschadigd.

zit ik ook aan te denken idd. Kan het front zelfs uit die schade-1.1 slijpen als ik wil... Bekende van me kwam op het idee om het vast te bouten en heeft dat bij z'n Corsa 2.0 16V ook gedaan (hij ivm de te grote radiateur en het licht aangepaste front dat hij heeft).

Vraag me af... wat denken jullie daarvan? Chris raadde het me nl. weer ten zeerste af... Meningen zijn dus tot nu toe nogal verdeeld!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Binnenkort heb ik als 't goed is een nieuw los frontje voor m'n auto. Ik wil eigenlijk gaan kijken of ik het frontje iets aan kan passen zodat de dubbele fan van de 205 GTI erin kan. Eentje doe ik dan op een schakelaar, de andere op de thermoswitch. Ik wil ook weer een grote radiator bestellen, zoals ik eerst had; de weet dat de temperatuur gewoon op 90 graden staat en echt niet hoger KAN komen stemt me goed :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

De vorderingen voor vandaag:

Image

Niet zoveel dus. Ben vooral bezig geweest met de auto van boven tot onder en van voor tot achter inspecteren op roest. Ben weinig tegengekomen, heb wel sporen gevonden van de reden dat de trekhaak niet op het aankoopformulier staat; in de kofferbak is e.e.a. overgespoten, waarschijnlijk is de lak te heet geworden en beschadigd geraakt bij het lassen van de stangen waar de trekhaak aan zit.

Verder is het RV krikpunt beschadigd, door verkeerd krikken. Het is een beetje opengesprongen (zoals dat altijd gebeurt bij AXjes..), de dorpel is echter nog niet echt aan het roesten (heb de skirt even verwijderd). Ik ga morgen even wat heet vet in de dorpel spuiten, zodat het iig niet kan gaan rotten. Dan tik ik het weer dicht, dan kan het lasapparaat er even over en dan Hammerite :)

Er ligt iig weer een fatsoenlijke motorkap op nu, is niet supermooi maar iig recht en met een fatsoenlijk slotje. Morgen ga ik even een frontje losslijpen, m'n nieuwe velgjes ophalen en de auto van Angelika een beetje fixen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zooo, velgjes alvast opgehaald...

Image
Image

Morgen ga ik een begin maken met de achteras. Dan heeft ie dus voor 14" 3-gaats en achter 15" 4-gaats.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

ik kan 'm niet vinden

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo, vandaag maar eens wat nuttigs gedaan aan m'n GT'tje!

Ellen was begonnen met de stickers eraf te halen:
Image

Ik was ondertussen bezig met het rechttrekken van het frontje, wat nog wel vrij aardig wil lukken. Ik ga binnenkort ws even iets maken om een malletje te maken van de auto van Ellen, zodat ik het eroverheen kan leggen en exact recht kan tikken. Ellen wilde dat ik de auto omdraaide, want de rechterzijkant was klaar... en voila, de linkerkant ook:
Image

Ondertussen was de voorkant ook al weer een aardig eind recht (het lijkt op de foto heel scheef, maar dat komt vooral doordat de wielen niet recht staan...)
Image

Goed gemutste Ellen wilde nog even laten zien dat de rechterzijkant toch ECHT goed gelukt was :lol::
Image

...en de motorkap sluit weer fatsoenlijk! Heb alleen de ECU er even losgehaald, die zit nu omhoog en de motorkap hangt daarop:
Image
Image

Verder nog even wat onderhoud gedaan aan de auto van Ellen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

om dat front recht te buigen kan je de ax ook goed op de handrem zetten en in de versnelling. Vervolgens een goede stevige spanband nemen en die om het deel heen plaatsen wat naar voren moet komen.
De andere kant om een lantaarnpaal ofzo heenplaatsen en dan spannen. Zo is het bij ons ook heel goed gelukt met richten.

Locked