Lambert aka Bokkie (AX 1.4 GT '89)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bokkie wrote:ja, kweet het :oops:

tis ok net een spons om in te rijden nu > rijwielgedeelte is nog niet naar mn zin.

Enigste probleem is dat ik in Austria geen werkplaats tot mn beschikking heb. Ben al wel bij de Citroën dealer wezen kijken en de onderhandelingen zijn al (lichtelijk) op gang voor een eventueel bijbaantje op zaterdag. Wil gewoon weer es schroeven en niet continu achter dat kl*te toetsenbord zitten > gaat op den duur ongelofelijk vervelen. Ben ok aan het kijken of daar ms redelijk goedkoop aan velgjes en heel de meuk te komen is (maar heb het idee dat het net zo moeilijk is al hier in Nederland).


ghehe.. komt allemaal goed toch? die van mij stuurt alvast strakker dan m'n plaisir deed.. 185 brede bandjes, echt heerlijk! Binnenkort heb ik dan m'n verlagingsveren, wil ze eigenlijk meteen in een 106-onderstel laten zetten, wat ik dan weer verlaag.. 4-gaats onderstel met 15" velgen dus (Zie m'n avatar en anders m'n page..)

Hoe ga jij het oplossen?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

kakanox wrote:ghehe.. komt allemaal goed toch? die van mij stuurt alvast strakker dan m'n plaisir deed.. 185 brede bandjes, echt heerlijk! Binnenkort heb ik dan m'n verlagingsveren, wil ze eigenlijk meteen in een 106-onderstel laten zetten, wat ik dan weer verlaag.. 4-gaats onderstel met 15" velgen dus (Zie m'n avatar en anders m'n page..)

Hoe ga jij het oplossen?


Je weet niet wat je meemaakt. Ik kan met de blauwe ax met 16" velgen, gti onderstel + verlagingsveren zo gruwelijk hard de bochten om, het is totaal niet te vergelijken met mn oude ax met standaard GT onderstel, 4 cm verlaging, 14" velgen + veerpootbrug.

Een echt kart-gevoel krijg je er van :D
Image

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

zit nog min of meer een beetje te twijfelen hoe ik dat varkentje wil gaan wassen.

De vraag is of ik deze auto nog lang (dus langer dan een jaar) ga rijden. Kan er nu wel een hoop centjes instoppen, maar als ie er binnen een jaar weer uit gaat > dan heeft dat geen zin.

Het liefst denk ik dat ik ergens een paar verlagingsveren vandaan probeer te halen (ms met dempers) en veerpootbrug boven en onder. Es kijken wat er dan gebeurt.

Iig in eerste instantie nog wel gewoon drie-gaats onderstel. Maar wie weet :P ms loop ik het echte AX virus ok nog wel op zodra ik echte verbeteringen bemerk na deze eerste ingreep :twisted:

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

http://members.lycos.nl/gerbie84/filmpjes/micramovie.AVI

Nog een oud filmpje van internet kunnen vinden. Moi en mn eerste auto "mn nissan Micra"

Die heeft ok heel wat moeten doorstaan :lol:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

bokkie wrote:http://members.lycos.nl/gerbie84/filmpjes/micramovie.AVI

Nog een oud filmpje van internet kunnen vinden. Moi en mn eerste auto "mn nissan Micra"

Die heeft ok heel wat moeten doorstaan :lol:


One hunderd and eighty!!!!!!

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Arm autootje :lol:

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Had die auto gekregen van kennissen van me, die hadden een nieuwe gekocht.

Nog altijd spijt dat ik dat ding toen verkocht heb (voor 50 euro) omdat de APK in een week afliep. Dik 9 maanden in rondgetuft.

Weet dattie nu nog steeds rond rijdt bij ons ergens in de buurt. Een of andere Irakees die bij ons (in de zomer) appels plukt, knort er nu mee rond.

Dat bakkie heb ik echt mishandeld, nie normaal meer. Origineel een 1.0 met een 4-bak. 1.2 motortje ingetjopt met diezelfde 4-bak.

Was super rap voor een micra en deed ff 165 km op de snelweg (op de teller dan, geen idee hoeveel echte km?s). Veel plezier van die auto gehad en nooit problemen mee gehad. Benzine erin en gallen met dat ding.
Last edited by bokkie on ThuApr21, 2005 2:49:59 PM, edited 1 time in total.

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

bokkie wrote:http://members.lycos.nl/gerbie84/filmpjes/micramovie.AVI

Nog een oud filmpje van internet kunnen vinden. Moi en mn eerste auto "mn nissan Micra"

Die heeft ok heel wat moeten doorstaan :lol:


PS: geluid aanzetten, was ik ff vergeten :wink:

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Na een heerlijk weekje Slovenie en Kroatie weer eens gauw m?n "wie is wie" aanpassen. De AX heeft zich super gehouden op de bergwegen die als serpentines uitgestrooid lagen op het glooiende landschap langs de kust.

Vriendin ingeladen, minimaal spullen mee, raampjes open, op de radio klonkt Guus meeuwis, Acda en Bl?f. Blik op oneindig en gaan!

Bij een temperatuurtje van 24-27 graden ff de Hollandse witte benen bruinen :wink:

Neem aan dat Full Speed goed bevallen is > aantal pics al gezien in de wie is wie van Geert. Zag er goed uit.

(nog steeds op zoek hier naar een 106 of 206 die in de frommel geduwd is > onderstel en motor wisselen.)

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

levensgenieter...
**Stay Tuned**
Image
Image

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Haha, dat probeer ik wel zoveel mogelijk te doen ja. Mogen jullie ok wel een weekje proberen hoor > kom maar langs als je tijd hebt. AX clubleden zijn altijd welkom!!!

Plek (en slaapplaatsen) zat, goed te eten en party :D

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Zo, na lange tijd doe ik ook weer eens wat aan mn persoonlijke gedeelte op deze site.

De AX is verkocht, om maar met het belangrijkste te beginnen. Afgelopen week is die opgehaald dus ik ben momenteel "auto-loos". De zoektocht naar een dieseltje die mij tot eind januari over het Nederlandse asfalt gaat vervoeren is nu begonnen. Het PPO gebeuren heeft mijn volle sympathisatie en ondersteuning!!!

Verder is de school weer begonnen met de bijbehorende projecten. Leuke dingen zijn bijvoorbeeld het maken van een brandstofcel voertuig om de luchtkwaliteit in stadscentra beter te krijgen en de emissies van een LPG voertuig analyseren en verklaren. Het luie schoolleventje is dus weer aangevangen, maar ik geniet er met volle teugen van :P.

Voor de rest weinig echt nieuws meegemaakt > uiteraard weer biertjes gedronken, feestjes gevierd en lol gemaakt.
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!

Blaat het niet , dan schaapt 't niet

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

netjes geregeld bok! nog wel een nieuw lid gemaakt?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

geen idee > maar hij rijdt nu wel rond met een paar grote stickers van de club op de zijkant. Kan me dus niet voorstellen dat hij niet even onze site zou bezoeken :wink:
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!

Blaat het niet , dan schaapt 't niet

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

gefeliciteerd bokkie! en wat nu, een AX diesel met turbokit en PPO installatie? :D

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Wat denk je van:

een diesel'tje met zo min mogelijk aanpassingen op PPO laten lopen, die mij tot Januari overal heen brengt waar ik moet zijn omdat ik zo gauw mogelijk weer naar het buitenland vertrekken wil ;)

Dus in Januari komt er weer een PPO diesel waggie te koop te staan hier. Moet ik er wel eerst ff eentje zien te vinden :P

Maar ik moet zeggen, je idee was goed :) misschien eens vatbaar voor realisatie wanneer ik tijd over heb.
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!

Blaat het niet , dan schaapt 't niet

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

bokkie wrote:Wat denk je van:

een diesel'tje met zo min mogelijk aanpassingen op PPO laten lopen, die mij tot Januari overal heen brengt waar ik moet zijn omdat ik zo gauw mogelijk weer naar het buitenland vertrekken wil ;)

Dus in Januari komt er weer een PPO diesel waggie te koop te staan hier. Moet ik er wel eerst ff eentje zien te vinden :P

Maar ik moet zeggen, je idee was goed :) misschien eens vatbaar voor realisatie wanneer ik tijd over heb.


Heb jij toevallig dat belachelijke bod op mijn AX gedaan? Mijn GT dus, das geen diesel.
Freude am Fahren.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

bokkie wrote:
een diesel'tje met zo min mogelijk aanpassingen op PPO laten lopen, die mij tot Januari overal heen brengt waar ik moet zijn omdat ik zo gauw mogelijk weer naar het buitenland vertrekken wil ;)


Zur?ck zu die Heimat?

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Ik bied nooit op advertenties maar bel de mensen altijd gewoon op > dat verkort de lijntjes en dan heb ik al dat geneul niet. Ik was het dus niet die op jou AX geboden heeft.

"Fliege mit mir in die Heimat" :lol: Ik zou wel willen, maar dat zit er voor het komende half jaar waarschijnlijk niet in (jammergenoeg :( ). Daarentegen zit er hopelijk wel een nieuw avontuur aan te komen, waar enige van jullie al van op de hoogte zijn. Meer duidelijkheid verschaf ik hier nog niet over, omdat die er namelijk nog niet is :P. Zodra ik meer weet, zal ik dat gaarne met jullie delen! (mittels ein gute Kr?gerl Wei?bier und ein Bratw?rstl mit Kren :D )
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!

Blaat het niet , dan schaapt 't niet

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

WEINIG updates hier :cry:

En heb uit betrouwbare bron vernomen dat er toch wel het een en ander gebeurd is de laatste tijd :lol:
ER IS WEER EEN Image. C 1

Post Reply