Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Na inmiddels al maanden gekeken te hebben naar een zwaar strepende ruitenwisser vandaag eindelijk maar is vervangen.

Wil ik nieuwe gaan halen. Kijk ik op de site van de halfords blijkt dat ze daar tussen de 20 en 35 euro vragen voor bosch. :shock:
Wat zijn dat voor een bizarre prijzen.

Ik heb mijn ruitenwisser zelf ook in kleur meegespoten. Niet alleen de arm maar het blad ook. ff snel omwisselen zit er dus niet bij.

Dus wat nieuws geprobeerd. Eerst maar eens bij de formido 2 carpoint ruitenwissers gehaald. 6.75 euro voor 2. Heel wat normalere prijzen. Alleen is dat wisserblad zelf vrij lelijk.

Dus ben ik eens gaan proberen om alleen het rubber te vervangen.
En dat lukt nog ook. Hoef ik hem ook niet opnieuw te spuiten. :D

Image

Kwartiertje prutsen en je hebt alleen het rubber vervangen.
Nu maar is kijken of het langer dan een half jaar streeploos blijft.

Lijkt wel of zo'n rechte arm te hard op je ruit drukt. Bij mij gaan ze maar een half jaar mee. En na een jaar zie je compleet helemaal niets meer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Netjes ;)
Maar waarom niet die zilvergrijze van Autostyle? Is toch ongeveer de kleur van jouw AX.
Ff het logootje eraf schuren, erop klikken en klaar!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Rio97 wrote:Netjes ;)
Maar waarom niet die zilvergrijze van Autostyle? Is toch ongeveer de kleur van jouw AX.
Ff het logootje eraf schuren, erop klikken en klaar!


Dat is helemaal waar!

Maar... Op die autostyle gevallen zit zo'n windvang spoiler.
En dat ziet er echt ZO vaag uit als je wisser rechtomhoog staat.

Dat is alleen mooi als je hele arm origineel staat.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Zo winterupdate:

Eindelijk alles compleet voor de winterbanden set.
Zijn er vandaag ondergegaan.

Mocht ook wel. Sneeuw, regen, hagel... De juiste ingredienten om met brede zomerbanden uit de bocht te glijden. :)

Totale kosten 315 euro. Voor 2de hands 14"velgen. Erom leggen + balanceren en 2de hands wielbouten. (Zat toch verschil tussen LM bout en stalen bout :? )

Verschil mag er flink wezen. Lijkt wel of er opeens stuurbekrachting op de AX zit. Van 185 naar 155 stuurt VEEEEEL lichter. En toch merkbaar veel meer grip. Zelf op die hagelzooi.

Bandjes zelf komen uit duitsland via autobandenmarkt.nl.
Scheelt ook een hoop. Goodyear Ultra Grip 7. Hier in NL was die niet eens meer leverbaar.

Dus voor mensen die nog twijfelen. Aanrader. Je spaart je mooie lichtmetalen velgen en zomerband profiel. En je investeert in veiligheid.

Image

Image

Edit: Zie net op autobandenmarkt dat ze nu 75.50 per stuk kosten.
Damn hee... Toen ik ze 2 weken terug bestelde was het nog 55.20 per stuk. Flinke verhoging in 2 weken tijd zeg.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

vette velgjes Mark ;)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

kakanox wrote:vette velgjes Mark ;)


Ook de bouten zijn eruuuug vet Mark :wink: :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Margje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: SatDec04, 2004 6:01:54 PM
Location: Utrecht

Post by Margje »

Hey mark,

ben lang niet op het forum geweest, maar dacht, kijk toch maar weer eens voor de grap. Hoe bevallen de electrische raam motor en de achterklep cv? Ik hoop goed.. Je spiegeltje bevalt ook super! Was mooi dat jij er nog eentje had liggen... :D

Wel hoop gezeik gehad met de ax laatste tijd, spanrol liep vast, dus nieuwe dbriem en spanrol. Koste me opzich maar 250 euro bij de garage, dus dat viel mee. Mijn 1.4 tgs-je loopt nu weer als een trein gelukkig!
Nu eerst maar weer eens geld sparen en dan op zoek naar een nieuw linkerzijscherm, mistlampjes en nieuwe deursloten (grrrr utrecht en van die leuke schroevendraaierstekers...)

Hoop dat je ax-je er nogsteeds zo super uitziet als eerst, maar de foto's zien er iig goed uit! (wordt er gewoon jaloers van.... :wink: )

Margje

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Margje wrote:Hey mark,

ben lang niet op het forum geweest, maar dacht, kijk toch maar weer eens voor de grap. Hoe bevallen de electrische raam motor en de achterklep cv? Ik hoop goed.. Je spiegeltje bevalt ook super! Was mooi dat jij er nog eentje had liggen... :D

Wel hoop gezeik gehad met de AX laatste tijd, spanrol liep vast, dus nieuwe dbriem en spanrol. Koste me opzich maar 250 euro bij de garage, dus dat viel mee. Mijn 1.4 tgs-je loopt nu weer als een trein gelukkig!
Nu eerst maar weer eens geld sparen en dan op zoek naar een nieuw linkerzijscherm, mistlampjes en nieuwe deursloten (grrrr utrecht en van die leuke schroevendraaierstekers...)

Hoop dat je AX-je er nogsteeds zo super uitziet als eerst, maar de foto's zien er iig goed uit! (wordt er gewoon jaloers van.... :wink: )

Margje


Dank je. :) Electrische ramen en achterklep bevalt perfect. Was wel een hoop werk. Was natuurlijk allemaal niet nieuw meer. Heb nog een complete set op de sloop gehaald en van beide gecombineerd. Nu werkt het uitstekend.

Heb je nog mazzel gehad dat je hele motor er niet aan gegaan is met die spanrol. Is 250 euro zeker een net bedrag. Je kan beter een afstandsbediening op je CV aansluiten. En je sloten uit de deur weghalen. Ben je van het gezeik af.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Begon me de laatste tijd toch wel erg te iriteren aan het feit dat ik mijn deurpinnen onder het paneel wegzakken.

Hang dus niet zomaar GTI deurpanelen in je AX. Neem dan ook de langere deurpinnen mee. Anders kun je je slot niet meer open doen als je hem binnen dichtgedrukt hebt. :?

Gelukkig heeft de dealer er weer veel moeite ingestoken om aan nieuwe AX GTI deurpinnen te komen. Ze waren nog nooit los in nederland verkocht. Dus heeft ie ze uit frankrijk over laten komen. Jaja. Voor slechts 9 euro. 2 stuks.

Vanmiddag in de kouw maar is aan dat rotklusje begonnen. Sloten eruit gehaald. En de langere pinnen erop gezet. Had eigenlijk ook gehoopt dat het probleem van de bijrijders deur ook opgelost zou zijn. Die gaat namelijk niet altijd dicht op de CV. Maar denk dat dat motortje wat zwakker begint te worden.

Image

Het zwarte kopje op de deurpin is dus zichtbaar langer. :D En nu werkt het weer perfect.

En mijn nichtje bleek het ook naar der zin te hebben:

Image

Wordt ongetwijfeld een AX rijder. Mits ze rond die tijd niet allemaal op de sloop staan...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Goed bezig Mark :lol:

Het AX virus er met de paplepel ingooien :wink:
ER IS WEER EEN Image. C 1

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Zo lekker productief daagje achter de rug.

Vanmorgen naar Bart Ebben geweest.
Peugeot 106 Sport stoelen gehaald. Bouwjaar 2001.

Stoelen zien er perfect uit. Bij 1 moest de rugleuning wat bijgebogen worden. Klap van de zijkant gehad...

2de stoel moet ik nog ff naar kijken. Rugleuning verstellen gaat zwaar.
Maar ze paste perfect!

Eerst maar een foto van de oude stoelen. Echte GTI stoelen overtrokken met GT Chiq bekleding. Harde zittingen dus.

Image

Bovenstaande gaan dus weg nu. Dus bij interresse. Laat maar weten.

De Peugeot 106 stoelen paste dus perfect. Had het niet verwacht. Ziet er naar mijn mening heel netjes uit:

Image

Image

Foto's zijn in het donker genomen met flits. Bekleding reageert er een beetje raar op. Kom me vriendin er opeens mee dat er Peugeot op de bekleding staat. :? Mja... Staat er heel creatief dus zal bijna niemand opvallen.

En voor de rest de handrem gefixed. Die deed niks meer. Nieuwe kabel en probleem opgelost.

Image

En de neon eronderuit gehaald voor de APK. Lekker dubbelwerk. Kan ik dus binnenkort weer terug gaan plaatsen.

En de kathalysator er weer onder gehangen. Lekker daagje dus!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Mooie stoelen, zitten ze ook zo? Succes en goed bezig!

:shock: Dus 106 stoelen passen zo in een AX? Hmmm, krijg ik toch weer stoute idee?n :lol:
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

arne, niet aan beginnen!

mark, het ziet er erg netjes uit :) en ach.. Peugeot op de stoel maakt toch niet zoveel uit? :P
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mark wrote:De Peugeot 106 stoelen paste dus perfect. Had het niet verwacht. Ziet er naar mijn mening heel netjes uit:


:wink: , ziet er goed uit hoor, staat een stuk moderner dan de chic bekleding. wat heb je voor de stoelen betaald als ik vragen mag? bart ebben staat niet echt bekend om goedkoop.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Altijd mooi om positieve reacties te horen. Net terug uit scheveningen dus het eerst eindje gereden met de nieuwe stoelen.

En ja het zit perfect! Je kan geen kant meer op. Heerlijk bochten nemen. En dan het onverwachte grootste voordeel!!!

Ze zitten lager! Ik zit voor het eerst niet klem met mijn hoofd tegen het dak! :D Helemaal mooi.

@ Drake: Goedkoop waren ze idd niet. Hun vraagprijs was 300 euro. Heb ik uiteindelijk naar beneden gekregen tot 235 euro.

En naar 1 moet ik er nog kijken omdat de verstelling van de rugleuning zwaar gaat. (bijrijdersstoel) Maar dat zit me voorlopig best. Ga ik niet voor terug. Pokke eind.

Onder de bijrijdersstoel zit ook een vak waar je spullen in op kan bergen. Ook wel handig. Ze sluiten zelfs naadloos aan op die kap bij je handrem. Alsof het er voor gemaakt is.

Moet alleen nog ff wennen aan het achteruit rijden. Normaal keek ik altijd over me hoofdsteun heen omdat ie niet hoog genoeg kon. Flink gevaarlijk was dat dus. (wipless) Als ik nu achteruit kijk zie ik dus een hoofdsteun. Minder zicht. ff wennen. Zitten bijna tegen het dak aan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Dat ziet er erg netjes uit man! Die peugeot stoelen zitten indderdaad erg goed. Een maat van mij had ze in z'n 106 sport en dan kan je echt elke bocht hebben. Dat ze lager zijn kan ik me goed voorstellen, de volcane stoelen zijn nogal hoog namelijk.

Die eerste foto kwam me trouwens bekend voor, heb sinds gisteren dezelfde deurpaneeltjes en ook bij mij zitten er die volcane stoelen in :wink:


Groeten, Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Net interieurtje :) Zit het echt zoveel beter?
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

peter wrote:Net interieurtje :) Zit het echt zoveel beter?


Ja het zit echt "zoveel beter". Zittingen zijn langer waardoor je benen langer worden ondersteund.

Je zit lager. Dus als je lang bent hoef je niet meer onderuit gezakt te gaan zitten. En daar krijg je pijn in je rug van. En de hoofdsteunen kunnen nu op de goeie hoogte.

Jij hebt natuurlijk kuipstoelen... Daar kan natuurlijk niets tegenop. Maar daar betaal je helemaal veel voor. En je kan niet meer op de achterbank komen.

Als betaalbare oplossing voor goeie stoelen raad ik echt iedereen aan om voor de 106 sport te gaan. Ben wel benieuwd of de achterbank ook zou passen. Dan heb je echt een gaaf interieur.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Mark wrote:Ben wel benieuwd of de achterbank ook zou passen. Dan heb je echt een gaaf interieur.


Dat wordt wel lastig denk, de zitting zit niet zoals bij de ax 'vastgeklikt', maar heeft een scharniermechanisme waarmee je de zitting naar voren klapt. (Net als bij bv. een bx of xantia).
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Kakelbont wrote:
Mark wrote:Ben wel benieuwd of de achterbank ook zou passen. Dan heb je echt een gaaf interieur.


Dat wordt wel lastig denk, de zitting zit niet zoals bij de AX 'vastgeklikt', maar heeft een scharniermechanisme waarmee je de zitting naar voren klapt. (Net als bij bv. een bx of xantia).


Dan zal dat wel vervelend worden ja. Mwah.. Wellicht alleen de zitting van de achterbank die past. Alleen ff wat op de rugleuning verzinnen.

De breedte van de 106 zal wel gelijk zijn. Anders hadden die voorstoelen ook niet gepast.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply