Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Eej waar heb je die voorbumper vandaan! Zo eentje wil ik ook wel. Ik heb precies het zelfde bakkie als jou! Alleen wil ik ook mistlichten :(

FF Edit... Uiterlijk is hetzelfde :P Heb wel andere motor en bouwjaar :oops:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Sander wrote:Hangt ervanaf hoe erg het is. Als je lager eruit loopt is dat gewoon levensgevaarlijk. Je moet even kijken wat voordeliger is. Nieuwe lagers erin laten persen of een setje andere veerpoten eronder. Voor de nieuwe lagers denk ik dat je bij de garage al snel 200 euro neer moet leggen.


Nouja de garage zei dat het een puntje was voor volgend jaar dus ik mag aan nemen dat ie nog wel ff rijdt...

En toen wij vorig jaar met mn pa's auto naar frankrijk gingen, kreeg ie vlak voordat we weg gingen problemen met de lagers, maar we zijn gewoon met die auto weggegaan, en drie weken later weer terug gekomen... In totaal iets van 14.000 kilometers gereden ermee nog.
En ons AXje doet het sinds vorige week, maar 14.000 kilometers, dat rijdt ie ongeveer is 3/4 jaar (in 17 jaar 60.000 gereden):P:P dus ik neem aan dat ie nog wel kan wachten tot volgend jaar:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zolang jij je rijbewijs nog niet hebt houdt hij het nog wel ff vol denk ik ;)


lagers zijn dure geintjes.. helaas af en toe wel handig [altijd :roll:]

maar ik denk idd dat de garage het wel gezegt had als het al erg was.. en dan hadden ze m nooit meer goed mogen keuren!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo, heeel lang niets gepost (foei!),

maar even een update!
Ondertussen heb ik al een jaar mijn rijbewijs en word de AX dus ook al een jaar geragd ;)
Ik wil hem nooit meer kwijt! Ondanks zn 1.0 motor trekt ie best, zolang ik er dan teminste alleen inzit. 140 over de snelweg doet ie, tegen mijn verwachting in, prima!

De roestplekken waren wel aardig erger geworden en heb ik dus ook maar eruit gebeiteld/schuurt en de (enorme ;) ) gaten dicht geglasvezelt en plamuurt. Hijs nu dus rood met witte stippen. Heb de zooi nog niet goed geschuurt dus het is nu echt geen pan.

Ik ga trachten het geval te spuiten, ik zit te denken aan zwart met gifgroene sideskirts (<- heb ik binnenkort) en bumpers, die ik wel wil proberen glad te maken. Of het lukt, ach, boeiend. Vind het leuk om te proberen. Zit er alleen mee, alles binnen is rood natuurlijk, dus zwart met gifgroen en rood is nou niet echt leuk, maar om nou de binnenkant ook helemaal te gaan doen... Kan het miss beter bij zwart/rood houden.

Ook de velgen zijn aan vervanging toe, ze beginnen scheuren te vertonen, vetrouw er niets van. Heb leuke op t oog, we'll see.
En dan moet ie ook nog naar de APK binnenkort, die lagers zullen nu wel een isseu worden. Vorig jaar is trouwens de hele rem bekabeling vervangen (mag ook wel na 20 jaar) en is de kilometer teller er mee uit gescheden. de 100 000 km dingetje loopt mee met de 1 km, wat dus hele leuke uitkomsten geeft ;) De ene dag heb ik er 967.549, en de volgende morgen 67.580 :P

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

zit bijna 2 jaar verschil tussen :P

we mogen wel zeggen: welkom terug :D

Heb je foto's van hoe de AX er nu bij staat? -> www.uploadjefoto.nl.tt

Groetjes,

Michel

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja heb wel fotos, maar hij is er nou niet bepaald van opgeknapt haha. Plaats na de herfstvakantie wel, dan issie als het goed is gespoten!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

aan de binnenkant kan je bijna al de gespoten delen afdekken met plastic kappen die in een GT zitten.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:aan de binnenkant kan je bijna al de gespoten delen afdekken met plastic kappen die in een GT zitten.


Echt waar? Dat is wel handig om te weten!!

staan er toevallig fotos ergens op t forum van zo'n interieur dan?
Ik heb nmlk wel heel veel ' plaatwerk' aan de binnenkant, heb natuurlijk de meest kale versie.

Ik zal zo even weer de fotos opzoeken trouwens, doen het niet meer zo te zien!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

KLIK 1

KLIK 2

Groetjes,

Michel

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

dat ziet er inderdaad gelikt uit!!

Is het moeilijk om aan zo'n interieur te komen?
Dan zou groen nog wel een optie zijn nmlk!

Maakt de keuze wel weer moeilijker haha. Had eindelijk net besloten dat het zwart met witte bumpers en sideskirts word met rood interieur, maar nu kan het dus toch nog wel groen :P

Fotos staan trouwens online, zet ze wel ff bij de openings post als dat nog kan.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

toydoll wrote:Is het moeilijk om aan zo'n interieur te komen?


het makkelijkst is iemand vragen of hij z'n GT wil slopen ;)

Groetjes,

Michel

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

of wachten tot de spulletjes worden aangeboden door iemand die een GT heeft gestript. Ik heb voor het complete setje (voor en achter) iets tussen de 10 en 25 euro gevraagd dacht ik.(ik weet het, waardeloze indicatie, maar kheb geen idee meer) Meestal gaat het voor ongeveer die prijs weg. Je kan het natuurlijk laten spuiten in elke kleur die je wilt.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

nou met die spulletjes van vandeweek moet de auto al een heel stuk leuker worden! Laat is ff wat foto's zien :wink: , wil wel weten hoe die er nu uitziet!

Kom je ook naar de meeting de 22e?

groetjes Sander :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Eerste verhaal geupdate!!

Auto van Koele nu echt in mn bezit, vandaag naar huis gereden, WAUW, wat een auto :D

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ik kom zeker even een
praatje maken aankomende zondag :!: :!: :)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gefeliciteerd en veel plezier met je aankoop! Ik kom zondag ook ff koekeloeren.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Nogmaals gefeli en hou hem heel!! :D
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

peter wrote:Nogmaals gefeli en hou hem heel!! :D

Ooohoh, wat denk je wel niet van mij ;)

Tuurlijk hou ik hem heel!!! :lol:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

echt vette velgjes!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Joost -> Ja die velgjes waren o.a. hetgeen waarom ik die auto zo leuk vond ;)

Update
Radio geinstaleerd, maar de (standaard) boxjes die erin zaten komen amper boven het motorgeluid uit op de snelweg ;)
Dus ga deze week nieuwe halen, nieuwe paneeltjes maken en aansluiten, en die oude doe ik dan denk ik voorin.

En ben opzoek naar skirts & spoiler!

Post Reply