Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Losroyos »

Ik heb met de GTI 1:15 gered. en gemiddelt deed ik 1:13.8

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik heb altijd begrepen dat het plastic aan de buitenkant van een type1 van dat ruwe plastic is wat door de loop der jaren vergrijsd. Bumpers, skirtset, spoiler en tankdop.
Vanaf type 2 waren de spoilers en de tankdop glad.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Ceristimo »

Het gekke is dat een AX plaisir (Type 1) dan wel een gladde spoiler heeft. Althans, mijn huidige heeft een gladde witte spoiler. Of dat is ooit veranderd door een vorige eigenaar.

Om het plastic weer mooi zwart te krijgen kan je het poetsen met lijnzaadolie. WD-40 werkt overigens ook om plastic weer mooi diep zwart te krijgen, maar hoelang dat blijft zitten weet ik niet.

Dat is trouwens een best mooi brandstofverbruik voor een 1.4.

Met de 1.1 rij ik gemiddeld ook 1:15. Soms 1:16, en met een uitschieter 1:17, maar da's alleen bij hele lange (snelweg) afstanden, en continu 105/110km/h. Zuiniger dan 1:17 is mij nog nooit gelukt.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Gizart
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: TueMar02, 2004 6:23:30 PM
Location: NoordNederland
Contact:

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Gizart »

HattoriHanzo wrote:Kleur van de tankdop? Nee niet eigenlijk. Ik ben nu wel nieuwsgierig. De deuk aan de zijkant heeft een collega vandaag met een flinke klap vanaf de binnenkant een heel eind weg kunnen krijgen. Ding rijdt als een trein ik heb al 2x getankt :lol:
Die was eerst wit.
Maar als het niet opvalt dan heb ik hem goed gespoten dus. 8)
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Het verbruik ligt ongeveer rond de 1:13 tot nu toe, met best veel korte stukken. Tankdopje is wel netjes, nou de hele auto nog :lol:

Wel grappig, ik kreeg van een aantal Citroën rijders duimen omhoog. Vanochtend reed ik de parkeergarage in onder het Olympisch Stadion in Amsterdam, een kerel in een Lancia Thesis stak z'n duim ook op 8)

Mijn moeder ging er van de week in zitten, zij is gek op kleine sportieve auto's en zei: zo moeten ze ze weer maken.

Ik hoop over een aantal weken te beginnen om de auto echt in orde te maken, hij verdient 't!
AX-loos

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Ceristimo »

Echt waar? Duimen omhoog? Op een AX?....Cool :D Da's mij nou nooit overkomen...Ik zwaai en flits wel altijd naar andere AX'en, 2CV'tjes en DS'en, maar die negeren het altijd.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

statusquo
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: WedApr11, 2007 12:37:04 AM
Location: Dokkum

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by statusquo »

Ik heb ook paar keer duim gehad van renauld 5 Turbo rijders hier uit de buurt... :D

Om ongespoten plastic bumpers en skirts etc hun kleur terug geven kan je ook een verfbrander ( zo een opgevoerde föhn )
gebruiken. Gewoon rustig heen en weer bewegen over het plastic tot het zijn kleur weer heeft.

Plastic blijft dan heel lang mooi.. oja niet te lang op zelfde plek blijven anders smelt je plastic :P

Oja mijn Ax GT injection doet 1 op 15 ongeveer bij goed doorrijden is 1 op 10-11 ook mogelijk :P
Ax GT Injection 1990.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Ceristimo »

statusquo wrote:Ik heb ook paar keer duim gehad van renauld 5 Turbo rijders hier uit de buurt... :D
Dat vind ik nog steeds supergave wagentjes...Mijn broer heeft een jaar of 10 geleden ook zo'n monster gehad...Die hou je zelfs met een AX GTI niet bij... Superstrakke karretjes, die renaultjes... :D
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

De AX doet het niet meer! Vrijdag reed ik weg en de motor sloeg rustig af 2 meter verder. De startmotor bleef bij starten hard draaien maar de motor sloeg niet meer aan. Aanduwen hielp ook niet. Maandag maar naar laten kijken op mijn werk ik heb de auto daar laten staan. Hopelijk niet de distributie!?
AX-loos

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Ceristimo »

Even de distributiekap eraf, en dan kan je zo zien of die geknapt is. Distributiekap zit aan de kant waar de dynamo ook zit, dus aan de rechterkant van de auto (dus links als je vóór de auto staat). 't Is die plastic kap die verticaal loopt, dus van boven naar onderen aan de zijkant van het blok.

Geen knal gehoord? Hij sloeg gewoon rustig af? Kan het ook heel goed iets anders zijn, hoor...Doet je benzinepomp het nog wel als je de auto op contact zet? Als je in de auto zit en je zet de wagen op het tweede contact, dan moet je achterin, onder je achterbank zeg maar, voor twee seconden een zoem-geluid horen. Is duidelijk hoorbaar. Doet 'ie dat nog?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Sloeg heel rustig af. Ik ga morgenochtend vroeg naar m'n werk dan even goed luisteren, thanx voor de tip!
Last edited by HattoriHanzo on SunNov06, 2011 10:13:16 PM, edited 1 time in total.
AX-loos

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by AlexanderB »

benzinepomp(-bedrading), ontsteking die niks meer doet(of bedrading), of draadbreuk ergens in t injectiesysteem.. in die volgorde.. :)

zoals beschreven, je zou de benzinepomp moeten kunnen horen zoemen, een 2e test is 1 van de slangetjes van het injectiehuis losmaken, dan zou daar benzine uit moeten komen als je start. meest waarschijnlijke candidaat, aangezien ie vaak net wel start op het benzineresidu, maar dan meteen uitvalt en niet meer aan te krijgen is zonder benzinepomp..

ontsteking is wat lastiger te checken, daar heb je 2 mensen voor nodig (1 die de bougie stevig tegen de kop drukt en kijkt of ie vonkt, de ander die start)

die laatste zou een oorzaak kunnen zijn, maar dan word het al een stuk ingewikkelder, en lijkt me ook wel n beetje onwaarschijnlijk...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Super! Ik laat morgen wat van me horen als ik iets weet. Echt handige tips. Dankjewel :jump:
AX-loos

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Nou, staat nu in de werkplaats. De brandstofpomp doet het, distributie draait mee dus daar ligt het niet aan.

Echter, hij vonkt niet blijkt, dus waarschijnlijk bobine of rekeneenheid...

Iemand advies voor me?

Alvast bedankt!
AX-loos

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Terminal »

Probeer bobine/module even te vervangen, die willen nog wel eens er de brui aan geven.
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Ceristimo »

Rekeneenheid? Wat bedoelen ze daarmee? De ecu? (rijcomputer)? Die regelt de vonken niet, dus die kan't niet zijn.

Bobine is een slijtproduct...die kan het dus prima zijn. Het lijkt dus weer mee te vallen, het is niet de distributie :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by Ceristimo »

Rekeneenheid? Wat bedoelen ze daarmee? De ecu? (rijcomputer)? Die regelt de vonken niet, dus die kan't niet zijn.

Bobine is een slijtproduct...die kan het dus prima zijn. Het lijkt dus weer mee te vallen, het is niet de distributie :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Ik zeg het zelf niet goed, module inderdaad. Ik wacht nog even af thanks
AX-loos

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by HattoriHanzo »

Onstekingsmodule is kaduuk, wordt besteld dus ik hoop gauw weer onderweg te zijn en eens echt aan de slag te gaan met het apparaat (thuisfront is niet zo enthousiast als ik zeg maar....)
AX-loos

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jasper/HattoriHanzo, GT 1991

Post by AlexanderB »

tja.. thuisfront :P dr is n reden dat mijn ouders niet weten dat ik een auto heb he :lol:
ze kunnen dr niets positiefs over zeggen, en zijn van mening dat een student geen auto "hoort" te hebben.. nou, dan vertel ik t ze toch niet, ik woon op mezelf, en verdien met mn bijbaantje genoeg €€€ voor de auto.. dus waarom ook niet :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply