Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
-
Ax_Dude
- AX liefhebber

- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
Mja pas op hoor
In het sprintje van 0-70 wil die 1.0 wel, toch in vergelijking met andere kleine wagens (Renault 5, Fiesta enzo...) Een slap onderstel? Bwa, wat heet slap h??
Is wel kicken met zo'n smalle bandjes raggen
Die 1.0 kan je met gemak oprijden
Niet kapot te krijgen
Of toch bijna niet Als je dan toch een ander onderstel wil kan je net zo goed onmiddelijk een saxo onderstel kopen, niet?
-
arnie
- AX super weirdo

- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
die 1.0 kan ik opfokken natuurlijk turbo erin.. intercoolertje.. versnelde nokkenas..
60 pk moet lukken :P haha
Dream on! Ik heb al je berichten hierzo een beetje gelezen en je had amper geld om een GT te kopen dus laat staan een Turbo en een Intercooler
NO offense! Just kidding!
p.s. als je toch zulke wilde plannen hebt heb ik nog wel een AX-sport voor je
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:die 1.0 kan ik opfokken natuurlijk turbo erin.. intercoolertje.. versnelde nokkenas..
60 pk moet lukken :P haha
Dream on! Ik heb al je berichten hierzo een beetje gelezen en je had amper geld om een GT te kopen dus laat staan een Turbo en een Intercooler
NO offense! Just kidding!
p.s. als je toch zulke wilde plannen hebt heb ik nog wel een AX-sport voor je
ey met een beetje karton/ducktape kan dat toch ook gemaakt worden?
-
Rock's
- AX super weirdo

- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Natuurlijk kan je een langzame auto snel en mooi maken,...... maar als je dat echt wil dan kan je beter nog ff doorsparen en wachten totdat er een GT op je pad komt,...dat is uiteindelijk veel goedkoper !
Ik ben zelf ook begonnen met een 11 RE,......maar ik ben niet verder gegaan dan een setje wieldoppen........ een jaar later kocht ik mijn eerste GT.......
Ik ben zelf ook begonnen met een 11 RE,......maar ik ben niet verder gegaan dan een setje wieldoppen........ een jaar later kocht ik mijn eerste GT.......

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Rock's wrote:Natuurlijk kan je een langzame auto snel en mooi maken,...... maar als je dat echt wil dan kan je beter nog ff doorsparen en wachten totdat er een GT op je pad komt,...dat is uiteindelijk veel goedkoper !
Ik ben zelf ook begonnen met een 11 RE,......maar ik ben niet verder gegaan dan een setje wieldoppen........ een jaar later kocht ik mijn eerste GT.......
dat is ook een beetje mijn bedoeling Aad, deze gewoon oprijden.. en voor mezelf beetje opleuken met simpele dingetjes..
weinig geld aan uitgeven.. en dan langzaam doorsparen voor iets echt moois.. maar dan ook gelijk een maat groter het liefst.. ik wil eigenlijk iets in de klasse BX, maar dat is me nu gewoon nog veels te duur
Ok UPDATE
waardoor mij nvorige post volledig verdwijnt.
ik heb een AX! en jawel een 1.0E snelle rkon niet gewoon. De foto's staan een bladzijde terug.
puntjes van aandacht;
- bij 115 trilt het stuur uit me handen [daarboven is dat weer over]
- stoelhoezen zijn om te schieten
- stuur ook [soort plasticdraadje waar je normaal je botorhamszakjes mee dicht knoopt?]
- motor wil heeel graag meer pk's krijgen
- kleine roestpuntjes rond de voorruit. Dat is erg vervelend.. en lelijk.. maar als ik ze even goed behandel roest het iig niet verder.. en lek lijkt het niet!
De lak is eigenlijk nog erg mooi!
Motortje ligt/lag onder een dikke laag stof.. maar loopt heerlijk.. klein beetje chocken en lopen.. goed afgesteld gewoon!
maar ik heb nu dus wel wat kleine dingetjes nodig.. de fietswieltjes moeten bijv nodig vervangen worden [niet qua aantal mm profiel, maar qua wegligging] en de stoelhoezen ook. Roest even snel behandelen en dan beetje poetsen..
volgende meeting kom ik m showen! en glimmen dattie zal doen! ok ik ben zo traag als het maar wezen kan, maar trots wel!
waardoor mij nvorige post volledig verdwijnt.
ik heb een AX! en jawel een 1.0E snelle rkon niet gewoon. De foto's staan een bladzijde terug.
puntjes van aandacht;
- bij 115 trilt het stuur uit me handen [daarboven is dat weer over]
- stoelhoezen zijn om te schieten
- stuur ook [soort plasticdraadje waar je normaal je botorhamszakjes mee dicht knoopt?]
- motor wil heeel graag meer pk's krijgen
- kleine roestpuntjes rond de voorruit. Dat is erg vervelend.. en lelijk.. maar als ik ze even goed behandel roest het iig niet verder.. en lek lijkt het niet!
De lak is eigenlijk nog erg mooi!
Motortje ligt/lag onder een dikke laag stof.. maar loopt heerlijk.. klein beetje chocken en lopen.. goed afgesteld gewoon!
maar ik heb nu dus wel wat kleine dingetjes nodig.. de fietswieltjes moeten bijv nodig vervangen worden [niet qua aantal mm profiel, maar qua wegligging] en de stoelhoezen ook. Roest even snel behandelen en dan beetje poetsen..
volgende meeting kom ik m showen! en glimmen dattie zal doen! ok ik ben zo traag als het maar wezen kan, maar trots wel!
q01z wrote:Ok UPDATE
puntjes van aandacht;
- bij 115 trilt het stuur uit me handen [daarboven is dat weer over]
- stoelhoezen zijn om te schieten
- stuur ook [soort plasticdraadje waar je normaal je botorhamszakjes mee dicht knoopt?]
- motor wil heeel graag meer pk's krijgen
- kleine roestpuntjes rond de voorruit. Dat is erg vervelend.. en lelijk.. maar als ik ze even goed behandel roest het iig niet verder.. en lek lijkt het niet!
Kijk aan...
Bij 115 trillen? Dat is niet een ramp... Die van mij resoneert ook bij de 110km/h... En bij de meeting showen maar hij is traag? Moet je snel zijn om bij een meeting te komen kijken? hahahaha....
Maar congratz.... het trotse gevoel is heerlijk niet?
Crisis... weer een half uur lopen laden
Maar goed, van harte gefeliciteerd Marc! Veel succes/ plezier ermee!
En weer iemand binnen de club aan een auto geholpen, nu ikzelf nog
Volgens mij ben je ook het 1e actieve lid met een 1.0. Wees daar maar trots op! (ben eigenlijk best benieuwd hoe dat rijdt!)
Wat heb je er uiteindelijk nog voor betaald?
Maar goed, van harte gefeliciteerd Marc! Veel succes/ plezier ermee!
En weer iemand binnen de club aan een auto geholpen, nu ikzelf nog
Volgens mij ben je ook het 1e actieve lid met een 1.0. Wees daar maar trots op! (ben eigenlijk best benieuwd hoe dat rijdt!)
Wat heb je er uiteindelijk nog voor betaald?

ik ben zeker trots
tot nu toe vind iedereen m mooi! al heb ik me vader nog niet gezien [die is kritisch.. spreek ik vanavond..]
Rob je mag wel rondje rijden op de meeting hoor
nog bedankt he!
ik heb gewoon 200,- betaald.. die man was zo'n mierenverkrachter dat ik geen eens zin had om af te dingen en bovendien was dat ook niet echt reeel..
ik heb net helaas nog een roestgat gemaakt/ontdekt in de kofferbak.. minder grappig! maar volgens mij niet op een erge plek.. ongeveer 3cm doorsnede nu.. helemaal losgewerkt.
Rob, wat wilde jij nou voor die velgen+banden? mail maar als dat sneller gaat
jeverzindmaarietsleuksomervoortezetten@init-0.com
ik ben nu al 2uur bezig met poetsen.. alle alg restjes wegwerken.. en de zwarte spikkeltjes vd lak.. gaat best netjes! maar ht ging net even regenen
tot nu toe vind iedereen m mooi! al heb ik me vader nog niet gezien [die is kritisch.. spreek ik vanavond..]
Rob je mag wel rondje rijden op de meeting hoor
ik heb gewoon 200,- betaald.. die man was zo'n mierenverkrachter dat ik geen eens zin had om af te dingen en bovendien was dat ook niet echt reeel..
ik heb net helaas nog een roestgat gemaakt/ontdekt in de kofferbak.. minder grappig! maar volgens mij niet op een erge plek.. ongeveer 3cm doorsnede nu.. helemaal losgewerkt.
Rob, wat wilde jij nou voor die velgen+banden? mail maar als dat sneller gaat
jeverzindmaarietsleuksomervoortezetten@init-0.com
ik ben nu al 2uur bezig met poetsen.. alle alg restjes wegwerken.. en de zwarte spikkeltjes vd lak.. gaat best netjes! maar ht ging net even regenen
Ax_Dude wrote:Gefeliciteerd met je aankoop! Dat roestgat zoals jij t omschrijft? Is dat misschien niet toevallig gewoon t gat waar normaal gezien zo'n stang doorheen gaat met daaraan je reserwewiel? Zo ja, geeeen probleemZo nee--> lasserdelasserdelas
neeej dat gat niet.. het zit aan de rechterkant.. je kan me wiel zien
daar dus
op zo'n lasnaad..
ik kan NOG niet lassen.. dat gaan we maar es leren.. plamuren valt vast op bij de APK
q01z wrote:Ax_Dude wrote:Gefeliciteerd met je aankoop! Dat roestgat zoals jij t omschrijft? Is dat misschien niet toevallig gewoon t gat waar normaal gezien zo'n stang doorheen gaat met daaraan je reserwewiel? Zo ja, geeeen probleemZo nee--> lasserdelasserdelas
neeej dat gat niet.. het zit aan de rechterkant.. je kan me wiel zien
daar dus
op zo'n lasnaad..
ik kan NOG niet lassen.. dat gaan we maar es leren.. plamuren valt vast op bij de APK
is geen apk afkeur
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Toevallig heb ik dit weekend ook een gat in de kofferbak gedicht. Dat zat achter het rechterpaneel. Ik moest dat paneel weghalen om een goed massapunt voor de versterker hebben. Haalde dag paneel weg en zag tot mijn grote schrik dat er een gat van ong 3 cm was. Na ff porren met n schroevendraaier bleek het gat 10x10 cm groot. Je kon zo vanuit dat gat het rechterachterwiel zien. Was ook precies op een lasnaad. Volgens die kerel die me altijd helpt als ik iets aan de auto heb, was dat typisch AX.
Zaterdag heb ik dat gat gedicht met polyester en toen 'n laagje scheepsteer eroverheen gesmeerd.
Zaterdag heb ik dat gat gedicht met polyester en toen 'n laagje scheepsteer eroverheen gesmeerd.
- Joris
- AX Master Spammer

- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Popmart wrote:Toevallig heb ik dit weekend ook een gat in de kofferbak gedicht. Dat zat achter het rechterpaneel. Ik moest dat paneel weghalen om een goed massapunt voor de versterker hebben. Haalde dag paneel weg en zag tot mijn grote schrik dat er een gat van ong 3 cm was. Na ff porren met n schroevendraaier bleek het gat 10x10 cm groot. Je kon zo vanuit dat gat het rechterachterwiel zien. Was ook precies op een lasnaad. Volgens die kerel die me altijd helpt als ik iets aan de auto heb, was dat typisch AX.
Zaterdag heb ik dat gat gedicht met polyester en toen 'n laagje scheepsteer eroverheen gesmeerd.
Foei !!
Leuk dat je een ax gekocht hebt quiz!!
Ik zie m graag eens op een meeting verschijnen!
En succes met je plannen !
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
jullie gaan me zeker blijven zien op meetings!
me vader heeft net een rondje gereden en hij was zwaar onder de indruk!
ik had van me buurman Polisher gehad [van f*rd] echt super goed spul! lak glimt als een idioot!
Dat roestgat van mij zit dus op diezelfde plek.. alleen is het bij mij dus niet zo groot.
achter de linker koplamp is echter wel een gat wat serieus lijkt.. niet op een erg punt, maar wel van aardig formaat!
wel leuk dat jullie allemaal zo positief zijn trwns
maakt me blij
me vader heeft net een rondje gereden en hij was zwaar onder de indruk!
ik had van me buurman Polisher gehad [van f*rd] echt super goed spul! lak glimt als een idioot!
Dat roestgat van mij zit dus op diezelfde plek.. alleen is het bij mij dus niet zo groot.
achter de linker koplamp is echter wel een gat wat serieus lijkt.. niet op een erg punt, maar wel van aardig formaat!
wel leuk dat jullie allemaal zo positief zijn trwns
-
IceByte
- AX Master Spammer

- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
je bedoelt aan de kant van de ruitensproeiertank, achter de koplamp, of aan de andere kant, want ik weet wel dat de mijne daar ook een gat had zitten wat nu dichtgelast is.
trillen bij 115km/u kan ook onbalans zijn in de wielen, dus misschien moet je die even een keer laten balanceren als je het hinderlijk vind, de mijne doet het ook zo rond de 90 nadat ze in de garage het plaklood aan de binnenkant dr afgehaald hadden, omdat het tegen mn remklauw aanliep.
Zo'n autootje als je nu hebt is perfect om op te rijden, zolang je em qua roest enzo een beetje bijhoudt, en de motor olie blijft voeren, dan zou ie nog wel even mee kunnen gaan.
Veel kosten moet je dr ook zeker niet aan gaan maken, kijk, een ander interieurtje, paar wieldopjes, spoilertje e.d dat is nog een keer te doen, dat is met mijn dieseltje ook gedaan, het enige dat ik dr nu nog aan laat doen is een roestplek laten spuiten, en de bumpers, verder rij ik dr ook gewoon mee door, en zie wel hoever die nog gaat rijden
trillen bij 115km/u kan ook onbalans zijn in de wielen, dus misschien moet je die even een keer laten balanceren als je het hinderlijk vind, de mijne doet het ook zo rond de 90 nadat ze in de garage het plaklood aan de binnenkant dr afgehaald hadden, omdat het tegen mn remklauw aanliep.
Zo'n autootje als je nu hebt is perfect om op te rijden, zolang je em qua roest enzo een beetje bijhoudt, en de motor olie blijft voeren, dan zou ie nog wel even mee kunnen gaan.
Veel kosten moet je dr ook zeker niet aan gaan maken, kijk, een ander interieurtje, paar wieldopjes, spoilertje e.d dat is nog een keer te doen, dat is met mijn dieseltje ook gedaan, het enige dat ik dr nu nog aan laat doen is een roestplek laten spuiten, en de bumpers, verder rij ik dr ook gewoon mee door, en zie wel hoever die nog gaat rijden
Nah echt kosten wil ik idd niet gaan maken, en als ik wel dure dingen doe, dan wil ik dat ik dat in mn volgende AX ook nog kan gebruiken, of los kan verkopen.. Velgjes, bumbers, spoilers raak je allemaal zo kwijt.. Echt dure technische dingen hoop ik niet op.. dan haal ik wel een ander blok of bak of zo
de roest is trwns linksvoor, dus dat is de andere kant, niet bij de ruitenwisservloeistof-tank [scrabble]
afwerken, plaatje op lassen.. kan vast wel las-les krijgen van vrienden
de roest is trwns linksvoor, dus dat is de andere kant, niet bij de ruitenwisservloeistof-tank [scrabble]
afwerken, plaatje op lassen.. kan vast wel las-les krijgen van vrienden
