Sander aka Sander-ja. AX GT - nieuwe spiegels!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Morgen gaat ie voor de apk, dus vandaag maar even een dagje vrij van school genomen om lekker aan de ax te sleutelen :D .

Heb voor de apk de achterbanden (dunlop sp2000) laten vervangen voor dunlop sp9000's in de maat 195/45r14, en de koplampjes afgesteld (voor zover ik dat zelf kan :P ).

Daarnaast heb ik wat onderdelen van Sander Fieten gekocht, waaronder orginele spiegels. Deze zijn in plaats gekomen voor de m3 spiegels die ik persoonlijk niet zo geweldig vond staan.

Image
De m3 spiegels zijn trouwens te koop :wink: .

De hoedenplank ophanging was aan een kant afgeknapt. Heb die plastic kap dus vervangen zodat ik eindelijk een hoedenplank ik de ax kan hangen :D .

Image
die is kapot :?
Image
met hoedenplankje.

Ook kreeg ik van Sander nog twee knopjes, deze horen op de hendeltjes voor het platleggen van de achterbank.
Image
Het zijn kleine details, maar het maakt de auto naar mijn idee wel compleet.

Nu maar hopen dat de auto morgen zonder al te veel problemen door de apk rolt. Maar dan zijn we er nog niet. Heb nog een orgineel GT stuurtje gekocht, gewoon omdat ik van orgineel houdt :lol: . Het rechter raam mechanisme moet nog vervangen worden, de ruit zakt zo af en toe namelijk naar beneden. Ook wil ik de aansluiting tussen de carrosserie en het dakraam nog even afkitten. Zag laatst namelijk een paar druppels water op mn stoel liggen.

Dat was het eerst weer, laat maar horen!

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Post by homiethomie »

ai... dat wordt een lekkere bekeuring zeker?

maar wel goed dat hij nu lekker loopt!
niet weg doen joh krijg je spijt van.

pracht wagen vind ik het :D
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Kleine details maken inderdaad het verschil! Probeer ik bij mijn ax ook altijd op te letten...

Originele spiegels staan echt stukken beter! :)

Trouwens is de APK gelukt?
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Aii,, die bekeuring zal niet mis zijn. Maar hoe kan het ook anders dan met zon geweldigge pijp van voor tot achter netjes de snelheid aan te houden, Dat lukt volgens mij gewoon niet.

Verkopen is geen optie gebruik dan een andere auto als Daily :oops:

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Thnx voor de reacties!

Apk is helaas niet gelukt, fusiekogeltje rechts moet vervangen worden. Het is even afwachten of Sander Fieten nog een draagarm met nette kogel heeft liggen, dan vervang ik hem zelf. Anders moet de garage er maar even een ander kogeltje in persen. Op dit mankementje na complimenten van de keurmeester, hij vond het een net autotje :D .

Heb er ook al over gedacht om dagelijks in de Jetta te gaan rijden, en de ax als tweede auto te gebruiken. Alleen zit ik dan met mn oldtimerverzekering waardoor ik max 5000km per jaar met de Jetta mag rijden. De ax kan ik helaas niet oldtimer verzekeren (ondanks zn bouwjaar), en voor twee auto's de volle mep betalen zit er voor mij als student niet in...

Ik wacht gewoon eerst de apk af, dan kan ik in tussentijd over eventuele verkoop nadenken. Eigenlijk heeft de ax alles wat ik wil, lekker bochtenwerk, vel motortje, redelijk zuinig, geen luxe en weinig wegenbelasting. Daarintegen krijg ik het niet klaar om me overal aan de snelheid te houden... Lastig :(

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Gister afscheid genomen van mn AX. Alexander is de nieuwe eigenaar.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

waarvoor thanks :) mooie auto. waar ik wel achter kwam toen ik wegreed, de toeter doet t niet, dus ik kon niet ff vaarwel toeteren :P

ik ga zo ff mn eigen wie=wie openen met pix :)

Post Reply