Pocketmech(Volcane 1.1 '94)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Happytree wrote:Nee elke GT heeft ronde wielkasten.

Verder hoor ik hier GT zuinig, toch hoor ik vaak 1 op 12/13 wat ik niet echt zuinig vind voor zo'n lichte auto.
GT's, volcane's en furio's hebben ronde wielkasten.
Maar bij andere AXen kan je ze best rond slijpen :twisted:
Skirts erover heen en je ziet er niets van.

En GT zuinig is mijn ervaring ook zeker niet nee :D
Beter als 1 op 14 lukt toch echt niet. Ja als je idd rijd alsof je een 1.1 hebt haha, maar daar heb je toch geen GT voor ;)

Die 1.1tjes rijden zelfs zuinig als je ze wel lekker doortrapt, waarbij de GT dan 1 op 12 zou doen doet de 1.1 1 op 16 met zelfde rijstijl

GT is dus zeker niet zuiniger.


En die AX die je gevonden had..
Tja over de 2 ton hoeft niets te zeggen. Als er normaal mee gereden is kan dat prima. Maarja, 240 euro? Gepoetst en wel in een garage? Die is stuk, dat kan niet anders.

Wat een voordeel is van 1.1:
- vaak in stuk betere staat. GT's zijn nog wel eens helemaal afgetrapt waardoor alles versleten is.

Nadeel als je er een 'GT' van wil maken:
- heeel veeel werk
hele interieur is anders, dit heeft veeeel minder isolatie en niets aan luxe. Als je dat allemaal wilt inbouwen ben je wel even bezig
- de wielkasten. Die moet je uitzagen ofzo anders past er echt geen leuk wieltje onder.
En ik hoor je over LM 6 spaaks... Succes met zoeken, het is 3 gats he! Anders beter naar een GTI zoeken, die heeft 4 gats, dan heb je nog wat keus.

En een 1.4 inhangen kan prima, maar, ook daar loop je wel tegen problemen aan. Je moet zon blok vinden, die compleet is (motorsteunen!!!!!)
En je remmen upgraden, hele onderstel eigenlijk aanpassen (stabistang, heb je andere draagarmen voor nodig... Andere veerpoten voor grotere remmen.. achteras met stabilisator stang zoeken/monteren..)


Ik denk serieus dat je echt beter voor zon 800 euro gewoon een goede GT/Furio/GTI moet zoeken, je haalt je een heeeele hoop werk op de hals ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

zeg dat dan meteen.....

Post by pocketmech »

Grietje,

Helder verhaal. Ik zoek verder.... Ik heb al wel 4 badeenden gevonden (en aangeschaft). Foto volgt :D
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

de feuateau!!

Post by pocketmech »

Ik zeg maar zo, het is een beginnetje....

Image

Let op de minder briljante blik rechtsachter (lijkt op mij 8) ). En uiteraard "the king of ducks" bovenop de transporter.......
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je hebt ook een ikea kinderstoel..
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

ducks

Post by pocketmech »

Yep, ik heb 'n IKEA stoel.... Ik wordt er alleen te groot voor 8) !!
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

joost, hij heeft geen koninginnen! wel een koning.. telt dat ook?
Image

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

optie??

Post by pocketmech »

Ik heb een 93-er 1.1 tge met verlopen apk (jan 2009) op 't oog van een heeeele verre kennis. Uiteraard voor weinig. Plaatwerk redelijk ok. wiellager voor discutabel, koppakking zweet (olie). Interieur is netjes. Snel rekenen: wiellager persen, koppakking vervangen, meteen maar distributie. Alles bij elkaar aan onderdelen en nieuwe apk 250 euri??? :?
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik weet niet of je de koppakking zelf gaat vervangen? In dat geval redt je 't aan onderdelen en APK waarschijnlijk wel.
Moet er bij het vervangen van de koppakking ook nog arbeidsloon opgeteld worden, dan kom je er denk ik aan tekort...
Kan je overigens ook niet vertellen waar je dan wél op moet rekenen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Morgen heb ik een AX (hoop ik)

Post by pocketmech »

Zo, ik werd vandaag gebeld door ene Joost die zijn Volcane naar de sloop ging brengen als ik 'm niet kocht. Dat kan ik natuurlijk niet laten gebeuren en dus heb ik 'm gezegd dat ik 'm neem. Heb 'm alleen op foto gezien, dus er zijn wellicht wat "verrassingen". :P Ik zal ff een foto maken morgen en posten.

Ik plan om naar de 11 dec meeting te komen, kunnen jullie meehelpen met de gebrekenlijst? :twisted: Ik zal van tevoren ook ff kijken zodat ik jullie wellicht wat onderdelen lichter kan maken :wink:

Dus wordt het toch de sleuteloplossing in plaats van de perfecte basis :lol: .........
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Morgen heb ik een AX (hoop ik)

Post by pocketmech »

Dubbelpost :roll:
Last edited by pocketmech on ThuDec01, 2011 10:11:33 PM, edited 2 times in total.
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Morgen heb ik een AX (hoop ik)

Post by Holländer »

goed bezig, weer eentje van de sloop gered! HULDE!

wij helpen graag op 11 dec, maar ga je daar dan heenrijden zonder apk?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Morgen heb ik een AX (hoop ik)

Post by pocketmech »

Er zit nog APK op to maart (duh), koppakking distributie is in april 2011 gedaan. Moet genoeg zijn om de meeting te halen :D . Zal morgen 1ste inspectielijst opstellen en eens kijken welke spullen ik nodig heb.....(en hoeveel tijd). Ik maak wat foto's, al is het maar voor het (leed)vermaak 8).
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Morgen heb ik een AX (hoop ik)

Post by Mastenhose »

Volcane is een topuitvoering van de AX, blijf er een zwak voor houden!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

De Volcane is binnen.....

Post by pocketmech »

Vanmorgen was het zover: Mijn eerste AX is binnen. Niet volgens de specs en dus met meer werk dan gepland. APK tot in februari 2012, dus eerste nadruk op APK gereed maken.

Zo ziet ie d'r uit:
Image
Als dit werlt zal ik zo ff een eerste overzicht van het werk maken, met foto's.....
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Volcane 1.1 '94 met foto's (en werk)

Post by pocketmech »

De auto is rijdend naar A'foort gekomen en produceerde geen stoom en zo :lol: Dus rijden doet ie, schakelen ook. Het interieur is schoon, maar er is wel in gerookt bleeeeeh :? Als iemand een tip heeft om die lucht er uit te krijgen graag. De roest valt nog mee en de kofferbak ziet er "hard"uit. Bij de eerste korte ronde zonder brug is achter de re koplamp:

Image

De motorruimte ziet er redelijk aardig uit, met wat olielekkage via kleppendekselpakking en carterventilatieslangetje:
Image

Chassis is redelijk strak, 1 deukje achter knipperlicht li spatbord (heeft iemand nog een zwart re spatbord liggen? Verder klein deukje op dak en 1 serieuze kras van 35 cm.Kantel je beeldscherm naar rechts 8) :
Image

Kont(je):
Image

Het interieur (zonder radio en speakers :| ):
Image

Iemand nog een DIN connector liggen?:
Image

En als laatste een scheur in de voorruit bestuurderszijde (is dit afkeur??):
Image.

Tenslotte zie ik dat de achteras vervangen moet worden (wielen iets uit het lood) Ben ik blij dat ik al een andere achteras bij Terminal heb gereserveerd :P
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Pocketmech aka Robert (Volcane 1.1 '94)!

Post by Losroyos »

Die lucht krijg je lastig uit je auto. Maar, je kan het proberen met die denneboompjes. of met die amburpur lucht dingen die je in het luchtrooster kan hangen. dat heb ik ook in de auto. in het begin wat sterk. maar ik vind het wel lekker. vooral beter dan in zon rookhok.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Pocketmech aka Robert (Volcane 1.1 '94)!

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:...in het begin wat sterk. maar ik vind het wel lekker. vooral beter dan in zon rookhok.
Roy, had jij laatst niet een rijtje van een boompje of 20 in je AX aan de spiegel hangen?

Robert, leuke Volcane, veel veilige kms toegewenst!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

lausteen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct12, 2011 1:57:06 PM
Location: Rotterdam

Re: Pocketmech aka Robert (Volcane 1.1 '94)!

Post by lausteen »

Leuk dat het een Volcane is geworden :D ! Ga je die witte streep er nog afhalen of niet? En wat heb je verder aan technische mankementen?

Als je die rooklucht echt weg wilt hebben moet je zo'n osmosebehandeling laten doen bij een carcleaner. Maar dat is niet gratis ;)

Bakjes azijn / gemalen koffie een paar dagen in de auto laten staan wil ook wel eens werken. Iig de auto overal goed uitsoppen / stofzuigen zodat je alle as (naast de aanslag bron van rookgeur) al weg hebt. De echte aanslag uit je bekleding / dakhemel zal er zo ver zijn ingetrokken dat het wel even zal duren voordat het er uit is. Met luchtverfrissers e.d. maskeer je de rookgeur alleen, maar het ruikt iig wel lekkerder.

Als ik het goed zie is de scheur in je voorruit niet vertakt; het is 1 lijn. Dat is nooit afkeur (waar het ook zit)!

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Pocketmech aka Robert (Volcane 1.1 '94)!

Post by gigawebs »

Ik heb destijds mijn interrieur schoon geborsteld met schoonmaakazijn. Stinkt de eerste dagen flink naar azijn. Maar je kan daarna altijd nog een keer met textiel reiniger over je bekleding heen geen. Daarna was de geur al bijna weg.
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Pocketmech aka Robert (Volcane 1.1 '94)!

Post by AlexanderB »

stoomreiniger/tapijtreiniger-apparaat, die kan je huren, schijnt vrij effectief te zijn om de lucht uit je bekleding en tapijt te krijgen :)

din-connector krijg je bij aanschaf van een nieuwe radio er meestal netjes bij, en anders voor n euro of 3-4 bij de halfords enzo :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply