Bas aka Punaxio - Citroën AX 1.0E / Xantia 1.9TD Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

de stootstrips eraf. is veel sportiever
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Duidelijk...

Ze gaan er binnenkort af! :D

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

zet hem morgen goed in de zon per kant en dan ben je vlot klaar (mits het orgineel vast zit)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Raad opgevolgd!
Één stootstrip is verwijderd. Daarnaast ook gelijk de stickers die op de achterklep zaten.

De strip verwijderen ging vrij gemakkelijk. Onder de strip zat erg veel viezigheid dat met een spons al gauw weg was. Vervolgens met een föhn de lijmresten dat eronder zat weggehaald en dat was, inderdaad, een k*tklus en vooral tijdrovend (Maar dat maakt niet uit! Heb ik lekker wat aan mn autootje te doen:D)

Een vriend was van plan zn Toyota Yaris een poetsbeurt te geven en dan was het wat gezelliger, samen wat bezig zijn. Van Yaris poetsen kwam weinig, hij hielp lekker mee aan de AX en heeft op de achterklep een inmiddels al vervaagde sticker mooi verwijderd samen met de "Injection" sticker! Ziet er een stuk frisser uit zo. Nu de NL sticker nog!

Daarnaast de bij de AXclub bekende witte achterlichten geplaatst die ik bij de aankoop van Michel erbij gekregen heb. Ik vind het hem goed staan! :D

Tijd voor foto's... En ik zal gelijk aftrappen met een foto van de achterlichten.

Image

Image
Föhn lag al klaar op het dak

Image
Ghehe.... 8)

Image
Dit ging vrij makkelijk

Image
Nu de lijmresten nog...

Image
Zonder strip :D

Image
En de stickers achterop zijn ook mooi weg! Danku.. Helpende hand

Image

Image
Citroënpet op de hoedenplank.... Pettenplank

Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Dat zijn nog eens goede werken.
Knapt er lekker van op zo!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Top bezig!

Wat is dat wit zo toch gaaf!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zow die knapt op :D
en wat gaan die opa-achterlichten toch goed rond binnen de club haha.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

mooi werk,

jij hebt een pettenplank, grietje heeft een eendjesplank, en ik heb een hoedenplank waar een hoed opligt :P
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

beefy wrote: en ik heb een hoedenplank waar een hoed opligt :P
ik ook :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik heb een hoedenplank met gaten :(
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Vanmiddag ben ik even begonnen met de linkerkant van de auto.
Nadat ik het achterscherm de strip volledig verwijderd heb zag ik 'waterdruppals' vanwege de spons die erover heen geweest is voor al het vuil.

De 'waterdruppels' waren niet weg te krijgen en toen ik beter keek zag ik blaasjes in de lak :(
Nu vraag ik me af wat ik hiertegen moet doen. Mocht dit niet te verhelpen zijn dan gaan de stootstrips er wat mij betreft na het schoonmaken gewoon weer op.
Als iemand een oplossing heeft?:

Image

Daarna heb ik de strip op de deur verwijderd. Hieronder gelukkig geen blaasjes. Het viel me op dat de volledige linkerkant met zwarte tape vastgeplakt zit (ik denk origineel van de strip zelf) Aan de rechterrechter kant die ik gisteravond deed zat overduidelijk dubbelzijdige tape (Ooit een keer opnieuw geplaatst misschien?)

Terug naar de linkerkant: Daar zat alles dermate goed vast dat de stootstrips er af was en de lijmlaag volledig bleef zitten met dit als gevolg voor de stootstrip:

Image

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

buitentemperatuur scheelt nu al bijna 10 graden en dat zonder directe zon erop. die lijm is veel taaier.
En mogelijk hebben ze een andere foamtape gebruikt ivm een herstel..
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Joost wrote:buitentemperatuur scheelt nu al bijna 10 graden en dat zonder directe zon erop. die lijm is veel taaier.
En mogelijk hebben ze een andere foamtape gebruikt ivm een herstel..
Kee dan..

Vraag is nu.. wat is er aan die blaasjes te doen. Ben bang dat het gaat roesten ofzo.
Heb er eentje lekgeprikt en volgens mij is het daaronder zwart.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

De blaasjes worden vermoedelijk veroorzaakt door roest onder je lak.
Enige duurzame oplossing hiervoor is schuren, lassen/plamuren en spuiten.
Wel veel werk, kan met wisselend resultaat zijn.
Aan de andere kant, als je er niets aan doet zet 't toch ook door.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

die blaasjes zjin nog geen roest.... daar vind ik ze te perfect rond voor allemaal...
Het lijkt er meer op alsof het slecht gespoten is geweest.

Denk niet dat er echt iets aan te doen is, behalve (goed) spuiten....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Hoe heb je de strips er afgehaald? Heb je het eerst warm gemaakt met de föhn? Wellicht te veel verhit waardoor de blaasjes zijn ontstaan?
Image Image Image

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

DuFF wrote:
beefy wrote: en ik heb een hoedenplank waar een hoed opligt :P
ik ook :D
heb jij dan ook een echte hoed op de hoedenplank?

@ punaxio.
de stootstrips terug steken is het probleem verstoppen, als er water aankan zal het roesten onder je strip
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Bossie wrote:Hoe heb je de strips er afgehaald? Heb je het eerst warm gemaakt met de föhn? Wellicht te veel verhit waardoor de blaasjes zijn ontstaan?
Hoe langer ik er naar kijk en in geheugen ga graven hoe dit mogelijk is denk ik inderdaad aan oververhitting van de föhn.
Naar mijn idee heb ik hem niet meer gebruikt dan bij de andere delen maar het kan dus inderdaad wel zijn dat dit ooit een slecht gespoten gedeelte was wat minder goed tegen de hitte kan.

Als je nu met de vinger over de blaasjes gaat voel je dat ze keihard zijn, bijna niet in te drukken. Behalve met een spelt, wat ik ook even geprobeerd heb om te kijken wat er onder zat. Naar mijn idee niets bijzonders, het is daar gewoon zwart.

Om de 'schade' te verbloemen de stootstrips maar weer monteren of een leuke striping (Tips?)

In ieder geval is de linker zijde nu volledig stripvrij, ben gek genoeg verder gegaan met links. De zwarte lijmlaag zit er nog en daar ga ik morgen mee bezig net als het poetsen met commandant.
Hij staat momenteel keurig geparkeerd naast een jongere broertje/zusje: Een Saxo :)

Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Wat voor een soort föhn heb je gebruikt?
Vraag me namelijk af of een 'huis-tuin-en-keuken-föhn" wel warm genoeg wordt om blaasjes in de lak te veroorzaken?
Die dingen zijn volgens mij beveiligd om te voorkomen dat mensen geen brandwonden oplopen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply