Philip Eykens aka axGTvolcane (ax GT volcane 1.4)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

Het topic nog eens van onder het stof halen. De wagen is verhuisd en heeft een nieuw onderkomen gekregen bij mijn grootvader. Wat is er nu dan nog aan gebeurt. Dakvenster weg, klapvenster eruit, achterbank weg,... Morgen ga ik nog een laspost halen en dan kunnen de grove werken beginnen. Maar eerst wat foto's:

Zijn nieuwe stalplaats :D :

Image

Zonder klapvensters en zonder klapdakje:

Image
Image

Zoals al is opgevallen toch redelijk wat roest aan de klapvenstertjes, maar dit wordt allemaal bestreden en desnoods vervangen door nieuw staal. :)

Image
Image

En dan nog twee foto's, eentje van mijn schroefset van raceland die nog mooi in de verpakking zit. En eentje van mijn stabilisatiestang die ik er eens heb opgelegd:

Image
Image

Vanaf nu gaan de updates wel wat sneller komen aangezien de wagen nu droog staat en ik nu ook in wat minder weer kan doorwerken.

Grtz de Phille

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Vandaag nog snel naar de winkel gereden voor een laspost. Daarna nog twee uurtjes gaan verder doen aan de wagen. Nu is hij leeg vanbinnen, alleen nog de koffer zien leeg te maken en de motor eruit en we kunnen beginnen lassen .

Hier wat foto's van vandaag:
Wel weer wat roest gevonden links en in de hoek van de deuropening waar de twee platen zijn gepunt.

Image
Image

Een lege GT:

Image

en als laatste mijn nieuw speelgoed:

Image

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, de volgende keer neem ik terug mijn digi mee.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Succes met de werken e ;)
Altijd leuk om nog eens een Belgisch project te zien :D

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

met dat nieuwe speelgoed zijn die roestplekjes wel te verhelpen.

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Viola vandaag nog een paar uurtjes verder gewerkt, morgen hoop ik er nog wat aan te kunnen doen. Vandaag hulp gehad van Dirk (aka Green Angel) waarvoor veel dank. Deuren zijn verdwenen, motorkap weg, kortom alles wat met schroeven vast hangt is weg :lol: .
Hier dan de foto's:
Al de stukken die vandaag van de wagen zijn verdwenen:

Image
Image

En zo staat hij er nu bij, zonder al zijn nodige afdekstukken:
Image

Spijtig genoeg ben ik weer heel wat roest tegen gekomen, foto's zeggen genoeg denk ik:

Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Zo dat was het weer voor vandaag, ik hoop morgen weer wat werk te kunnen doen.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Lekker grondig aan het aanpakken.
Daar gaan wel wat lasuurtjes in zitten... succes!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Vandaag twee uur zitten klommelen aan een onozel achteras.Al een geluk dat ik dan weer wat hulp heb gekregen. Hij is er uiteindelijk toch onderuit, ook maar snel de uitlaat weg gedaan. Nu nog de naftbak weg en we kunnen beginnen met de achterkant al op te lappen.

foto achteras en uitlaat:
Image

en dan om vandaag af te ronden een foto van de onderkant zonder de boven vermelde stukken:

Image

Volgende week de naftbak zien te verwijderen en we kunnen de achterzijde al beginnen oplappen. Daarna is de voorzijde aan de beurt.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ehm... staat de auto nu zo op het randje van die linker assteun? :shock:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

MNM(tm) wrote:Ehm... staat de auto nu zo op het randje van die linker assteun? :shock:
Nee nee, zeker niet :wink:. Dit was voor de as er onderuit te halen, zodat hij op het derde pootje kon steunen. Anders zou hij op mijn hoofd vallen. Er staat er nog eentje op het krikpunt maar dat zie je net niet op de foto.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Okee, dan ben ik weer gerust gesteld. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Weer twee uurtjes kunnen werken aan de GT. Naftbak is eronderuit, naftbuis is weg en alles is proper gemaakt en klaar om morgen behandeld te worden. Maar nu eerst wat foto's :D . Dat maakt het toch net dat ietsje interessanter dan alleen maar mijne zever hé :wink: .

foto 1: De naftbak die gelukkig is dat hij eens onder de ax uit mag.
Image

foto 2: De plaats waar de naftbak hoort te zitten, lekker leeg zodat ik er goed onder kan om aan de kas te werken.
Image

foto 3: En natuurlijk nu dat hij proper is kan je het werk van de roestduivel goed zien. Hier nog eens de bumpersteun linksachter die helemaal weg is.
Image

foto 4: En dan een gat net achter de lamp.
Image

foto 5: Foto van de wielkuip linksachter net proper gemaakt en klaar om morgen de grote werken te ontvangen.
Image

foto 6: Mijn trouwe vierwieler die me dagelijks brengt waar ik moet zijn.
Image

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Viola, vandaag gestart met het verwijderen van de rotte plekken. Gestart zijn we rechtsachter aan de venster. Hier hebben we een stuk moeten verwijderen waar we niks meer met kunnen doen, volledig doorgeroest! Dan zijn we is gaan kijken in de deuropening en we hebben geluk , het is niet doorgeroest, alleen moet ik dit nu nog met de hand wat bijwerken. En als laatste hebben we de gaten in de bodemplaat wat zuiver gemaakt zodat ik juist kan zien wat weg kan en wat nog bruikbaar is.

Nu foto's, is nog niet echt veel op te zien aangezien ik eerst alle plekken er ga uithalen vooraleer ik begin te lassen.

foto's van de rechterachter venster die een stukje is verloren :D
Image
Image

foto van de deels bewerkte roestplek in de deur
Image

de laatste foto voor vandaag is van de rotte plek in de bodemplaat die nu een beetje proper is gemaakt.
Image

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

De vorderingen van deze avond er eens opgooien. De roestplek in de deur is helemaal weg en klaar om een nieuw stukje over te lassen. Ook de venster is klaar om gelast te worden en de gaten in de bodemplaat zijn bijna klaar, nog een klein beetje roest verwijderen aan de zijkanten en die kunnen ook gelast worden. Het gaat nog tamelijk goed vooruit :) .Het is wel telkens prulwerk om al die roest te verwijderen.

foto's:

Hier zat ooit een grote roestplek :twisted: . Nu is alles klaar om er een stukje bij op te lassen en te behandelen.
Image

twee foto's van de plekken in de bodemplaat
Image
Image

En tijdens de werken ging plots mijn voorruit lopen :? . De ruitenkit om de venster te houden was steenhard en kleefde helemaal niet. Ik kon geluk de venster nog heelhuids demonteren. Dus nu heb ik al een propere voorruit voor als de wagen terug komt van de spuiter.

Foto van de wagen zonder voorruit :)

Image

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

dit is alles bij elkaar geen half werk zeg :lol:
keep up the good work :)
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

wauw, diep respect:D!

Zo wil ik mijn AX GT dus ook een keer opknappen, maar dan heb ik toch echt ook zon garage nodig :D!

Super werk, keep us posted!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

Thx voor de goede reacties. De updates zullen zeker volgen, normaal wordt deze avond aan de achterkant gestart. Dus als alles goed gaat, deze avond weer nieuwe foto's :D .

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Vandaag weer enkele uurtjes kunnen werken aan de GT. De vensters zijn roestvrij gemaakt, zoals zichtbaar op de foto's:
Image
Image

De oppervlakkige roest aan de deuropening weg gedaan.
Image

De beide bumpersteunen zijn roestvrij, eigenlijk zijn er gewoon geen bumpersteunen meer :D . Dit is maar een foto van één bumpersteun, de linksachter.
Image

Het gat in de zijdrempel rechtsachter is een beetje groter geworden :) . ik heb de roest er gewoon uit gehaald.
Image

Nu zijn het nog maar enkele plekjes die dienen aangepakt te worden. Alles wat beroest is probeer ik eruit te halen, ik ga geen enkel risico nemen. Wat ik er niet uit krijg zal met handwerk dienen verwijderd te worden, of met de Dremel.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

klopt het dat dit project te koop staat???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Doe eens een update ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Was dit topic alweer vergeten! Ben wel erg nieuwsgierig ook!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply