Arjan Klepper a.k.a. arjanklepper Peugeot 309 1.1

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Gelukkig er zijn meer families met een rood, wit en blauw trio AX'en :wink:

Image

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Schitterend, de hele familie aan de AX!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

goed en slecht nieuws over mijn ax.

Post by arjanklepper »

goed nieuws eindelijk van die niet zo mooie wieldoppen af. hoewel het geen licht metaal is ben ik erg blij met mijn nieuwe naafkappen. staat een stuk beter onder mijn auto vind ik zelf.


Hellaas komt met goed nieuws meestal slecht nieuws en is mijn aandrijfas rechtsvoor naar de knoppe. een tikkend geluid wat word gezien als een lekke stofhoes en een stukke homokineet.

Ik vond gelukkig bij een autodemontagebedrijf een nieuwe aandrijfas. ik kreeg bij deze de garantie dat hij goed was en mocht hij toch tikken krijg ik zonder moeite een nieuwe. voor 25 euro dus gegarandeerd een goede as. Dit demontage bedrijf is echt super. alle auto's gesorteerd op merk en een grote loods met goederen op merk en type gesorteerd. hier haalden we vrij veel spullen een intrieur tip top conditie 25 euro aandrijfas met garantie 25 euro dynamo voor de Bx van een maat van mij 25 euro met garantie een GT bumper voor mijn broertje zoals je raad 25 euro naafkapjes en zonnekleppen 10 euro. deze slopers waren super aardig netjes en gesorteerd en geven zelfs garanties op hun goederen. ik was erg onder de infruk van deze mensen. Hun bedrijf heet pronk en zit vlakbij sintmaarten in Noord-holland. dus woon je in de buurt is het zeker waard om daarheen te gaan voor je reparaties.
Last edited by arjanklepper on SunApr29, 2018 8:38:48 PM, edited 1 time in total.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

nieuwe as :D

Post by arjanklepper »

He he eindelijk van die nare tikkende homokineet af.
Heel mooi asje erin laten zetten door mijn lieftallige broertje :D
En nu is mijn auto weer tip top in orde
:jump:
En omdat dat lekker goedkoop was meteen maar een nieuwe hoedenplank gebouwd met speakers erin :D 2 X 600 watt dat doet je oren veel goed als je heftige muziek draait. Natuurlijk netjes bekleed met speakerstof. Top spul dat, het dempt je geluid niet maar ziet er wel super strak uit.

Nu weer opzoek naar een nieuw verbeter punt aan mijn auto.
toch maar ff opzoek naar een dichtbij zijnde GT bumper ofzo.
En misschien booskijkers aan moterkap lassen. aangezien een maatje mijn auto wil spuiten moet dat er wel voor gebeuren dan is het het mooiste

Mochten jullie nog leuke ideeen hebben voor mijn auto hoor ik het graag.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

ivar
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedFeb27, 2008 3:00:50 AM
Location: heerhugowaard
Contact:

lampen

Post by ivar »

hee ar je broertje hier wat was dat okal weer met die angel eys van welk merk kon dat op een ax
met het oog op verbetering :P

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Rest in Pieces

Post by arjanklepper »

Vorige week met de sneeuw op een ijsplaat gekomen en zo een lantaarnpaal dwars door mijn koplamp.
Chassis krom dus voor mij total loss.
De HZ-RR-38 is officieel dood.
De onderdelen zullen gebruikt worden voor mijn broers en broertjes ax. de moter gaat morgen over en de rest word naar de sloop gedaan.
Dus mensen als je nog onderdelen zoekt voor een 5 deurs AX varierend van een net intrieur tot deurpanelen enzo dan hebben jullie vanaf nu 2 dagen om ff een berichtje te sturen. want anders is het schrot.

Ik blijf nog wel rondhangen op het forum aangezien mijn nieuwe auto een Peugeot 309 dezelfde moter heeft.

Groetjes Arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Mijn Leeuwtje

Post by arjanklepper »

Nou zoals ik een eeuw geleden geschreven had was mijn ax dood. en zijn alle bruikbare dingen overgegaan naar andere ax-en van me broertjes.
Ik heb hierna een Peugeotje 309 gekocht en heb hier al het een en andere aan gedaan. maar deze auto's zijn wel minder leuk dan a'-en om aan te knutsellen. weinig onderdelen verkrijgbaar en veel moet je zelf maken.

Toch maar een fotootje tis geen Citroën maar wel frans.

Image
Hier heb ik al 15 inch speedline velgen onder gedaan waar ik nu opzoek ben dat iemand custom naafkapjes kan maken voor me. deze had de persoon niet meer.

en een 309 GTI spoiler. haalt net dat kakkie lelijke van de auto af.
anders was het helemaal zo een gedrocht. :D
Ben nu were opzoek naar een project. want een ander moterblok in deze trage 1.1 bouwen blijkt ook een hel te zijn :P altans het vinden van een goed blok :D

Groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ik vind een 309 eigenlijk wel nog vet. (en die wielen heb ik ook onder mn ax :P)

Ligt daar geen TU-blok in misschien? Dan kan je daar toch een 1.6 inleggen?
AX-kopen is verslavend.

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Dank je :D
Maar toch is het wel een bejaardenauto in hart en nieren. Maar die velgen zijn mijn grote trots :D want 13 inch staal met wieldoppen doet het hem toch niet. die 15 inch verjongt hem meteen met 6 jaar ofzo in aanblik :D

En je hebt een geweldige velgkeuze persoonlijk vind ik dit een paar van de mooiste niet extreem overdreven lichtmetalen velgen. staan stoer maar ook niet te overdreven voor een oude auto.

En ja tis een HDZ TU1M motor die erin hangt. maar moet even kijken wat ik erin wil hebben qua motor. aen eigenlijk of me ouders het toelaten :P hahaha (die worden gek van auto troep :P

Eerst ga ik de vering een beetje veranderen. voor staat hij te hoog achter is prima. alleen moet veel stugger worden. die vering achter heeft de grootste prioriteit.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Na wat googlen zag ik dat je ze ook met XU blokken hebt, dan kan je denken aan een 1.9 blok (Die past ook in een 205. Die 205 is trouwens overleden aan gebroken motorsteun :) ).

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

arjanklepper wrote:Maar toch is het wel een bejaardenauto in hart en nieren.
hoeft niet hoor:
Image

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

@ raoel Na deze heb een TU1M blok dit weet iik van de peugeot dealer:P
Dus dat is ook weer jammer. zo een 1.9 is wel heftig namelijk :P

@browney je foto doet het niet :(

Maar wat me wel opvalt Peugeot dealers zijn Eikels.
Ik voor de verf op kleurcode naar de dealer bellen vraagt hij mijn chassisnummer ik heb dat opegegeven. kijkt hij in zijn systeempje verteld hij me gewoon dat ik een te oude auto heb volgens hem en dat hij me niet wil helpen. En bij de automaterialen handel hebben ze alles voor me opgezocht en liep ik 5 minuten later met de juiste bus en een grijns op me koppie weg :D

Zelfde antwoord kreeg ik toen ik een pakking tussen injectiehuis en inlaatspruitstuk wilde hebben :P

Dus meteen naar me oude vertrouwde cito dealer. heeft me binnen 2 minuten de juiste pakking meegegeven voor 2 euro :D

Maar wat is nou het precieze verschil tussen een XU en een TU blok. hebben jullie foto's qua ophangpunten wat er veranderd zou moeten worden?
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Het verschil XU en TU is dat de inlaat/uitlaat aan de andere kant zit vanuit de auto gezien.

motorsteun boven de dynamo (passagierskant)
Image

motorsteun zijn de 3 bouten linksvooraan (passagierssteun)
Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

309 GTI had volgens mij een 1.9i 16v blok, 1.9i 8v van een 205 is hier ook goed in te passen. De 8v variant van ´t motorblok lag ook in een ZX Volcane.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

okey valt dus wel mee qua verschillen:D
heb ook via rallye.nl een andere 309 eigenaar gevonden die onwijs veel weet van moterblokkken omhangen in 309's hij heeft zelf een GTI en een 1.4 (gelijk aan mijne qua techniek) die hij ombouwd tot een 309 rallye. kreeg via hem te horen dat ik ook gewoon een xu blok erin kan hangen aangezien de ophanging hetzelfde is. dat scheelt al zeker een hele boel :D
zo komt een ander blok wle heel dichtbij :D
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Hey allemaal,

Kleine update van mijn niet-ax peugeotje 309.
Ik merkte laatst dat mijn bandjes steeds mee begonnen aan te lopen doordta de auto te ver doorveerde.
Had 2 compleet verrote dempers. dus heb gauw een nieuw setje Sachs Dempers gehaald en is nu weer lekker stug. kan nu een stuk sneller door rotondes heen (scheelt weer irritaties achter mij XD

Tevens heb ik een bleutooth systeem ingebouwd voor mijn telefoon. de Parrot MKi9200 met stuurbesturing en een klein lcd schermpje. God wat is dit lekker zeg. een druk op de knop. en de robot muts vraagt wie je wilt bellen. even een naam noemen en je belt al :D hoe gaaf is dat.

voor de rest zit er aansluiting aan voor Ipod ,usb stickies, sd kaartjes, line-in ingang alles gewoon te besturen en te openen via de stuurbediening.

Binnenkort mijn speedline velgen opknappen aangezien de vorige eigenaar niet bijster netjes was ermee en 2 ervan wat beschadegingen hebben (dood zonde natuurlijk)

De motorblok ideeen zijn even van de baan aangezien ik aan het afstuderen ben en mijn auto elke dag nodig heb om 80 km te rijden per dag.
dus kan hem niet missen. binnenkort wel even distributie doen dan is hij weeer klaar voor de komende eeuw :D

Groet Arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Woensdag APK
dus dit weekend maar even klussen aan de 309.
de handrem afgesteld want links achter deed niets.
neon eronder vandaan.

tot ik tot mijn grote schrik roestige rem en benzine leidingen zag.
Meteen een schuurblokje gepakt en volgas alle leisinden geschuurt en behandeld.
ziet er toch wel knap uit allemaal hoogglans zwarte leidingen onder de auto.

nu hopelijk buiten het gescheurde ashoesje geen werk aan mijn auto maar dat merk ik woensdag wel :D
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

JEEY NIEUWE APK :D

Post by arjanklepper »

Jeey nieuwe APK

- Ashoesje RV
- Handremkabel compleet door
- Lampje kentekenverlichting.
- Draaibare trekhaak zat voor kenteken dus alleen wegdraaien.
- En dooie labda sensor.

Lang leve me broertje (automonteur)
alle punten samen opgelost. en de labda uit een sloper gehaald :D
dus al met al voor nog geen 100 Eu nieuwe APK
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Jij ook gefeliciteerd, toch vin ik dat leuke autotjes :D

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Ha dank je :P jouw karretje is ook echt geweldig. je hebt er al best veel tijd ingestoken. en dat is hij waard
ik baal wel dat mijn ax dood is.
maar dit is een lekkere ruime vervanger ervoor :D
qua techniek is het net een ax alleen wat groter
En je ziet het maar weer die franse bakkies zijn best betrouwbaar en weinig dure reperaties :D

Alleen jammer dat Peugeot fora lang niet zo gezellig zijn als de axclub :P als je geen xsi of rallye heb ben je niets :P

Nu ben ik hard aan het afstuderen maar een ax komt er wel weer naast als ik meer tijd heb. dus nog 2 maanden wachten en dan kan ik weer eens wat leuks doen :D
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Post Reply