GTi Ruudje's AX GTi
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
nou we zijn een paar weken verder en er is veel gebeurd,
we hebben een sloop ax gti gekocht en gedemonteerd, en de sensoren van de sloper zitten nu in mijn GTi, en nu bokt de auto veel minder, en is ie een stuk zuiniger.
verder heb ik een bobine vervangen, de achteras van een GT gemonteerd dus de achterwielen staan nu ook weer zoals het hoort.
deze week heb ik de andere veren in de pootjes gezet, zoadt ie niet meer met de neus in de lucht staat te staren, maar netjes 4.5cm dichter bij het asfalt ligt. Vandaag nog de versnellingsbak vervangen, en 2 nieuwe aandrijfassen gemonteerd.
de auto rijdt nu als nieuw en ik moet zeggen dat ik nu echt voel dat het een GTi is.
lekker wagentje moet ik zeggen
meteen even lekker de auto gewassen (tevens goed voor erg vieze handen ) en wat foto's wezen maken
we hebben een sloop ax gti gekocht en gedemonteerd, en de sensoren van de sloper zitten nu in mijn GTi, en nu bokt de auto veel minder, en is ie een stuk zuiniger.
verder heb ik een bobine vervangen, de achteras van een GT gemonteerd dus de achterwielen staan nu ook weer zoals het hoort.
deze week heb ik de andere veren in de pootjes gezet, zoadt ie niet meer met de neus in de lucht staat te staren, maar netjes 4.5cm dichter bij het asfalt ligt. Vandaag nog de versnellingsbak vervangen, en 2 nieuwe aandrijfassen gemonteerd.
de auto rijdt nu als nieuw en ik moet zeggen dat ik nu echt voel dat het een GTi is.
lekker wagentje moet ik zeggen
meteen even lekker de auto gewassen (tevens goed voor erg vieze handen ) en wat foto's wezen maken
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
volgend jaar kijken voor mooie strakkere velgen die ik beter bij de auto vindt passen dan deze "afgeronde" velgen, maar nu eerst een jaartje lekker sparen en genieten ven de GTi.
De uitlaat moet idd iets hoger , maar als ik de ruitenwisser lager zet dan raart ie met wissen niet de hele voorruit meer, en das irritant
De uitlaat moet idd iets hoger , maar als ik de ruitenwisser lager zet dan raart ie met wissen niet de hele voorruit meer, en das irritant
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
nu de ax lekker loopt, heb ik hem voorzien van een openluchtfilter, het ie een K&N filter (met green olie erin ) met een PVC (tempproof) aanzuigbuis met een opvangreservoir voor de evt olie uit de carterontluchting, en alle nippels voor de aansluitingen ven bv de stappenmotor, en de luchttemperatuurmeter.
laagje zwarte lak eroverheen en klaar
laagje zwarte lak eroverheen en klaar
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
Ik heb de ax een paar dagen moeten missen om grote problemen op te laten lossen.
de koppakking lag eruit, en omdat ik toch volgend jaar de distributie wilde aanpakken, heb ik maar alles laten doen wat nodig was.
ik kan wel stellen dat de ax nog niet zo lekker liep als nu.
een lijstje van veranderingen (overigens bij de dealer laten doen hoor )
koppakking vervangen
klepseals vervangen (hij verbruikte best veel olie)
kleppen gereinigd en waar nodig bijgeslepen voor percecte passing
nokkenas gereinigd
tuimelaars gereinigd
kop gevlakt
onderblok nagekeken (is tip top in orde volgens de monteur)
distributieriem en spanrol vervangen
waterpomp vervangen
koelvloeistof vervangen
dus ik heb een koprivisie achter de rug.. en ik moet zeggen dat ie nu al erg lekker loopt. de ecu moet zich nog 1000km inleren, maar daar gaat ie alleen maar beter van lopen.
verder heb ik de orriginele velgen wit gespoten, laten balanceren en gemonteerd, ik vind het wel passen bij deze gti...
klaar voor full speed zeg maar
de koppakking lag eruit, en omdat ik toch volgend jaar de distributie wilde aanpakken, heb ik maar alles laten doen wat nodig was.
ik kan wel stellen dat de ax nog niet zo lekker liep als nu.
een lijstje van veranderingen (overigens bij de dealer laten doen hoor )
koppakking vervangen
klepseals vervangen (hij verbruikte best veel olie)
kleppen gereinigd en waar nodig bijgeslepen voor percecte passing
nokkenas gereinigd
tuimelaars gereinigd
kop gevlakt
onderblok nagekeken (is tip top in orde volgens de monteur)
distributieriem en spanrol vervangen
waterpomp vervangen
koelvloeistof vervangen
dus ik heb een koprivisie achter de rug.. en ik moet zeggen dat ie nu al erg lekker loopt. de ecu moet zich nog 1000km inleren, maar daar gaat ie alleen maar beter van lopen.
verder heb ik de orriginele velgen wit gespoten, laten balanceren en gemonteerd, ik vind het wel passen bij deze gti...
klaar voor full speed zeg maar
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
Rio97 wrote:Ik ben het er helemaal mee eens dat deze velgen erg leuk staan.
Maat dat vond ik van de vorige ook!
Waarom deze change?
ik had deze velgen liggen en ze waren erg lelijk..
ik heb ze geschuurd en wit gespoten en daarna 2 lagen blanke lak eroverheen tegen het verkleuren.. De 22e hebben we van citrofriends uit een dag op het circuit van zandvoort gepland, en ik kan daar 40 min vrij rijden. ik vind het zonde als ik daar met de 15" velgen een curbe stone raak in mijn enthousiasme . deze 13" velgen hebben goedkope banden eromheen (die gerust kaal mogen worden), en de wang is een stuk hoger, en dus is de kans op beschadiging op het circuit veel kleiner. De 15" pirelli banden spaar ik liever nog een beetje.
reden 2 is dat de 15" velgen ook wel een opknapbeurt kunnen gebruiken en dus kan ik daar nu rustig aan gaan werken..
maar ik vind het zo mooi staan nu, dat ik overweeg om deze velgen in de toekomst te laten stralen en te poedercoaten, maar dat weet ik nog niet
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi