Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Opknappen dat ding zou ik zeggen!

Zoveel is het nou ook weer niet toch ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

TwoTone wrote:Opknappen dat ding zou ik zeggen!



Is ook m'n eerste idee, maar ik had hier totaal niet op gerekend.
Lastig dilemma, hij kan nog wel gered worden, maar wat het allemaal gaat kosten en in hoeverre het een origineel blok is weet ik niet.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik kan een hoop voor je doen. Zal ik in 't weekend eens even komen kijken & vergelijken? Of misschien moeten we binnenkort eens samen naar Limburg rijden :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Daar zit nog wel wat werk aan, linksachter is het plaatwerk gewoon helemaal weg :shock:

Gelukkig bij een liefhebber tercht gekomen dus het gaat wel goedkomen met em. ;)

Groetjes,

Michel

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Damn, das heel veel werk zo te zien, maar niet onmogelijk om op te knappen :wink:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

waar zien jullie heel veel werk? ik zie een nieuw zijkantje dat ingelast moet worden :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Het is niet alleen het nieuwe zijkantje.
Ik heb vandaag de hele dag foto's gemaakt, alles opgesomt en geprobeerd hem te laten lopen.
Ik heb er niet het geld en de tijd voor om hem op te knappen. Ik zie er echter wel mogelijkheden in om m op te knappen.
Misschien is er iemand die dit wil doen, hij staat nu dus ook aangeboden.
Ik ga niks strippen tenzij niemand hem wil.
Last edited by Browny on WedJun28, 2006 6:25:10 PM, edited 1 time in total.

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

Ja Ivar, ik zag 't vanmiddag aan... d'r moet nog wel 't een en ander aan gedaan worden, maar hij viel mij opzich reuze mee

ik denk ook inderdaad je ontsteking of iets, startmotor draait wel maar geen vonk ofzo

in ieder geval succes met verkoop/opknappen/strippen whatever :wink:
1721 cc Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Momenteel bezig een planning te maken om het nieuwe blok in de 1.0 te bouwen.

Onderdelen die ik ga vervangen voor het blok erin komt:

Koppakking
Waterpomp
D-riem
Spanrol
Nokkenaskeerring
Krukaskeerringen
Thermostaat
Koppelingsplaten + drukgroep
Klepdeksel (voor een zilvere) + pakking
Bougies
En alle filters en andere pakkingen.
Uiteraard ook olie, bakolie etc.


Als het goed is zit ie voor augustus in de ax. :D

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ga je er eigenlijk nog een 5bak aan koppelen? of houd je 'm met 4bak :evil: ?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Volgens mij heeft Ivar een 5-bak, toch?

Anders heb ik voor die 35 eurootjes uit de deal nog wel een goed vijfbakkie liggen met 124.000 km ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik heb twee 5-bakjes liggen thuis, eentje met 115dkm en 1-tje die ik ooit van marc heb gekregen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Voor het blokje heb ik nu ook de keus voor een carbje en ik heb een sportnokkenas, datgene waarvoor ik de sport eigenlijk had gekocht.

De sport wordt gelukkig opgeknapt en ik ben blij dat ik hem op heb gehaald.
Hij is verkocht namelijk als onderdelenbak en er werd diverse malen gezegd dat ie totaal niet viel op te knappen. Een andere koper had er ook goed geen hoop meer in kunnen zien. Ik zag dat wel en kevin ook en kevin gaat hem nu opknappen, dus ik kan hem ook nog eens terugzien. :D
Het heeft me veel tijd gekost en financieel ben ik een beetje op achteruit gegaan, maar, ik heb nu wel een sportnokkenas voor dat beetje! :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

....en de instant-liefhebber die ontstond toen ie een rondje mee mocht rijden met mijn "oude" SPORT gaat 'm nu waarschijnlijk kopen en verder in ere herstellen... :D Dus mijn oude blijft ook in de buurt!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gisteren voor het eerst met panne langs de weg gestaan dat ik niet verder kon rijden. (ook een keer een gebroken uitlaat gehad maar dan kan je met veel herrie verderrijden)
Ik reed ongeveer 120 op de zuilense ring bij maarssen toen er plots een verbrand plastic stankje kwam opzetten en er rare geluiden van onder de kap kwamen.
Motor deed alles nog, maar meer toeren betekende meer herrie. A.s.a.p. gestopt en de kap open. Waren de lagers van m'n dynamo naar de haaien. :roll: Heel de koelvin (van plastic) vastgenaaid en half weggesmolten. Ook de v-snaar mistte wat tandjes. Toen een redder in nood gebeld (vriendin) die met een gereedschapskoffer en een andere dynamo (had ik reserve) mijn kant op kwam. Ongeveer anderhalf uur later (uurtje wachten, kwartiertje sleutelen) reed ik weer lekker naar huis, dus het viel gelukkig allemaal mee. Was wel ff schrikken.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Vandaag de ax weer apk waardig gemaakt. Originele lichten en motorkap geplaatst. Ook de kentekenverlichting verder in orde gemaakt en de mistlichtjes afgeplakt zodat ie woensdag weer gekeurd kan worden. Het 1.4blokje is door een revisiebedrijf schoongemaakt en zowel het blok als de bak zien er nu weer super uit. Blokje a.s.a.p. in elkaar zetten en na de apk kan ie er dan in, hopelijk voor 1 september, want dan begint mijn school weer.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

En zo hoeft een beetje AX-chauffeur zich dus nooit te vervelen...
11 maanden per jaar ben je bezig om je auto naar je zin te krijgen en 1 maand om'm naar de zin van de APK-keurmeester terug te veranderen.... :D
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

2Black wrote:En zo hoeft een beetje AX-chauffeur zich dus nooit te vervelen...
11 maanden per jaar ben je bezig om je auto naar je zin te krijgen en 1 maand om'm naar de zin van de APK-keurmeester terug te veranderen.... :D


Haha, klopt ja ;)
Alleen, als je dan je veel te grote velgen of booskijkers eraf hebt liggen denk je (ik dan) meteen maar van even gaan opknappen! Maja, weinig tijd, dus moet je 'standaard' naar meetings en zo blijven we idd lekker bezig.

Wat is er trouwens met je mistlampen? Ik had mijn aquaria ook niet afgeplakt en ben er een best wel kritische apk mee doorgekomen...

Alvast succes!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

je mistlampen moeten een verkliklampje hebben als ze aanstaan. Met een andere schakelaar met ledje heb ik het dus ook opgelost maar ik heb allemaal dezelfde schakelaars dus dat hou ik zo.
Als je ze netjes afplakt tellen ze niet meer mee als mistlichten en hoef je dus ook niet zo'n lampje te hebben. :roll:

Post Reply