Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zo kleine update,

Het lichtmetaal ben ik zo goed als kwijt, Het komt op een 106 te zitten en het staal van de 106 komt onder mijn auto.

Daarna ga ik het lichtmetaal van Emel ophalen en als ik dan geld overhouw komen daar nieuwe bandjes op, en word om het staal Winterbandjes gelegd.

Na het weekend is mijn geld binnen, Dan komen de 5mm Spacers van Grietje binne en de Tellerbakken.

Er staat dus aardig wat op de planning.

Maat van me is de 15de weer terug, En maandag ga ik in mijn kamert beginne, Ik zal ook even foto's maken dan weet je hoe dat er nu ongv uitziet (echt lelijk).
Begin september ga ik aanvragen voor rijexamen, Daar waar ik rij, die gaat de hele maand augustus ongv op vakantie dus het heeft nu niet echt zin om voor die tijd an te vragen. Hij zegt dat die er nu vertrouwen in heeft dat ik het kan.

Owja, Van school is ook meer bekent, Ik mag in Deventer op school blijven en ga daar de opleiding Handel en verkoop doen. Daarnaast ga ik wss nog een aantal talen leren, o.a. Engels, Duits, Spaans, frans en ik wil heel graag italiaans.

Er word ook een stage bedrijf voor me gezocht in de auto brance, Als auto verkoper. Hopen dat dat gaat lukken.

Ook meer bekent over de scooter, Ik heb hem laten maken en als het goed is komt die van het weekend terug naa huis.

Eigenlijk alleen maar goed nieuws. Dus mij humeur staat op totaly vrolijk en vol werklust voor mijn autotje :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ah, lekker bezig! Laat die zon maar lekker schijnen over je leventje!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Mijn scooter gaat ook nooit meer naar Alexander 2wielers in didam,,

Vandaag zoud ie af zijn, ik bel op hoelaat ik hem kan ophalen en wat de koste zijn.

Ow, De onderdelen zijn nog niet eens binne.

FIJN!!!



Ook goed nieuws.

Morge tegen een uur of 11 gaat het Lichtmetaal onder me auto vandaan, en komt er Staal onder te liggen, Zwart staal.

Vandaag even gekeken of die het nog deed, En ja hoor, 1x starten lopen. Na een maand stilgestaan te hebben was alleen de accu leeg. Morge met het staal eronder zal ik even foto's maken. Nog niet gedaan Schande...

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Nou ff korte update. Het huis is op accesiores na ingericht. Heb nog een bankstel over zelfs. Dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken.

De auto wat jullie ook gehoord hebben gaat die er weer uit. Dan komt er ook geen auto meer tot ik me rijbewijs heb. Ik ga kijken wat ik dan voor geld voerhouw voor een auto.

In het begin word het wss geen AX maar een iets nieuwre en grotere auto, ook iets meer luxe.Heb een hele mooie al gezien, Het blijft wel frans, der zit een type plaatjes XSI op. Nou maar hopen dat het financieel haalbaar is :D Somige onderdelen komen overeen met de ZX

Succes. Jullie horen snel meer :wink:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Heb een hele mooie al gezien, Het blijft wel frans, der zit een type plaatjes XSI op. Nou maar hopen dat het financieel haalbaar is :D Somige onderdelen komen overeen met de ZX
Dat moet dan een 306 XSi zijn!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Idd, zon auto zou ik straks echt graag op me parking willen hebben. Als het kan zou ik het liefts nog een Dimma hebben, Maarja dat is wel heeeel duur. 10.000 om hem om te bouwen heb ik er niet voor over. Als ik dan tegen die tijd ook weer geld genoeg hebt komt er zoiezo weer een AX, Blijven mega leuke autotjes.

Alleen ik wil de auto van standaart zelf opbouwen naar getuned, en een AX is dat gewoon rete duur, als je overal al onderdelen voor kan vinden, Standaart onderdelen genoeg alleen tuning is er niet veel keus.

Maarja zie nog wel zat ook al te twijfelen voor een Corrado maar volgens mij zuipt dat dan weer echt gewoon veel te veel.

Maar goed. Laten we hopen dat ik snel me rijbewijs heb.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Maarja zie nog wel zat ook al te twijfelen voor een Corrado maar volgens mij zuipt dat dan weer echt gewoon veel te veel.
Een Pug 306 XSi zuipt ook hoor, als je 't vergelijkt met een AX of elke andere auto in die klasse...
Je moet blijven dromen, maar haal gewoon eerst je rijbewijs en kijk dan pas waar je het geld voor hebt!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

klopt 1 op 10 a 1 op 12. Maar had al besloten met de trein naar school te gaan. Maar ja zo als je zegt, ik ga eerst voor me rijbewijs. daarna zien we wel weer veder.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Dat valt wel mee tegen over een AX toch?? Rijd vrij vrij normaal maar haal toch echt max 1:14.... en dan moet ik rustig aan gaan doen enzo.. met een 1.1 Dus valt 1:10 ook nog wel te overzien :)

Zou inderdaad maar eens je rijbewijs halen ;) ...
Dan zien hoeveel je overhoud, en daar naar een auto kopen :)

Wel zonde verder dat de GT nu alweer weg gaat, jammer dat ik het geld even niet heb :) Een 2e erbij zou best tof wezen.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Verzekering van een dergelijke auto voor iemand die net z'n rijbewijs heeft (geen schadevrije jaren) is behoorlijk prijzig...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Doe je er verstandig aan om van inmiddels je tweede AX over te gaan naar een Peugeot 306 terwijl je niet eens een rijbewijs hebt?

Een nieuwe auto kost ALTIJD meer en een peugeot 306 is een stuk groter en daarom duurder in de wegenbelasting en verzekering.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Naja ik koop pas weer een auto als ik me rijbewijs heb, Kan zolang de 440 van me papa lenen.

En AX is wel stuk goedkoper inderdaad. Vind een 306 wel stuk leuker, en is goedkoper te tunen (optisch) En vind het niet heel erg om wat meer te moeten betalen. en de verzekering kost me 57 ,03 EUR heb ik even na gekeken, Via Hema verzekeringen ;) dus valt wel mee.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:...de verzekering kost me 57 ,03 EUR heb ik even na gekeken, Via Hema verzekeringen ;) dus valt wel mee.
Per maand? Is 6x zoveel als ik voor m'n AX betaal... Dus voor wat jij betaalt aan verzekering in een maand, kan ik een half jaar voor rijden... :lol:

Uiteraard moet je het helemaal zelf weten, maar zou persoonlijk eerst rij-ervaring op gaan doen met een goedkope auto...
Het liefst een auto waarbij het niet zoveel uitmaakt als er een keer een krasje/deukje opkomt. In dat geval, neem liever een 306... :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Ik zou op mijn eigen naam 35euro betalen, betaal nu 8.52... Zoveel geld zou ik niet snel ervoor geven... zeker met een duurdere wegenbelasting en meet verbruik ;)
En optisch tunen..., zonde van het geld, motorisch heb je veel meer aan ;)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ik betaal nu voor verzekering bijna 39 euro met die AX. Dus scheelt niet bar veel. Optich tunen kan dan weer wel als je al een 2 liter hebt das al snel (A) maar ik zie wel even man, Miss word het wel een Fiat punto ik weet echt gewoon niet wat ik wil.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

De AX is weg, Niet aan JGD90, Maar aan iemand die tijdelijk een autotje nodig had.

Gelukkig nog iemand gevonden, Auto is meer klaar voor de sloop eigenlijk, Hele dorpel bleek ook verrot te zijn, Hij heeft een keer een tik gehad link achter warschijnlijk en dat is niet goed hersteld. De deur was ook 1 tint donkerder rood dan de linker achterkant.

Warschijnlijk binnekort ok de sloop rondom laren (deventer) aangezien hij als tijdelijke auto gebruikt word was die er niet zo zuinig op.

Nou rijbewijs halen en dan zien we wel veder.
Volgende auto word <5000 euro, <dan 140 euro per kwartaal in wegenbelasting <50 euro in de verzekering.

Zelf zit ik in gedachte met een Seat Leon 1.8 20V, Seat Ibiza Cupra, Suzuki Swift GTI, Honda Civic 1.5 of 1.6, Opel Vectra B 1.8 sport Of Bmw 320 E30.

Vooral eerste auto in het rijtje spreekt me heel erg aan.

Maarja het auto hebben houdt hier even voor me op ;)

Maar goed.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Al met al dus toch niet zo'n goede ruil geweest, denk ik? Miss. toch weer teveel op 't uiterlijk afgegaan?

Maargoed, ambitieus rijtje, voor iemand met jouw leeftijd en rij-ervaring zijn die auto's die je noemt bijna niet te verzekeren, en als dat al lukt, dan zit je met een torenhoge premie...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Hema rekent niet zulke hogen prijzen. (gelukkig) Anders is er ook nog het kruidvat, die zullen ook wel niet hoog zitten.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Zo goedkoop is hema anders niet :)

Maar al de auto's die je opnoemt bijna zijn in de betaalbare klasse allemaal verrot gereden ;)
Of je moet als je ze gaat kopen goed verstand ervan hebben, en niet alleen op uiterlijk afgaan.

Zonde van die AX, geluk voor jou dat je hem toch weggedaan hebt.. Nu heb je er nog iets van geld voor terug.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Praat eens met Mastenhose, hij is een First aan het opknappen. Als hij hem verkoopt denk ik dat je met een prima auto zit ;-). Geen koppakkingen, gerestaureerde delen van de carrosserie en verder geen onzinnige gebreken waar je niet van op de hoogte zult zijn bij de verkoop ;-).

En sowieso even geen auto, dat scheelt je momenteel lekker centen, kun je rustig je rijbewijs halen en dan verder met klooien als je de tijd en vooral geld hebt.

Het is niet je beste start geweest, maar probeer anders de hulp van iemand in te schakelen. Mensen met ervaring:

Mastenhose (niet alleen voor verkoop, ook voor advies).
Rocks
De Batsjes :-)
Last edited by Pgoddijn on TueAug24, 2010 8:06:05 AM, edited 1 time in total.
Image

Post Reply