Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Afgelopen week een pakking gehaald, dus hopelijk komend weekend het spruitstuk + injectiehuis wisselen, ben benieuwd of 't te merken is in de trekkracht!
Verder wil ik proberen om komend weekend ook m'n voorpootjes klaar te hebben en die onder de AX te monteren, kijken of dat het gewenste effect heeft! (hopelijk wel, anders is een schroefset echt 't laatste redmiddel ben ik bang! )
Voor de SPOT van m'n pa hebben we één van mijn oude aandrijfassen (van de Volcane) voorzien van een nieuwe ashoes, dus die zal komend weekend ook nog even gewisseld worden. Heb nú al zin in 't volgende weekend, eindelijk weer eens vieze handen!!!
Verder wil ik proberen om komend weekend ook m'n voorpootjes klaar te hebben en die onder de AX te monteren, kijken of dat het gewenste effect heeft! (hopelijk wel, anders is een schroefset echt 't laatste redmiddel ben ik bang! )
Voor de SPOT van m'n pa hebben we één van mijn oude aandrijfassen (van de Volcane) voorzien van een nieuwe ashoes, dus die zal komend weekend ook nog even gewisseld worden. Heb nú al zin in 't volgende weekend, eindelijk weer eens vieze handen!!!
Kan het kloppen dat ik de Spot vandaag door Delft heb zien rijden?
Vanaf de Irenetunnel t/m de TU wijk in.
De AX reed aardig door en ik kon niet dichterbij komen om te zien wie er in zat.
Met bijna vijf strekkende meter CX kun je wat minder tussen het stadsverkeer doorcrossen dan met een AX.
Vanaf de Irenetunnel t/m de TU wijk in.
De AX reed aardig door en ik kon niet dichterbij komen om te zien wie er in zat.
Met bijna vijf strekkende meter CX kun je wat minder tussen het stadsverkeer doorcrossen dan met een AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Was dat rond een uur of 11.30u?Rio97 wrote:Kan het kloppen dat ik de Spot vandaag door Delft heb zien rijden?
Vanaf de Irenetunnel t/m de TU wijk in.
De AX reed aardig door en ik kon niet dichterbij komen om te zien wie er in zat.
Met bijna vijf strekkende meter CX kun je wat minder tussen het stadsverkeer doorcrossen dan met een AX.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Nee wat later, denk rond een uurtje of 14:30.Mastenhose wrote:Was dat rond een uur of 11.30u?
Was exact jou of jullie Spot; donkerrode type3 5deurs met volcane velgen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dan moet 't 'm wel geweest zijn! Zoveel zijn er volgens mij niet met Volcane-velgen in de buurt hier...Rio97 wrote:Nee wat later, denk rond een uurtje of 14:30.Mastenhose wrote:Was dat rond een uur of 11.30u?
Was exact jou of jullie Spot; donkerrode type3 5deurs met volcane velgen.
Ik reed zelf namelijk rond 11.30u op de Westlandseweg en toen reed ik achter een Spot in diezelfde richting, maar die had een Ph.1 deurtje linksvoor en gewoon wieldoppen...
Zal m'n pa eens vragen wat hij aan 't doen was!
Wel leuk dat ie gespot is!
En of 'm iets Citroënnigs in bijna dezelfde kleur met gele koplampen is opgevallen!
De Spot reed rechtdoor bij het gebouw waar nu Bouwkunde zit. Ik moest daar rechtsaf de Rotterdamse weg op.
De Spot reed rechtdoor bij het gebouw waar nu Bouwkunde zit. Ik moest daar rechtsaf de Rotterdamse weg op.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zo, vandaag even bij de Lidl een momentsleutel op de kop getikt, komt altijd wel een keer van pas.
Tevens kwam de postbode een pakketje voor me afleveren, waar ik ook een hoop lol mee ga beleven!
Zaterdag nog even kijken voor een compressor en toebehoren, en dan heb ik voorlopig m'n schuurinhoud voldoende uitgebreid!
Tevens kwam de postbode een pakketje voor me afleveren, waar ik ook een hoop lol mee ga beleven!
Zaterdag nog even kijken voor een compressor en toebehoren, en dan heb ik voorlopig m'n schuurinhoud voldoende uitgebreid!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Vandaag was het zover, grootse plannen!
Om te beginnen de aandrijfassen van de SPOT gewisseld, deze begonnen een beetje te tikken. Bij de laatste APK hadden ze het hoesje van 1 van de assen gekit, maar vermoedelijk geen vet erbij gedaan, waardoor de koppeling wat droog heeft gelopen...
Nu de oude assen van m'n Volcane eronder gehangen, en dat gaat prima!
Voor de Volcane zelf stond het wisselen van de voorpootjes op het programma, in de hoop dat het neusje nog een klein tikje verder zou zakken... Gisteravond laat nog even snel de voorpootjes afgemonteerd, zodat 't vandaag alleen wisselen zou zijn.
Voor de werkzaamheden:
Na de eerste veerpoot gemonteerd te hebben, bleek dat met de 'nieuwe' pootjes de AX zo'n 1,5 cm hoger was dan met de oude pootjes!
Dat was niet de bedoeling!!!
Het handeltje dus maar teruggeplaatst en ik laat 't voorlopig maar zo...
Van de schrik geen foto van 't resultaat met de andere voorpootjes gemaakt
Tevens stond de wissel van het inlaatspruitstuk + injectiehuis op het programma. Injectiehuis verwijderd, toen ik tot de conclusie kwam dat ik op 't 'nieuwe' spruitstuk een aansluitpunt mistte voor een vacuümslangetje...
Heb uiteindelijk alleen het injectiehuis vervangen.
Na het wisselen even gestart en laten draaien, wat liep dat ding beroerd zeg, continue werd 't toerental bijgeregeld. Op een gegeven moment begon ie wat te bokken, en heb ik 'm even meegenomen voor een ritje over het laantje. Hierna liep ie keurig stationair (800-1000 RPM).
Bij een 'koude' start draait ie 1500RPM, tot ie lekker op temp is, dan lekker laag. Hij lijkt lekkerder te kunnen ademen en hikt wat minder.
Verder, omdat er wat tijd over was, nog maar ff snel een spons langs de AX gehaald:
(op de achtergrond wordt ook de SPOT gewassen...)
Voor de 'ORGA-liefhebbers' hier:
Wie vertelt me wanneer de AX-jes 'geboren' zijn?
Om te beginnen de aandrijfassen van de SPOT gewisseld, deze begonnen een beetje te tikken. Bij de laatste APK hadden ze het hoesje van 1 van de assen gekit, maar vermoedelijk geen vet erbij gedaan, waardoor de koppeling wat droog heeft gelopen...
Nu de oude assen van m'n Volcane eronder gehangen, en dat gaat prima!
Voor de Volcane zelf stond het wisselen van de voorpootjes op het programma, in de hoop dat het neusje nog een klein tikje verder zou zakken... Gisteravond laat nog even snel de voorpootjes afgemonteerd, zodat 't vandaag alleen wisselen zou zijn.
Voor de werkzaamheden:
Na de eerste veerpoot gemonteerd te hebben, bleek dat met de 'nieuwe' pootjes de AX zo'n 1,5 cm hoger was dan met de oude pootjes!
Dat was niet de bedoeling!!!
Het handeltje dus maar teruggeplaatst en ik laat 't voorlopig maar zo...
Van de schrik geen foto van 't resultaat met de andere voorpootjes gemaakt
Tevens stond de wissel van het inlaatspruitstuk + injectiehuis op het programma. Injectiehuis verwijderd, toen ik tot de conclusie kwam dat ik op 't 'nieuwe' spruitstuk een aansluitpunt mistte voor een vacuümslangetje...
Heb uiteindelijk alleen het injectiehuis vervangen.
Na het wisselen even gestart en laten draaien, wat liep dat ding beroerd zeg, continue werd 't toerental bijgeregeld. Op een gegeven moment begon ie wat te bokken, en heb ik 'm even meegenomen voor een ritje over het laantje. Hierna liep ie keurig stationair (800-1000 RPM).
Bij een 'koude' start draait ie 1500RPM, tot ie lekker op temp is, dan lekker laag. Hij lijkt lekkerder te kunnen ademen en hikt wat minder.
Verder, omdat er wat tijd over was, nog maar ff snel een spons langs de AX gehaald:
(op de achtergrond wordt ook de SPOT gewassen...)
Voor de 'ORGA-liefhebbers' hier:
Wie vertelt me wanneer de AX-jes 'geboren' zijn?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Oja, m'n vrouw kwam gisteravond thuis met de Xsara, zegt ze opeens:
Het lijkt wel alsof de Xsara meer herrie is gaan maken, heb je er weer aan lopen klooien?
Ik was me van geen kwaad bewust en ben vanmorgen even gaan kijken. De einddemper is vlak achter de flens finaal afgebroken en hing dus helemaal los... Hij maakte dus inderdaad wat meer herrie, maar dit keer kon ik er niets aan doen...
Maandag maar eens op zoek naar een ander dempertje dus...
Het lijkt wel alsof de Xsara meer herrie is gaan maken, heb je er weer aan lopen klooien?
Ik was me van geen kwaad bewust en ben vanmorgen even gaan kijken. De einddemper is vlak achter de flens finaal afgebroken en hing dus helemaal los... Hij maakte dus inderdaad wat meer herrie, maar dit keer kon ik er niets aan doen...
Maandag maar eens op zoek naar een ander dempertje dus...
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Hij is toch mooi verlaagd zo ... niets meer aan doen
Als je lager wilt dan moet je eik gewoon rondkijken op een meeting tot je ziet dat er 1 lager is en dan vragen wat hij/zij er onder heeft zitten ...
Romy's is geloof ik de laagste ....
waag het niet om de oude Devil in de container te mikken ... ik ben goed in recycling
Als je lager wilt dan moet je eik gewoon rondkijken op een meeting tot je ziet dat er 1 lager is en dan vragen wat hij/zij er onder heeft zitten ...
Romy's is geloof ik de laagste ....
waag het niet om de oude Devil in de container te mikken ... ik ben goed in recycling
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)