Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Zeker als je het 2 keer plaatst Kev :P

Maareuhm.. gefeliciteerd gozert!
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Op de valreep: van harte. :occasion5:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

GEFELICITEERD 8)

:rave

kevin.broke wrote:and again: dank jullie wel! :D

haha, zo wordt die wie=wie wel lang ja :P


Als je zo dubbelpost gaat het zeker hard ja :lol:

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Gefeliciteerd

Post by MrBBQ »

HE Kevin,

Een beetje telaat maar as nog Gefeliciteerd!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Sorry voor de late wensen maar alsnog Van Harte :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nog bedankt allemaal! :D

twee kleine Mazda-updates:
- nieuwe radio ingebouwd (niet nieuw, wel min of meer gratis, en hij is écht niet slecht)
- hij ZUIPT olie. En dan zeg maar echt veel voor een ongeblazen diesel. 1:800 ongeveer... Had gehoopt dat dat door de vele korte ritten kwam maar ook na zo'n 2000 km en wat reiniger doet ie het nog. Hij roet al wel minder.

Image
Image

Aan die radio komt nog m'n GSM op de AUX-IN. Op die (nieuwe) gsm kan straks nl. 8 GB aan MP3's en hij heeft een jack output! En de gaatjes voor de gsm-houder zitten er toch al ;)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hahahaha... op de bovenste foto is echt wel goeD te zien waar je aan
't poetsen bent geweest op die polyester kap! :P

Maarreh, 1 cylinder had nogal weinig compressie, hè?
Zou 't niet een rotte zuigerveer kunnen zijn?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

och ja, updates: nog steeds hoog olieverbruik met de Mazda, wel nieuwe banden, gloeispiraal, fusee RV, binnenkort nog een binnenspiegel en dan gaat ie hopelijk nog volop walmend door de apk :lol:
Blokkie moet het toch echt nog effe volhouden zo (tot ik helemaal overgehuisd en uitgeklust ben), voor daarna ligt er een 1.8 TD klaar (we zoeken nog een automaatbak!) en dan gaat m'n moeder ermee rijden.
In de tussentijd rijd ik dagelijks voorlopig weer GT (binnenkort mét gasinstallatie). In de toekomst moet er iets ruimers/representatiefs/jongers komen maar daarvoor moet ik nog ff overleggen met m'n muziekmaatje :) Ik neig zelf heel sterk naar een Saabje (9-3 2.0t of een vroege 9-5 met dezelfde motor, rijdt heerlijk vind ik), maar helaas moet ik de bankrekening delen.

Nog even een kleine opmerking: Als er iemand is die een GTI met restauratiepotentieel op wil knappen moet ie rap wezen en effe contact opnemen, heb geen tijd voor nóg een restauratieproject dus hij gaat volgende week leeg en naar de sloop als er niet snel iemand reageert.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

schopje dan kan je hem nog terug vinden.

ik heb wat door backups gebladerd met tot op heden dit resultaat

Het is niet zo dramatisch geworden als 1,5 uur terug
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

wat is hier gebeurd? :?

mis een aantal berichtjes...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

KLIK!

0-180 met de GT (al effe terug).

Voor de tijdtellers: Moment van schakelen 2-3 was 105 km/h op de teller bij 6800 r/min (= 100 GPS). Filmpje is gestart op het moment dat ik de koppeling liet aangrijpen, dus vanaf stilstand. En ja, ik weet dat ik 'm een beetje liet doodvallen :lol:

Gemeten op vlakke weg, warme motor (uiteraard), driekwart volle tank en mezelf + een laptoptas + een tas platen bij me.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo! De GT van pa is inmiddels linksvoor voorzien van een type 2 GT pootje (248 schijfjes met betere klauwen) en iets fijnere veertjes.

Na het eten rechts nog even, dan ontluchten en nieuwe bakolie erop en knallen maar.

Inmiddels ook een hoofdremcilindertje van een AX GTI en een Saxo VTS klaarliggen, effe kijken welke er nog het beste uitziet en die gaat erop.
Dan over een tijdje nog een keer fatsoenlijke blokken en schijven, misschien ook nieuwe dempers en de boel achter een eind laten zakken :P

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zooo, done... Saxo VTS hoofdremcilinder it is. Rijdt ineens flink anders, met ingedrukte veertjes enzo!! Opmerkelijk detail: Ingedrukte dieselveren - hij staat nu hoger dan vantevoren :lol: Meteen andere dempertjes in de pootjes zitten nu.

Morgen toch nog ff nieuwe nippeltjes en remleidingen halen want daar ben ik niet helemaal content mee (één nippel is kapot, dus met kunst en vliegwerk de leiding gevuld, zal toch nog wel iets lucht in zitten).

Probeer ondertussen pa nog effe over te halen er Goodridge onder te leggen... :lol: En als de blokken op zijn een setje Pagid/Ferodo i.c.m. een juist setje schijfjes. Eens kijken wie er nog dichtbij durft te komen achter de GT.... :P

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo! Hulde voor mijn invalide moeder :)
Net nieuwe remleidingen gemonteerd (geen goodridge helaas, bleek nog nieuwe gewone te hebben liggen), DOT 5.1 olie, dikke hoofdremcilinder nu dus en vóór een GT/diesel setup. M'n moeder heeft geholpen met het ontluchten (vader ligt ziek in bed :( ) Er komen nog betere remschijven en blokken zodat ie echt gaat ankeren als een malle :)

Vervolgens net toen de testrit aardig goed bleek te zijn even een testje gedraaid, 0-160-0 km/h gedaan met m'n moeder in de bijrijdersstoel (nadat ze aangegeven had geen bezwaar te hebben). Volgens mij had ze me niet helemaal begrepen, want ik werd vervolgens tot idioot verklaard :lol:

Hij remt overigens nu al érg lekker, véél beter dan met de standaardsetup. Mission accomplished!! Morgen met AX #2 aan de gang ;)
Last edited by kevin.broke on WedNov28, 2007 10:54:57 AM, edited 1 time in total.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

En je weet, moeders hebben altijd gelijk he ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Image

:)

Ga het geld uit de Mazda trekken, dit wordt de komende maand m'n daily driver. Zit wat werk aan maar de basis is prima.

De GT Chic blijft voorlopig wel ff, kan een hobbybakkie blijven naast een toekomstige Porsche en volgend jaar ga ik vrolijk in met een nieuwe baan en een lease-auto die ik ook dagelijks ga gebruiken.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:lol: gaan we weer!! Alles heeft z'n prijs :lol:

Voorlopig ga ik dus rijden in ?weet ik niet? en mogelijk in de witte GT die toch nog effe blijft. De Chic gaat naar de dame die eerst de witte GT wilde hebben.
Mazda verdwijnt uit mijn eigendommen :)

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

wat voor Porsche

Post by MrBBQ »

kevin.broke wrote::lol: gaan we weer!! Alles heeft z'n prijs :lol:

Voorlopig ga ik dus rijden in ?weet ik niet? en mogelijk in de witte GT die toch nog effe blijft. De Chic gaat naar de dame die eerst de witte GT wilde hebben.
Mazda verdwijnt uit mijn eigendommen :)


Kevin wat voor Porsche wil je kopen.
een Nieuwe baan wat ga je doen!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Porsche moet een oldtimer worden, 924 of 944 :) Komt nog allemaal, eerst eens effe flink settlen en m'n tijd weer op een rij krijgen. Heb straks dus idd een nieuwe baan, met opleidingsplan, en de party-organisatie, het muzieklabel en de webradio jagen maar door. Dan nog wat designgeklus - ik stap momenteel zelfs weinig, haha.

De baan ja! Erg cool, ik word software consultant voor Syntess Software in Gorinchem (kon er nog niet zoveel over zeggen ivm wat gedonder... had een concurrentiebeding en het is wel degelijk concurrerend met mijn werk bij Exact :) maar dat is nu opgelost!)
Heb al aardig wat rond geneusd en had tot op heden nergens toegehapt. Deze baan voelde echter gewoon meteen GOED, had een fijne klik met m'n toekomstig manager (we hadden iets van 2 uur nodig voor een oriënterend gesprek :lol: ) en ook alle voorwaarden zijn goed: goed opleidingsplan, bakken toekomstperspectief, prima salaris, voldoende vrije dagen, en een auto/laptop/telefoon (hoort bij de functie, maar ook dat met zo'n aantrekkelijk contract dat m'n leasekist nu wél m'n dagelijkse auto gaat worden, in tegenstelling tot in het verleden).
Komt erop neer dat ik - als alles goed gaat na 1-1 - de komende vijf tot zeven jaar wel gebakken zit. Als ik er dan op m'n 30+ uitstap ben ik een ervaren projectleider voor ingewikkelde softwaretrajecten binnen de installatiebranche. Bouwsector schurkt daar dicht tegenaan, evenals de architectenwereld. In alledrie zit een hoop toekomst.

Mag ik de komende tijd misschien nog weleens bij de Broekemaatjes op bezoek, aangezien zij de software waarvoor ik straks mag uitleggen/implementeren/converteren gebruiken binnen hun installatiebedrijf :)

Ik druk mezelf zacht uit als ik zeg dat ik er zin in heb :D

Post Reply