H? h?....
na 2 weken nix nu eindelijk weer eens een berichtje op het forum....
Ben een beetje te druk om veel forumactiviteit te kunnen laten zien, voornaamste reden is dat een deel van mijn activiteiten met computers te maken hadden..., niet werkende computers dus...

.
Maar hopelijk zijn de ergste problemen, waaronder een uiteindelijk kapotte harde schijf, nu achter me.
Kortom een update...
Grietje rijdt sinds kort veel auto i.v.m. haar nieuwe baan en die kilometers maakt ze in principe in Witje.
Ben dus nu regelmatig jaloers omdat zij steeds maar met vol comfort zichzelf mag verplaatsen en ik opgescheept zit met een klein stuiterballetje met een overbemeten luchtfilter

.
Witje is dus helemaal tip-top, laatst weer een grote beurt gehad met nieuwe luchtfilter(s), dieselfilter, olie, water, klepdekselpakking, gestelde kleppen ?n een nieuwe achterdemper dus Grietje moet (met haar huidige weekkilometrage) een maand of vier kunnen rijden tot de volgende beurt.
Een CX RD Break moet zo om de 8 ? 10.000 km een beurt hebben, dus dat doen we dan maar.
En dan Nigel... want daar rijd ik dus mee de laatste tijd.
Gemiddeld zit ook ik op de 400 kilometer per week dus de kilometerstand loopt redelijk door. Nigel staat nu op ca. 217.000 km op de teller.
Sinds de luchtfilter montage en het afstellen van de motor daarna loopt hij als een zonnetje maar dat geeft dus ruimte om te beluisteren wat er zoal wel rammelt onderhuids.
De voorwielophanging is niet veel soeps, er zit ergens speling in het sturen waardoor het niet prettig is om woest over landweggetjes te stuiven. Het lijkt dan alsof alles vertraagd gebeurd en dat maakt het moeilijk om met vertrtouwen met 120 flauwe hobbelige bochten in te sturen. Je hebt altijd de vraag of je optijd de stuurreactie krijgt.
Kortom, volgende op de agenda is het KONI-demper gebeuren en het controleren van alle rubbers in de voorwielophanging.
Weet inmiddels wat ik kwijt zal zijn aan die dempers en dat valt heel erg mee, voor mij dan, omdat ik nu eenmaal via Renard toegang heb tot de netto-prijzen van veel automaterialen.
Als het goed is heb ik nog draagarmrubbers etc. liggen die ooit voor Brockje bedoelt waren en dus kan het vage sturen ook aangepakt worden.
Maar vanwege de vele kilometers zal ik ook maar eens naar de distributieriem gaan kijken, brandstoffilters natuurlijk, olie... water. Een grote beurt dus.
Ik zal dus deze week maar eens de definitieve afspraken gaan maken bij Renard m.b.t. Nigels' grote onderhoud en de 2e stap in het "Making Plans for Nigel" verhaal.