Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Eeey Roy,

De blauwe AX is veilig in Drenthe aangekomen hoor. Staat nu op de sloop bij fieten.s. Ga hem vanavond op naam zetten, volgende week wordt het blokje dan aangepakt. Zal de vorderingen even bijhouden in mijn wie=wie.

Hoop dat je veel plezier van de auto hebt, heb nu iig al plezier van de blauwe, we hadden aardig bekijks onderweg :D.

Succes ermee, en we treffen elkaar vast nog eens op een meeting.
Last edited by sander-ja on MonJun21, 2010 3:11:52 PM, edited 1 time in total.

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Als ik eerlijk ben vind ik de rooie wel een stuk mooier dan de blauwe!

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Tjah het is een kwestie van smaak. Heb de rode zelf altijd een erg leuk autotje gevonden. Al vind ik de blauwe wel mooier, dit met name omdat ie verlaagd is.

Heb bij het stoplicht trouwens altijd nog het meest genoten van mn oude axje. Ding ziet er nogal standaart uit, maar liet de meeste golfjes en civicjes achter zich, of kon ze in ieder geval goed bijhouden. Leuk om die verbaaste gezichten te zien :D.

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Daar hou ik echt niet van.. Beetje overdreven. Leuke velgjes, oke. Spoilertje, niet te groot, oke. Mooie uitlaat eronder, oke. Maar meer moet het ook niet worden.

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Haha, nou kan je melden dat de blauwe ax ook een paar stapjes terug gaat doen naar origineel. Maar zal Roy zn topic niet vol spammen met mijn plannen :wink: .

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zal binnekort zelf even foto's maken.

Hij is nu officieel van mij heb hem net overgeschreven.

Verbaast me niks dat je er bekijks mee heb, Dat hadden wij ook toen we van klazinaveen terug reden, Maar de geheime wouten die met 150 over de vluchtstrook heen blaasde hadden meer bekijks :P

Eerst even school en me eigen kamert finishen en dan weer met de auto veder.

Heb er zin in :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zo even de Quote, Is het wat makelijker.

De nieuwe auto, eerste planne staan eronder.
Wat vinden jullie, en mee denken is toe gestaan.
Citroën AX 1.4 GT Injectie U9

De Rooie (echte) GT

Image

Image


To-Do

Geluids instalatie weer inbouwen
Achter as vervangen
Roest aanpakken
Andere Velgen
Spoiler weer rood maken
Bumpers weer rood maken
Club Stickers erop
Logo's van de achterklep
Chevrons van de motorkap
Xenon verlichting
Eventueel een standaart AX bumper monteren


Vedere plannen komen als dit uitgevoert is :D

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Geluids instalatie weer inbouwen
Achter as vervangen
Roest aanpakken
Andere Velgen
Spoiler weer rood maken
Bumpers weer rood maken
Club Stickers erop
Logo's van de achterklep
Chevrons van de motorkap
Xenon verlichting
Eventueel een standaart AX bumper monteren
Mooie lijst!
Ik zou beginnen met de achteras en 't aanpakken van de roest (meest urgent om de auto rijdend te houden en 'm niet weg te laten rotten... Roest grijpt als een malle om zich heen...)

Bumpers zijn relatief goedkoop weer op kleur te krijgen (d.m.v. verfafbrander in de vorm van een föhn als ik 't me goed herinner)

Logo's en chevrons verwijderen ben ik doorgaans niet zo'n fan van, maargoed, dat is natuurlijk helemaal aan jou!

Laatste vraag: "Eventueel een standaard AX bumper monteren"
Er zit een standaard AX bumper onder, dus ik denk dat je doelt op een exemplaar zonder mistlampen...
Waarom zou je dan in godsnaam doen?! :shock:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

ik sluit me bij marco aan, bumper lekker laten zitten zoals hij nu zit! (wel rood maken) en chevrons ook met rust laten ;) (misschien naar links verplaatsten a la type 1 ;) :P) Achterklep logos eraf vind ik wel mooier.

En verder natuurlijk mooie auto! en heel veel rijplezier ermee gewenst!
Image Image

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Leuke lijst. Zou de auto ook nog een paar cm omlaag gooien, ben ik zelf al tijden van plan geweest maar het is er nooit van gekomen. Bumpers etc idd met een feun in kleur terugbrengen, en in tussentijd bijhouden met lijnolie. Ben ik zelf de laatste tijd een beetje slordig mee geweest maar daarvoor waren de bumpers en skirts echt mooi rood. Voorbumper moet je trouwens zeker laten zitten :o .

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Mastenhose wrote:
Laatste vraag: "Eventueel een standaard AX bumper monteren"
Er zit een standaard AX bumper onder, dus ik denk dat je doelt op een exemplaar zonder mistlampen...
Waarom zou je dan in godsnaam doen?! :shock:
Ik heb een keer een heel mooi idee gezien, Daarvoor heb je 2x een standaart AX bumper nodig, maar dat vind ik zelf mooier staan dan een GT bumpert. Mistlampen kunnen er dan altijd nog wel in terug komen.

Maar je neemt een rooie ax bumper en een zwarte, Die zwarte ga je op de onderste lijn in zagen en monteer je op de kop onder de rooie AX bumper. Dat staat hem echt gaaf als die dan ook nog rondom verlaagd word. Vind het zelf mooier dan de GT bumper.

Tevens monteerd onderhand idereen een GT bumper, Ik wil iets unieks, dat bijna niemand heeft aan mij auto.

@ Sander: Verlagen komt ook nog wel. Maar ik heb niet super veel geld dus doe eerst de goedkopere dingen.

Hoop zo voldoende geinformeerd te hebben

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Losroyos wrote:
Mastenhose wrote:
Laatste vraag: "Eventueel een standaard AX bumper monteren"
Er zit een standaard AX bumper onder, dus ik denk dat je doelt op een exemplaar zonder mistlampen...
Waarom zou je dan in godsnaam doen?! :shock:
Ik heb een keer een heel mooi idee gezien, Daarvoor heb je 2x een standaart AX bumper nodig, maar dat vind ik zelf mooier staan dan een GT bumpert. Mistlampen kunnen er dan altijd nog wel in terug komen.

Maar je neemt een rooie AX bumper en een zwarte, Die zwarte ga je op de onderste lijn in zagen en monteer je op de kop onder de rooie AX bumper. Dat staat hem echt gaaf als die dan ook nog rondom verlaagd word. Vind het zelf mooier dan de GT bumper.

Tevens monteerd onderhand idereen een GT bumper, Ik wil iets unieks, dat bijna niemand heeft aan mij auto.

@ Sander: Verlagen komt ook nog wel. Maar ik heb niet super veel geld dus doe eerst de goedkopere dingen.

Hoop zo voldoende geinformeerd te hebben
Ik weet ook nog wel iets unieks met een XM spoiler :P
Image

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Ik vind de rode leuker dan de AX! Maar blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

En chevrons weghalen? Schaam je je ervoor dat je een Citroën rijdt? ;)
Typeplaatjes op de achterklep is idd wel mooi!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik zou als ik jou was eerst het hoognodige aanpakken: achteras en roest. Daarna eerst maar eens het rijbewijs halen en er mee gaan rijden. Kun je tot die tijd mooi wat geld sparen om er straks wat leuks mee te doen.
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Het hoog nodig word ook gedaan staat in de to-do list ook.

Boven aan de lijst staat het geluid waar ik nu mee bezig ben. Een kant heb ik bijna klaar. Subwoofer zit er in, Moet alleen daarvan de kabels nog even netjes weg werken ;)

Chevrons eraf, Tja, ik wil ze graag ergens anders, en kijken of dat uberhaupt mooi is als ze ergens anders zitten. anders gaan ze weer terug.

Veder moet ik even los kontactje in het elektrische schuifdak maken. Want dat loopt nog niet zo lekker.

Achter as wacht ik nog even mee tot me maat terug is. ga ik niet alleen aan klooien.

Roest, hoe kan ik dat bij de koplampen het beste aanpakken en is dat aan te pakken zonder slijp en las werk?

Rij instructeur zegt dat ik tegen het examen aan zit, Paar kleine foutjes verbeteren en dan is het klaar.

Maar. Zoals ik al zij deze auto is er om rijdent te houden en niet om helemaal super straks en netjes te maken (alleen als ik straks genoeg geld heb)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Roest heb ik gewoon weg gewerkt met roestomvormer...
Zit er wel een gat, maar roest het niet meer verder weg...

Maargoed, bij mij was het een klein gaatje achter de koplamp en meer niet.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Terminal wrote:Roest heb ik gewoon weg gewerkt met roestomvormer...
Zit er wel een gat, maar roest het niet meer verder weg...

Maargoed, bij mij was het een klein gaatje achter de koplamp en meer niet.
Plaatje op maat knippen en die erop poppen, kitten o.i.d., dan is ´t tenminste dicht...
Dan ff lekker dik in de tectyl o.i.d. zetten, en ´t gaat nooit meer van je af! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ja dichtmaken is altijd netjes, er zijn apk-keurmeesters die over kleine gaatjes miepen...

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Heb het zelf kaal gemaakt met de staalborstel (en dan ook echt rigoureus!). Daarna met roestomvormer behandeld en daarna nog een keer met Hammerite dichtgeverft. Toen dat goed was heb ik het afgemaakt met polyester (geen matje, gewoon glasvezel variant) en daarna goed in de tectyl gezet. Vergeet de onderkant niet, minstens zo belangrijk als de bovenkant. Daarnaast, dit is een rooie auto, de mijne is makkelijk zwart ;-). Scheelt een hoop geklooi met verf op deze (en andere) plaatsen!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Als het niet in het zicht zit maakt me de kleur niet uit. Het idee is om als er ooit genoeg geld is dat hij nog een hele andere kleur gaat krijgen.

Maar deze to-do lijst dat zijn de noodzekelijke en de goedkopere dingen.

Bedankt allemaal voor de hulp. Denk dat de gaatjes wel dicht komen :D

Post Reply