Rob aka Rob GT, fiets + Yamaha/Honda/MZ + Saxo VTS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ok, de 206 1.4 benzine uit 2000 van mijn schoonzus maakt een stuk meer herrie dan de 306 1.8 16v benzine van ons.
Ik kan me voorstellen dat ze bij een dieselblokje wat meer isolatie hebben gebruikt in het motorruim en dat die op de snelweg minder toeren maakt waardoor het binnen minder vervelend is.

Oh ja, met een 306 1.8 16V kan je ook 1:15 rijden blijkt nu Julya er mee rijdt.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mhh dan moet ik toch echt eens mijn lambda eens nakijken, hoger dan 1 op 12 haal ik echt niet zelfs niet met extreem traag en constant rijden.

En tja 206 vs 306, kijk eens naar de problemen met de 206 en de bouwkwaliteit ervan dan zou ik ondanks het wat oudere ontwerp nog steeds altijd voor de 306 gaan.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Drake wrote:En tja 206 vs 306, kijk eens naar de problemen met de 206 en de bouwkwaliteit ervan dan zou ik ondanks het wat oudere ontwerp nog steeds altijd voor de 306 gaan.
Ja ok, maar jij luistert dan ook naar de Tros :lol:

Ok, eerlijk is eerlijk, ik vind de 306 ook mooier
Image Image Image

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

mijn axje bevalt prima maar mag natuurlijk altijd weg voor een goed bod ;) mijn oog viel op dieze blauwe, want dat is mijn favoriete kleur en ik vind die velgen ook heel mooi plus het oude type vind ik zelf juist weer iets mooier dus vandaar
succes met je zoektocht
mijn ma heb een polo uit 2000 1.4 16v 55 kw rijd ca 180 en 1 op 18 en is doodstil.. daar kan geen enkele franse auto tegenop en ibiza moet je zowiezo vergeten vw is gewoon beter ze zijn niet voor niks goedkoper die seats er vallen op een gegeven moment dingen af. bij een vw blijven ze wat langer zitten... :wink:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

fredju wrote:..... en ibiza moet je zowiezo vergeten vw is gewoon beter ze zijn niet voor niks goedkoper die seats er vallen op een gegeven moment dingen af. bij een vw blijven ze wat langer zitten... :wink:
Ja hoor VW is stukken beter na 3 jaar breekt de motorsteun van mijn TDI alleen maar af met als gevolg een grote puinhoop in het vooronder.

Verder is het onzin om te stellen dat op dit moment SEAT of mogelijk SKODA slechter is dan VW, ze worden allemaal gefabrceerd met de zelfde kwaliteits normen.

De lease maatschappijen hebben tegenwoordig ook SEAT en SKODA ondekt en dat is niet voor niets.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Seat en skoda is volkswagen zijn gewoon zelfde onderdelen ik heb eent ijdje bij Seat gewerkt ;) Alleen de buitenkant van de auto's is nog anders en vw betaal je meer voor omdat er een vw logo op zit.

komt er dus op neer dat je een volkswagen de auto en het embleem koopt en en bij seat alleen de auto.

Vw betaal je alleen maar meer omdat het een Vw is :P

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

306 heeft minder gezeur met elektronica.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Hmm... moet eerlijk zeggen dat ik de Polo ook vrij 13 in 1 dozijn vind. Vind ik de Ibiza mooier. (en daarbij heeft Fredju zijn verhaal goed onderhouwd in zijn eigen topic :wink: )

Maar goed, ik heb geen ruimte nodig. Dus waarom geen Saxo?? 306 is overigens een mooie auto!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Saxo 16v van na 2000 is ook een optie, eerlijk gezegt zie ik ook geen reden om die niet te nemen (ik ben er te groot voor maar dat is voor jou geen issue ;) ).

306 blijft voor mij toch wel 'favoriet', maargoed ik heb er zelf een ;) :
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 036#324036

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Drake wrote:Mhh dan moet ik toch echt eens mijn lambda eens nakijken, hoger dan 1 op 12 haal ik echt niet zelfs niet met extreem traag en constant rijden.

En tja 206 vs 306, kijk eens naar de problemen met de 206 en de bouwkwaliteit ervan dan zou ik ondanks het wat oudere ontwerp nog steeds altijd voor de 306 gaan.
Wat versta je onder bouwkwaliteit van een 206? heb met de mijne geen klachten na bijna een ton rijden zonder een centje pijn, alleen een stuurkogeltje met wat speling, en nieuwe blokjes + schijven. Is wel een 2.0hdi, en ik vind hem lekker rustig. De 1.4 waar je over praat is en blijft een TU blokje, en is eigenlijk te licht voor de 206 in mijn ogen, denk dat een 1.6 16v veel stiller is, en qua verbruik maakt het niet veel uit.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Dashboard is bekend dat deze vaak stuk gaat (toerenteller e.d), stoelframe's die weigeren, verder is alles in het interieur van hard plastic e.d. Hoedenplank wat niet meer dan een stuk schuim is met stof.Een 206 is ook een stuk lichter en dan merk je direct aan het plaatwerk wat enorm gevoelig is voor parkeerdeukjes.

Alles is gewoon een stuk goedkoper is in elkaar gezet dan vroeger de 306 was e.d idem voor de materialen. De betrouwbaarheid is ook een stuk minder, draagarmen die slijten is meer regel dan uitzondering e.d naast veel elektronisch gezeur.

Natuurlijk wisselt het met exemplaar e.d maar tot nu toe elk exemplaar dat ik gezien heb had of heeft wel een een van de bekende problemen gehad. Ik heb zelf ooit een 206rc overwogen maar na een proefrit ben ik daar snel vanaf gestapt.

Het zijn geen enorm slechte auto's maar ik zou liever een vergelijkbare Ibiza nemen ondanks dat ik de voorkeur voor een peugeot heb. De 306 is ook niet perfect maar kwa wegligging en kwaliteit een stuk beter dan de 206, alleen willen veel mensen geen 306 ivm het een oudere auto is en zwaarder (duurder in wegenbelastig) dan een 206.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik vind de 306 inderdaad een erg mooie auto (zeker jouw exemplaar Chris).

Maar wil liever wat kleiners/lichters.

Bedankt in ieder geval voor je duidelijke uiteenzetting!
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Oke, ik hoor er weer een beetje bij!

Sinds vandaag staat dit bij mij op de parkeerplaats:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Toch een 1.6i uit 2000 (wilde eigenlijk wat nieuwer, maar deze stond in de buurt)

De oplettende kijker ziet één plekje (de hele oplettende kijker ziet er twee) maar voor de rest is de auto zowel van binnen als buiten als nieuw!

De velgen ga ik ooit vervangen, weet alleen nog niet met welke :oops:

Ik hoop dat ik hiermee de komende paar jaar even vooruit kan.
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gefeliciteerd Rob! Zal die deuk in de deur niet uit te deuken zijn zonder opnieuw te hoeven laten spuiten?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ziet er zeker goed uit! Ik zie idd 't deukje in de deur (denk wel mooi te verhelpen op de manier die Ivar aangeeft) en ik dachte en klein plekje op de voorbumper te zien... :oops:

Verder nette bak, zo'n 1.6 loopt er lekker! (Heb jij de 90 of 100pk-versie?)

Veel veilige kms toegewenst! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik wil inderdaad nog wel even naar het deukje in de deur laten kijken. Denk dat het wel te doen moet zijn.

Het andere plekje zit bij de achterbumper. Daar was de lak van de bumper afgebladerd. Ze hebben dat nu bijgewerkt maar zijn de blanke lak vergeten volgens mij. Het stukje lak uit van de voorbumper vind ik eigenlijk te klein om naar te kijken :wink:

Dit is trouwens de 90pk versie. De 100pk versie is vanaf 2001 geloof ik.

Het rijdt in ieder geval leuk! Wel ff wennen t.o.v. de Porsche maar stuurt sportief (wel wat licht), redelijk stug en is vlot zat. T'is ook wel ff wennen dat ik nu wat anoniem door het verkeer stuur :(

Ik ben er in ieder geval wel erg blij mee!
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Leuk wagentje, moet altijd een beetje wennen aan het nieuwe neusje van een saxo. Enige jammere aan de auto vind ik persoonlijk de velgen, vind ze niet echt bij de auto passen, een origineel setje Toulouse velgjes zou het afmaken 8)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er goed uit gefeli met je aanwinst.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

IceByte wrote:Enige jammere aan de auto vind ik persoonlijk de velgen, vind ze niet echt bij de auto passen, een origineel setje Toulouse velgjes zou het afmaken 8)
Indianapolis (15") doet 't ook goed hoor! Zelf heb ik, toen ik m'n Saxo nog had, ook nog getwijfeld over de Guépard-velgjes (16")...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

De velgen zullen op den duur wel worden vervangen inderdaad.

Deze:

Image

Of deze:

Image

Ik heb dan toch inderdaad een voorkeur voor de Indianapolis.
Die Guépard is misschien ook nog wel een leuk idee idd...
Image

Post Reply