Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Bij mijn gele koni's was dat toen dolgedraaid. Heb toen een passend bitje genomen en die er in vast laten lassen. Staat niet het netst, maar werkt perfect.
Image Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bossie wrote:Bij mijn gele koni's was dat toen dolgedraaid. Heb toen een passend bitje genomen en die er in vast laten lassen. Staat niet het netst, maar werkt perfect.
SLIM!!!
Dat is nog niet eens zo'n gek idee! Nooit aan gedacht!
Voor mij hoeft 't niet per se mooi te zijn, als 't maar werkt! Misschien laat ik er wel gewoon een bout oplassen ofzo.
Tnx!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Je moet er wel rekening mee houden dat de diameter niet groter mag zijn dan het gat in je toplager, daar moet ie wel doorheen kunnen ;)
Image Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bossie wrote:Je moet er wel rekening mee houden dat de diameter niet groter mag zijn dan het gat in je toplager, daar moet ie wel doorheen kunnen ;)
Klopt, de moer moet er natuurlijk ook nog vanaf kunnen, dus alle maten die binnen de as van de schokdemper vallen zijn OK! Maar goede tip, dat wel! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Luchtsleutel erop en je hebt dat hele dolgedraaide geval niet nodig ;)
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

ZX-Cruiser wrote:Luchtsleutel erop en je hebt dat hele dolgedraaide geval niet nodig ;)
Dat is ook nog wel een poging waard eigenlijk, niet eens zo'n gek idee! Ff langs m'n pa rijden vandeweek...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Dat is DE manier! Voordat ik daarachter kwam had ik steeds dezelfde problemen als wat jij schrijft.
Afgelopen zaterdag nog ff 4 poten gedaan, probleemloos zonder geklooi :)
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Gisteravond deed m'n internet moeilijk, dus daarom nu maar even een update(je) met fotootjes...

Zoals in 't Frustratie-deel van 't forum te lezen is geweest, heb ik (zonder het te weten) een setje nieuwe Morettes bij Aad door z'n neus geboord...
Aad had ze zaterdagochtend 'gekocht' en betaald, ze zouden alleen nog opgestuurd worden...

Ikzelf was zo brutaal om maandag rond 't middaguur bij de betreffende winkel in Breda binnen te staan om daar de Morettes aan te schaffen. Het was een kwestie van de pincode indrukken en ze werden keurig voor me ingepakt. Er werd met geen woord gerept over 't feit dat de Morettes al verkocht en betaald waren... (Enerzijds gelukkig, want zo was m'n ritje naar Breda niet voor niets, anderzijds ook jammer, omdat er nu een gedupeerde zonder Morettes kwam te zitten...)

Anyway, dit alles in inmiddels besproken en met trots presenteer ik u:
Image
Image

Leuke bij deze nieuwe Morettes vind ik eigenlijk de kabelboom die er origineel bij geleverd wordt, compleet met relais etc.

Verder ook nog meubels besteld voor 't nieuwe huis, dus druk met van alles en nog wat! Weinig vrije tijd, aangezien er op korte termijn ook flink ingepakt moet gaan worden hier in huis...(En laat ik daar nou helemáál geen zin in hebben!!!!! :() Maargoed, 't hoort erbij en 't kan maar gebeurd zijn...
Miss. binnenkort nog maar ff wat onderdelen ruimen, hoef ik dat tenminste niet meer te verhuizen! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

welk zaakje in Breda ? meer Ax-accessoires toevallig ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bredase Autoshop, geweldige service (naar mij toe dan, naar Aad wat minder...:lol:)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

haha was jij de boosdoener :P:P

NOuja, gefeliciteerd, maar je had toch al morettes?:P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik heb inderdaad al Morettes, maar deze zijn voorlopig voor op de plank, wie weet komt er nog wel eens een AX-je bij.....;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

lag er meer voor de ax ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

DuFF wrote:lag er meer voor de AX ?
Ben zelf eigenlijk puur voor de Morettes gegaan, op de gok. Hij heeft ´t verder niet over andere AX-delen gehad... Aangezien de Morettes ook al ruim 3 jaar op de plank lagen denk ik niet dat hij nog veel AX-handel heeft liggen...
Je zou eens kunnen bellen om te informeren eventueel...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Hmmz... Omdat 't me ontbreekt aan tijd om wat aan de AX te doen op 't moment, heb ik mezelf maar even een pleziertje gedaan met een slechte photosoep van m'n AX....

Uitgangspunt:
Image

Resultaat:
Image

Helaas zal 't niet gaan lukken om de AX zo laag te krijgen in real-life, dus maar lekker blijven dromen dan hè....;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vanavond even een ritje gemaakt naar Lisse, om een bezoekje te brengen aan CitroCin en CitroSan. Bas S. was ook van de partij en we hebben nog even gezellig gekletst.

Hierna door Cindy (als chauffeur in Bas z'n AX) en Bas geëscorteerd naar 'de uitgang' van 't gat daar, want ze waren zo'n beetje overal bezig met wegwerkzaamheden... (nog bedankt daarvoor)
Mooi Tupperware®-kontje hoor! :D

De reden voor m'n bliksembezoek aan -Cin en -San was het feit dat ze een mooi setje erg korte veren hadden liggen voor een/m'n AX...
Binnenkort maar eens kijken wat voor gevolgen dit gaat hebben voor m'n Volcane! :D
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Wow zo laag zou wel erg mooi zijn, die van TTF moet ik eerlijk zeggen die is voor heel erg laag (schroefset van een 106) en ziet en reed er goed!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Zo, tijd voor maar weer eens een update.
Heb lange tijd geen vieze handen meer gehad, vanwege m´n huwelijk, drukte op ´t werk en gebrek aan vrije weekenden...

Vandaag moest ´t vrouwtje een wedstrijd spelen, dus voor mij een ideaal moment om weer lekker te gaan rommelen.
Iets wat ik al een hele tijd op m´n TO-DO lijstje had staan is het schoonmaken van het injectiehuis. Vandaag vond ik een mooie dag om hier een begin aan te maken.

Vorige week had ik bij Cindy en Paul een inlaatspruitstuk van een AX 1.4i meegekregen. Paul vertelde dat het inlaatspruitstuk dat door Citroën in combinatie met een Magneti Marelli-systeem gebruikt werd, wat rare vernauwingen had. Het 1.4i spruitstuk had dat niet, waardoor de AX misschien wel wat makkelijker door z'n toeren heen zou komen. Ik vind het 't proberen waard! :)

Image
Image
Image

Om te beginnen ben ik vanmorgen vroeg naar de sloop hier in de buurt gereden. Ik wist dat daar nog een AX 1.1i Allure lag, waar een maand terug het injectiehuis nog onaangemoeid opzat.
Vanmorgen die kant dus opgegaan om het injectiehuis te demonteren en mee naar huis te nemen.
Image
Image

Eenmaal thuisgekomen van de sloop begonnen met het schoonmaken van het inlaatspruitstuk. Niet veel later en een bus remmenreiniger verder zag 't er al een stuk lekkerder uit:
Image
Image

Hierna begonnen aan het schoonmaken van het injectiehuis dat ik van de sloop had meegenomen. Lekker aan 't klooien geweest en 't resultaat is als volgt:
Image
Image

Tussendoor nog even langs Rogier en Marc geweest, en bij de Brezan geweest voor een voorraadje remmenreiniger...
Helaas kon ik nergens terecht voor nieuwe pakkingen. Ik wilde een nieuwe voetpakking voor het injectiehuis en een inlaatspruitstukpakking hebben, maar de Brezan had die niet en Van Bemmelen en 't Motorhuis waren dicht...

De montage schuift dus weer 2 weken op... :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Ziet er weer blinked uit! :D
Mastenhose wrote:Ik wilde een nieuwe voetpakking voor het injectiehuis en een inlaatspruitstukpakking hebben, maar de Brezan had die niet en Van Bemmelen en 't Motorhuis waren dicht...
stukkje tekenpapier of een melkkarton?

Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

HEE! Die foto ken ik! :D

Post Reply